Aihe: Tapani Kansa ja säestävä orkesteri
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Kefiiri
13.08.2018 12:18:46 (muokattu 13.08.2018 12:23:26)
Epämuusikko: Juurikin näin. Sinatra teki sen oikein.

samoin kuin Topi Sorsakoski, vaikka kaikki pulliais-allergikot eivät arvosta hänen tulkinnallisia ratkaisujaan. Hämmentävää jos Kansa tosiaan sohlaa rytmisen rakenteen ja syyttää säestäjiä jos homma ei toimi. Olen luullut että sen tason ammattilaiset hahmottavat missä mennään.
En ole musiikin asiantuntija.
sonorman
13.08.2018 16:34:04
Mielipide on kuin perseenreikä.Kaikilla sellainen ja jokainen haisee pahalle -paitsi oma.
Prophet
13.08.2018 17:59:59
Muistaako joku, miten se tarkalleen tapahtui Joonas Hytönen show:ssa? Ainakin Kansa raivostui kunnolla, kun Hytönen heitti jonkun huvittavan kommentin esitettävästä biisistä.
WanhaWetäjä
13.08.2018 18:03:10

Kefiiri: samoin kuin Topi Sorsakoski, vaikka kaikki pulliais-allergikot eivät arvosta hänen tulkinnallisia ratkaisujaan.
Sinäkö arvostat? Pitääkin kaivaa joku tuubivideo missä Topi vähän "tulkitsee".

https://www.youtube.com/watch?v=HeAkxOVml7I Huh ja ei stana!
Se että itse en diggaa moisesta laulutyylistä kertoo ainakin sen että vielä on toivoa, korvat ovat edelleen päässä, jakopää kunnossa ja ehkä ymmärrystä siitä mitä TYYLIKKÄÄLLÄ fraseerauksella tarkoitetaan vaikka ikää on 61v ja humppaa on lätkitty menemään vuodesta 76.
Enkä ole pullias-allergikko vaikka en tuosta tänä päivänä jo puhkikuluneesta agents-sapluunasta ole koskaan erityisemmin pitänytkään, ei vaan ole mun juttu. Poistun ainakin henkisesti paikalta jos esim vihollisbandi soittaa "illan varjoon himmeään " tms agents- versiota nuotti nuotilta, maneeri maneerilta kopioiden. No tuo video on hyvä esimerkki myös siitä. Makuasia toki ja moni oman elämänsä topi tykkää, selkeää ja helposti kuunneltavaa musaa.

Hämmentävää jos Kansa tosiaan sohlaa rytmisen rakenteen ja syyttää säestäjiä jos homma ei toimi. Olen luullut että sen tason ammattilaiset hahmottavat missä mennään.
Narsistin on vaikea tunnustaa olevansa väärässä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
aslak
13.08.2018 21:36:28
WanhaWetäjä: Sinäkö arvostat? Pitääkin kaivaa joku tuubivideo missä Topi vähän "tulkitsee".

Se että itse en diggaa moisesta laulutyylistä kertoo ainakin sen että vielä on toivoa, korvat ovat edelleen päässä, jakopää kunnossa ja ehkä ymmärrystä siitä mitä TYYLIKKÄÄLLÄ fraseerauksella tarkoitetaan vaikka ikää on 61v ja humppaa on lätkitty menemään vuodesta 76.
Enkä ole pullias-allergikko vaikka en tuosta tänä päivänä jo puhkikuluneesta agents-sapluunasta ole koskaan erityisemmin pitänytkään, ei vaan ole mun juttu. Poistun ainakin henkisesti paikalta jos esim vihollisbandi soittaa "illan varjoon himmeään " tms agents- versiota nuotti nuotilta, maneeri maneerilta kopioiden. No tuo video on hyvä esimerkki myös siitä. Makuasia toki ja moni oman elämänsä topi tykkää, selkeää ja helposti kuunneltavaa musaa.

Narsistin on vaikea tunnustaa olevansa väärässä.

