Aihe: Terveys?
1 2 3 4 5
jeppeq
05.07.2004 21:13:49 (muokattu 05.07.2004 21:17:53)
Mä oon käytelly myöskin tuota langallista Shuren ratkaisua, jossa vyölaatikossa on pikkuinen vahvistin varustettuna limitterillä, tasonsäädöllä sekä ns. "bright EQ:lla", jolla saa halutessaan laulun selkeämmäksi. Ensin oli luureina Shuren E1, mutta niissä on aika vaimea alapääntoisto ja vaihdoin jossain kohtaa E2 luurit, joissa on kokolailla suora toistokäyrä. Helevetin hyvät, hintatasossa n. 95 €. Löytyy myös parempia malleja ( E3 jne. ), mutta iski nuukuus.

Vyöboxissa voi valita kahdesta sisääntulosta balanssin ( esim. mulla toisessa stereosumma ja toisessa oman AUX:in valinnat ). Voipi lennossa miksailla bändin balanssia ja kun sen on saanut pilattua, voi siirtyä omaan yksinäiseen AUX-kuunteluun. Normaalisti tulee pidettyä, paikasta riippuen, vain toista bändin puoleista luuria korvalla, toinen haistelee salin kuulumaa, saapi tilavaikutelmaa paremmin mukaan.

EDIT: Boxin hintaa en muista, mutta tuossa on thomannin linkki:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-143072.html
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
M.i.k.key
05.07.2004 22:26:15 (muokattu 05.07.2004 22:27:42)
Jahas tännehän on tullut tekstiä. Tuosta seisten soitosta. Toi Auraviihde-kommentti oli nyt aika turha. Voipi olla että ovat joskus vaatineet kiipparisteja seisomaan. Itse viittaan lähinnä tuommoisiin poppi ja rokki-hommiin. Kyllä niissä ehdottomasti pitää seistä! Oikeestaan ainoot keikat missä istun on tuommoiset kokkarityyppiset, missä selkeästi vaan istuskellaan nurkassa pianon/sähköpianon ääressä. Lisäksi teatterimontussa tapahtuvat soitot istun kuten myös studiojutut. musakkiherran kommentti oli myös hyvin osuva. Pitäähän sieltä kioskin takaa pystyä tarkkailemaan yleisöä ja vastata mahdolliseen palvontaan.

Sitten korvamonitoriasiaan. Itsellä käytössä Shure E3 napit. Mitä noihin pakkeihin tulee, testasin shuren 600 sarjan systeemin ja hienosti toimi. Olen kuitenkin todnäk päätymässä Sennheiserin langattomaan vaihtoehtoon. Langallisiakin mietin jossain määrin, ennenkaikkea luotettavuuden takia, mutta langattomat tässä varmaan tulee hankittua. Tottuminen eristykseen kävi aika nopeasti ja ei ole ollut ongelmia huudattamisen kanssa. Päinvastoin, tulee oikeastaan testattua että kuinka hiljaisella systeemiä voi pitää. Paljoltihan viihtyvyys syntyy monitorimiksauksesta. Rummut tulisi mikittää kunnolla ja pari tila/yleisömikkiä vielä niin ai että!
Vanha kunnon kulma on kyllä monessa tilanteessa kuitenkin parempi vaihtari.
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
mr.muzak
05.07.2004 23:04:56
Laita ihmeessä kiipparit vaikka vähän poikittain yleisöön nähden. Hienosti voi vaikka neljää konetta soittaessa heitellä pane mua- ilmeitä lattialle. :)

No siis tiettyhän ne kiipparit pitää olla vähän poikittain, jo ihan siitä syystä että näkee muut soittajat. Ja jos tila on vähissä (kuten liian usein on) niin jopa 90 astetta etureunasta..
mr.muzak
05.07.2004 23:11:48
...musakkiherran kommentti oli myös hyvin osuva. Pitäähän sieltä kioskin takaa pystyä tarkkailemaan yleisöä ja vastata mahdolliseen palvontaan..

"Mahdolliseen" ? Mitäs ihmeen keikkoja sä oikein teet?:)
Fuzzy Boner
05.07.2004 23:13:24
"Mahdolliseen" ? Mitäs ihmeen keikkoja sä oikein teet?:)

(et uskois jos kertoisin)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
05.07.2004 23:47:28 (muokattu 06.07.2004 00:11:03)

Mä en ymmärrä ongelmaa?

Mä istun aina eturivissä "kopeluetäisyydellä" faneista. Lähempänä mä niitä oon korokkeella istuen kuin seisten.

Siis meidän lava-asetelma on:

Tähti eli minä: eturivissä keskellä istuen. Mun kummallakin sivulla, hiukan taaempana, trumpetisti ja laulaja seisten.

Takarivissä kitaristi, bassokitaristi ja rumpali.
Täytyyhän mun erottua, jos mäkin seisoisin, niin yleisö ei heti tajuaisi, kuka on tähti!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
mr.muzak
06.07.2004 00:49:37
Mä en ymmärrä ongelmaa?

