![]() 20.09.2004 14:21:42 | |
---|---|
Niin näitä sammumispaikkoja ja tilanteihatan löytyy sitten varsin viljalti varmaan itse keltäkin. Pekkajau kun aloitti, niin jatketaampa aiheesta. Kerran tuli hyydyttyä jossain jatkopaikassa keskelle lattiaa. Heräsin aamulla. Varpaankynnet oli lakattu. Seuraavana aamuna piti olla intissä... Tuliko vittuilua. Viime jussina tipahdin grillikatoksella otsa grillin levyn päälle ja hiillos oli alla. Onneksi oli lakki päässä. Ravintola Zetorin pöydän alla on tullut otettua monet makoisat unet. Ainoan kerran lensin pihalle, kun pistin pötköttämään kirkkorekeen. Olenkin omaksunut ravintoloissa tavan ottaa riittävän väsymyksen tullen puolen tunnin nokkaunet. Sitten taas jaksaa. Tampereen ratinassa on tullut vedettyä yön yli tirsoja puiston penkillä, samoin Kirkkonummen rautatieasemalla. Kaverin auton peräkontissa oli joskus vuonna 1 ja 2 makoisa sateinen juhannuspäivä. Eräs uudenvuoden aamu heräsin kaverin lattialta käärittynä perkeleelliseen mattoon. Olin nukahtanut sohvalle, mutta kun yöpaikat oli rajallisia, niin pojat päättivät, että on tuolle parempikin majapaikka, kun sohva. Oijärven Sampolan takametsä tuli joskus tutuksi kossupullon ja sisuaskin kanssa läärätessä. Oli kavereilla hieman etsimistä kotiinlähdön aikana. ´ Kun väsy yllättää, ei se katso paikkaa. Omaan muutenkin sellaiset unenlahjat, että otan tirsat melkein missä vain. Joskus käväisen paussillakin unen rajamailla. Mika | |
![]() 20.09.2004 14:27:20 | |
Kun väsy yllättää, ei se katso paikkaa. Omaan muutenkin sellaiset unenlahjat, että otan tirsat melkein missä vain. Joskus käväisen paussillakin unen rajamailla. Mika Kuullostaa ihan haitaristin sattumuksilta.. Kaikille meille tuttuja juttuja :) Ens viikonloppuna pitäs lähtee tämän vuoden pelimannimestarin luokse syntymäpäiviä viettämään, varasin jo itselleni yöpaikan keittiön pöydän alta. | |
![]() 20.09.2004 14:43:28 (muokattu 20.09.2004 14:44:10) | |
No joo, jos minäkin. Reissussa joskus vähän sattunut. 1. Joskus heräsin yöllä hotellihuoneessani kuselle ja pienessä pöllyssä erehdyn ovesta ja menen huoneeni ulko-ovesta ulos ja pamautan oven takaani kiinni, ennenkuin huomaan, että olen kerroksen käytävällä. Kiva käydä respassa ilkialastomana anelemassa takaisin huoneeseen pääsyä. 2. Joskus onnistunut naisenkin skotaaminen ja yrittänyt salakuljettaa ensimmäisen kerroksen ikkunasta huoneeseeni. Sitten haen respasta avaimen, menen huoneeseeni eikä naisesta tietoakaan. Ihmettelen äkillistä mielenmuutosta, mutta niitähän naisille joskus sattuu. Myöhemmin selviää, että olen auttanut väärän huoneen ikkunasta sisälle. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 20.09.2004 16:14:54 | |
2. Joskus onnistunut naisenkin skotaaminen ja yrittänyt salakuljettaa ensimmäisen kerroksen ikkunasta huoneeseeni. Sitten haen respasta avaimen, menen huoneeseeni eikä naisesta tietoakaan. Ihmettelen äkillistä mielenmuutosta, mutta niitähän naisille joskus sattuu. Myöhemmin selviää, että olen auttanut väärän huoneen ikkunasta sisälle. -Kiitos. Arvelinkin, että on oltu samassa motellissa viereisissä huoneissa. Ei hassumpi. | |
![]() 20.09.2004 16:32:05 | |
