Aihe: Tervepäisiä, asiallisia soittajia..?
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27 28 29 30
mr.muzak
09.01.2006 01:21:09
Joo, perustakaa vaan mutt Muzakille ei anneta mitään lappuja, ei kerrota kappaleista kun sävellajit ja kokoajan pitää hanuri soida HOHO!

Ja varmasti soikin, koska ois keikkaa ?
EP
09.01.2006 01:22:53
Me puhutaan nyt ihan eri asioista...treenattu bändi ja HANURIPARTIO ovat eri asioita:-)

Joo, kyllä mä sen jo huomasin. naurattaa vaan ku eilen mä vahingossa sanoin, että humppabändissä ei tarvi osata niin paljon niin nousi kauhee meteli..
EP
09.01.2006 01:23:18
Ja varmasti soikin, koska ois keikkaa ?

Toivottavasti kaukana..
M.i.k.key
09.01.2006 01:25:32
Joo, kyllä mä sen jo huomasin. naurattaa vaan ku eilen mä vahingossa sanoin, että humppabändissä ei tarvi osata niin paljon niin nousi kauhee meteli..

Ajatella...
Mä lopetan nää hommat!
mr.muzak
09.01.2006 01:26:25
Ajatella...

Sähän voisit tulla sen digi-haitarin kanssa niin meillä ois kova bändi kasassa, siitähän sais rummut!
Begemoth
09.01.2006 01:26:36 (muokattu 09.01.2006 01:28:24)
Ja jos annetaan lappuja, niin disinformatiivisia. Väärät soinnut, väärissä paikoissa...
Kiitos viimeisestä. Toiv. tuut kylään toistekkin.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
mr.muzak
09.01.2006 01:28:09
Ja jos annetaan, niin disinformatiivisia. Väärät soinnut, väärissä paikoissa...
Kiitos viimeisestä. Toiv. tuut kylään toistekkin.

Varo vaan, mä otan hanurin mukaan ens kerralla:)
Begemoth
09.01.2006 01:28:53 (muokattu 09.01.2006 01:30:19)
Älä ota. :(
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
omarklah
09.01.2006 06:32:36 (muokattu 09.01.2006 07:13:41)

Sori nyt ellipelliwhatever...mä olen soittanut bassoa vuodesta 76,en ole kova prima vista tai "soolobasisti"mutta hyvä biisimuisti/tuntemus riittänee monessa hanuripartiossa varsin pitkälle:-)

Näin myös täällä - vuodesta - 71 (huttua vuodet -73 -> -79 ja nyt taas 2003 ->)

Hyvä korva taas edesauttaa jopa oudon biisin nopsaa noukkimista...usko tai älä,on ollut keikkoja että ei ole ENSIMMÄISTÄKÄÄN nuottia mistä niitä bassoja soittaisi!Se on vaan pakko luovia seassa;-)

Soittoharrastus tuli aloiteltua biisien levyltä plokkaamisella - ja sitä tehdään edelleenkin. Auttaa paljon juuri tuossa korvakuulolta soittamisessa. Ja samalla kun biisin plokkaa levyltä, se jää muutenkin mieleen, eikä lappuja tarvii - muuten kuin kaverille :o)
Ja kyllä noita laputtomia keikkoja osuu kohdalla aina siiloin tällöin...
Esim. humppamiitti Savonlinnassa viime kesänä mentiin korvakuulolta ilman pahveja - persiilleen mentiin välillä, mutta viimeisessä kierrossa olttiin jo joka biisissä mukana :o)
Tää sit sanois tälleen...
EP
10.01.2006 13:32:10 (muokattu 10.01.2006 13:35:39)
Näin myös täällä - vuodesta - 71 (huttua vuodet -73 -> -79 ja nyt taas 2003 ->)

Soittoharrastus tuli aloiteltua biisien levyltä plokkaamisella - ja sitä tehdään edelleenkin. Auttaa paljon juuri tuossa korvakuulolta soittamisessa. Ja samalla kun biisin plokkaa levyltä, se jää muutenkin mieleen, eikä lappuja tarvii - muuten kuin kaverille :o)
Ja kyllä noita laputtomia keikkoja osuu kohdalla aina siiloin tällöin...
Esim. humppamiitti Savonlinnassa viime kesänä mentiin korvakuulolta ilman pahveja - persiilleen mentiin välillä, mutta viimeisessä kierrossa olttiin jo joka biisissä mukana :o)

