Aihe: Pahimmat väärinsoitot
1 2 3 4
Jopi Sorsaposki
03.12.2004 10:38:32
miksi vitussa jokaisen pitää levyttää ne säkkijärvi-iltavälimerelläticotico-biisit miljoonaan kertaan, kun ne ovat joka kurtistin äänitteillä jo aiemminkin tehtyinä?
Tosin oikein hyvin soitettuina.

Jopi Komppaa!
Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi!
pekkajau
03.12.2004 10:51:17
Jopi Komppaa!

Niin minäkin! Joskus on tuuraushommissa tullut vastaan semmosia hanuristeja jotka on ikänsä jauhaneet noita "Iltoja Välimerellä" ym. ja sitten ne on soitettava joka keikalla ja ihan millä kokoonpanolla tahansa vaikka ne harjoittelematta menee yleensä ihan päin persettä. Siinä ollaan hukassa kun punahilkat kun jokainen koittaa yhtäaikaa soittaa omaa sovitustaan! Rumpali vetää hirveitä Sirkus-Finlandia tremoloita ja aivan alalauteilta olevia aksentteja ja basisti töpöttää siinä parhaansa mukaan sekaan ja hanuristi painii ja vetää kun viimeistä päivää iltapaineissa!
There`s no bisnes in showbisnes!
Riksteri
03.12.2004 12:10:37
Niin minäkin! Joskus on tuuraushommissa tullut vastaan semmosia hanuristeja jotka on ikänsä jauhaneet noita "Iltoja Välimerellä" ym. ja sitten ne on soitettava joka keikalla ja ihan millä kokoonpanolla tahansa vaikka ne harjoittelematta menee yleensä ihan päin persettä. Siinä ollaan hukassa kun punahilkat kun jokainen koittaa yhtäaikaa soittaa omaa sovitustaan! Rumpali vetää hirveitä Sirkus-Finlandia tremoloita ja aivan alalauteilta olevia aksentteja ja basisti töpöttää siinä parhaansa mukaan sekaan ja hanuristi painii ja vetää kun viimeistä päivää iltapaineissa!

Tuohan kuulostaa aivan samalta ilmiöltä, mikä tapahtuu lavatansseissa parketilla aivan yhtenään :)
riff
03.12.2004 12:47:01
Tuohan kuulostaa aivan samalta ilmiöltä, mikä tapahtuu lavatansseissa parketilla aivan yhtenään :)

No niinhän se kuullostaa ja niin se on.
Kiva, kiva, oukki doukki!
Riksteri
03.12.2004 13:05:05
No niinhän se kuullostaa ja niin se on.

If You can't beat it, join it! Jazzzzzz!!!!!!!!
riff
03.12.2004 13:07:45
Jazziahan minäkin olisin aina halunnut soittaa...
mack the knife
03.12.2004 13:27:43

Minä en. Pitää sanoa niin kuin yksi tamperelainen fonisti. Se yritti johonkin alkuillan jatsikappaleeseen soittaa soolon. Tauolla tuli kyllästyneellä äänellä: Vittu nää mun soolot on sellasia lastenlauluja. Muistan omasta jatsista sellaisen, kun yritin laivalla soittaa Smileen soolon. Alkuun tuli vahingossa petteri punakuono. Eikä tarkoituksella.
En ole koskaan halunnut jazzia soittaa.
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
riff
03.12.2004 14:43:20

Lainattu Trio Forresterin rumpalilta! Hjuumöyyr!
mack the knife
03.12.2004 15:01:19
Lainattu Trio Forresterin rumpalilta! Hjuumöyyr!

Niin niin. Tämäkin oli. Lainattu omasta päästä...
Mie se vain nuotit tiiän kaikki! (Tauno Lukkarinen, hanuristi)
pekkajau
03.12.2004 15:09:36 (muokattu 03.12.2004 15:10:57)
Soiteltiin kerran kauan sitten yhden presidenttiehdokkaan (Keijo Korhonen) vaalijuhlassa huttua ja viihdettä yhdellä urheilutalolla. Minä en tiedä mikä helevetin oikosulku kitaristille tuli kun se veti "Muisto vain jää" kappaleessa intron/välisoiton D-duurista vaikka piti vetää ähvästä! Se veti sen kaikkiaan 4 kertaa ja aina siitä samasta kohdasta... päin vittua viimesen päälle viritetyllä kitarasaundilla!
Pikkusen mulkoili "amerikan-Keijo" ja maajussit pitempään! Kaikesta huvittavinta oli että ne kuunteli sitä biisiä ihan kun konsertissa arvokkaasti tuoleilla istuen! Ne oli niin ällikällä lyötyjä siitä "hienosta" sovituksesta etteivät edes taputtaneet biisin jälkeen! Sitä aina muisteltiin jälkeenpäin että sitä annettiin sillon lasihelmiä sioille p...kele! Kitaristi yleensä vaihtoi nopeasti keskustelunaihetta silloin kun muisteltiin "sitä" keikkaa!
There`s no bisnes in showbisnes!
markkuv
03.12.2004 17:33:24

Miksi nänä muusikoiden parhaat ystävät (basistit) eivät ole siinä arvossa, jossa heidän pitäisi olla (Sanoo nimimerkki Ex-basisti, heti arvonanto nousi, kun soitinta vaihdoin)

Jep - hyvä basisti joka soittaa tukevalla ja hyvällä soundilla, siihen on helppo lauleskella/soitella - ehdottomasti bändin tärkein instrumentti lyömäsoitinten lisäksi (siis tanssimusa-alueella)
baron
04.12.2004 02:54:44