-Kiitos. Arvelinkin, että on oltu samassa motellissa viereisissä huoneissa. Ei hassumpi. Ei kestä! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 20.09.2004 18:56:57 | |
Tapahtui 80-luvun Turussa. Soitimme parin viikon tai kuukauden vetoa vanhassa Svea Corona- laivassa. Jostain syystä laivan konehuoneeseen tulvi vettä ja se ei päässyt lähtemään illalla aikataulunmukaisesti Tukholmaan. Tuli vapaapäivä, tai ilta. Itse läksin ajamaan kotiin ja niinhän siinä kävi, että jo Linnakadulla pyyhkäisi taxi ohitse kun kitaristi ja kiipparisti pamauttivat tuli perseessä Börsiin. Olivat sieltä sitten aamutuimaan menneet jatkoille naapurikaijassa olleeseen Rosellaan, sitä en muista oliko viikinkilaiva vaan käymässä, mutta kuitenkin R:n tutut pelimannit olivat juottaneet kaksikkoa lisää. Sitten alkoi tapahtua; pojat palasivat Svea Coronaan ja yrittivät mennä hytteihinsä, ilmeisesti nukkumaan. Kas kummaa ovi ei omalla avaimella auennutkaan ja pojat rupesivat rähjäämään paikalle tulleelle siivoojalle. Tämä aukaisi oven ja hemmot havaitsivat, että hytissä oli joku tuntematon nukkumassa. Sama tsekkaus uusiksi kiivaan neuvottelun jälkeen. Tarkistivat vielä oikean kerroksenkin kun kitaristi ihmetteli kokolattiamaton kummallista värisävyä. Oikea kerros oli ja hytin numero täsmäsi avaimen numeroon. Sitten siivoojalla välähti ja hän kysyi, että hetkinen missä laivassa te luulette olevanne? Svea Coronassa, pojat vastasivat. Väärä laiva totesi siivooja. SC on telakalla, jonne se siirtyi heti yöllä, tämä on sen sisaralus Silja Star, joka muuten lähtee näillä minuuteilla kohti Tukholmaa. Näin kaverukset saivat -paitsi ongelmaan luonnollisen ja loogisen selityksen, myös suhteellisen kiivaan lähdön. Korjaus-sarjat olivat sitten illalla ahkerassa käytössä, kun laiva lähti ja soitto soi. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 20.09.2004 19:18:12 | |
Mulla oli aikaanaan lada ja niitä oli ihan helevetisti silloin. Olin Savonlinnassa silloisen Norppa-marketin parkissa ja siinä vieressä oli ihan samanvärinen lada jossa patu veteli norttia ja ootteli mummukkaansa kaupasta kyytiin. No tää mummukka lyllersi kaupasta siihen parkkipaikalle ja työnsi erehdyksessä ensin kassinsa ja sitten lihavan perseensä minun ladan takapenkille kun se oli siinä ihan rapun vieressä ja PRAAAAAAT... laski helevetinmoisen suolikaasun ja tuumi että olipa kaupassa jonoa ja että kylläpä helpotti! No sitten se vasta älys vilkasta kuka on etupenkillä ja se parkas "Herra Jumala" ja sitten sille tuli kiire sinne oikeeseen ladaan. Se lähtö oli tosi liukas lähtö! Kassit jäi takapenkille ja semmonen outo haju. Kyllä palo rengas sen patun ladassa kun niille tuli jonnekin kiire? Minä sain pari kassillista ilmaisia elintarvikkeita ja sinappikaasun kaupan päälle! There`s no bisnes in showbisnes! | |
![]() 20.09.2004 19:22:31 | |
