![]() 01.12.2004 17:47:49 (muokattu 01.12.2004 17:48:25) | |
---|---|
"Paras"osasto nähtiin kuitenkin kun tämä keski-ikäinen partaveitsi tanssi kahden neitokaisen kanssa yhtäaikaa,se oli aika uskomattoman kauheeta kattella ja tunsin suurta myötähäpeää ja epäuskoa näitä hengeltään ilmeisen vähälahjaisia turakaisia kohtaan ja he vahvistivat entisestään sitä jo ennestään todettua tosiasiaa että tanssinharrastajissa on vähän erikoista, sellasta "pölökyllä päähän,kukkasta hatussa"-osastoa,ei voi käsittää... Tunnustan että tanssinharrastajat ovat vähän erikoista sakkia mutta miksi pitäisi tehdä niin kuin kaikki muut? | |
![]() 01.12.2004 20:10:12 (muokattu 01.12.2004 20:10:26) | |
mutta miksi pitäisi tehdä niin kuin kaikki muut? Pitäähän turakaisillekin kaikki bändit kuullostaa samalta! Vähänkin kun on jotain "omaa" tai sovitettua, alkaa mummot/papat huutamaan lavan edessä. Silti en ikinä lähde souvari linjalle vaikka hommat loppuis! Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi! | |
![]() 01.12.2004 20:11:21 | |
Miten osuikin noin nappiin luonnehdinta. On se rankkaa kyllä, kohta ei enää ole... mistäs tiedät ettei seuraava duuni ole samanlainen...? ...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA... | |
![]() 01.12.2004 21:08:24 | |
Tunnustan että tanssinharrastajat ovat vähän erikoista sakkia mutta miksi pitäisi tehdä niin kuin kaikki muut? Varmaan tarkoitat myös sitä että tanssitaan íhan mitä vaan mihin rytmiin vaan...katsoin tuon Riksterin antaman linkin ohjeita miten eri biisejä voi tanssia eri tyylillä...mm Roy Orbisonin "Pretty Woman"oli cha cha(huh)ja rumba ja ties mitä...ei,ei ja vielä kerran ei!!! Tässä tulee se soittajan ja tanssijan ero;soittaja YMMÄRTÄÄ jotain musiikista,tanssijat/tanssinopettajat yleensä korkeintaan rytmistä,jos onnistuvat sen ykkösen löytämään...mitähän turakaiset sanoisivat Turun T-Talolla kun vetäis "Swayn"pariksi "Pretty Womanin"? Me ollaan kuitenkin Suomessa,se pitäs aina muistaa, jivejalkojenkin... Ja loppukaneettina se vanha,tulessa palamaton totuus:sellasta tanssi-iltaa ei ole eikä tule että kaikki olisivat tyytyväisiä,aina on joku jonka mielestä tulee liikaa sitä ja liian vähän tota..."tuleeko sitä hidasta valssia,tuleeko sitä ja sitä..." Jos mä joskus voitan lotossa niin kyllä mä nää hommat lopetan,välillä ei vaan jaksa noita pahimpia turantelloja katella ja kuunnella ;-))) PS kysymys on kuitenkin ja onneksi aika pienestä määrästä tanssijoita,suurin osa on sitä normaalia "pidetään hauskaa"-jengiä,onneksi ;-) | |
![]() 01.12.2004 21:33:51 (muokattu 01.12.2004 21:35:14) | |
tuleeko sitä hidasta valssia,tuleeko sitä ja sitä..." kysymyshän livetilanteessa on usein muotoiltu toisella lailla; miksi ei tule sitä ja sitä Edit: Toihan on mahtava idea WW toi lottomissio- pannaan pikimmiten kimppalotto vetämään "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 01.12.2004 22:17:51 | |