Yhden kerrran, viimeisen kerran, löysin jotenkin Topin keikalle. Olikohan Agentsin jälkeinen ajanjakso kun oli Kala kitarassa. No kuitenkin järkytys oli miten voi olla tahdin jopa puoltoista perässä ja jossain kohtaa yrittää kiriä kiinni. Aivan shittiä.
EP
13.08.2018 22:07:11 (muokattu 13.08.2018 22:11:14)
WanhaWetäjä: Sinäkö arvostat? Pitääkin kaivaa joku tuubivideo missä Topi vähän "tulkitsee".

..

Onhan tuossa ehkä hieman haastetta.
Mutta ehkä tuossa on myös hieman improa Topin kitaristiajoilta?

E: Muistan jostain lukeneeni mistä laulutyylin muutos johtui, syytä en muista,
enkä tiedä pitikö edes paikkaansa?
artope
14.08.2018 10:31:43

EP: Onhan tuossa ehkä hieman haastetta.
Mutta ehkä tuossa on myös hieman improa Topin kitaristiajoilta?

Niin ja bändihän wetää täsä videossa erittäin timmisti, kun ovat ammattilaisia. Ja eihän Topilla tullu kiire juur kertaakaan. Joka kertä pääs maaliin.

Voin vielä sanoa että sen kerran kun TK:ta olen nähny livenä, ni se vasta oli säestäjille yhtä helvettiä. Kuten aikasemmin jo kommentoin. Sen näki ja aisti että TK teki sen ihan vittuillaakseen. Oli inhottavaa kuunnella ja katsella ja tanssiakin.
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Kefiiri
14.08.2018 13:01:38 (muokattu 14.08.2018 13:03:10)

Joo meni vähän naama itselläkin kärsimyksen kurtulle tuota kuunnellessa, mutta en silti jaksa tuskastua. En jotenkin osaa ajatella että tuo kikkailu Topinkaan mielestä on suurta taidetta, kunhan vaan miljooonatta kertaa samaa biisiä laulaessaan ajankulukseen kokeilee miten hämmentävästi rytmin pystyy jakamaan... Topi luottaa bändiin ja bändi Topiin, ja homma pysyy kasassa vaikka vaaran makua hommaan tuleekin. Jännitystä elämään!

Nyt voi tietty sanoa että pitäisi kunnioittaa maksanutta yleisöä ja niin ajattelisin jossain vastaavassa tapauksessa itsekin. Joudun olemaan vilpittömästi pahoillani siitä, että annan Topille erivapauksia enkä jaksa paheksua tuotakaan taiteellisilta ansioiltaan kyseenalaista suoritusta.

Meni vähän ohi aiheen. Mitenkähän se Tapsa, eikö se oikeasti osaa laskea sitä rytmiä vai eikö vaan välitä, eikä tajua miten vaikeaa useamman soittajan ryhmällä on pärjätä säestyksen kanssa jos pitää ryhtyä soittamaan pitempiä tahteja kuin nuoteissa lukee?
En ole musiikin asiantuntija.
kristalli
29.08.2018 22:59:22
Uusi levy julkaistaan Tapsalta syyskuussa

https://www.youtube.com/watch?v=-P0B1ertlPI&feature=youtu.be
EP
01.09.2018 18:50:41
kristalli: Uusi levy julkaistaan Tapsalta syyskuussa