Voi olla että seuraavan on kokenut muodossa tai toisessa muutama muukin pelimanni. Eli..juttu liittyy myös tavallaan keikkamatkaan, tässä tapauksessa laivasoittoon. Vanhalla Olympialaivalla tuli aina biletettyä ankarasti. Kävi sitten niin että (taas) kerran heräsin hytistäni musta keikkapuku päällä ja mirri kaulassa. Katsoin kelloa ja totesin, että voi ***ttu nyt on lähdettävä kello on 5 vaille 10 ja keikka alkaa kohta. En saanut vessanpöntölle istualleen sammunutta kiipparistia heräämään joten ajattelin pelastaa sen mikä oli pelastettavissa ja mennä tapahtumapaikalle ainakin itse. Ettei toimistoon tulisi negatiivista palautetta:) Kun pääsin saliin totesin, että eipä hätää jengi ei ole vielä edes tullut paikalle, räkälässä oli nimittäin autiota, paikalla vain tuo mystinen siivooja. Olin hosunut turhaan sillä downbiitti koittaisi vasta 12 tunnin kuluttua. Hieman hävetti. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 20.09.2004 19:31:24 | |
Suolikaasusta puheen ollen tuli mieleen pieni tapahtuma muutama päivä sitten; istuin uimahallin saunassa yksin löylystä nauttien kun sinne vastapäiselle lauteelle tuli yks ihan täyspäisen näköinen ja oloinen hemmo. Kaveri istui lauteille, nosti vielä jalkansa niille ja tovin kuluttua päästi armottoman pierun ...Prtttt. Hemmo ei tästä yhtään nolostunut vaan tuijotti takaisin tiukasti silmiini. Ilman minkäänlaista huumoria tai tilannekevennystä. Mulla piti pokka mutta hieman vaikeata se oli. Ilmeisesti toi soittohomma on karaissut myös pokanpitoa. "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
![]() 20.09.2004 20:51:48 | |
Tapahtui yhelle helevetin isokokoiselle basistille keikkatauolla kapakan vessassa. B:llä oli sellainen vika, että silmät räpyttelivät ihan tahattomasti - siis jokin hermovika. B meni rännin viereen lorottamaan ja silmät tietysti räppäsi. Viereen tuli puoli metriä lyhyempi turkianen, lorotteli, katseli B:tä silmiin ja räpytteli samaan tahtiin B:n kanssa. Lorotus oli tavallista pitempi. B lopulta hermostui toisen räpytykseen ja kysäisi: -Onks' kans samanlainen hermovika? -No, ei... Mutta kun kusta roiskii... | |
![]() 20.09.2004 21:03:23 | |
kyseinen temppu ei ole mitenkään viisas teko sillä lekuri oli sanonut että siinä voi mennä kuulo jos korvaan pistetään sinapit! -Huh. Uskonpa, että pekkajau tietää myöskin, kuinka kissa saadaan syömään aivan vapaaehtoisesti sinappia. Ei kannata tietenkään kaikille kertoa, koska pian kokeilevat, sinappikorvat... | |
![]() 20.09.2004 21:13:24 | |
Sammumisen suhteen kannattaa olla tarkkana,kenen seurassa sen suorittaa.Eräs kitaristi koki aikoinaan "hieman" epämiellyttävän yllätyksen vaappuessaan ankarassa humala/krapulatilassa aamukuselle.Bändin muut veijarit olivat suuressa viisaudessaan liimanneet sammuneen kolleegansa slerssin pikaliimalla napaan kiinni. Koskettelen soittimia... | |
![]() 21.09.2004 09:12:51 | |
"Opiskelin" yhden vuoden kansanopistossa ja tehtiin pikku kikka tytöille. Viriteltiin niiden hämärästi valaistuihin vessoihin pönttöjen päälle elmu-kelmua tiukoiksi "rumpukalvoiksi" kannen alle! Mukava yllätys istua kylmän muovikalvon päälle tai sitten mukava yllätys jos on kova hätä ja ei vielä oikein kerkiä istumaan reijälle kun "tulee" jo! Siinäpä tremoloa kerrakseen? Eipä tytöt oikein tykänneet pilasta ja lopettivat siinä samalla ns. "antamisen" kokonaan! There`s no bisnes in showbisnes! | |
![]() 21.09.2004 09:40:07 | |
"? Eipä tytöt oikein tykänneet pilasta ja lopettivat siinä samalla ns. "antamisen" kokonaan! "Sitä saa mitä tilaa" Children of Baron - The Ultimate Keyboard Experience. "Mäkin haluun meshiin" | |