Varmaan tarkoitat myös sitä että tanssitaan íhan mitä vaan mihin rytmiin vaan... En tosiaankaan tarkoita. Vähimmäisvaatimus on että tanssitaan musiikin rytmiin. Mitä liikkeitä siihen tehdään on sitten eri juttu. Minä tykkään jorata silloin tällöin ja silloin mennään askeleilla jotka tulee "hatusta" kyseisen musiikin fiilikseen. Miltä se sitten näyttää? Voi olla mokia tulee ja eikä kaikki mene putkeen mutta pääasia että on hauskaa! ;-) Ja sitten siitä epärytmiin tanssimisesta. Kuka sitä humalassa rytmissä pysyy? Epärytmiin tanssiminen ei ole loukkaus musiikkoja kohtaan vaan tanssijan omaa vajavaisuutta. Ei sitä tarvitse katsoa. Varmaan on muutakin katsottavaa. Tässä tulee se soittajan ja tanssijan ero;soittaja YMMÄRTÄÄ jotain musiikista,tanssijat/tanssinopettajat yleensä korkeintaan rytmistä,jos onnistuvat sen ykkösen löytämään...mitähän turakaiset sanoisivat Turun T-Talolla kun vetäis "Swayn"pariksi "Pretty Womanin"? Onko Turun T-talolla tansseja??? Ja loppukaneettina se vanha,tulessa palamaton totuus:sellasta tanssi-iltaa ei ole eikä tule että kaikki olisivat tyytyväisiä,aina on joku jonka mielestä tulee liikaa sitä ja liian vähän tota..."tuleeko sitä hidasta valssia,tuleeko sitä ja sitä..." Näihän se on valittajia aina riittää eikä kaikkia voi mielyttää. Papat haluavat humppaa ja minusta sen voisi kokonaan jättää pois. Minun mielestä tanssilavoilla kiertävät yhtyeet voisivat erikoistua voimakkaamin. Omaakin saa esittää ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Pääasia kunhan tarjonta on monipuolista. P.S. Tästä taas mummot/papat ei tykkää... | |
![]() 01.12.2004 22:45:21 (muokattu 01.12.2004 22:52:42) | |
Onko Turun T-talolla tansseja??? On.Kuukausi-pari sitten kävin tuuraamassa eräässä ryhmässä kyseisessä lafkassa.Edellisestä kerrasta oli n.10 vuotta,mutta mitään muutoksia en huomannut.Sama haitarinatsi oli "mahtavien" vitsiensä kanssa heti ovella vastassa.Onneksi oli tällä kertaa haitaristi bändissä.Multa jäi muuten se kahvilippu käyttämättä,joten jos joku on sinne menossa,niin olen valmis lahjoittamaan lippuni (noudettava itse). Edit:Toivottavasti ne on raaskinut teetättää uuden lipun.Ikävää jos mun töppäilyn seurauksena seuraavien bändien kavereista on joutunut aina yksi jäämään ilman kahvia... Koskettelen soittimia... | |
![]() 01.12.2004 23:05:18 | |
Vähimmäisvaatimus on että tanssitaan musiikin rytmiin. Mä oon joskus kuullu/lukenu jostain, että turakaiset tanssii laulun mukaan. Ja just sen takia jotkut turat ei tykkää sleebaavista tango ym. laulajista. Jos näin on, on helppo ymmärtää turapaavojen aivojen surkastuneisuus. Miten voi tanssia laulun mukaan??? Rytmihän se on, mikä ratkaisee. Kiva, kiva, oukki doukki! | |