https://www.youtube.com/watch?v=-P0B1ertlPI&feature=youtu.be

Kuulostaa hyvältä. Vähän erilaista vaihteeksi..
Lunnu
02.09.2018 19:47:23
Hesarissa tänään juttu Kansasta
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005811072.html
Nostalgy is not what it used to be
The 1
30.09.2018 03:07:11
Menkääpä sinne Pystyntaakse ja orkesteri sanoo vedä nyt vaan se kipaleesi kyllä täältä pesee ole huoleti.
Asenne muusikoista on muuttunut onneksi koska samaa leipää syödään.
Voisi silti sitä kakkua jakaa tasaisemmin nyt jokaisella solistilla on linnat veneet ja mökit ympäri maailmaa. Soittaja saa eläkkeelle pääsyään vajaat 1000 euroa vuosikymmenien kiertämisestä kenties maksanut kamat ja autot siihen päälle.
The 1
30.09.2018 03:14:46
Orkesteri on väline jonka voi vaihtaa kuin soittimen jos joku ei ole koira. Valtavat erot soittajien palkioiden kanssa ovat valtavat,solistit komeilevat komeilla tiluksillaan elävät yksin satojen neliöitten tiloissa yksin kun joku soittaja odottaa asuntoa muovikassinsa kanssa laivaa kuten monet lapin työntekijät sekä laivalla jotka on heitetty pois mielivallan takia. Eläke vuosieen raatamisen jälkeen alle 1000 euroa.
jazzbass-73
14.10.2018 20:36:13
Aikaa on kulunut nyt jo niin kauan, että voin kertoa yhen tarinan liittyen T.Kansaan.
Soitin 90-luvun loppupuolella Paulan bändissä ja siinä ohessa tutustuin toki myös bassotaiteilija T.Lehteen ( Paulan poika);joka myös tuurasi minua sairaslomani aikana mutsinsa bändissä.
Toni kertoi, että oli ' aina Tapsan tavatessaan kysynyt basistin paikkaa bändistään'...
Noh... taitelija (Jumala) T.Kansa sanoi Tonille suunnilleen näin:
''Ethän sä tule toimeen edes Äitisi kanssa näissä soittohommissa, MITEN helvetissä sä luulet pärjääväsi MINUN kanssani?''

Tulipahan nyt vaan mielehen moinen...
EP
15.10.2018 19:48:34
jazzbass-73: Aikaa on kulunut nyt jo niin kauan, että voin kertoa yhen tarinan liittyen T.Kansaan.
Soitin 90-luvun loppupuolella Paulan bändissä ja siinä ohessa tutustuin toki myös bassotaiteilija T.Lehteen ( Paulan poika);joka myös tuurasi minua sairaslomani aikana mutsinsa bändissä.
Toni kertoi, että oli ' aina Tapsan tavatessaan kysynyt basistin paikkaa bändistään'...
Noh... taitelija (Jumala) T.Kansa sanoi Tonille suunnilleen näin:
''Ethän sä tule toimeen edes Äitisi kanssa näissä soittohommissa, MITEN helvetissä sä luulet pärjääväsi MINUN kanssani?''

Tulipahan nyt vaan mielehen moinen...

Rehellisesti sanottu!
Prophet
01.06.2020 09:24:49 (muokattu 01.06.2020 09:26:49)
Heh-heh. Eipä olisi uskonut. Tapani Kansalla pitkä, muhkea permis ja kapuparta. Mies!

https://areena.yle.fi/1-1829547
TompBass
01.06.2020 12:07:58
Kyllä niitä pöljempiäkin päiviä viettäviä artisteja on koettu.

Muutaman kerran olen TK:n kanssa keikan heittänyt ilman mitään ongelmaa. Taitava vetämään hän, tosin kyllä se keikkojen vähyys ja ikä alkaa paistamaan..
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
The 1
03.06.2020 23:25:00
Tapani Kansa kyllä kuunteli meitä samalla keikalla Porissa ja taisi ottaa muutaman konjakin kun tuli vetämään meidän jälkeen.
The 1
03.06.2020 23:27:18
Toi solistien hittikimaraa on kyllä aika huono ylittää mutta hyvällä bändillä se kyllä on onnistunut aina.
The 1
03.06.2020 23:32:20
Sanoin joskus Tapani Kansalle että sinä se olet aina ollut viihtesi takuumies ja kunnioittanut ja pitänyt tasosta kiinni! kerrankin mies oli hiljainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 518 19 20 21 22
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)