baron 19.06.2005 12:09:37 | |
---|
Heitän tähän taas kestosuosikkini Lecuonan Maria la O. Komp komp! |
R.Syke 19.06.2005 13:17:01 (muokattu 19.06.2005 13:18:34) | |
---|
Vielä kolme tuntia... ja sitten se kesäloma joko toimii tai ei toimi! -No, toimiiko se? Mulla alkoi toimia nyt, kun eilen oli hääveto ja edessä 14 pv vapaata soitoista + siviiliduunista jo ollut pari viikkoa. Ensin työasiat pyöri ainakin 1½ viikkoa päässä sitten eilisen keikan biiseistä jäi soimaan I'm so excited. *atsii, prh* © Mutta joko Rhumba Tamba on mainittu? Vai oliko se Rhumba Negro? :D ..Baron hövelisti korjannee... |
baron 19.06.2005 14:08:49 | |
---|
-Mutta joko Rhumba Tamba on mainittu? Vai oliko se Rhumba Negro? :D ..Baron hövelisti korjannee... Rumba Tambah ja Rumba Negra on molemmat hienoja Lecuonan piisejä. Tykkään kummastakin, mutta jostain syystä ei ole tullut mieleen ottaa ohjelmistoon. 1. Mahtaisimmeko osata soittaa? 2. Jos sattuisi onnistumaan, osaisiko turakainen tanssia? |
R.Syke 19.06.2005 14:20:55 (muokattu 19.06.2005 14:21:15) | |
---|
Rumba Tambah ja Rumba Negra on molemmat hienoja Lecuonan piisejä. Tykkään kummastakin, mutta jostain syystä ei ole tullut mieleen ottaa ohjelmistoon. 1. Mahtaisimmeko osata soittaa? 2. Jos sattuisi onnistumaan, osaisiko turakainen tanssia? Lecuona Cuban Boys? Eka varikkokäynti on lopussa. Käyn vähän nurtsicartingilla taas :) Helkkarin mukava on sää kyllä. |
baron 19.06.2005 14:24:40 (muokattu 19.06.2005 14:24:58) | |
---|
Lecuona Cuban Boys? Eka varikkokäynti on lopussa. Käyn vähän nurtsicartingilla taas :) Helkkarin mukava on sää kyllä. Mun naapurissa asui aikoinaan Lecuona fani, jolla oli varmaan kaikki Lecuonan äänitteet. Se osti mun vanhan 78 levysoittimen saadakseen savikiekot äänitettyä. Kävi NYK:issä ja Havannassa jahtaamassa levyjä ja herran jalanjäljillä. |
R.Syke 19.06.2005 14:54:57 | |
---|
-Mulla oli joskus nuottivihko 'Südamerika Parade' tai jokin. Siinä Tico Tico oli merkitty rumbaksi myös. Eikös sata vuotta sitten televisiossa mennyt tuota Lecuonan meininkiä? Yks mikä on jäänyt myös hämärästi mieleen on Perez Prado, joka veteli lattaria. Huh hikeä! Piti tulla 2. varikkokäynnille. Nam. Mikä olisi muuten onomatopoieettinen kirjallinen ilmaisu, kun huurteinen tölkki avataan? |
baron 19.06.2005 15:35:57 (muokattu 19.06.2005 15:36:51) | |
---|
-Mulla oli joskus nuottivihko 'Südamerika Parade' tai jokin. Siinä Tico Tico oli merkitty rumbaksi myös. Eikös sata vuotta sitten televisiossa mennyt tuota Lecuonan meininkiä? Yks mikä on jäänyt myös hämärästi mieleen on Perez Prado, joka veteli lattaria. Huh hikeä! Piti tulla 2. varikkokäynnille. Nam. Mikä olisi muuten onomatopoieettinen kirjallinen ilmaisu, kun huurteinen tölkki avataan? Mä luulen että mulla on (tai on ollut) sama albumi. Kyllä se Tico tico originaalisti on afrokuubalaista eikä brasilialaista. (Tässä on maailman helpoin tapa jäljittää: Jos originaalisanat on espanjaa, kuuluu salsa/son puolelle, jos portugalia, samba/bossa puolelle) Perez Prado oli meksikaani, jolla oli kaksi tavaramerkkiä musassaan, herran jäljittelemätön "uh", jota oli vähintään pari kertaa joka piisissä ja "siantappo"trumpettisoundi. Edmundo Ros oli sikäli merkittävä, että "kaupallisti" afrokuubalaisen musan salonkikelpoiseksi. |
Sertzo S 19.06.2005 19:19:50 (muokattu 20.06.2005 08:32:59) | |
---|
Edmundo Ros oli sikäli merkittävä, että "kaupallisti" afrokuubalaisen musan salonkikelpoiseksi. Mustavalkoisesta tv:stä katseltiin aikoinaan 60-luvan alussa ohjelmaa nimeltään: "Latinalaisrytmejä Broawdwaylta", jossa Edmundo Ros veti pändeineen tilua. Tanssijattaret, Zizi ja Margie olivat silloin varhaisnuoren Serzo-sedän jo esiinpyrkivien, märkien unelminen saavuttamattomia kohteita.