Mun mielestä nuotit on hyvä olla, meillä ainakin on biisejä niin paljon, ettei voi millään muistaa kaikkia ulkoa.
Mä harjoitan korvaani (kotona) jatkuvasti, esm. uudet biisit, (niihin ei useinkaan ole edes olemassa nuotteja) mä kuuntelen ne levyltä ja teen pojille nuotit. Mun mielestä se on ihan kivaakin ja haasteellista,oon tehny sitä nää n.30 vuotta ja jatkan edelleen.
Keikalla keskityn ihan eri asioihin, vaikka kuuntelen meidän yhteissoittoa kuinka se toimii tai sitte vaan soitan ja nautin musiikista..
mr.muzak
10.01.2006 15:16:46
Mun mielestä nuotit on hyvä olla, meillä ainakin on biisejä niin paljon, ettei voi millään muistaa kaikkia ulkoa.
Mä harjoitan korvaani (kotona) jatkuvasti, esm. uudet biisit, (niihin ei useinkaan ole edes olemassa nuotteja) mä kuuntelen ne levyltä ja teen pojille nuotit. Mun mielestä se on ihan kivaakin ja haasteellista,oon tehny sitä nää n.30 vuotta ja jatkan edelleen.
Keikalla keskityn ihan eri asioihin, vaikka kuuntelen meidän yhteissoittoa kuinka se toimii tai sitte vaan soitan ja nautin musiikista..

"...tai sitte vaan soitan ja nautin musiikista.."

Ja tää on se tärkein! Nuotit ja korvakuulohommat on apuvälineitä jotka tulisi olla sillä tasolla että voi tehdä juuri tuota mainitsemaasi, soittaa ja nauttia.

Ja vähän offtopic: Noita taitoja siellä monien parjaamalla koulunpenkillä juuri kehitetään, jotta päästäisiin nopeammin "vaikeammissakin" biiseissä soittamisesta nauttimiseen. Mutta se itselle vieraan asian oudoksuminen on meille ihmisille hyvin tyypillistä.
Tankero
10.01.2006 17:30:20 (muokattu 10.01.2006 17:30:35)
Ja tää on se tärkein! Nuotit ja korvakuulohommat on apuvälineitä jotka tulisi olla sillä tasolla että voi tehdä juuri tuota mainitsemaasi, soittaa ja nauttia.

Ja vähän offtopic: Noita taitoja siellä monien parjaamalla koulunpenkillä juuri kehitetään, jotta päästäisiin nopeammin "vaikeammissakin" biiseissä soittamisesta nauttimiseen. Mutta se itselle vieraan asian oudoksuminen on meille ihmisille hyvin tyypillistä.

Kuten myös muutos vastarinta.
Puhut paljon, mutta asiaa. En oikein ymmärrä, miksi jotkut väheksyy koulutusta.
Ei taida nykyään ns kovia paavoja pystymettän kaartista juuri löytyä.
Eihän koulutus soittajaa tee, mutta antaahan se, kuten mainitset, hyvät valmiudet.
Varmasti, vissiin.
humppahanuristi
25.01.2006 13:29:00

Kysymyshän koski, miten OMB-miditaustoja Teoston suunnalta käsitellään. Eli onko ne laittomia äänitteitä, jos tallennuslupaa ei ole haettu...
Iso-J vastasi:
Ei. Tän mä oon kysyny TEOSTOsta

Kyllähän noin periaatteessa saa tehdä.

Teostosta Tuija Naulapää vastasi:

Hei,

Midi-fileisiin haetaan normaali tallennuslupa samalla tavalla kuin mihin
tahansa muuhun äänitteeseen. Niiden laskutuksessa käytetään äänitetariffia,
mikä löytyy kotisivuiltamme osoitteesta www.teosto.fi.

Jos äänitteelle ei haeta tallennuslupaa, kun se sisältää Teosto/NCB:n
alaista musiikkia niin se on laiton äänite.

Ystävällisin terveisin

Tuija Naulapää

NCB / TEOSTO R.Y
Lauttasaarentie 1
FIN-00200 HELSINKI
Tel. +358 (0)9 6810 1214
Fax. +358 (0)9 677 134
e-mail: tuija.naulapaa@teosto.fi
http://www.teosto.fi
Haluaisiko kukaan ostaa VOX PF10:n? Ostin kotiharjoittelua varten mutta eihän siitä mitään tule:"mulla särkee päätä, et viiti nyt vinguttaa... Sen kerran kun telkkaria katon, niin täytyy pitää tuollaista mekkalaa..."
EP
25.01.2006 13:37:29
Kysymyshän koski, miten OMB-miditaustoja Teoston suunnalta käsitellään. Eli onko ne laittomia äänitteitä, jos tallennuslupaa ei ole haettu...
Iso-J vastasi:

Jos se sisältää Teosto/NCB:n
v_m_kangas
25.01.2006 14:25:29

Iso-J vastasi:

Voisitko laittaa sen kysymyksenkin tähän esille? Vaikuttanee suuresti siihen, kuinka kysymykseen vastannut henkilö on asian ymmärtänyt.
Humppaa tai soita humppaa
humppahanuristi
25.01.2006 14:40:00

Voisitko laittaa sen kysymyksenkin tähän esille? Vaikuttanee suuresti siihen, kuinka kysymykseen vastannut henkilö on asian ymmärtänyt.

Näköjään näin olen asian kysynyt:
"OMB (one man band) jutuissa musiikki tallennettaan midi-tiedostona
kosketinsoittimien tallennusvälineeseen (korppu, kovalevy tms.) ja sitten
mennään keikalle, jossa soitetaan ehkä jotain lisää ja lauletaan päälle
mutta periaatteessahan tuo on kuitenkin musiikin tallentamista. Onko
kyseessä silloin bootleg eli laiton äänite?"

Ja ikävä kyllä, olen joskus menneinä vuosina syyllistynyt tuohon itsekin mutta vain pari keikkaa, paitsi en laulanut.
Ilonpilaaja
v_m_kangas
25.01.2006 14:48:33

Näköjään näin olen asian kysynyt:
"OMB (one man band) jutuissa musiikki tallennettaan midi-tiedostona
kosketinsoittimien tallennusvälineeseen (korppu, kovalevy tms.) ja sitten
mennään keikalle, jossa soitetaan ehkä jotain lisää ja lauletaan päälle
mutta periaatteessahan tuo on kuitenkin musiikin tallentamista. Onko
kyseessä silloin bootleg eli laiton äänite?"

Yes!

Minulle tämä linja ainakin sopisi enemmän kuin paremmin. Olen aina inhonnut kaikenlaisten tautanauhojen ja midisekvenssien käyttöä 'muka' livekeikoilla.

No, tämähän aiheuttaa vain yhden uuden kuluerän OMB muusikoille ja karsii ne karmeimmait ja halvimmat yrittäjät pois kuvioista.
v_m_kangas
25.01.2006 14:50:41

Jos se sisältää Teosto/NCB:n

Ja, tuleeko mieleen yhtään tanssimusiikki OMB:tä, joka ei käytä lainkaan Teoston alaista musiikkia? Ei ainakaan minulle.
baron
25.01.2006 15:02:49

Vaikka asia ei mulle mitenkään kuulu eikä liikuta, enkä ala OMB:ksi enkä ison bändin kanssa valmiiksi äänitettyjä taustoja käytä niin:

1. Saanhan mä omaa käyttöä varten tallentaa mitä tahansa.

2. Jos mä soitan sitä julkisesti ja teen Teosto-ilmoitukset, eikö kaikki ole OK?

(Mä kuvittelisin, että se Teoston vastaus tarkoitti, että jos sitä midiäänitettä alkaa myydä, se on laitonta)

Oikaiskaa, oonko mä täysin eksyksissä.
My name is Baron, Sir Baron.
musamies
25.01.2006 15:03:26
Mulla on auto+bassokamat/kitarakamat/koskettimet,eiks se ole jo hyvä alku?Häh? Ja kaikkia noita soittimia myöskin soitan uskottavasti,olematta misään virtuoosi minkä katson eduksi näissä kehissä,en etsi mitään"jatsia mäkin olisin aina halunnut soittaa"-osaston peräkylän pastoriusta tai helsinginherbietä,kouvolan kophamia tms soitonsekottajaa,prkl!

Joko on bändi kasassa?!

WanhaWetäjä veti aika kovaa matskua kosketinsoitinskabassa. Meikäläisestä tuli heti välittömästi fani.

Eli mä tarvisin kaks/kolme tervepäistä, koti/viina/mielenterveys yms ongelmatonta mutta rutinoitunutta ns yy-kaa/soittajaa,eli että ei joka stanan viisuun tarvi nuotteja!"Mikä sävellaji?"toimisi johtoajatuksena,kuin myös "Vedäks sä välillä?"..HOHO!

Mun mielestä nuotit on hyvät olla helppoihinkin kipaleisiin elleivät sitten ole kokonaan jamipohjalta osastoa. Pystyy paremmin suunnittelemaan mitä mihinkin kohtaan tekee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)