Aihe: Milloin humppa on out?
1 2 3 4
pikkumikko
28.09.2004 10:06:54
Ehkä mulla on hidas sytytys mutta jotenkin en nyt pysy mukana. Jätkät jotka tekee tanssikeikkaa käsittääkseni ammatikseen, urputtavat humpan kamaluutta. Voi kyynel! Vaihtakaa alaa jos ammattiylpeytenne on tuota luokkaa. Se vois olla tanssivalle yleisöllekin mieluisampaa, tulis tilaa soittajille jotka tykkäävät soittamastaan musiikista. Mulle henk. koht. on aivan se ja sama mitä tyylilajia vedetään, kunhan se vain sopii tilanteeseen ja yleisö tykkää. Kaikista biiseistä (tai no, melkein kaikista...) voi löytää jonkun jujun joka tekee siitä soittamisen arvoisen, kunhan vain vähän paneutuu sovittamiseen. Eikä paljon parjattu humppa (sen enempää kirjaimellisesti kuin paritanssimusan yleisnimenä) tee tässä suhteessa poikkeusta. Viime vuosisadan puolivälin kantturoilla tehtiin humppaa oikealla asenteella, oli isoja hienoja sovituksia isoille orkestereille. Jos nyt vedetään triolla samaa kamaa kieli poskella, ei oo musiikkityylin vika jos tuntuu lannan lapioimiselta. Asennekysymys, hyvät herrat.

tulipas paatosta. Anteeksi. Mikä minä oon teitä ojentamaan, vituttaa se humpan soitto joskus minuakin...
baron
28.09.2004 10:12:56

tulipas paatosta. Anteeksi. Mikä minä oon teitä ojentamaan, vituttaa se humpan soitto joskus minuakin...

Mä en millään pysty tykkäämään kaikesta mitä joudun "humppakeikalla" soittamaan, mutta mä saan riittävästi kivoja upotettua sekaan niin, että ne vähemmän kivat menee "muun vaivan" ohessa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin"
isojussi
28.09.2004 14:15:38
...vituttaa se humpan soitto joskus minuakin...

Asennekysymys - Mikko-Herra!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
pekkajau
28.09.2004 15:48:06
Asennekysymys - Mikko-Herra!

Juu! Kaikki menee kun ei ota mitään asiaa liian vakavasti!
There`s no bisnes in showbisnes!
dizzy
29.09.2004 10:27:46
Kaikista biiseistä (tai no, melkein kaikista...) voi löytää jonkun jujun joka tekee siitä soittamisen arvoisen, kunhan vain vähän paneutuu sovittamiseen. Eikä paljon parjattu humppa (sen enempää kirjaimellisesti kuin paritanssimusan yleisnimenä) tee tässä suhteessa poikkeusta Ettei vain E.Pulliainenkin sanaillut samansuuntaisesti joskus jossain. Kyllä soittajan täytyy olla ylpeä tekemisistään ja seisoa asiansa takana. Rutina ja itku ei auta kun on vedettävä...
klunssila
29.09.2004 11:25:20

Mikäs vanha juurakko täällä taas avaa sydäntään... Jos maailmassa on tuhansia humppia, miksi ihmeessä pitää soittaa niitä ainaisia "jätkän humppia ja karjalan heilejä"? Otetaan ohjelmistoon vähän raikkaampia kappaleita ja sovituksia, tehdään niistä edes pikkuisen oman näköisiä. Tosin triolla voipi olla hommat aika työläitä, turhat hienostelut on syytä jättää pois. Entisaikaan puhaltimet (ja joskus jouset) värittivät humpan kuin humpan aivan hekumaallliselle tasolle. Sovituksissa oli jopa jekkuja ja koukkuja. Yksi jekku tai koukku per biisi pitää mielen virkeänä, ei tietysti ehkä yli 100 soittokertaa...