Joku on täysin eksyksissä (todennköisemmin minä itse). Mä oon kuvitellut, että jatsi on "yksinkertaisten" neekerien (anteeksi, tarkoitin sanoa afro-amerikkalaisten) keksimää musaa, jossa muusikot huvittee soitellen kivoja asioita omasta päästään ja jos se nyt on musaa, jossa on professoreita, jotka antaa tiukkoja sääntöjä, mikä on oikein ja miten saa soittaa, niin joku on vielä enemmän eksyksissä.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Voxauttaja
06.12.2004 12:47:21
Joku on täysin eksyksissä (todennköisemmin minä itse). Mä oon kuvitellut, että jatsi on "yksinkertaisten" neekerien (anteeksi, tarkoitin sanoa afro-amerikkalaisten) keksimää musaa, jossa muusikot huvittee soitellen kivoja asioita omasta päästään ja jos se nyt on musaa, jossa on professoreita, jotka antaa tiukkoja sääntöjä, mikä on oikein ja miten saa soittaa, niin joku on vielä enemmän eksyksissä.

No itse en ole ikinä ymmärtänyt että mikä jatsissa on hienoa. Se että jokainen sointu pitää olla mahdollisimman vaikea, ei tee siitä hienoa. Minun mielestäni ylipäätään soittaja ei tarvitse kuin perus duuri ja molli sointuja. Melodiasta tulee ne loput nuotit niihin sointuihin, ei niitä tarvitse jokaisen kykenevän instrumentin soittaa. Tukitaan vaan taustaa turhaan.
Tiedä häntä sitten, onko se sitten hienoa, jos jazzin rinnastaa sellaiseen toimintaan, että mennään ameriikan malliin pingviinit päällä pikkusormi pystyssä tuhannen euron iltapuvussa marssiva daami kainalossa pingviinilauman juhliin. Tuollaisessa tilaisuudessa voisi hyvin kuvitella soitettavan jazzia. Itse menen yksin paikalliseen baariin soittamaan levyautomaattia mieluummin kuin tuollaiseen tilaisuuteen. ;-)
Aina muusissa
Fuzzy Boner
06.12.2004 12:52:09
No itse en ole ikinä ymmärtänyt että mikä jatsissa on hienoa. Se että jokainen sointu pitää olla mahdollisimman vaikea, ei tee siitä hienoa. Minun mielestäni ylipäätään soittaja ei tarvitse kuin perus duuri ja molli sointuja. Melodiasta tulee ne loput nuotit niihin sointuihin, ei niitä tarvitse jokaisen kykenevän instrumentin soittaa. Tukitaan vaan taustaa turhaan.

Jos et ymmärrä niin yritä ottaa edes selvää. Edellä olevassa "perustelussa" ei ollut kyllä mitään järkeä. En siis tässä mitään jazzinpaskaa puolustele mutta tommosia Minun mielestäni ylipäätään soittaja ei tarvitse kuin perus duuri ja molli sointuja "elämää suurempia aforismeja" kun jakelee niin ei voi kun nauraa. HOHO!
Tiedän mitä teen ensi kesänä
Voxauttaja
06.12.2004 12:57:28
Jos et ymmärrä niin yritä ottaa edes selvää. Edellä olevassa "perustelussa" ei ollut kyllä mitään järkeä. En siis tässä mitään jazzinpaskaa puolustele mutta tommosia "elämää suurempia aforismeja" kun jakelee niin ei voi kun nauraa. HOHO!

Senkus naurat. Tietysti ei se filosofiani kaikkeen musiikkiin sovi. Ei edes tavalliseen tanssimusiikkiin.
Aina muusissa
Fuzzy Boner
06.12.2004 13:00:51
Senkus naurat. Tietysti ei se filosofiani kaikkeen musiikkiin sovi. Ei edes tavalliseen tanssimusiikkiin.

No näin on. Kunhan takerruin. Mut tajusit pointtini.
Tiedän mitä teen ensi kesänä
Meisseli
06.12.2004 13:12:00

Kerran meinasin soittaa Hoon tilalta hos-mollin...
Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net
Voxauttaja
06.12.2004 13:15:52
Oliskohan muuten ollut meikäläisen pahin "väärinsoitto"(tai soittamatta jättäminen), kun eräissä latotansseissa lähdin kuselle ja muu bändi lähti sillävälin lauteille. Tulin sitten mukaan biisin viimeiseen säkeistöön.
Aina muusissa
oizo
06.12.2004 13:19:05
Oliskohan muuten ollut meikäläisen pahin "väärinsoitto"(tai soittamatta jättäminen), kun eräissä latotansseissa lähdin kuselle ja muu bändi lähti sillävälin lauteille. Tulin sitten mukaan biisin viimeiseen säkeistöön.

Itelläkin kerran pohjakosketus, kun tanhuissa oli kaks bändiä soittamassa, joissa kummassakin soitin kiippareita. Olin sen toisen bändin jätkien kanssa tauolla niin yhtäkkiä rupee kuuluun ku se toinen bändi jo alotteli tähti ja meripojalla... Viimestä säkeistöä kuuntelin sitten turakaisten joukosta tanssilattialta ja nolona hyppäsin biisin päätyttyä lavalle kiipparikiskan taakse. Hävetti kyllä.
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
M.i.k.key
06.12.2004 13:21:11
Joskus oli keikka missä oli bändissä kahdet kiipparit. Hirveä kusijupakka pitkän setin puolessa välissä. Pakko oli sanoa toisella että paikkaa mun osuudet...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)