![]() 04.12.2004 13:51:55 | |
---|---|
Keikkaa eilen ja keikkaa tänään pikkujoulumielessä. Neljä settiä klo 20 -01. Mutta: kahvista perittiin euro! Hyh, ei nostanut pikkujoulumieltä. | |
![]() 04.12.2004 19:48:40 | |
Tyypilinen keikka eilen.Roudaus klo 16 ,venataan 4 tuntia,skulataan 3 tuntia,saisko safkaa,ei ko asiakkaaat on etusijalla,saisko kaffeeta,ei oo keitetty,Tilaaja kysyy,ootteko syöneet,ei ko piti soittaa safkan alle,herrrajumala,menkää syömään,me ollaan maksettu teidankin ruoka.ei kun keittiöön.EI täällä ole mitään ruokaa enaan(ruotsalaittain)Miksi ette ruokailleet ennnen noitten hirveiden laitteiden sisäänraahamista?Siksi kun täällä ei ollut muuta kuin me.Hei me joudutaan laittaa nää ovet kiinni nyt,exte saa niitä rojuja mihinkään,mun on pakko jo mennä!!!! | |
![]() 04.12.2004 21:17:49 | |
Mä vähän mietin, että kun mulla ei koskaan ole ollut kuvattuja ongelmia, onko se pelkkää sattumaa vai olisiko sille selitys? Kun mä tulen keikkapaikalle, etsin käsiini paikan vastaavan, esittäydyn bändin liideriksi ja kysyn, mitkä ovat tämän paikan kuviot bändin suhteen. Ystävällisesti neuvotellaan kuviot valmiiksi, mukaanluettuna safkat, kahvit ym ja pyydän heitä kääntymään puoleeni, jos jotain kohtaa emme ole oikein ymmärtäneet. Kun vielä sopivasti imartelen, aina on toiminut. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 04.12.2004 22:02:18 | |
Mä vähän mietin, että kun mulla ei koskaan ole ollut kuvattuja ongelmia, onko se pelkkää sattumaa vai olisiko sille selitys? Kun mä tulen keikkapaikalle, etsin käsiini paikan vastaavan, esittäydyn bändin liideriksi ja kysyn, mitkä ovat tämän paikan kuviot bändin suhteen. Ystävällisesti neuvotellaan kuviot valmiiksi, mukaanluettuna safkat, kahvit ym ja pyydän heitä kääntymään puoleeni, jos jotain kohtaa emme ole oikein ymmärtäneet. Kun vielä sopivasti imartelen, aina on toiminut. Sun täytyy laajentaa tuota keikka-aluettasi ja tehdä vähän enemmän keikkaa kun yks kuussa,kenties jopa jonkun toimiston kautta...toki perseennuolenta on aina eduksi,mutta jos tarpeeksi tekee keikkoja niin sekään ei auta, kyllä se huono keikka tulee vääjäämättä eteen,Baron hyvä,sellanen missä soittaja todellakin on se välttämätön paha eikä mikään ehtoja saneleva kuningas ;-)) Luojan kiitos ei ensimmäisiäkään pikkujouluja tänä vuonna,maistuu jouluateriakin joltain kun niitä ei ole tarvinnut jo marraskuun alusta syödä niinkuin ennenmuinoin.. | |
![]() 04.12.2004 23:35:57 | |
, kyllä se huono keikka tulee vääjäämättä eteen,Baron hyvä,sellanen missä soittaja todellakin on se välttämätön paha eikä mikään ehtoja saneleva kuningas ;-)) Niin, kyllähän realiteetti on, että mulla on vain ollut hyvä säkä, eihän muutkaan soittajat mitään "torvia" ole. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 05.12.2004 10:35:29 | |
Mulla on perjantain pikkujoulun jälkeen vieläkin kankkunen ja jotenkin sen aion tasoittaa. Putki päällä ja jne. | |
![]() 05.12.2004 10:55:42 (muokattu 05.12.2004 10:56:16) | |
Keikkaa eilen ja keikkaa tänään pikkujoulumielessä. Neljä settiä klo 20 -01. Mutta: kahvista perittiin euro! Hyh, ei nostanut pikkujoulumieltä. -Hah! Eilen oli soittajille erikseen varattu kahvitermarit, josta sái ottaa kaffet ja päälle tuli vielä tuoretta torttua! Hlökunta oli yhtä hymyä ja yleisö vastaanottavaista 4x45min + pieni temppuilu päälle ei edes väsyttänyt. Ja ainahan torttu maistuu. Nam! Pienilläkin asioilla vaikutusta? | |
