mack the knife 26.10.2004 23:49:52 | |
---|
Jess! Siinä jätkänhumpassa pitääkin olla tarkkana, kun siinä on toivelaulunuoteissa peräti 4 sointua. Tarkoitin, että pitää tarkistaa watti määrä tarkoin jalkalampusta, ettei vaan soita väärin hämärässä. Piru kun ei ole kuin nummero 12 niistä toivekirjoista. Sain joskus lahjaksi. Olis voinu tarkistaa sen neljännen soinnun, onko eemeliseiska vai onko peräti vielä siihen miinusysi laitettu. Ei kai sentään. Kyllä senkin pystyy väärin soittamaan. Kerran halus kitaristi laulaa sen Dmollista. Kun mulla on tuo Walter-haitari, niin sen alin ääni on H. Sitten kun piti soittaa soolossa se Hei hoi, niin vetäisin alimman äänen koko haitarista ohi. Kun siinä ei sitä Aata ole. Ihan helevetisti rupes naurattamaan ja sitten meni kaikki muutkin äänet ohi kun ei hytkymisen takia pysyny se pikkunen haitari paikallaan. Ei olis auttanu vaikka olis yhdellä soinnulla saanu soittaa. (Oktaavia ylempää ei voi vetää, menee niin ylös sitten) Kyllä se on taiteilua välillä kun pitää koko ajan miettiä riittääkö ne nappulat ylä- tai alapäästä. En luovuta, hyvä soundi voittaa nuokin vaikeudet mennen tullen. No, tässähän sitä tuli taas meikäläisen tyyliin ihan asian vierestä. Meinaan jatkaa samaan malliin... :) Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
WanhaWetäjä 27.10.2004 00:44:42 | |
---|
Iske nyt vaan WW jokeksi, mutta muutama tilaaja on mulle kertonut, mikä vaiva niillä on ollut hankkia mun bändin yhteystiedot, kun 1-2 vuotta mun bändin kuulemisen jälkeen on tullut tarve itse tilata bändi. Ja mikä määrä tilauksia on kenties jäänyt tulematta, kun jotkut eivät ole osanneet/viitsineet nähdä sitä vaivaa. Joo,joke mikä joke,mutta kyllä ihan oikeesti halukkaille on tarjolla ihan riittävästi infoa tanssipaikkojen esiintyjistä,mm. useimmilla tanssipaikoilla/ravintoloilla on omat nettisivut joilta löytää ohjelman jopa kuukausiksi etiäppäin...lisäksi on lehdet,ulkomainonta,paikallisradiot yms...pitäs löytyä,kele! Mutta onhan toi "ihailija"kortti-osasto ihan toimiva ja hyvä mainos,yhteystietoineen,pistää siihen lavanreunalle niitä näkyviin,saa tu.. tanssijat ottaa siitä, oon mäkin toki ollut bändeissä,joilla on sellane plakaatti ollut roikkumassa siellä lavan takaseinällä,on ollut kortit ja basarissa on ollut bändin nimi ja noin...mutta ehkä se jengi huomaa/muistaa vaan ne starat,niitähän ne tulee kattoon,ainakin suurin osa:-) |
Riksteri 27.10.2004 10:10:52 | |
---|
Joo,joke mikä joke,mutta kyllä ihan oikeesti halukkaille on tarjolla ihan riittävästi infoa tanssipaikkojen esiintyjistä,mm. useimmilla tanssipaikoilla/ravintoloilla on omat nettisivut joilta löytää ohjelman jopa kuukausiksi etiäppäin...lisäksi on lehdet,ulkomainonta,paikallisradiot yms...pitäs löytyä,kele! Se nimi pitäisi löytyä kuitenkin juuri sillä hetkellä verkkokalvolle, kun katse kääntyy kohti orkesteria jonkun sulosoinnun houkuttelemana. Näin huomiojan aivot rekisteröivät positiivisen mielleyhtymän yhdistettynä orkesterin nimeen. Näinhän se on fudismatseissakin. Minä ainakin muistan ob -mainoksen kauniisti viheriälle nurmelle valkoisella kirjailtuna, vaikken itse ottelua muistakaan. Ja onhan se hassua, että orkesterit piirtyvät muistiin samankaltaisilla nimillä kuten Yamaha, Pearl jne. Erota niitä kakkosbändejä nyt sitten toisistaan! |
manjaana 27.10.2004 13:16:06 | |
---|