|
KoskPaavo 19.06.2005 19:24:03 | |
---|
Hämeenlinnassa asuu rumpali joka kiersi 4 vuotta maailmaa Ernesto Leguonan Cuban Boys- bändissä.Serron Pertti. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
KoskPaavo 19.06.2005 19:25:09 | |
---|
Ja olikin Lecuonan bändi. Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta... |
Sertzo S 19.06.2005 19:30:06 | |
---|
Hämeenlinnassa asuu rumpali joka kiersi 4 vuotta maailmaa Ernesto Leguonan Cuban Boys- bändissä.Serron Pertti. Pertti Serto! Hitto, kun olisit esittänyt tuon tietokilpailukysymyksenä, niin minäkin olisin sen jopa tiennyt- jos olisin ollut tosi valpas ja nopea. |
baron 19.06.2005 20:57:32 | |
---|
Pertti Serto! Hitto, kun olisit esittänyt tuon tietokilpailukysymyksenä, niin minäkin olisin sen jopa tiennyt- jos olisin ollut tosi valpas ja nopea. Ei meissä ole mitään sisäänrakennettua esteitä pistää clavet järjestykseen. |
WanhaWetäjä 20.06.2005 00:32:57 | |
---|
Siittä on olemassa joku kohtuullisen tunnettu triolilevytys - muistaakseni - tai sit ei...:D No ainakin Klappi teki sen joskus 89?ja triolina...tein siitä sillon meinaten nuotin siitä versiosta,C-duuri ja ovulaatio D-duuriin "soolon"jälkeen ..."Rakastan enemmän sua kuin ketään koskaan"-jotain tollasta osastoa... humppa on kaunista ja haitari vuotaa.. |
isojussi 20.06.2005 00:40:06 | |
---|
No ainakin Klappi teki sen joskus 89?ja triolina...... No niin tekiki. Mutta meinasin ulkolaista. -70 luvulta? Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
peepee 20.06.2005 13:23:44 (muokattu 20.06.2005 13:30:30) | |
---|
Kertokaahan hyviä rumbabiisejä? Oon vastikään rakastunu rumban tanssimiseen (eli siis perusaskel menee mutta mikään muu ei *wirn*), mutta en tiiä ku pari hyvää biisiä. Itellä on tällä hetkellä levyhyllyssä tasan yks rumbakappale, ja seki on Robbie Williamsia. Joten ois kiva kuulla mitä oikeasti kannattaa ostaa? Edit: pahimmat ajatuskatkos-kielioppimokat pois =) Käykää täälllä kuuntelemassa non-stop-rumbaa, löytyy myös muita eksoottisia genrejä! Rumbat on tietenkin osiossa boleros! http://www.batanga.com/en/default.asp |
R.Syke 20.06.2005 13:33:02 (muokattu 20.06.2005 13:37:29) | |
---|
Mustavalkoisesta tv:stä katseltiin aikoinaan 60-luvan alussa ohjelmaa nimeltään: "Latinalaisrytmejä Broawdwaylta", jossa Edmundo Ros veti pändeineen tilua. Tanssijattaret, Zizi ja Margie olivat silloin varhaisnuoren Serzo-sedän jo esiinpyrkivien, märkien unelminen saavuttamattomia kohteita. -Joo. Katselin tätä samaa ohjelmaa ja sain samoja kiksejä! Mulla oli pikkupoikana kumma tapa, jota läheiset ihmettelivät. Kuuntelin radiota ja kirjoittelin kaikkien biisien nimet paperille. Ja muistaakseni myös esittäjät. Ikävä kyllä ne paperit ovat hävinneet, mutta kumma fiksaatio tuo oli. Onko muilla ollut samantapaisia omituisuuksia? ps. Ja samanlainen hulluus liitty urheiluun: Ahmin kaikki helevetin Jukolat ja muut, kuuntelin tiilikaiset ja noposet. Mutta prkl sitten yks MV meni ja kärysi. Siihen loppui meikäläisen usko urheiluun, kun tunsin (tai olin tuntevinani) tuon MV:n aika läheisesti. Sehän rallaa nyt menestyksekkäästi tällä rumbapuolella toki. |
isojussi 20.06.2005 16:03:43 | |
---|
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
isojussi 20.06.2005 21:27:00 | |
---|
Yks hyvä on unohtunu: Maria Elena Sehän toki on alunperin valssi, mutta tullut tunnetummaksi tasajakoisena levytyksenä Kuten vaikka Nature Boy ja Fly me to the moon.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Sertzo S 20.06.2005 21:32:11 | |
---|
Yks hyvä on unohtunu: Maria Elena Sehän toki on alunperin valssi, mutta tullut tunnetummaksi tasajakoisena levytyksenä Kuten vaikka Nature Boy ja Fly me to the moon.... Muistikuvani Maria Elenasta on beguine-tyyppisenä soittokappaleena 60-luvun lopulta, jota soitimme silloin. |
R.Syke 20.06.2005 22:26:08 (muokattu 20.06.2005 22:26:39) | |
---|
Muistikuvani Maria Elenasta on beguine-tyyppisenä soittokappaleena 60-luvun lopulta, jota soitimme silloin. -Hei, muistan tuon Maria Elenan. Sehän oli jonkin veljesparin soittama kitarahommeli. Eikö? -Muistan kuitenkin, että sufflena soittivat. Korjaa, jos väärässä olen :) |