Humppa ei ole out ainakaan seuraavaan 100 vuoteen. Ei ennen kuin kaikki pirun palkeet on poistettu tältä planeetalta. Mutta se onkin hyvä se. Humppa on in!
poppamies
30.09.2004 07:51:01

... Jos maailmassa on tuhansia humppia, miksi ihmeessä pitää soittaa niitä ainaisia "jätkän humppia ja karjalan heilejä...

No tästä tulikin mieleen että eihän humppa suinkaan ole mikään suomalainen "keksintö". Maaiilmalla, ameriikassa on hum-pah musiikki, eräänlainen polkka. Se lienee peräisin saksasta missä tänäkin päivänä löytyy niin sanottuja humpah orkestereita. Kansanmusikkiahan se vain on.

http://www.truemmerpromotion.de/info_hermanos.htm
"G-strings are for strippers"
pekkajau
30.09.2004 12:02:35
No eipä tässä muutamaan vuoteen ole kai kunnon oikeeta uutta humppaa kukaan edes yrittänyt tosissaan tehdäkään? Viimeinen "uusi" humppa joka on ainakin mulla "tuntunut" jossain on "Mahtava peräsin ja pulleat purjeet" ja sekin on 80-luvulta! Huu-Haa-sedän tekemät humpat ovat kuitenkin ne kaikkein parhaat!
c64
30.09.2004 21:52:16
No eipä tässä muutamaan vuoteen ole kai kunnon oikeeta uutta humppaa kukaan edes yrittänyt tosissaan tehdäkään? Viimeinen "uusi" humppa joka on ainakin mulla "tuntunut" jossain on "Mahtava peräsin ja pulleat purjeet" ja sekin on 80-luvulta! Huu-Haa-sedän tekemät humpat ovat kuitenkin ne kaikkein parhaat!

Valaiskaas nuorempaa, mitäs hyviä humppia Innasen tuotannosta kannattaa metsästää... Vain tuota Kumiteräsaappaita joskus tullu keikalla vedettyä. Kiitosh!
isojussi
01.10.2004 04:19:09
Valaiskaas nuorempaa, mitäs hyviä humppia Innasen tuotannosta kannattaa metsästää... Vain tuota Kumiteräsaappaita joskus tullu keikalla vedettyä. Kiitosh!

No vaikka "Kuutamo Tyrnävän yllä" ja tietenkin vaarallisen realistinen "Helsinkiläisen laulu"
pekkajau
01.10.2004 09:59:58
Omat suosikkini Huu-Haa-sedän tuotannosta ovat ehdottomasti: "Vessa Venla" ja kaikkien kotiseutulaulujen mallikappale ja tiukasti suomalaisen kansanmusiikin traditioon perustuva "Konginkangas" ja "Näin kerran unta, että olin valveilla".

Milloinkahan ravintola "Kultainen Pakoputki" avaa ovensa jotta lille-Ulle pääsee bisselle ja bailaamaan? Asiasta toiseen...

Vanha vitsi:
Kaks "keitä" jutteli aamupalalla:
- Hei kultsipuppeli! Mä en tajuu miks mulla ei kasva kunnolla oikein noi mun rintakarvat?Muutama kurja haiven vaan!
-Hei kuule! Mä luin miestenmaailmasta että jos rintaan sivelee vaseliinia niin sillon karvankasvu kiihtyy! Voisit kokeilla?
- Älä nyt hupsuttele! Ton teorian perusteellahan sulla ja mulla molemmilla kasvas poninhäntä perseessä!
Qsine
01.10.2004 13:17:08

Rakkaat ihmiset, ketjun seuraajat: pienenä sivuraiteena kysyisin tässä välissä, onko kenellekään tuttu Matti Heinivahon humppa "Tarzan?" Olen sitä vajaat 10 vuotta metsästellyt, mutta kun mokoma piisi ei löydy kuin Arosusi-singlen B-puolena. Alun perin saksalainen kappale, kerran kuulin yöradiossa, ja heti iski.

