Aihe: Muusikoiden liksat
1 2 3 4 59 10 11 12 13
vanhami
05.11.2004 08:38:44
Ja-maine-meni-tuossa,-ko-hääpalstalaiset-eksyy-ton.kommentin-lukemaan:P

Rekisteröitymään tänne ja lukemaan tanssipalstalaisten juttuja, no sitten menee.

Yksi hyvä homma hääpalstalaisissa on. Kiertonopeus on varsin korkea. Noin vuodessa koko sakki uusiutuu kertaalleen kokonaan. tietysti on muutamia, jotka ovat siellä olleet jo vuosia, mutta niitä on häviävän pieni sakki.

Mik
_pexi_
05.11.2004 12:38:13 (muokattu 05.11.2004 12:38:43)
Meidän bändi tekee keikkoja noin 100 eurolla/äijä. Niin saa keikkoja hyvin. Tosiasia on kuitenkin se, että tilaajan ehdolla joutuu menemään.
Sertzo S
05.11.2004 12:55:42
Uskonpa, jotta nuo hääkeikat yms., ainakin täällä päin äijiltä kuultuna, otetaan vastaan usein rahat nyrkkiin-pohjalta sen kummmemmin yhteiskunnallisia velvoitteita hoitamatta. Muuten ne jää tekemättä tai joku toinen tekee. Ota tai jätä.
Martso
05.11.2004 13:25:19
Meidän bändi tekee keikkoja noin 100 eurolla/äijä. Niin saa keikkoja hyvin. Tosiasia on kuitenkin se, että tilaajan ehdolla joutuu menemään.

Eikös tuo ole jo kuitenki aika alentavaa? Ei niitä keikkoja minun mielestä pidä hankkia mihin hyvänsä hintaan, että kalenteri on täysi.
Hullu mikä hullu!
_pexi_
05.11.2004 14:37:44
Eikös tuo ole jo kuitenki aika alentavaa? Ei niitä keikkoja minun mielestä pidä hankkia mihin hyvänsä hintaan, että kalenteri on täysi.

Ei mutta kyllähän noita keikkoja pitää saada. Ylihinnoittelemalla itsensä ei paljon naurata jos kalenteri on tyhjä. Me hinnotellaan niin, että saadaan sopivasti keikkkoja.
Sähköjänis
05.11.2004 14:52:06
Ei mutta kyllähän noita keikkoja pitää saada. Ylihinnoittelemalla itsensä ei paljon naurata jos kalenteri on tyhjä. Me hinnotellaan niin, että saadaan sopivasti keikkkoja.

niin no riippuu ihan siitä miten aikansa haluaa viettää.
mä teen mielummin vaikka pelkät viikonloput järkevällä liksalla kuin tuplasti enemmän keikkoja puolet paskemmalla liksalla.

8 iltaa x180 e/ilta = 1440e
kun taas
1440e : 100 e/ilta =~14 iltaa

got the point??
kyl keikan saa vaikka joka päivälle jos tarpeeksi halvalla itsensä myy. mutta kun ei se keikkojen määrä ole mikään itseisarvo, ainakaan mulle.
kai säkin mielummin olet vaikka perheen kanssa kotona tai kalastamassa kaverisi mökillä kuin rapsuttelemassa jotain kusenpolttamia humppia ihan naurettavalla liksalla jossain lehmäesan riemuliiterissä?
Vituiks-män, suomalainen supersankari.
_pexi_
05.11.2004 23:13:03
mä teen mielummin vaikka pelkät viikonloput järkevällä liksalla kuin tuplasti enemmän keikkoja puolet paskemmalla liksalla.