![]() 01.12.2004 23:16:55 (muokattu 03.12.2004 17:07:51) | |
Varmaan tarkoitat myös sitä että tanssitaan íhan mitä vaan mihin rytmiin vaan...katsoin tuon Riksterin antaman linkin ohjeita miten eri biisejä voi tanssia eri tyylillä...mm Roy Orbisonin "Pretty Woman"oli cha cha(huh)ja rumba ja ties mitä...ei,ei ja vielä kerran ei!!! Tässä taannoin Pohjanmaalla eräässä tanssipaikassa oli ennen tansseja Oulun AMK:ssa (?) opiskelleen tanssinopettajan valmistujaisbileet. Bändin tauoilla sitten esitteli eri tansseja vielä. Oikein tanssiryhmä oli sillä mukana. Sanoi, että seuraavaksi tulee cha-chaa, kappale on Carpenters'in "Mr Postman". Kaipa mitä tahansa nelijakoista voi cha-chana mennä, mutta en ainakaan minä tuota sellaiseksi miellä. Siis Mr. Postmania cha-chaksi. | |
![]() 01.12.2004 23:29:43 | |
Sanoi, että seuraavaksi tulee cha-chaa, kappale on Carpenters'in "Mr Postman". Kaipa mitä tahansa nelijakoista voi cha-chana mennä, mutta en ainakaan minä tuota sellaiseksi miellä. Onks' kaikki vaivannäkö meiltä turhaa? Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 02.12.2004 01:17:36 | |
Me ollaan kuitenkin Suomessa,se pitäs aina muistaa, jivejalkojenkin... Minä olen onneksi mikä tahansa jalka, tilanteen mukaan, ja osaan pitää hauskaa tanssiessani. En soita suutani orkestereille, koskaan en ole yhtään toivomustakaan esittänyt. Jos musiikki ei juuri minua tanssillisesti kiinnosta, siirryn lavan eteen tai penkille kuuntelemaan, menen hetkeksi kahville, vaihdan illanviettopaikkaa tai lähden kiltisti kotiini. Ymmärrän siis olevani vain yksi ihminen ja yksi mielipide. Tuosta Pretty Womanista sen verran, ettei minulla biisiä ole. Onko kappaleessa clave? Jos on, voisin sen jonkunlaisena cha cha'na tai rumbana yrittää tanssia. Jos ei clavea ole, voisin käyttää noiden tanssien askelikkoja, opeteltuja kuvioitakin, mutta käyttäisin kyllä tanssistani jotain omaa nimitystä, vaikkapa Sotku -tanssia (copyright). Ja paritanssista kun on kysymys, vaikuttaa daami aina siihen tyyliin, millä kappale tulee mentyä. Muut parit saavat mielestäni tanssia kappaleen aivan miten itse haluavat, mitäpä se minulle kuuluu :) Käyn useimmiten tanssimassa aivan eteläisemmässä Suomessa ja touhu on täällä mielestäni hieman kansainvälisempää kuin periferiassa, kaikella kunnioituksella muita Suomen kaupunkeja kohtaan :) Pikkuhiljaa kulttuuri muuttuu tanssilavoillakin kansainvälisemmäksi, vaikka ei se tietysti hetkessä tapahdu. Life is the Titanic and we are all passengers.
But how can we get off?
Only the great illusionist Harry Houdini knows the answer.
He will save the whole orchestra with one of his most elaborate illusions yet.
