Aihe: Soittajan elämä yhtä juhlaa.
1 2 3
WanhaWetäjä
14.03.2005 23:07:40

Mä ajoin vain takaa, niin huonoa keikkaa ei oo kohdalle sattunut, ettei se siviiliduunia olisi voittanut.

Hei,sun TÄYTYY päästä poies sieltä kehä III sisäpuolelta,mulla ois muutamia "suosikki"mestoja missä voisitte tuta mitä on olla soittaja oikeesti...

Ja mitä tulee siviiliduuniin...kyllä se rahakin jotain ratkasee,säännöllinen tulo on aika tuntematon käsite tänä päivänä tanssimuusikolle,sähän voisit varmaan vaikka heti lopettaa päivätyöt,miksi et tee sitä???Monet täällä retostelee kun on niin vitun kiva käydä keikoilla...joo,varmaann onkin,kun eläkkeet tulee muista hommista?

Ja eikun baanalle...Tyrnävä,Kitee,Iinattijärvi,Kuhmo,Ranua...toinen toistaan houkuttelevampia mestoja odottaisi vain sinua ja bändiäsi...prkl eihän teillä oo edes autoo!!!

Lopeta se leikkiminen että olet soittaja ja että on niin vitun mukavaa syödä sitä sitkeetä sisäfilettä jossain firman juhlissa...

Joo,joo...mä olen huonolla tuulella,taas meni 140€ autoon,notta pääsis keikalle,HEI VOI VITTU!!!!Mähän saan sen saman liksan la-keikalta,ei tässä mitään,täähän toimii kuin ohjelmatoimiston palkanmaksupäivä,prkl ;-)))
B@sshole
14.03.2005 23:11:10 (muokattu 14.03.2005 23:15:28)
Sä taidat vetäjä olla aika katkera vetelijä.

Älä valita vaan treenaa ja sitä kautta saat parempia keikkoja kun kehityt. Mä oon sun ikänen joten pää kiinni siitä iästä.

Ja jos toimeentulosi tulee soittamisesta niin älä keksi tekosyitä ettei tän ikäinen perheenisä enää ehdi/jaksa.

Nyt niskasta itseäs kiinni ja uuteen nousuun. Koskaan ei ole liian myöhäistä!Tsemppiä.
baron
14.03.2005 23:19:56

Lopeta se leikkiminen että olet soittaja ja että on niin vitun mukavaa syödä sitä sitkeetä sisäfilettä jossain firman juhlissa

Enhän mä ikinä itseäni soittajaksi oo väittänyt, vain 5 keikkaa tässä kuussa.
Jos mä saan (tällä kertaa) keikat kehä I sisäpuolelta, niin miksi mun pitäisi tulla teidän reviirille soittoduunareitten asioita sotkemaan.

Ja kyllä soittajallakin on oikeus pitää arvostaan kiinni ja palauttaa syötäväksi kelpaamaton safka.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
WanhaWetäjä
14.03.2005 23:34:20

Sä taidat vetäjä olla aika katkera vetelijä.

Älä valita vaan treenaa ja sitä kautta saat parempia keikkoja kun kehityt. Mä oon sun ikänen joten pää kiinni siitä iästä.

Ja jos toimeentulosi tulee soittamisesta niin älä keksi tekosyitä ettei tän ikäinen perheenisä enää ehdi/jaksa.

Nyt niskasta itseäs kiinni ja uuteen nousuun. Koskaan ei ole liian myöhäistä!Tsemppiä.

Täh???Mihinkäs mä tästä kehittyisin...kohta 50 taulussa??
Ei...pillit pussiin ja talo myyntiin,siinä varmaan se realistisin ajatus mun kohdalla,ei vaan vittu jaksa enää miettiä onko niitä keikkoja vai ei...
Sertzo S
15.03.2005 08:19:58

Ja kyllä soittajallakin on oikeus pitää arvostaan kiinni ja palauttaa syötäväksi kelpaamaton safka.

Olen muuten palauttanut paskasafkan ainakin kerran keittiöön.
Kyseessä oli jänteinen, vanha kaalilaatikko Hotelli Tallukassa, Vääksyssä joskus 80-luvun alussa.
Sain kasattua itseni ja esitin asian diplomaattisesti kokille ja
sain parempaa ruokaa.

Helsingissä kerran teki mieli vetää turpaan Vanha Robert-ravintolan kokkia, joka kohteli soittajia kuin orjia.
Totaalinen kusipää, ei liene ollut alkuperäisväestöä.
baron
15.03.2005 08:54:53

Olen muuten palauttanut paskasafkan ainakin kerran keittiöön.
Kyseessä oli jänteinen, vanha kaalilaatikko Hotelli Tallukassa, Vääksyssä joskus 80-luvun alussa.
Sain kasattua itseni ja esitin asian diplomaattisesti kokille ja
sain parempaa ruokaa..

Mulla on sellainen ilo, että on gluteeni-intoleranssi ja ainakin joskus kun muut bändiläiset syö pitsaa, mulla on pihvi, kun eivät hätäpäissään muuta keksi.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Sertzo S
15.03.2005 09:07:20 (muokattu 15.03.2005 09:09:00)
Mulla on sellainen ilo, että on gluteeni-intoleranssi ja ainakin joskus kun muut bändiläiset syö pitsaa, mulla on pihvi, kun eivät hätäpäissään muuta keksi.