Niiin varmaan mäkin tekisin. Mutta kaikki eivät soita sellaisessa bändissä, joka voi laskuttaa hyvin. Me muut joudutaan tekemään enemmän duunia paskemmalla palkalla niin kauan kun ei ole muuta mahdollisuutta. Ei tässä huvikseen huonolla palkalla tehdä. Ja aika monella tutulla kollegalla ei ole yhtään keikkaa, kun eivät suostu tekemään sillä liksalla, jonka asiakas on valmis maksamaan. Eli, mitkä on käytännön vaihtoehdot?
Riksteri
06.11.2004 00:36:40
Työ tekijäänsä kiittää?
Ukko
06.11.2004 14:57:37

Ja aika monella tutulla kollegalla ei ole yhtään keikkaa, kun eivät suostu tekemään sillä liksalla, jonka asiakas on valmis maksamaan. Eli, mitkä on käytännön vaihtoehdot?

Täytyy vain todeta että järjestäytyneisyys on pohjamudissa. Ja maksaja riemuitsee kun pääsee kusettamaan soittajia. Osaatteko kuvitella tilannetta että yksikään soittaja, ammattilainen/harrastaja ei lähtisi pilkkahinnalla keikalle. Aika äkkiä tulis kohennusta palkkaan. Eikös tämä olis aika hyvä foorumi alkaa parantamaan alan tilannetta. Yhteistyö on poikaa.
kimmoke
06.11.2004 17:39:57

Soittajalla on palkat niskassa. Ilmatteeks vaan 6 settiä ja vitt..uilut päälle. Kuka muu hullu kuin pelimanne roudaa 2 päivää ja soittaa aamu neljään, huikealla 100e palkkiolla. Kävi taannoin pakastimen korjaaja ja oli varttitunnin kun vaihto kompuran koneeseen, lasku 1400 vanhaa rahaa. (män vakuutukseen ja "50kg hirvenlihaa" riitti omavastuuseen)
Tämmööösellä periaatteella keikkamuusikko olis miljärdööri. Myydään kamat ja perustetaan pingis-seura.
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
Timi
06.11.2004 18:16:56
Ei pitäis taas ottaa kantaa.! Mutta.
Miks aina joku persreikä lähtee alle minimin keikalle?
No luulen,että lienevät niitä jotka koittavat nousta tähteyteen ja loistoon tavalla tai toisella,tai sitten jollain on nälkä?
aisa
06.11.2004 18:48:57
Niiin varmaan mäkin tekisin. Mutta kaikki eivät soita sellaisessa bändissä, joka voi laskuttaa hyvin. Me muut joudutaan tekemään enemmän duunia paskemmalla palkalla niin kauan kun ei ole muuta mahdollisuutta. Ei tässä huvikseen huonolla palkalla tehdä. Ja aika monella tutulla kollegalla ei ole yhtään keikkaa, kun eivät suostu tekemään sillä liksalla, jonka asiakas on valmis maksamaan. Eli, mitkä on käytännön vaihtoehdot?

oletko ajatellu sitä että ei ne ns. kakkosbändien liksat tule ikinä korjaantumaan, jos aina on olemassa niitä bändejä jotka lähtee hinnalla millä hyvänsä keikalle.

just tällä viikolla törmäsin siihen ongelmaan kun yritin saada toimistolta töitä pienelle kokoonpanolle. vastaus oli että ei käy, koska heillä on myynnissä isompia bändejä samaan hintaan.
kuulemma saa 5 miehisen "hyperupeen bilebändin" 500 egellä! (minkähänlainen mahtaa olla...)
ei mee mu jakeluun mitä järkeä siinä on.

työkseen keikkaa tekevien on tosi vaikeaa saada itselleen töitä kohtuu korvauksella sen jälkeen kun harrastusmielessä musisoivat käy ensin polkemassa hinnat suohon.
...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA...
baron
06.11.2004 19:41:28

Mikä tai kuka määrää sen hinnan, joka harrastelijabändin pitää ottaa, jotta ei polkisi hintoja?

Ainoa ohje/suositus, jonka tiedän olevan olemassa on muusikkojen liiton ravintolamuusikkotyöehtosopimus.

