Aihe: Keikkapalkkioista
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25 26 27 28 29
walttoni
15.06.2012 00:55:37
isojussi: Jos työsopimuslaki sanoo: "asianomaisella alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen", niin onhan se nyt perkele kusetusta, jos samat ukot tekee samaa työstä vähän erilaisesssa anniskelupaikassa kausiluontoisesti. Samalla logiikalla hiitokeskuksissakaan ei oo ravintoloita.

Sitä paitti sä oot eka, joka mainitsi tässä yhteydessä tällä kertaa tassilavat.

Hiihtokeskuksissa toimii ravintoloita, käy joskus katsomassa. Jotkut ravintolamuusikot soittavat niissä edelleen ihan viikkokausia.
COVS2.
WanhaWetäjä
15.06.2012 02:18:07

isojussi: Itte asiassa aivan sama mulle. Mulla olis tällä hetkellä enemmän keikkaa kun haluun tehdä.
Missä?

Eioota myyn jatkuvasti. Onneks tossa on hollilla pari asiallista pelimannia, joita kehtaa myydä kvintetin hinnalla.
Uskokoon ken huvittaa, onko mustaa valkoisella?
Tes kvintetti on jotain tonnin luokkaa plus tietty km korvaukset ja päivärahat palkan päälle, eli sinä ja nuo kaksi supermiestä...liksa nousee varmaan kahteen tonniin/keikka, huippua!

Etkö sä just kehunut alkaneesi päiväduunit?Hullahan sä olet jos et ota niiden lisäksi keikkoja joista kolme kaltaistasi tosi ammattilaista vetää pelkästään viikonloppuvedoilla reippasti yli tes-miesten kuukauden liksan.

Tyhmä kysymys ; MIKSI teet jotain apukerhostanduppia jossain Kopsonin baarissa Pälkäneellä JOS vaihtoehtona on huippukeikat helvetin kovien kaiffarien kaa, TÄH????
isojussi
15.06.2012 06:42:22
walttoni: Hei haloo.Tässä puhutaan nyt ravintolamuusikkojen TES:tä ja siitä missä se on voimassa. Se on olemassa, ei tarvitse etsiä lähinnä sopivaa toimialaa.

Et sinä tai kukaan muukaan saa sitä voimaan muualle kuin ravintoloihin tai matkustaja-aluksille, mikä tässä on nyt niin vitun vaikeaa ymmärtää?

Tanssilavoilla ja monessa muussa keikkapaikassa toimii markkinatalous, kysyntä ja tarjonta määrää hinnan. Meinaatko että joku Hynynen vetää TES:n minimillä vaikka se soittais ravintoloissa, missä se itseasiassa tekee aika suuren osan keikoistaan.

Oot näköjään ymmärtäny minimin väärin - sen yli saa mennä, alle ei

Mun oma mielipide on se, että ravintolamuusikon minimipalkka on neuvoteltu työmarkkinaosapuolten kesken.

Muualla kannatan markkinatalouden lainalaisuuksia. Mites itse?

Se on kai viranomaisille ihan sama, mitä kukin kannattaa, kunhan noudatetaan lakia.

Etkö halua vai osaa vastata tohon kysymykseen, virkasi puolesta pitäisi osata.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
15.06.2012 06:43:44
walttoni: Ai kuka? Mitä? En mä löydä noista sun antamista linkeistä mitään minuun kohdistuvaa paskanjauhantaa....

Sinun mielestäsi ...

...

...

Tossa asemassa ei tanssimuusikoiden palkkauksen pitäis olla leikin asia.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
15.06.2012 06:57:58
WanhaWetäjä: Missä?

Privaateissa.

Tes kvintetti...

Siinä se juttu onkin, kun mulla on, mutta sillä kvintetillä ei. Loput ymmärtää kitaristikin. Jopa vasuri.

Etkö sä just kehunut alkaneesi päiväduunit?Hullahan sä olet jos et ota...

Mä oon nyt myyny keikkoja niin, että vähintään kaks viikonloppua on kuukaudessa vapaana. Elämässä on WW muutakin, kuin raha. Kysyntää on ainakin tällä hetkellä yli tarjonnan.

Tyhmä kysymys ; MIKSI teet jotain apukerhostanduppia jossain Kopsonin baarissa Pälkäneellä JOS vaihtoehtona on huippukeikat helvetin kovien kaiffarien kaa, TÄH????