Olisiko jollakin nuottia tai peräte kyseistä sinkkua myyä? Julkaisuvuosi 1968, levyn numero on Decca SD 5703.
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
isojussi
01.10.2004 19:09:47
..."Näin kerran unta, että olin valveilla". ..

Tota tulee vedettyä keikoilla. Oli jälleen kerran mielenkiintoinen kokemus blokata HuuHaa-sedän tuotantoa levyltä. Bassolinjat ja harmoniamaailma on ihan omaa luokkaansa nykypuppuun verrattuna.
pekkajau
02.10.2004 13:40:32
Tota tulee vedettyä keikoilla. Oli jälleen kerran mielenkiintoinen kokemus blokata HuuHaa-sedän tuotantoa levyltä. Bassolinjat ja harmoniamaailma on ihan omaa luokkaansa nykypuppuun verrattuna.

Siellä onkin oikeat soittajat mukana ja sovitukset on tehty varmasti viimesen päälle tosissaan! Huu-Haa-sedän kaikki tekemiset on taidetta... eikä parodiaa! Mulla on aina mukana kulkenut Innasen "Lippa Vinossa"- kirja ja sieltä ammennan aina voimaa sillon kun omat patterit on tyhjänä!
isojussi
03.10.2004 03:40:17 (muokattu 03.10.2004 03:41:08)
Siellä onkin oikeat soittajat mukana ja sovitukset on tehty varmasti viimesen päälle tosissaan! ...

Blokkasin aamupäivällä sen Tyrnävän sitten...

Perskutarallaa, mitä bassolinjoja! Ei voi kun ihailla!
R.Syke
03.10.2004 10:18:20 (muokattu 03.10.2004 10:23:37)
Bassolinjat ja harmoniamaailma on ihan omaa luokkaansa nykypuppuun verrattuna.

-Eikös Huu-Haa setä ollutkin jazzkitaristi ja vahtimestari Ylestä? Ja naivistinen hyvä maalari tyyliin "Varikset lentävät reppu selässä Laihian yli"

Eikös Huuhaa vielä elä ja vaikuta?

Nythän siellä on vahtimestarina tämä OOPEE H. Varsinainen puhaltaja... UMTS-kak-kaa, UMTS-kak-kaa.
KoskPaavo
03.10.2004 12:37:55
"Aavehiihtäjä" on myös käyttökelpoinen "Huuhaa"-sedän humppa.Kaunis on myös "Kilpauinti kuunsillalla", jossa Kerttu ja Uolevi uivat ulapalle kohtalokkain seurauksin ,kai hukkuvat ja samassa paikassa kaksi valkoista joutsenta lentävät "rinkiä".
Soittaja selviää aina.
pkj
04.10.2004 00:26:08
"Aavehiihtäjä" on myös käyttökelpoinen "Huuhaa"-sedän humppa.Kaunis on myös "Kilpauinti kuunsillalla", jossa Kerttu ja Uolevi uivat ulapalle kohtalokkain seurauksin ,kai hukkuvat ja samassa paikassa kaksi valkoista joutsenta lentävät "rinkiä".

"Kilpauinti kuunsillalla"? Kaunis on on, mutta vaatii hiukan sovittamista, että tosta humpan saa. Sovittamista oli hiukan vaatinut sekin, kun joskus kuulin Huu-haa-sedän parhaimman humpan "Karvaiset kamelit" soitettavan rumbana...
Sertzo S
08.10.2004 12:40:04 (muokattu 08.10.2004 12:41:24)
"Hikiänkoski kuohuu". "Gunnar vierasmaalainen", "Rotananhkaviitta", "Tyrvään närhet", onhan niitä Martti-sedän humpparalleja.
isojussi
08.10.2004 12:42:24
"Hikiänkoski kuohuu". "Gunnar vierasmaalainen", "Rotananhkaviitta", "Tyrvään närhet", onhan niitä Martti-sedän humpparalleja.

Rotan? Eikös alunperin kumminkin v.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)