![]() 05.12.2004 16:45:39 | |
kyllä se huono keikka tulee vääjäämättä eteen,Baron hyvä,sellanen missä soittaja todellakin on se välttämätön paha eikä mikään ehtoja saneleva kuningas ;-)) Eipä ole kyllä minullekaan vielä näitä huonoja keikkoja siunaantunut. En tosin mikään konkari olekaan saralla. Mutta kuitenkin joka paikassa missä on oltu soittamassa, niin tilaaja, ravintolanomistaja, ynnä muut yhteyshenkilöt ovat olleet hyvinkin yhteistyöhaluisia ja huolehtineet soittajista, että heillä on kaikki tarpeellinen. Siinä on rupateltu niitä näitä eikä mitään ongelmaa ole ollut. Saapa nähä milloin se eka huono keikka tulee vastaan. Ens la pikkujouluissa? Tuskinpa. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. | |
![]() 05.12.2004 19:03:08 | |
Palstalta olen lukenut "demokraattisista" bändeistä, mutta meillä sellaista ole. Mä määrään ja mä vaadin, mutta siitä hyvästä pyyhin nenät, kuuntelen murheet JA: huolehdin, että keikan ulkoiset olosuhteet toimii. Jos se vaatii liideriltä ruskeaa kieltä, niin multa irtoaa. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 05.12.2004 21:52:58 | |
Palstalta olen lukenut "demokraattisista" bändeistä, mutta meillä sellaista ole. Mä määrään ja mä vaadin, mutta siitä hyvästä pyyhin nenät, kuuntelen murheet JA: huolehdin, että keikan ulkoiset olosuhteet toimii. Jos se vaatii liideriltä ruskeaa kieltä, niin multa irtoaa. -Joo. Kyllä yhdellä on oltava langat käsissä. Siitä sitten voi delegoida neuvottelujen ajaksi vaikkapa roudaukset toisille. Ompiko teillä muuten yhteisesti sovitut, kiinteät säännöt, joita noudatetaan? Sitähän se demokratia kait tarkoittaa. | |
![]() 05.12.2004 22:12:30 | |
-Ompiko teillä muuten yhteisesti sovitut, kiinteät säännöt, joita noudatetaan? Sitähän se demokratia kait tarkoittaa. No joo, kyllähän me yhdessä pelisäännöt sovitaan. Mä sitten valvon, että niitä noudatetaan. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 05.12.2004 22:23:53 | |
1. Selvitä kuka vastaa / maksaa 2. Syömiset / juomiset kuuluvat luontaisetuihin 3. Jos haluavat vetää omaa ohjelmaa ok.mutta laitteisiin ei koske ulkopuoliset. 4. Toivebiisit yms. sovittava etukäteen. 5. Aikatauluista pitävät kaikki osapuolet kiinni ehdottomasti. tai no joo | |
![]() 05.12.2004 22:26:02 | |
Mäki kävin vetää yhen pikkujoulukeikan eilen. Pari settiä, jengi bailas ja dokas. Kivaa oli. Tiedän mitä teen ensi kesänä | |
![]() 06.12.2004 00:47:26 | |
Eipä ole kyllä minullekaan vielä näitä huonoja keikkoja siunaantunut. En tosin mikään konkari olekaan saralla. Mutta kuitenkin joka paikassa missä on oltu soittamassa, niin tilaaja, ravintolanomistaja, ynnä muut yhteyshenkilöt ovat olleet hyvinkin yhteistyöhaluisia ja huolehtineet soittajista, että heillä on kaikki tarpeellinen. Siinä on rupateltu niitä näitä eikä mitään ongelmaa ole ollut. Saapa nähä milloin se eka huono keikka tulee vastaan. Ens la pikkujouluissa? Tuskinpa. Niin...montako keikkaa on takana...10...100..1000... No eihän ne pikkujoulut yleensä niitä pahimpia ole,kyllä ne on ne kun etukäteen tietää jonkun mestan ja sen meiningin, muinoin 80-90 luvuilla kun oli useamman illan mestoja,joskus se pari viikkoo/mesta,usein siinä roudatessa mietti kuinka hitossa jaksaa,tulee pitkä kaks viikkonen... Mutta jos mä mietin omaa keikkahistoriaani niin suurin osa keikoistahan on niitä "ihan jees"eli ne on tulleet ja menneet,joukkoon mahtuu sitten niitä ikimuistettavia joko hyvässä tai pahassa ;-) | |