Kopsonissa en oo ollu enää vuosiin... keikat on tällä hetkellä 90%:sesti omb laulettua viihde/ohjelma/tanssimusaa. Niitä mä ihan tykkään tehdä. Vetää mieleisiä biisejä ja jutella niiden lomassa yleisölle mukavia. Jos sit tarvitaan lisää miehiä lauteille, niin on mulla on asiallisia pro-ukkoja, joita sitten tarpeen tullen kutsutaan kehiin. Lehmätakkilavakoomikko oli aikansa kutakin. Big- ja rokkenrollibändit on sit harrastusterapiahommia - niistä tulee, mitä tulee.
Master-x
15.06.2012 09:05:01 (muokattu 15.06.2012 09:29:59)
isojussi: Big- ja rokkenrollibändit on sit harrastusterapiahommia - niistä tulee, mitä tulee.

Eli alle tessin!?!
Ei se mitä, vaan miten...
tarmo
15.06.2012 09:33:08
isojussi: tassilavat.

Tarkoititko "tessilavat"?
Ukko
15.06.2012 15:26:23

markus16: Kaverilla loppui kesätyöt viimeviikolla kuin seinään. Pomo soitti perjantaina ruokatunnin aikoihin jotta nyt pitää heti lähteä uudelle työmaalle 100 kilsan päähän, kaveri ilmoitti ettei millään ehdi tänään jäädä ylitöihin, vallankin kun niistä ei ollut sovittu etukäteen. Ei tarvinnu enää töihin mennä ja pahalta näyttää viimeisen palkan saannin suhteenkin.

Niin tuttua tuolta raksapuolelta noin ikäänkuin yleisesti katsottuna. Siksipä ei niihin hommiin ole enää ikävä. Tessit on toteutunut viimeistään ammattiliiton tuella, joskin ihan yhtäkkisiä lomautus tarpeita on tullut siinä vaiheessa kohdalleni. Ja ihan Suomeksi sanottuna, vitun väliä sellaisilla firmoilla.
COVS jäsen nro 6
Epämuusikko
15.06.2012 17:03:36

Tätä minäkin olen kovasti miettinyt.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
kouho
15.06.2012 19:55:38
Sohaisenpa vielä:
Asia voidaan kysyä myös näin: Monelleko teistä, oli se Extra, Auraviihde, Polar, Pohjoisartistit, ym.
Maksetaan väh. tessinmukainen palkka, ja sen lisäksi päivä/puolipäivärahat (silloin kun ne kuuluu asiaan) sekä kilometrikorvaukset toteutuneiden kilometrien mukaan palkan päälle joka keikalta?

(mm. erään ohj.tston kommentti asiaa kysyttäessä oli että palkat ovat kyllä tessin mukaisia mutta komissiohinnasta ei jää kilometrikorvauksiin varaa)
rintapek
15.06.2012 21:00:18

kouho: Sohaisenpa vielä:

(mm. erään ohj.tston kommentti asiaa kysyttäessä oli että palkat ovat kyllä tessin mukaisia mutta komissiohinnasta ei jää kilometrikorvauksiin varaa)

Kumman roolin tossa tahtoo ottaa?

Onko ohjelmatsto se, joka myy pändiä provikkapalkalla ja on pändin palkkalistoilla?
Vai onko se bändi ohjelmatston leivissä?

Ihan kaikkineen päivineen ihan kelpo liksalla työnantajakuluineen päivineen trio vetää keikan hintaan 250,- /äijä. Eli 750.-. Jos tohon lyödään viissataa lisää, niin sama trio vetää sprintterillä pistokeikan viidensadan kilsan päähän. Mut se viidensadan lisä pitää osata laskuttaa.

Ihan vaik mä tältä istumalta nappaan akkarin kainaloon ja lähden nurkkakippolaan vetämään kahdeksantuntisen trubakeikan hintaan viiskymppiä tumppuun + työsuhdekaljat. Jos siis en ole tälle iltaa keksiny muuta tekemistä.
Ainii. Noin ei saa tehdä, joten sovitaan, et nurkkakippola maksaa mulle sen 250,- työnantajakuluineen brutto sivutulokortilla.

Mut jos kippola Rovaniemellä jostain syystä tahtoo meikäläisen samaiselle keikalle ja tietty samaan hintaan, niin jostain syystä toi yhtälö ei päde. Kun mua ei tippaakaan kiinnosta maksaa viittäsataa matkoja ja majoituksia saadakseni soittaa Rovaniemeläisessä rakälässä minimikorvauksella.