![]() 21.09.2004 13:09:57 | |
"Sitä saa mitä tilaa" Näin on juttu näin! There`s no bisnes in showbisnes! | |
![]() 21.09.2004 21:29:59 | |
Sammumisen suhteen kannattaa olla tarkkana,kenen seurassa sen suorittaa No nämä on kyllä joissakin piireissä vakiojuttuja. Itsekin heräsin eräänä keikan jälkeisenä aamuna kusihätään ja huomasin että kädet ja jalat oli roudausteipillä teipattu toisiinsa ja kädet vielä sohvan päätyyn. Oli sattuneesta syystä nukuttanut sen verran hyvin etten ollut herännyt. Onneksi tuli tarkistettua naamataulu ennen kotiinlähtöä, oli sekin tussilla täyteen piirrelty ja kirjava kun seepran perse. | |
![]() 22.09.2004 16:30:28 | |
Autosta hajosi vaihteensiirtotangon kiinnitys juuri kun saavuimme keikkapaikan pihaan. Taisi jäädä nelonen silmään, ja sain vingutettua auton ruutuun. Onneksi ei hajonnut aiemmin. No siinä häävieraat vähän ihmetteli, kun bändi tulee autosta ulos ja heti ensimmäiseksi kuski heittää paidan pois ja menee pällistelemään konepellin alle. Tällä kertaa ei työkalutkaan olleet mukana tilanpuutteen vuoksi, mutta kun kekkerit olivat maatilalla, niin sieltähän toki työkaluja löytyi. Kolme varttia sitä isännän kanssa korjasin ja kuntoon tuli. Eikun pesulle ja suoraan lavalle. Eipä ihan heti sekään reissu unohdu. | |
![]() 23.09.2004 09:51:12 | |
Oijärven Sampola...legendaarista. Ennen sielläkin tapahtu joskus. Tiedän, kun olen asunut siinä vieressä.. Mitenkähän tämä taas liittyi itse topiciin? Tuskin mitenkään. Huomio vain kiinnittyi tuohon sampolaan | |
![]() 26.09.2004 23:39:11 | |
Mulla oli aikaanaan lada ja niitä oli ihan helevetisti silloin. Olin Savonlinnassa silloisen Norppa-marketin parkissa ja siinä vieressä oli ihan samanvärinen lada jossa patu veteli norttia ja ootteli mummukkaansa kaupasta kyytiin. No tää mummukka lyllersi kaupasta siihen parkkipaikalle ja työnsi erehdyksessä ensin kassinsa ja sitten lihavan perseensä minun ladan takapenkille kun se oli siinä ihan rapun vieressä ja PRAAAAAAT... laski helevetinmoisen suolikaasun ja tuumi että olipa kaupassa jonoa ja että kylläpä helpotti! No sitten se vasta älys vilkasta kuka on etupenkillä ja se parkas "Herra Jumala" ja sitten sille tuli kiire sinne oikeeseen ladaan. Se lähtö oli tosi liukas lähtö! Kassit jäi takapenkille ja semmonen outo haju. Kyllä palo rengas sen patun ladassa kun niille tuli jonnekin kiire? Minä sain pari kassillista ilmaisia elintarvikkeita ja sinappikaasun kaupan päälle! Kuukauden paras. Ai että on maha kipeenä. Hyvä Pekka! Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras | |
![]() 28.09.2004 12:54:27 | |
Nuori soittajapoika, joka oli naisasioissa aivan kokematon, pääsi keikkansa jälkeen kokeneen tytön kanssa saatille. Oli ankara talvikeli, kylmää ja paljon lunta. Suomalaisia kun olivat niin tietysti piti päästä kinoksen takana pamputtamaan. Tyttö heitti talvipalsan hangelle ja paljasti tavaransa. Poika hätäisyyttään ja kokemattomuuttaan pisti elämänsä ensimmäisen työnnön suoraan hankeen. Tyttö korjasi molon nopsasti oikeaan paikkaan, jolloin soittajapoika totesi: "Mikä ero!" "Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)