![]() 06.12.2004 09:01:04 (muokattu 06.12.2004 09:02:39) | |
-Hah! Eilen oli soittajille erikseen varattu kahvitermarit, josta sái ottaa kaffet ja päälle tuli vielä tuoretta torttua!... No firmalla oli pikkujoulujuhlat eilen. Ensimmäinen kerta viiteen vuoteen ettei minun tarvinnut soitta. Sekin on hieno asia. Loppuillasta oli syli täynnä konttorin tyttöjä vaikka en hakenut yhtäkään tanssimaan vaikka kerrankin olisi ollu siihen tilaisuus. Ei tarvinnut. Ne haki minut. Ette pojat tajua mita menetätte kun olette siellä väärällä puolella mikkitelinettä. No eipä silti . Kyllä bändinkin pojat sai kunniallisen kohtelun. 150 € mieheen, täydellisen jouluaterian konjakkineen, kaikkineen eikä tarvinnut soitta kuin 4 settiä kiitolliselle yleisölle.Joutuivat jopa encoreja soittamaan. Mitään vahinkojakaan ei sattunut. Jos ei nyt lasketa että yksi "tanssija" oli hetken rumpujen seassa. "G-strings are for strippers" | |
![]() 06.12.2004 09:23:59 | |
Mutta jos mä mietin omaa keikkahistoriaani niin suurin osa keikoistahan on niitä "ihan jees"eli ne on tulleet ja menneet,joukkoon mahtuu sitten niitä ikimuistettavia joko hyvässä tai pahassa ;-) Ne ikimuistettavathan ovat palstajuttujen arvoisia! Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" | |
![]() 07.12.2004 09:12:54 | |
Hoho Perjantaina erään ison suomalaisen konserni pääkonttorin pikkujoulut. Erään ei tällä palstalla vaikuttavan toimiston kautta tullut keikka. Keikkavahvistus tulee himaan ja siinä on automattisesti merkittynä. Roudaus ja soundchek klo 1700 mennessä vieraat paikalla klo 1800 soitto alkaa klo 2200. Soitto pokalle, joka sanoo, että roudaus ja soundchek häiritsee heidän ruokailua ja että näin oli sanottu, että bändi tulee aikaisemmin. Sanoin, että ok. me tulemme yleensä AINA vasta juuri ennen soittoa, mutta teidän kanssamme voimme nyt tehdä harvinaisen poikkeuksen. Ei kannata alkaa kinaamaan asiasta. Edellisenä päivänä poka laittaa viestiä, että "Oletan, että voimme käyttää teidän PA-kalustoanne ruokailun aikana. Lisäksi meille tulee tuttavien improvisaatioryhmä, mikä tarvii myöskin kalustoa. Illalla tulee sitten Pola Ivanka keskiyön kabareee, joka tarvii myöskin meidän kalustoa " No ette todellakaan voi, bändin kalusto on bändin kalustoa ja sillä siisti. Jos olemme paikalla, niin miedän valvonnassa voi käyttää, mutta käymme heittämässä romut ja tulemme vasta ennen soittoa. Voin tuoda pikkuisen comboon ja paskan mikin siihen hommaan, jos käy hazardi, niin ei haittaa. Tämä kävi kyllä sitten asiakkaalle. Menimme paikalle perjantaina. Paikka oli helvetillinen halli, jossa ruokapuoli oli täysin erillinen soittolavaan verrattuna. Roudaus olisi voitu tehdä ihan helposti ilman, että kukaan olisi edes huomannut asiaa. Roudattiin kamat ja lähdettiin tuttavan toimistolle lähikulmille syömään pitsaa polttaan tupakkia ja juomaan