Toi suostuminen maksamaan jotain ei ole tahdonasia. Ainoaltakaan X- viihteeltä kun ei tosiaankaan kysytä, et huvittaisko niitä maksaa työnantajan sivukulut, tai verot. Niiden on pikkuisen pakko.

Kilsakorvausten ja päivärahojen palkanlaskenta kun ei oikeesti ole yhtään kummempaa kuin muukaan palkanlaskenta. Joten miks palkanmaksaja ei tota "suostuisi" tekemään?

Verottajakin on täs muutamana viime vuotena kiinnittäny asiaan huomiota, joten palkan maksaminen kilsakorvauksina ei enää tosiaankaan toivottavasti tule kyseeseen.

Mitä itte takavuosina tarttin satunnaisesti sähkö- tai putkimiestä, niin ei tosiaankaan mieleen juolahtanut tilata niitä Rovaniemeltä, koska ihan mainiosti sisäistin, et firma oikeesti laskuttaa työn ja tarvikkeiden päälle useamman tonnin matka- ja majoituskuluja. Jos toi on asia mitä musikanttimyynnissä ei ymmärretä, niin siin ymmärryksessä tosiaan on hirveesti parantamisen varaa.
One kind of music only - the good kind
isojussi
15.06.2012 21:52:04
Epämuusikko: Tätä minäkin olen kovasti miettinyt.

En kai mää niitä teitille paljasta - menisitte kumminkin polkeen hinnat.
isojussi
15.06.2012 21:55:13 (muokattu 15.06.2012 21:58:13)
Master-x: Eli alle tessin!?!

No ... bb:stä saan kapellimestarikorvauksen + matkat. Rokkiosasto on undergroundiosaston privaattibileitä - you know: Invitation only.... Mutta vittuako se tähän kuuluu? Tai isompi juttu varmaan mun joka kymmenes keikka on kun oikeitten ammattilaisten 99 sadasta?

Kauhistutan teitä lisää: Teen vuosittain myös ilmaiskeikkoja. Jos on tarpeeksi hyvä kohde ja syy.
Meisseli
15.06.2012 22:00:21

Minä se tykkään vaan soittaa. Vaikuttaa mukavalta hommalta.
pippalot.com
isojussi
15.06.2012 22:01:21
Meisseli: Minä se tykkään vaan soittaa. Vaikuttaa mukavalta hommalta.

Olen erittäin samaa mieltä. Ja se laulaminen se on melkein yhtä kivaa.
Eddy
16.06.2012 01:13:54

Tes kvintetti on jotain tonnin luokkaa plus tietty km korvaukset ja päivärahat palkan päälle, eli sinä ja nuo kaksi supermiestä...liksa nousee varmaan kahteen tonniin/keikka, huippua!

Etkö sä just kehunut alkaneesi päiväduunit?Hullahan sä olet jos et ota niiden lisäksi keikkoja joista kolme kaltaistasi tosi ammattilaista vetää pelkästään viikonloppuvedoilla reippasti yli tes-miesten kuukauden liksan.

Niinpä! Ihme uhoamista...
Koskettelen soittimia...
Eddy
16.06.2012 01:24:51
isojussi: Privaateissa.

Mä oon nyt myyny keikkoja niin, että vähintään kaks viikonloppua on kuukaudessa vapaana. Elämässä on WW muutakin, kuin raha. Kysyntää on ainakin tällä hetkellä yli tarjonnan.

Suomeksi siis et ole saanut myytyä kuin max 2 keikkaa/kk (Lauantaillehan noi vedot käsittääkseni osuvat)?

Jos kovat liksat keikoista+päiväduuni, ni miks ihmeessä Behringer ja vanha paska Mersu?
Koskettelen soittimia...
WanhaWetäjä
16.06.2012 02:29:58

isojussi: Privaateissa.
Toistan ; missä???? http://www.juhanifredrikson.com/

Siinä se juttu onkin, kun mulla on, mutta sillä kvintetillä ei. Loput ymmärtää kitaristikin. Jopa vasuri.
Just...sä puhut niiiiin paljon suorastaan paskaa että luulis itteeskin hävettävän, yrittäjä, projätkä ja kotisivun keikkakalenteri päivitetty 2009??? Joo, olen wanha, vasuri ja paska kitaristi MUTTA en mä ihan umpitollo ole kuitenkaan. Realismi on se millä mennään, se ei ilmeisesti kuulu sun sanavarastoon?