Se nimi pitäisi löytyä kuitenkin juuri sillä hetkellä verkkokalvolle, kun katse kääntyy kohti orkesteria jonkun sulosoinnun houkuttelemana. Näin huomiojan aivot rekisteröivät positiivisen mielleyhtymän yhdistettynä orkesterin nimeen. No mutta, tuosta minäkin pitäisin.. ;o) Vaikka en blondi olekkaan, niin harvoin seurailen kuka on lauteilla. Kun sieltä tippuu poikkeuksellisen hyvää musaa, tulee katsottua kyllä. Muutamia kertoja on käynyt, et kavereilla on ollut homma pahasti hukassa, yleensä silloin on jonkinnäköinen härdelli lauteilla ollut, piuha irronnut tms. maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko, torstai ei mittään..... |
M.i.k.key 27.10.2004 13:36:03 | |
---|
Muutamia kertoja on käynyt, et kavereilla on ollut homma pahasti hukassa, yleensä silloin on jonkinnäköinen härdelli lauteilla ollut, piuha irronnut tms. Toihan on ihan normaalia ammattimuusikoille. Kamat tarvii aina pientä säätöä, kitaristi perse pystyssä pedaaleja säätämässä yms... My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
jamp 27.10.2004 14:15:45 | |
---|
Meidän tanssipoppoo on käyttänyt aina isoa taustalakanaa. Aivan oudossa paikassakin jo ennen keikkaa on huudeltu bändiä nimeltä, toimii... Ja onhan se mukava lyödä ykkösstara siinä naapurilauteilla edes jollakin, niillä kun ei nykyään edes ole lakanaa. |
mack the knife 27.10.2004 15:12:20 | |
---|
No mutta, tuosta minäkin pitäisin.. ;o) Vaikka en blondi olekkaan, niin harvoin seurailen kuka on lauteilla. Kun sieltä tippuu poikkeuksellisen hyvää musaa, tulee katsottua kyllä. Muutamia kertoja on käynyt, et kavereilla on ollut homma pahasti hukassa, yleensä silloin on jonkinnäköinen härdelli lauteilla ollut, piuha irronnut tms. Miten se nyt noin surullinen allekirjoitus? ;) Onhan se tosiaan joskus ollu härdelli lauteilla, on näyttäny suakin naurattavan... Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
manjaana 27.10.2004 16:13:56 | |
---|
kitaristi perse pystyssä pedaaleja säätämässä yms... Mielellään tiukka ja yleisöön päin kiitos...;oD maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko, torstai ei mittään..... |
manjaana 27.10.2004 16:16:55 | |
---|
Miten se nyt noin surullinen allekirjoitus? ;) Onhan se tosiaan joskus ollu härdelli lauteilla, on näyttäny suakin naurattavan... Surullinen??? Jäihän siihen herkut, pe, la ja su, sunnuntainahan se aina paras veto on.. *virn* Ainahan mua.. ;´D maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko, torstai ei mittään..... |
M.i.k.key 27.10.2004 16:22:37 | |
---|
Mielellään tiukka ja yleisöön päin kiitos...;oD En oo kitaristi mutta on se ihan hyvässä kunnossa. Mä oon niitä takaapäinhoikkia, kaljamahasta en kerro mitään :) My name is Baron, M.i.k.key Baron. |
baron 27.10.2004 16:28:24 | |
---|
En oo kitaristi mutta on se ihan hyvässä kunnossa. Mä oon niitä takaapäinhoikkia, kaljamahasta en kerro mitään :) Meinaatsä, että kiipparistien pitäisi alkaa soittaa peppu yleisöön päin? Olishan siinä idistä, jos sen tekis eturivissä, sais vähän vahdittua, mitä bändin muut jätkät tekevät. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
kimmoke 27.10.2004 16:56:52 (muokattu 27.10.2004 16:58:25) | |
---|
Meinaatsä, että kiipparistien pitäisi alkaa soittaa peppu yleisöön päin? Niin...liimakkaa vielä se orkesterin taustalakana kosketinvelhon persiisiin ja lisukkeena valokaapeli vilkkuun kankkujen väliin. Sen verran leveeperäsiä jätkiä tunnetusti että helposti mahtuis ahteriin sähköposti-www-kotisivu-nmt-gsm-ym. nummerot/osoitteet. Olis se komee show. Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
Eddy 27.10.2004 17:27:41 | |
---|
Meinaatsä, että kiipparistien pitäisi alkaa soittaa peppu yleisöön päin? Totahan käytetään aika usein kirkkovedoissa.Saa istua ja käyttää nuotteja eikä yleisön toivebiisejä tarvitse toteuttaa ainakaan saman jum.palv. aikana.Ja PA ja pillikeyboard on talon puolesta,joten roudaamisenkin voi unohtaa.Eikä tarvii vetää kuutta settiä!!! Koskettelen soittimia... |
