Aihe: Haitarin mikityksessä keikoilla ongelmia!
1 2 3
pekkajau
03.11.2004 10:31:47
Tietääkö jopi mitä lukee bordellin ovessa klo 12. Vetäkää k....n.

Hansikaskaupassa:

- Ottaisin nämä hansikkaat!
- Laitetaanko pussiin vai vedättekö heti käteen?
There`s no bisnes in showbisnes!
clave
03.11.2004 18:35:26

Kääriäisen Jorma kertoi aikanaan, että keikkamatkalla eräässä baarissa ostaessaan karjalanpiirakkaa myyjätär kysäisi reippaasti:" Mites munavoi"?
JK taisi vastata, että kiitos hyvin:)
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
Eddy
03.11.2004 19:18:10 (muokattu 03.11.2004 20:02:21)

Ei perusturakaisen jakeluun meinaa mennä, että mistä nuo syntikka ja hammondsaundit tulee tuossa bändissä, kun ei siellä ole kosketinsoittajaa

Joskus vuosia sitten,tuli joku turde kehumaan bändin fonistia ja kysyi että millä sä oikein saat muokattua ton fonin saundin kuulostamaan ihan huilulta (käytin kiippareiden huilusaundia).Fonisti "hauskana" miehenä kertoi midittäneensä fonin ja huilusaundin/trumpettisaundin/klarinettisaundin tulevan saundimodulista.Seuraavan biisin aikana oli aika hieno fiilis tehdä henk.koht. väärien äänien ennätys(tietysti puhallinsaundilla).Vahingonilo on ainoa oikea ilo!
Koskettelen soittimia...
baron
03.11.2004 23:31:21

Jollain keikalla meiltä oli tilattu rautalankaa, mutta kun se ei varsinaisesti kuulu ohjelmistoon ja meidän kitaristi väitti ei osaavansa/haluavansa soittaa sitä ja mä kun taas olen sitä mieltä, että maksava asiakas on oikeassa ja saa mitä tilaa, niin etsittiin kiipparisoundi ja PA-asetukset, jotka antoivat soundin vähän sinne päin ja kitaristi oli soittavinaan ja mä todellisuudessa soitin ja kyllä hän tyytyväisenä otti kaikki kreditit vastaan.
Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Riksteri
04.11.2004 00:04:43
Joskus vuosia sitten,tuli joku turde kehumaan bändin fonistia ja kysyi että millä sä oikein saat muokattua ton fonin saundin kuulostamaan ihan huilulta (käytin kiippareiden huilusaundia).Fonisti "hauskana" miehenä kertoi midittäneensä fonin ja huilusaundin/trumpettisaundin/klarinettisaundin tulevan saundimodulista.Seuraavan biisin aikana oli aika hieno fiilis tehdä henk.koht. väärien äänien ennätys(tietysti puhallinsaundilla).Vahingonilo on ainoa oikea ilo!

Nämä soittimet ovat kehittyneet niin nopeasti, että tavallinen ihminen ei pysy noissa soundeissa ja niiden lähteissä mitenkään perässä. Mutta kyllä aidon soundin erottaa paksukorva turakainenkin ns. keinotekoisesta, näin uskallan väittää.

Kuuntelin taas James Carter Quartetin Jurassic Classic -levyä ja kyllä siinä torvet soivat korvia hivelevästi, vaikkakin radikaalisti. Hauskana kuriositeettina mainitaan vielä pianon virittäjäkin, Ed Wedberg. Tuntuu jotenkin hassulta mainita pianon virittäjä erikseen levynkansitiedoissa, monikohan muusikkokaan osaisi tuota soundeista erottaa? Voiko kiipparien soundia virittää, kuuleeko ammattilainen eroja samanmerkkisten laitteiden välillä?
mack the knife
04.11.2004 00:09:33
Voiko kiipparien soundia virittää, kuuleeko ammattilainen eroja samanmerkkisten laitteiden välillä?

Voi tietysti. Yleensä ammattilaiset eivät käytä yhtä ainoatakaan tehtaalla ohjelmoitua soundia, kaikkiin tehdään henkilökohtaisia muutoksia. Jo siksi, että ei japanilaiset tiedä, mistä äänistä täällä tykätään ja mistä ei.
Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu)
Riksteri
04.11.2004 00:52:40
Yleensä ammattilaiset eivät käytä yhtä ainoatakaan tehtaalla ohjelmoitua soundia, kaikkiin tehdään henkilökohtaisia muutoksia. Jo siksi, että ei japanilaiset tiedä, mistä äänistä täällä tykätään ja mistä ei.