Allez Op! | |
![]() 02.12.2004 07:44:31 | |
Mä oon joskus kuullu/lukenu jostain, että turakaiset tanssii laulun mukaan. Ja just sen takia jotkut turat ei tykkää sleebaavista tango ym. laulajista. Jos näin on, on helppo ymmärtää turapaavojen aivojen surkastuneisuus. Miten voi tanssia laulun mukaan??? Rytmihän se on, mikä ratkaisee. Ei ne ainakaan silloin 80-luvun alussa, kun Eino Grön oli meillä solistina, laulun mukaan tanssineet. Vituiks olis tanssi laulun mukaan mennyt. Rytmi ratkaisee! | |
![]() 02.12.2004 08:56:03 | |
Ei ne ainakaan silloin 80-luvun alussa, kun Eino Grön oli meillä solistina, laulun mukaan tanssineet. Vituiks olis tanssi laulun mukaan mennyt. Rytmi ratkaisee! http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=66116 Mähän viime kesänä yritin laulajani kanssa käydyn kinastelun jälkeen viritellä keskustelua, tanssivatko turakaiset sanojen mukaan ja keskustelusta päätellen merkittävä osa näin tekee. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 02.12.2004 12:15:13 | |
Tuosta Pretty Womanista sen verran, ettei minulla biisiä ole. Onko kappaleessa clave? Jos on, voisin sen jonkunlaisena cha cha'na tai rumbana yrittää tanssia. Jos ei clavea ole, voisin käyttää noiden tanssien askelikkoja, opeteltuja kuvioitakin, mutta käyttäisin kyllä tanssistani jotain omaa nimitystä, vaikkapa Sotku -tanssia (copyright). mitä vittua?!tää on just tätä,pitääks teidän tanssijoiden lokeroida joka helevetin biisi että te osaatte joraa,säälittävää touhua.eiks musiikki ole vain musiikkia ja that`s it.teitä paskat kiinnostaa sovitukset,biisivalinnat ym ym asiaankuuluvaa,silloin teiltä tulee palautetta jos styget ei tuu pareittain(joka mun mielestä on aivan kivikautinen sääntö)ugh! | |
![]() 02.12.2004 12:29:22 (muokattu 02.12.2004 12:30:45) | |
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=66116 Mähän viime kesänä yritin laulajani kanssa käydyn kinastelun jälkeen viritellä keskustelua, tanssivatko turakaiset sanojen mukaan ja keskustelusta päätellen merkittävä osa näin tekee. Kyllä osa tosiaankin näin tekee...se on hauskan näköstä kun pari on ikäänkuin "tyhjäkäynnillä"kun biisin intro pölähtää,poljetaan siinä paikallaan jalat vähän heiluu,sitä haetaan ilmeisesti sitä ykköstä,yleensä sitten kun laulu alkaa syntyy ahaa-elämys ja sitten mennään!! Ja vuosien saatossa aika helevetin monta kertaa on tultu sanoon "ettekö te laula ollenkaan??"kun on vetästy ekana biisinä soittovalssi tai ekalla setillä yks tai kaks soittobiisiä... Ilman mitääs sarvia ja hampaita;epämusikaalisen perustanssijan käsityskyky musiikista on melko rajoittunutta ;-) | |
![]() 02.12.2004 13:40:47 | |
Ilman mitääs sarvia ja hampaita;epämusikaalisen perustanssijan käsityskyky musiikista on melko rajoittunutta ;-) Kyllä näin on minunkin mielestäni. Vaikka kommenttisi ovat usein kriittisiä ja provosoivia, on niissä silti paljon asiaa rivien välissä. Tavallan tuo lause on totta myös toisinpäin; ei-tanssivan perusmuusikon käsityskyky tanssista on melko rajoittunutta. Life is the Titanic and we are all passengers.
But how can we get off?