Mä istun aina eturivissä "kopeluetäisyydellä" faneista. Lähempänä mä niitä oon korokkeella istuen kuin seisten.

Siis meidän lava-asetelma on:

Tähti eli minä: eturivissä keskellä istuen. Mun kummallakin sivulla, hiukan taaempana, trumpetisti ja laulaja seisten.

Takarivissä kitaristi, bassokitaristi ja rumpali.
Täytyyhän mun erottua, jos mäkin seisoisin, niin yleisö ei heti tajuaisi, kuka on tähti!

Niin, sähän oon lavan valovoimaisin tähti keikalla kuin keikalla, mutta meillä muilla pitää olla muita keinoja! Jäädään muuten kaikkien aikuisten naisten ja nuorten idoleiden jalkoihin...
baron
06.07.2004 02:24:50

Niin, sähän oon lavan valovoimaisin tähti keikalla kuin keikalla, mutta meillä muilla pitää olla muita keinoja! Jäädään muuten kaikkien aikuisten naisten ja nuorten idoleiden jalkoihin...

Seiskää herran nimessä, jos ette tule muuten huomatuksi eikä soittokaan tehoa!
isojussi
06.07.2004 11:15:31
Seiskää herran nimessä, jos ette tule muuten huomatuksi eikä soittokaan tehoa!

:-)

Just - ja sanokaas yksin oikein todella hyvä kiipparisti (=worldfamous), joka seisoo keikalla
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Fuzzy Boner
06.07.2004 11:39:53
:-)

Just - ja sanokaas yksin oikein todella hyvä kiipparisti (=worldfamous), joka seisoo keikalla

Greg Phillinganes
isojussi
06.07.2004 11:44:59
Greg Phillinganes

Mutta enemmistö kumminkin istuu.
Fuzzy Boner
06.07.2004 11:48:45

Pianistit istuu mutta enemmistö kosketinsoittajista joko istuu puolittain korkealla baarijakkaralla tai SEISOO. Katos Jussi tarkemmin. Tämä on turha väittely. Jos on vaikka bändi missä on pianisti + kosketinsoittaja niin toinen istuu; toinen seisoo. Musa mistä puhun nyt on sitten pop/rock-genre.
M.i.k.key
06.07.2004 11:49:06

Suattaapi olla. Kovimmat ovat flyygeli/hammond-miehiä. Näitä soitettaessa asia toinen, soittimen rakenne on semmoinen että on pakko istua. Mutta jos puhutaan nykyaikaisesta keyboard-kioskista ainakin suomessa suurin osa duunia tekevistä seisoo keikoilla!
Fuzzy Boner
06.07.2004 11:51:35
Suattaapi olla. Kovimmat ovat flyygeli/hammond-miehiä. Näitä soitettaessa asia toinen, soittimen rakenne on semmoinen että on pakko istua. Mutta jos puhutaan nykyaikaisesta keyboard-kioskista ainakin suomessa suurin osa duunia tekevistä seisoo keikoilla!

Thank you.. Mä en osaa vaan verbaalisesti selittää. Mutta kyllä se vaan pojjaat näin on. Seisotaanhan me mikkeynkin kanssa tietyillä keikoilla ;)
isojussi
06.07.2004 11:55:48
...Tämä on turha väittely...

Se on kyllä totta ja kukin vetää niinkun parhaaks näkee.

Loppupelissähän homma on mun mielestä enämpi siitä kiinni, paljonko pitää pedaaleita poljeskella.
Fuzzy Boner
06.07.2004 11:57:30 (muokattu 06.07.2004 11:58:12)

Loppupelissähän homma on mun mielestä enämpi siitä kiinni, paljonko pitää pedaaleita poljeskella.

Näin on.. Mulla toi korkee baarijakkara on ollu hyvä ratkaisu.

EDIT: ja monet kyllä polkee sujuvasti volaspedua+ kahta sustainia seistenkin.. ks.mikkey
M.i.k.key
06.07.2004 11:57:59 (muokattu 06.07.2004 11:59:09)
------
M.i.k.key
06.07.2004 11:58:42

Homma on siitä kiinni että pitää olla palvontaa, pedaalien polkeminen on soitossa ihan sivuseikka. Opetelkaapa soittamaan ilman sustain-pedaalia! Siinä haastetta ja hyvää treeniä. Nyt mä lähden treeneihin ISTUMAAN!
baron
06.07.2004 12:27:46

Kyllähän se on TM-palsta, joka päättää, miten rokkikiipparistit soittaa.

Niih!!!
poppamies
06.07.2004 14:44:04 (muokattu 06.07.2004 14:44:26)

Pianistit istuu mutta enemmistö ....

Vittuako sillä on väliä seisooko ne vai kaatuuko ne kunhan pitävät sen vasemman käden perstaskussa...
"G-strings are for strippers"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)