Mihin muuhun sitä pitää/sitä voi soveltaa?
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
aisa
06.11.2004 21:45:14
Mikä tai kuka määrää sen hinnan, joka harrastelijabändin pitää ottaa, jotta ei polkisi hintoja?

Ainoa ohje/suositus, jonka tiedän olevan olemassa on muusikkojen liiton ravintolamuusikkotyöehtosopimus.

Mihin muuhun sitä pitää/sitä voi soveltaa?

no niinku on nähty niin eihän sitä kukaan voi määrätä, mutta kyllä kohtuullista olis se että jos halutaan että palkka on tehtyyn työhön nähden jossain suhteessa, niin kyllä viis miehisen ryhmän laskutuksen pitäis olla mieluummin esim. 850 egee kuin 500 egee.
silloin ollaan vasta semmosissa lukemissa ettei toimistoilla pitäisi olla vielä vaikeuksia bändin myymisessä eteenpäin, ottaen huomioon tietysti se että bändin pitää kyllä olla sit hyvä ja monipuolinen.

eihän niitä keikkoja ehkä tule yhtä paljon mutta jos vertailtavat hinnat on esim. noi 850 ja 500 niin:
10 keikkaa 850 egen hinnalla on lopputulokseltaan sama kuin 17 keikkaa 500 egen hinnalla.
aika iso ero roudaamisessa...

tää on nyt taas semmoinen tulenarka keskusteluaihe, mutta uskoisin että tästä voidaan selvitä ihan hyvässä hengessä...
Jonte
06.11.2004 22:14:56
Onko täällä bändiliidereitä paljon pyörimässä?
Paljonko maksatte orkestereidenne jäsenille liksaa/keikka?
Minua kiinnostaa paljonkin, missä tariffeissa tällä musiikin saralla liikutaan.

Ei saatana. Hyvä jos 50 eur saa keikalta. Tämä ei voi jatkua näin.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Jabe
06.11.2004 22:21:50

Mitähän Nykäselle, Rantaselle ... maksetaan studiosessiopäivästä, olisi mukava tietää.

Pyydä ne soittamaan levylle, niin tiedät :-)
baron
06.11.2004 22:36:38 (muokattu 06.11.2004 22:37:59)

Kyllä mun mielestä aiheesta pitää täällä edes "nimettömänä" voida keskustella.

Mun ainoa logiikka hinnoitella harrastelijana itseni on se, että en hintatasoa polkemalla huonontaisi ammattilaisten mahdollisuutta ansaita leipäänsä.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
aisa
06.11.2004 22:38:10
Mun ainoa logiikka hinnoitella harrastelijana itseni on se, että en hintatasoa polkemalla huononna ammattilaisten mahdollisuutta ansaita leipäänsä.

se on hieno juttu se.
pidä toi lääkitys :)
aisa
06.11.2004 22:52:13 (muokattu 06.11.2004 22:52:28)
onpa hiljaista.
onkohan se just tän hillopolitiikan syy että mä olen lauantai-iltana kotona lipittämässä kaljaa ja tuijottamassa mnettiä enkä keikalla...
hooh!
baron
06.11.2004 22:58:35 (muokattu 06.11.2004 22:59:12)

onpa hiljaista.
onkohan se just tän hillopolitiikan syy että mä olen lauantai-iltana kotona lipittämässä kaljaa ja tuijottamassa mnettiä enkä keikalla...
hooh!

Mä oon aloittanut keikkailun kaljapalkalla tietämättä mitään käyvästä tai muustakaan hintatasosta ja sitten pikku hiljaa nostanut liksoja niin, ettei laiskalle jätkälle tuu liikaa keikkoja ja aika hyvin osunut kohdalleen. Viime aikoina kuitenkin ollut vähän liikaa keikkoja eli ensi vuodeksi pieni korotus, saa nähdä, asettuuko tarjonta kohdalleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)