Allez Op! | |
![]() 02.12.2004 15:07:57 | |
Kyllä näin on minunkin mielestäni. Vaikka kommenttisi ovat usein kriittisiä ja provosoivia, on niissä silti paljon asiaa rivien välissä. Tavallan tuo lause on totta myös toisinpäin; ei-tanssivan perusmuusikon käsityskyky tanssista on melko rajoittunutta. Mitäpä luulet,kumpi olisi helpompaa;opettaa hyväkorvainen,rytmitajuinen,kohtalaisen tai jopa hyvän motoriikan omaava soittaja(=minä) tanssimaan vai toisinpäin,puukorva,kömpelö tavis soittamaan, vaikka luoja ei ole suonut mitään valmiuksia soittamiseen/laulamiseen?Silti näitä viimeksimainittuja näkee tämän tästä tanssimassa,väärä harrastus,kenties? Mieluummin turakaiset musiikin teorian/säveltapailun peruskurssille, kuin soittajat tanssikursseille;se on katsos niin että peruslahjakas soittaja voi KUUNNELLA vaikkapa äänitteeltä tai kysyä Martti Metsäkedolta miten joku tietty tanssilaji pitää oikeaoppisesti soittaa ja mikä on sen ideaali tempo, että ne Etelä-Suomen "kansainväliset"jivejalat vaikkapa siellä valittajien kehdossa,Pavilla,olisivat tyytyväisiä ;-) Onko se jotenkin vaikeeta ymmärtää että kun soittaa työkseen tanssimusaa niin ei vaan halua sitä missään muodossa vapaa-aikanaan harrastaa?? Vaikee kuvitella että paalujunttaa 8 tuntia päivässä ohjastava ihminen menis perjantai-iltana rankan viikon jälkeen discoon,sama stanan jumputus siellä olis heti ovella vastassa kuin siellä juntan kopissa on ollut koko viikon ;-) | |
![]() 02.12.2004 15:29:27 | |
Mitäpä luulet,kumpi olisi helpompaa;opettaa hyväkorvainen,rytmitajuinen,kohtalaisen tai jopa hyvän motoriikan omaava soittaja(=minä) tanssimaan vai toisinpäin,puukorva,kömpelö tavis soittamaan, vaikka luoja ei ole suonut mitään valmiuksia soittamiseen/laulamiseen?Silti näitä viimeksimainittuja näkee tämän tästä tanssimassa,väärä harrastus,kenties? Varmaankin muusikko oppisi helpommin tanssimaan. Harrastus voi olla sellainen hauskanpitotapa ihmisille ja jos heillä itsellään on hauskaa, niin eikö harrastus ole sitten oikea? Onko se jotenkin vaikeeta ymmärtää että kun soittaa työkseen tanssimusaa niin ei vaan halua sitä missään muodossa vapaa-aikanaan harrastaa?? Ei ole vaikeaa ymmärtää. Minäkin haluan pitää työn ja vapaa-ajan täysin erillään toisistaan. Työssäni saan kyllä parempaa tulosta aikaiseksi ja teen enemmän rahaakin, kun kyselen asiakkailtani kaikenlaisia. En silti ole valmis aivan kaikkeen rahan takia venymään :) Life is the Titanic and we are all passengers.
But how can we get off?
Allez Op! | |
![]() 02.12.2004 18:41:52 (muokattu 02.12.2004 21:09:41) | |
Tuosta Pretty Womanista sen verran, ettei minulla biisiä ole. Onko kappaleessa clave? Jos on, voisin sen jonkunlaisena cha cha'na tai rumbana yrittää tanssia. Tämähän kipale menee perinteisesti neljään ainakin siinä riffikohdassa (sd & bd varioiden). On siinä biisissä sitten se "rok-clave" eli 2 & 4 snarella. Varmaan olisi aika villi sovitus cha-chana, muttei mahdoton; ehkä se snare neljään assosioi tanssijoilla tonne cha-chaan neljään menevään kelloon. Toisaalta onhan David Garfieldkin tehnyt mm Claptonin Laylasta aivan upean instrumentaali-lattariversion. Muistan lukeneeni jostain Roy Orbisonin originaalirumpalin haastattelun (nimeä en muista), jossa kertoi Orbisonin aina kääntyneen toinen jalka rumpuständiin nojaten ja kysyneen tältä rumpalilta mitä tähän voisi rummuilla kehittää. Silloin oli hionnassa Pretty Womanin intro/ riffi...tädä dädä diii...juu nou:) Edit; Oli se vaan niin hyvä arri että pitää panna linkki tonne Garfield & cats osastolle http://www.creatchy.com/DG_media/I_Cat_Trk5.html "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 02.12.2004 20:14:30 | |
Cha Cha:n askellus kulkee lähes sellaisenaan moniin Swing/Rock 'n' Roll biiseihin. Onko kysymyksessä tanssillisesti Cha Cha tanssi, on sitten eri juttu. Lindyn/Jitterbugin harrastajat tietävät enemmän Swing-tanssien ja Cha Cha:n yhtäläisyyksistä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)