M.i.k.key 03.05.2004 12:35:33 | |
---|
400!!! YEAH My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
päivis 03.05.2004 12:45:56 | |
---|
No just kun mä olisin ollut vapaaehtoinen! Löytyykös näistä tanssimusiikkia tuntevista yhtä reippaita? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
M.i.k.key 03.05.2004 12:50:03 | |
---|
Löytyykös näistä tanssimusiikkia tuntevista yhtä reippaita? Väärinkäsitys, kyllä tuota tunnen aikalailla. Ei vain ainakaan tule hetkellä tule sitä soitettua. Jos me bileet pidetään kyllä mä tuun meshiin! Kuunnellaan ja soitetaan ja tanssitaan tanssimusaa! My name is Baron, M.i.k.key Baron.
työläinen 03.05.2004 13:01:39 | |
---|
Rytmilaji. Latjirymi. "Pääasia että syödään ylikypsää Tapolaa" (M. Nykänen 11.4.04 Seinäjoki) |
isojussi 04.05.2004 17:50:30 | |
---|
Rytmilaji. Latjirymi. Työläinen - oho - neniä lyöt! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 04.05.2004 20:24:11 | |
---|
Työläinen - oho - neniä lyöt! Mikään inhimillinen ei ole humppamuusikolle vierasta. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 05.05.2004 09:18:53 | |
---|
Mikään inhimillinen ei ole humppamuusikolle vierasta. Paitsi väärinkirjoitetut palindromit....:-) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kukko 05.05.2004 13:28:46 | |
---|
.ja lisäksi palindromi ja sanan muuttaminen on eri asia "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Kirstiina 05.05.2004 15:51:03 | |
---|
Luin juuri viisi viimeistä sivua tästä ketjusta läpi... mä alan Päivis ymmärtää miksi sulla oli taannoin päänsärkyä. Mukava on ollut lukea muusikoidenkin asiallisia ja asiantuntevia viestejä aiheesta. Vappuna olin pienessä tanssiravintolassa, jossa tanssimusiikkilevyjä soitteli ihan oikea muusikko - herra oli kuulemma kiertänyt soittajana tanssilavoja parikymmentä vuotta. Sanoi että musiikkitoiveet tervetulleita. Yksi seurueestamme kävi pyytämässä rumbaa. Hän lupasi soittaa jos joku käy kertomassa mitkä kappaleet hänen levyvalikoimastaan voi tanssia rumbana. Kävin valikoimassa kappaleet ja juttelin jonkun aikaa hänen kanssaan. Kysyin samalla voisiko hän jossain välissä soittaa pari vähän hittaampaa jivea että pääsis nautiskelemaan. "Ai siis foksia vai? Eikö se oo foksia jos se on hidasta?" Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way.... |
päivis 05.05.2004 16:41:20 (muokattu 05.05.2004 16:43:19) | |
---|
Kysyin samalla voisiko hän jossain välissä soittaa pari vähän hittaampaa jivea että pääsis nautiskelemaan. "Ai siis foksia vai? Eikö se oo foksia jos se on hidasta?" Hmm, niin. Minulle foksi on nimenomaan sitä kun basso soittaa kahteen, on vahvat pääiskut ja väliin tulevia iskuja sieltä pääiskujen välistä ainakaan maallikko ei juuri edes erota (=fuskuna tanssittavaa). Mutta jos foksibiisi soitetaan vahvasti sufflea korostaen ja basso soittaa neljään (=jivenä tanssittavaa), niin onko se silloin enää foksia? Eli oliko dj. siis täysin väärässä vai vain osittain metsässä? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
isojussi 05.05.2004 18:09:28 | |
---|
Hmm, niin. Minulle foksi on nimenomaan sitä kun basso soittaa kahteen... Mitäs jos basso soittaa "neljään" ja tempo on 100 tai alle? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
päivis 05.05.2004 18:19:31 (muokattu 05.05.2004 18:19:57) | |
---|
Mitäs jos basso soittaa "neljään" ja tempo on 100 tai alle? Jos siinä on selvä suffle, se voi houkutella vielä jonkun naatiskelemaan hidasta jiveä/boogia (vaativaa mutta herkullista), mutta suurin osa kädenalitanssijoistakin tanssii tuon lähitanssina. Muissa tapauksissa tuo on selkeästi lähitanssikamaa. Vastasinko kysymykseen? "Talk about dance? Dance is not something to talk about. Dance is to dance."