Tällaisen paksukorvaisen turakaisen mielestä keinotekoiset elektroniset soundit kuulostavat yleensä keinotekoisilta, vaikka niitä miten muokkaisi omakseen. Ja on sillä visuaalisuudellakin oma merkityksensä, akustinen soitin näyttää hienolta kun taas sähkötyökalu näyttää lelulta. Muusikon sormia olen usein seuraillut ja on se vaan aina yhtä koomisen näköistä kun soundeja riittää yhtä sormea koukistamalla.

No, turha kaiketi aloittaa keskustelua akustisen ja 'keinotekoisen' musiikin eroista ...
Fuzzy Boner
04.11.2004 13:01:28 (muokattu 04.11.2004 13:01:40)
Playbackinä tulee nykyään oikeestaan kaikki soittimet aina keikoilla. Mäkään en oo livenä soittanu kertaakaan n.10vuoteen. Tekniikka on niin kehittynyttä!
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
clave
04.11.2004 13:36:30

Playbackinä tulee nykyään oikeestaan kaikki soittimet.....

Playbackiin kun vielä yhdistyy se paybacki (= liksan odotus)niin on riittoisaa hommaa.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
toyopet
04.11.2004 15:01:40
Tuli tuossa mieleen, että mitenkähän saisi mikitettyä niin, ettei säröpedaalin läpi ajaessakaan tulisi kiertoa. Vielä en ole onnistunut.
Jaskaa pakoon
06.11.2004 10:49:12
Minulla kun on tuo klippimikki, niin puukolla vaan kankaaseen viilto ja kalustekulma läpi. Sisäpuolelta liimaten teipaten ja ruuvaten kiinni. Vielä on pysynyt paikallaan. Siihenhän saa sitten vaikka mitä kiinni. Tosin riippuu tietenkin siitä mikä kouvolan vehje sinulla on, eli saako siitä sopivasta kohdasta läpi.

Itse ratkaisin niin, että tein kouvolalaiseeni toisen maskin, joka sitten mikitettiin AKG-eläimenkaulamikillä. Nyt on sekä intakti alkuperäinen, että hieno samettinen etnisperäinen mikitetty.
toyopet
06.11.2004 14:08:19
Itse ratkaisin niin, että tein kouvolalaiseeni toisen maskin, joka sitten mikitettiin AKG-eläimenkaulamikillä. Nyt on sekä intakti alkuperäinen, että hieno samettinen etnisperäinen mikitetty.
Minulla kun on jäkiasennus kangas tuossa haitarissa muutenkin, niin se ei kauheasti haittaa. Lyö taas uuden joskus jos tarvitsee.
Ja minullakin on se toisen maskin teko suunnitteilla ja yksi epäonnistunut koeversiokin. En sitten enää jaksanut taistella, mutta ehkä tässä joskus taas inspiraatio iskee. Miten muuten sen teit?

Siihen tulee sitten hiukan toisenlaiset mikit, se kytkentä pohjakin on valmiina mutta kapselit ja se maski vielä puuttuu. tarkoituksena on tehdä sitten sellainen systeemi samalla, että sen voi kytkeä langattomana tai johdolla tilanteesta riippuen. Ja rahatilanteesta, jos on rahaa ostaa se lähetin-vastaanotin.
Jaskaa pakoon
06.11.2004 15:52:23
Miten muuten sen teit?

Ostin kerran naapurin isännältä itäsaksalaisen Weltschmertz -haitarin (vai mikä se oli), jonka pahvisen laukun kannen takaosasta sai sopivan pyöreyden ja kaarevuuden omaavan aihion. Siihen sitten vain päädyt samasta esineestä - liimakiinnityksellä, pahvia kun oli. Sinooperista samettia ja jotain kiiltävää verkkoa päälle.

Suunnitelmissa oli tehdä kelmulla suojatusta alkuperäisestä lasikuitumuotti, ja siitä sitten eteenpäin, mutta työläys kauhistutti. Jos saisi jostain kolaroidun, vaikka peräänajetun haitarin, niin siitä saisi monenlaista varaosaa. Tietenkin Kouvolan sorja peli pitäisi olla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)