baron 27.10.2004 18:07:57 | |
---|
Totahan käytetään aika usein kirkkovedoissa.Saa istua ja käyttää nuotteja eikä yleisön toivebiisejä tarvitse toteuttaa ainakaan saman jum.palv. aikana.Ja PA ja pillikeyboard on talon puolesta,joten roudaamisenkin voi unohtaa.Eikä tarvii vetää kuutta settiä!!! Toihan alkaa kuulostaa houkuttavalta. Ja Bachia saa varmaan vetää välillä muitten piisien sekaan. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
Anarkiapurilainen 27.10.2004 18:28:15 | |
---|
Toihan alkaa kuulostaa houkuttavalta. Ja Bachia saa varmaan vetää välillä muitten piisien sekaan. Legenda kertoo kotipaikkakunnan entisen kanttorin saaneen potkut soitettuaan krapulapäivänä jumalanpalveluksessa pätkän Säkkijärven polkkaa parin virren väliin. |
mack the knife 27.10.2004 21:44:41 | |
---|
Totahan käytetään aika usein kirkkovedoissa.Saa istua ja käyttää nuotteja eikä yleisön toivebiisejä tarvitse toteuttaa ainakaan saman jum.palv. aikana.Ja PA ja pillikeyboard on talon puolesta,joten roudaamisenkin voi unohtaa.Eikä tarvii vetää kuutta settiä!!! Jes jes jes!!! Loistavaa, pillikiippari ja talon PA. Naurattaa ihan penttinä! Neljä isompaa keikkaa kuussa ja sitten kinkerikeikat poljettavalla kiipparilla. Tai ac.pianolla, siitä nyt ei saa niin hyviä soundeja. Mutta ei roudauksia ja yks setti. Perusohjelmisto sama, ykkös ja kakkoskoraalikirja. Viihdepätkään, kun ihmiset tulee sisälle, vähän omavalintaista. Ja kun solisti poistuu sakastiin, niin taas vähän viihdettä pois lähteville. Ainoa mikä puuttuu on aplodit vaikka kuinka hyvin vetäis ja käyttäis uusia soundeja. Joskus ulkopuolisten solistien komppaus, mutta niistä saa yleensä laput etukäteen. Jotkut vetää jopa ilman kiipparikomppia. Eikä tarvi ostaa kaikulaitetta. Tule minun bandi, kaiki ilmainen, tutot, piffi, sahko, sampula (N.Petrescu) |
Jäärä 28.10.2004 09:26:12 (muokattu 28.10.2004 09:27:41) | |
---|
Ainoa mikä puuttuu on aplodit vaikka kuinka hyvin vetäis ja käyttäis uusia soundeja. Mut tyylitietoinen ja tekniikan aallonharjalla ratsastava kanttorihan voisi raahata paikalle jonkun Casion, josta pistäisi taustakompit ja lurauttelisi sekaan aina brassit ja jouset vasurilla!11! Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
baron 28.10.2004 09:35:18 | |
---|
Mut tyylitietoinen ja tekniikan aallonharjalla ratsastava kanttorihan voisi raahata paikalle jonkun Casion, josta pistäisi taustakompit ja lurauttelisi sekaan aina brassit ja jouset vasurilla!11! Eihän ne tartte kasiolta kuin rummut. Bassothan ne saa polkimilla. Children of Baron- "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument" |
isojussi 28.10.2004 09:58:41 | |
---|
...Kiipparistille voisi tosin tulla tenkkapåå, ??? Onhan langaton midi olemassa. Olkapääkiippari vaan kehiin ja mossaamaan. mutta onhan haitari keksitty. :o( Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
vanhami 28.10.2004 11:12:30 (muokattu 28.10.2004 11:12:40) | |
---|
??? Onhan langaton midi olemassa. Olkapääkiippari vaan kehiin ja mossaamaan. mutta onhan haitari keksitty. Mahtais siinä oulunsalon vanhoiellislestadiolainen kirkkoyleisö rykiä pari kertaa, kun sunnuntaikeikalle pamahtas pitkätukkanen langaton midihanuristi ja pistäis soltonista kompit pyörimään ja vetäs sua kohti herrani midisaundeilla ja tyylille uskollisesti vasurilla paksu viulumatto päälle. ( ja väliin säkkijärven polkkaa) Loppuun vois aina vetää sitte sellasen thats it jutun tai sen jääkiekkourkuvedon tididi tiddi tii... Eikä olla yhtään offtopicissa Mika |