Grillipihvi ja ranskalaiset on nopea valmistaa.
Kokolihaa soittajalle siis.
Joskus jopa välilihaa. ;)

Huono!
R.Syke
16.03.2005 13:45:05
Muistinkin että oon nähny tällasen ennenkin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=67520

-Joo. vanhat miehet höpöttelee samat jutut moneen kertaan. Elämä kun on pelkkää joulua ja juhannusta, niin välitapahtumat pakkaavat unohtumaan ;)
poppamies
16.03.2005 23:21:42

... Elämä kun on pelkkää joulua ja juhannusta, niin välitapahtumat pakkaavat unohtumaan ;)

Ei elämä kuule ole pelkkää joulua ja juhannusta, kyllä siihen väliin mahtuu muitakin juhlia ja kohokohtia...
"G-strings are for strippers"
clave
16.03.2005 23:26:16

kohokohtia...

...ainakin lätkäjunnulla olis tollanen toive:)
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
tanjuli
17.03.2005 18:28:16
Mä oon toisinajattelija:
Hautajaiset on jälkeenjääneiden juhla.
Hautajaiset voivat olla hauskoja ilman että millään lailla ollaan epäkunnioittavia vainajalle tai jälkeenjääneille.
Jos itkettää, hautajaiset on tilaisuus, jossa sosiaalisesti voi sen tehdä, mutta ei hautajaisissa nauraminen ole kiellettyä.
Jos vainaja on ollut hauska jätkä/lady(en viitsi pistää akka) niin kyllä muistopuheissa voi muistella kaikkea hauskaa.

et ajattele toisin ainakaan mun näkökulmasta. on vaan perseestä yrittää duunata jotain musiikkiin viittaavaa kun itkettää. läheisten hautajaisissa ei pitäis kyllä koskaan olla "duunissa", mut minkäs teet kun oot liian kiltti.

on niitä hauskojakin hautajaisia, lämminhenkisiä muistotilaisuuksia. muutamaan otteeseen veivannut bluesia monttuunlaittajaisten jatkoilla.
[i hear voices but at least they're on tune]
jmercy
20.03.2005 03:32:02
Mä ajoin vain takaa, niin huonoa keikkaa ei oo kohdalle sattunut, ettei se siviiliduunia olisi voittanut.

Kyllä on ja monta kertaa, sorry vaan.
baron
20.03.2005 04:05:39

Kyllä on ja monta kertaa, sorry vaan.

Mulle on tällä säikeellä suositeltu soittajan arkeen tutustumista.
Yleensä meen tilataksilla Helsingin keskustan hienostoravintolaan, jossa back-staget, tarjoilut etc on viimeisen päälle ja yleisö frakeissa tai tummissa puvuissa.

Piruuttani hyväksyin pari päivää sitten tulleen erilaisen tuuraustarjouksen: Vanhalla pakettiautolla kehä III:n ulkopuolelle, kaljaräkälään, jossa ei ollut minkäänlaista backstagea, tarjoilu oli vain yksi ainoa keskaripullo, tehtävänä säestää karaokelaulukilpailu, ventovieraita kappaleita ilman lappuja, keikka oli 21-01.30, täytteeksi omia piisejä.

Ja: Ihan kivaa, en mä keikalle lähde syömisen ja juomisen takia, soittaminen on totta.
Sertzo S
20.03.2005 08:25:40
Mulletehtävänä säestää karaokelaulukilpailu, ventovieraita kappaleita ilman lappuja, keikka oli 21-01.30, täytteeksi omia piisejä.

Ja: Ihan kivaa, en mä keikalle lähde syömisen ja juomisen takia, soittaminen on totta.

No minkälaiset arvet jäivät sieluusi tuosta karaokesäestyskeikasta outoine biiseineen ilman lappuja? Taittuiko?
baron
20.03.2005 10:46:04

No minkälaiset arvet jäivät sieluusi tuosta karaokesäestyskeikasta outoine biiseineen ilman lappuja? Taittuiko?

Ei mitään arpia. Kitaristi osasi piisit, laulajat eivät välttämättä, yritin seurata kitaristia, toisen tai kolmannen värssyn kohdalla alkoi mennä nappiin.
Tällaiseenkin suoritukseen kaikki tyytyväisiä
Sertzo S
20.03.2005 11:45:39
Ei mitään arpia. Kitaristi osasi piisit, laulajat eivät välttämättä, yritin seurata kitaristia, toisen tai kolmannen värssyn kohdalla alkoi mennä nappiin.
Tällaiseenkin suoritukseen kaikki tyytyväisiä

Hyvä! Minä en olisi kestänyt juoppohuutajia yhtään, mutta minähän olenkin jo vanha ja väsynyt moiseen"riemuun."
baron
20.03.2005 12:24:33 (muokattu 20.03.2005 12:25:54)

Hyvä! Minä en olisi kestänyt juoppohuutajia yhtään, mutta minähän olenkin jo vanha ja väsynyt moiseen"riemuun."

Tää oli karaokekilpailun loppukilpailu, josta pahimmat huutajat oli karsitty pois ja kyllä muutamat laulajat jopa hallitsivat hommat niin että oli ilo säestää (ja vielä hyvännäköisiä!)
(Siis ei ollut yleinen, jonne kuka tahansa olisi saanut tulla, sen näköistä jengiä paikalla, että en varmasti lähde normaalia bändikaraokea sinne, enkä muuallekaan vetämään)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)