--Peter Saint James |
Kirstiina 05.05.2004 20:40:46 | |
---|
Hmm, niin. Minulle foksi on nimenomaan sitä kun basso soittaa kahteen, on vahvat pääiskut ja väliin tulevia iskuja sieltä pääiskujen välistä ainakaan maallikko ei juuri edes erota (=fuskuna tanssittavaa). Mutta jos foksibiisi soitetaan vahvasti sufflea korostaen ja basso soittaa neljään (=jivenä tanssittavaa), niin onko se silloin enää foksia? Eli oliko dj. siis täysin väärässä vai vain osittain metsässä? Minä yritin väittää että hidasta jiveä voi tanssia foksina mutta kaikkea foksia ei oikein voi tanssia jivenä, mutta hän sanoi ettei se niin oo. (Keskustelimme asiasta siis jonkin aikaa, mutta hän oli vakaasti sitä mieltä että hidas jive=foksi.) Tonki levykasaansa ja sanoi "tässois tämmöstä rokkia, käyks se?" ja kun en tuntenut kappaletta niin en osannut sanoa. Mitä tanssimuusikon mielestä tarkoittaa "rokki"? Oh lord, it's hard to be humble, when you're perfect in every way.... |
baron 05.05.2004 23:24:06 | |
---|
Luettuani tätä keskustelua mun on ihan oikeasti vaikea hahmottaa, missä mennään ja mitä tarkoitetaan eli kun olisin tanssijan kanssa kuuntelemassa jotain kappaletta, jota tanssija analysoisi tanssin kannalta ja minä musan kannalta, niin toivon/luulen/haluaisin että yhteisymmärrys alkaisi löytyä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
Carde 05.05.2004 23:32:27 (muokattu 05.05.2004 23:34:16) | |
---|
Mutta jos foksibiisi soitetaan vahvasti sufflea korostaen Niin... että mitä?? Toi eka virke on siis lainaus Päivikseltä. |
baron 05.05.2004 23:37:12 | |
---|
Mutta jos foksibiisi soitetaan vahvasti sufflea korostaen Niin... että mitä?? Toi eka virke on siis lainaus Päivikseltä. Nyt taas asia, jonka mä tiedän ja jonka olen aikaisemminkinkin täällä sanonut: Shuffle on korostettu kolmimuunteisuus, jossa rytmisoittimetkin osallistuvat kolmimuunteisuuteen, ei vai melodiasoittimet. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
jeppeq 05.05.2004 23:55:53 | |
---|
Mitäs jos basso soittaa "neljään" ja tempo on 100 tai alle? Jos siinä on selvä suffle, se voi houkutella vielä jonkun naatiskelemaan hidasta jiveä/boogia (vaativaa mutta herkullista), mutta suurin osa kädenalitanssijoistakin tanssii tuon lähitanssina. Muissa tapauksissa tuo on selkeästi lähitanssikamaa. Vastasinko kysymykseen? Mielestäni varsinaisesti kukaan muu kuin sekukaverit ja "yhden miehen orkat" tarkastelee biisejä numeerisin perustein ( kiipparin rytmikoneen tai sekvensserisoftan tempo ). Oikea livemuusikko tuntee munissaan oikean tempon/grooven ja laskee biisin alas sen tempon mukaisesti. Toivottavaa tietty olisi, että sen tekisi vielä runpali, mutta jos ei, niin kiihdytellään tai himmataan alkumetreillä oikeaksi, eikä junnata koko biisiä väärällä tempolla. Nämä nyky tanssijat puhuvat niin viksusti numeroilla, vaikka tanssimusasta on kysymys. Jaetaanko siellä tanssikursseilla metronomeja kurssihintaan sisältyvinä ?? ( tämä selvittäisi länsirannikko'orkkien suosion, kone pitää temmon ). Menkää fiiliksellä, jos kello ei muuten käy oikeaan tempoon. Sen verran asiaakin, että joskus muuan hmln tanssilavalla oli jive-kurssi ennen tansseja ja sen mukaisesti mentiin pari biisiä ennen varsinaista tanssikavalkadia. Valittin pari biisiä harjoitustempon mukaan, ja sattui mieleen ekaks mambaa ja tyttö tuollainen ja pari sille. Itekin oikeen yllätyin, että onpas hidasta jiveä..aattelin, että jotain rivakampaa olisi reenattu, liekkö sitten hyvä harjoitusbiisi tanssijoille tms. Kaikkein paras tempo on se, kun tanssija tulee ja tanssii biisin viiliksellä ( kuten soittaja soittaa ), eikä sekuntikellolla - lienen oikeassa ? Walking bass ( "soittaa neljään" ) voi tulla kuten basistin soolo - sitä ei voi ennustaa..tempon nopeudesta riippumatta - onko moskovan valot jive jos jumputtaa koko ajan, HÄH ? no, tulipahan kirjailtua.. |
Rantsu 06.05.2004 00:06:31 | |
---|
Oikea livemuusikko tuntee munissaan oikean tempon/grooven ja laskee biisin alas sen tempon mukaisesti. Toivottavaa tietty olisi, että sen tekisi vielä runpali, mutta jos ei, niin kiihdytellään tai himmataan alkumetreillä oikeaksi, eikä junnata koko biisiä väärällä tempolla. "Oikeilla livemuusikoillakin" on kuitenkin erilaisia päiviä/iltoja, riippuen veren adrenaliinin tai päivällä nautitun kahvin määrästä, ja biisit saattavat lähteä vähän eri tempoissa. Tempo, joka on edellisenä iltana ollut kaikkien mielestä juuri oikea, saattaa seuraavana tuntua jonkun mielestä liian hitaalta tai nopealta. Pahinta, mitä mielestäni silloin voi tehdä, on ruveta käsimerkein tai omalla soittamisellaan kampeamaan tempoa haluamaansa suuntaan, koska se yleensä johtaa siihen, ettei tempoa/groovea saa istahtamaan enää koko biisin aikana. Suomi soittaa humppaa. |
M.i.k.key 06.05.2004 00:25:35 | |
---|
"Oikeilla livemuusikoillakin" on kuitenkin erilaisia päiviä/iltoja, riippuen veren adrenaliinin tai päivällä nautitun kahvin määrästä, ja biisit saattavat lähteä vähän eri tempoissa. Tempo, joka on edellisenä iltana ollut kaikkien mielestä juuri oikea, saattaa seuraavana tuntua jonkun mielestä liian hitaalta tai nopealta. Kas kummaa, musta on joskus tuntunut ihan samalta... Ollaankohan joskus pyöritty samoissa bändeissä? My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Fuzzy Boner 06.05.2004 00:28:56 | |
---|
Kas kummaa, musta on joskus tuntunut ihan samalta... Ollaankohan joskus pyöritty samoissa bändeissä? tuskin. Sä oot mikkey amatööri |