Joo, mutta MISSÄ?????Ja KUKA kysyy????Ja miksi.....

Kopsonissa en oo ollu enää vuosiin... keikat on tällä hetkellä 90%:sesti omb laulettua viihde/ohjelma/tanssimusaa.
No missäs ne helvetin kovaliksaiset OIKEAT keikat ovat?Oikea keikka = livemusaa orkesterilla eikä mitään karaokea!Mitä on 90% kahdesta keikasta?

Niitä mä ihan tykkään tehdä. Vetää mieleisiä biisejä ja jutella niiden lomassa yleisölle mukavia.
Tämä on helppo uskoa, sulla on selkee kyky suoltaa sitä itteään asiasta kuin asiasta.

Jos sit tarvitaan lisää miehiä lauteille, niin on mulla on asiallisia pro-ukkoja, joita sitten tarpeen tullen kutsutaan kehiin.
No....jälleen kerran, missä tätä ihmettä pääsee todistamaan ja koska?

Lehmätakkilavakoomikko oli aikansa kutakin. Big- ja rokkenrollibändit on sit harrastusterapiahommia - niistä tulee, mitä tulee.
Mihin ihmeeseen sä tarvit terapiabandia kun et käy keikoilla muutenkaan juuri lainkaan, 2 kertaa/kk korkeintaan???
Mä en voi ymmärtää mikä ihmeen tarve sulla on esittää jotain mestaria ja suurennella asioita ja jopa muunnella totuutta?
EP
16.06.2012 06:56:11
Eddy:

..Jos kovat liksat keikoista+päiväduuni, ni miks ihmeessä Behringer ja vanha paska Mersu?

Tähän vaan oma kommenttini (eihän asia tietystikkään minulle kuulu, mutta..)

Behkuista en ossaa sanoa (vaikka niitä aika moni ammattilainenkin käyttää, oon nähny).
Mut wanha Mersu ei tarvi olla paska! Vaan riippuu omistajasta, esim. meikäläinen HALUAA (viitsii, tykkää..) vielä itse huoltaa/ korjata kulkuvälineensä ja tehdä siitä omaan käyttöönsä sopivan ja kiva tuntea autonsa tekniikka ..ei mulla muuta, jatkakaa : ))
isojussi
16.06.2012 13:23:14 (muokattu 16.06.2012 13:26:21)
HOHO - vittu, että kateellisia piisaa.....

Tärkeempäähän se tosiaan, on, minkälaisia mun nykyään vähät keikkani on verrattuna siihen, että itseään oikeena soittajina pitävät ammatilaiset eivät suunnattoman lukuisista keikoistaan saa edes minimiliksaa.

Missä niitä privaatteja ny yleensä on? Seurojentaloilla, kodeissa, firmojen tiloissa, jopa ravintoloissa....so what?

Nettisivujani en oo muutenkaan päivittäny kolmeen vuoteen - laiskuuttani varmaan. Toki tää nykynen elämänmuutos tuli niin nopeeta tahtia, että mä en oikein vielä tiä, mitä sinne nettisivuille laittais....

Keikat tulee keikoílta. Tilaavat, kun ovat kuulleet tai joku on suositellut... lauantaina toki pääosin, mutta kyllä niitä on tasasesti muinakin viikonpäivinä. Kaks vapaata viikonloppua ei tarkota kahta keikkaa kuussa. Toki ajatuksena on tehdä sen pari - kolme keikkaa kuussa ja niillä vajaat puoltoista tonnia bruttoo plus matkat...

Mersua ny ei oo ollu moneen vuoteen. Myin sen erään aivan eturivin tanssiorkesterin huippumuusikolle. Ja muutenkin helvetin hyvälle esalle.

Behkut pelaa hyvin ja niillä saa paremman katteen, kun huonommilla, mutta kalliimmilla. Jos ootte viimeaikojen merkkeihintuijottamattomia testejä lukeneet.

Kaikki on lopun perin kiinni siitä, kuinka hyvä otteen osaat esiintyessäsi yleisöstä ottaa.

E: Ai niin se terapiapöntiasia .... teinhän mä musahommia päätöomisena yrittäjänä 9 vuotta, viime vuodet käytännössä 7 päivää viikossa...tai ihan sama - kun ny joku nimi on sille asialle, että tekee ihan jotain muuta, kun normaalisti....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)