kahvia. Tultiin takaisin yhdeksän pintaan ja kitaristi laittoi vermeensä ja henkilökunta sanoi, että teille on backstage tuolla ylhäällä ja ruokaa tuolla takana. Hyvältä kuullostaa. Käytiin hakeen ruokaa ja mentiin backstagelle. Muuten hyvä, mutta siellä ei ollut yhtään vapaata tuolia. Se helvetin improvisaatioryhmä veti sermin takana kaljaa kun rapparit ja oli pommittanut koko nurkan. Istuttiin pöydillä, mä vetäsin pöydällä pikku tirsat ja lähdettiin vetään juuri tälle keikalle ehdottomasti tilattua jatsia ja swingiä, bändiin oli ehdottomasti vaadittu ja palkattu blosari hommaa varten. Pari turoa käväisi vähän tanssimassa, muuten jengi oli kulman takana baaritiskillä. Eka setin jälkeen tuli se drag-show. Bändin mikki ja nuottitelineet ja kaikki muukin kalusto piti putsata pois ja kaveri toi koti minidisk soitimen, että mihin tämän voi kytkeä??? Vituttaa tuo asenne, että oletetaan että bändin työkaluja voi käyttää miten vaan ja milloin vaan missä vaan. Ajattele, jos menisin raksalle hommiin ja kysyisin toiselta timpurilta, että oletan, että voin käyttää sinun työkalujasi kuin omiani. En kai mä nyt omia työkaluja ala roudaamaan tänne, kun sullakin on. No tästä viisastuneena pitää alkaa kirjoittamaan jonkinlainen yksinkertainen raideri aiheesta. Sellainen, joka toimitetaan toimistolle ja asiakkaalle. Itse kun myyn keikan, hinnoittelen aina ylimääräiset venttailut erikseen jo heti kärkeen. Jos roudaus yli 2h ennen keikkaa, niin maksaa, jos tarvii kalustoa kun orkesteri ei ole paikalla, niin hommataan siihen eri puhekalusto tai paikalle tulee eri hinnsta "miksaaja" joka hoitaa homman ja maksaa. Takahuoneeseen tuuolit ja vähintään pari kannua vettä ja mahdollisuus ruokailuun etc. Mika | |
![]() 07.12.2004 09:19:04 (muokattu 07.12.2004 09:19:26) | |
Takahuoneeseen tuuolit ja vähintään pari kannua vettä ja mahdollisuus ruokailuun etc. + Puhtaita pyyhkeitä + ruokaa+ kori kaljaa&siideriä + limua + pullovettä + pullo jallua tms... Tiedän mitä teen ensi kesänä | |
![]() 07.12.2004 09:40:59 (muokattu 07.12.2004 09:42:00) | |
...jallua tms... jallua piloillaan ja... | |
![]() 07.12.2004 12:49:30 | |
+ Puhtaita pyyhkeitä + ruokaa+ kori kaljaa&siideriä + limua + pullovettä + pullo jallua tms... Olipa kerran meillä tuollainen Kajaanin Valjukseen mentäessä. Päästiin perille ja roudattiin. Sitten ruvettiin etsimään sitä takahuonetta, mihin ne isot valkoiset pyyhkeet ja nuo muut sitten ilmestyisivät. Ei sitä ollut. Hotellihuoneet oli mahdollisimman kaukana ravintolasta ja monen mutkan takana. Ruokaa sai talon toiselta puolelta eri ravintolasta. Juomia ei ollut mitään. Kysyttiin sitten, että mitenkäs tämän raiderin asiat järjestetään, kun ei sitä takahuonetta ole. Rav.pöällikkö sanoi, että no, jos ette paljon ota, niin tuosta tiskiltä saatte olutta muutaman ilmaiseksi. "Entäs pyyhkeet?" Joo, no me tuodaan, jos ette sitten huoneesta ota niitä. "No ei kun siinä raiderissa luki eri lailla." Sitten mentiin katsomaan puolen yön maissa, siellä oli neljä pientä kasvopyyhettä dj-kopin pöydällä. Mentiin tilaamaan kaljat, niin baarimestari kysyi, joko sitä on monta otettu. Vielä pitäis soittamaankin pystyä. Se siitä raiderista. Rok! Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)