Aihe: Kauas on pitkä matka - keikkamuusikollakin.
1 2 3
baron
06.05.2004 11:17:29

Kannattaa ottaa jo hinnoittelussa huomioon se matka. Meillä tehdään niin, että ilmoitetaan hinta kvartetille ja sitten matkat päälle 0.20?/km. Saa sitten olla vaikka 1000 km, jos maksuhaluja löytyy.

Tuli tuossa Lappeenrannassa käytyä ja tällä kertaa kohtuuhintaan, kun jäi puhtaasti käteen 150?. Mutta noitahan ei normaalisti tule.

Tässä syksyllähän kierteli palstalla keikkakysely Australiaan. Tolla hinnoittelulla mä kyllä olisin lähtenyt.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Sertzo S
06.05.2004 11:25:16 (muokattu 06.05.2004 12:43:42)
Tässäpä tekee mieli kysyä, että hää, synttäri yms. yksityiskeikat ja jopa tanssikeikat, joista palkkiota maksetaan niin millaisen prosentin tuloistanne muodostaa ns. pimeänä maksettavat? Taitaa olla arka aihe veikkaan, mutta kysyn silti.
Muutoin mielestäni 200 euroa miinus verot on liksa, jolla lähiseudulle voin keikan ottaa, jos hanurinsoittotaitoni vastaa asiakkaan vaatimuksia. Pändihommat basistina olen jo lopettanut tai teen niitä äärimmäisen harvoin, koska myin oman bassoni jo vuosia sitten.
Teemu Tee
06.05.2004 13:26:49
Tässä tulee esiin esiintyvän soittajan ja "humppamuusikon" ero. Kun jonnekin vääntäytyy, kasaa kamat, tekee sound checkit ja vihdoin pääsee soittamaan, niin ainakin minä soitan mielelläni kauan ja pitkään, esim hääkeikalla pari kolme tuntia taustoja ja sen päälle neljä settiä huttua ja koko ajan on kivaa.

Juu soittaa sitä, juu. Mutta laulapas peräkkäisinä iltoina viis settiä/ ilta! Jotkut narisee kun tähtiartistit vetää vain tunnin tai kaks settiä. Siinä on kuitenkin yleensä aika kouluttamattomalle äänelle, tupakansavussa vedettynä ihan kotitarpeiksi.

Meillä kun itse laulan 95%, peräkkäisinä päivinä on äijä aika kovilla. Varsinkin jos on viis settiä / ilta. Sattuneista syistä on tulossa aika monta 2-3 päivän peräkkäistä keikkaa ja hiukan kauhulla ajattelen. Normaalisti kun tulee vedettyä vain yksi keikka ja taas on ainakin viikon huili. Tuurausbändeissä taas solisti vetää pari settiä, joten 2-3 ei tunnu missään vaikka vetäis joka ilta.
Tyhjän saa pyytämättäkin
baron
06.05.2004 13:46:03

Juu soittaa sitä, juu. Mutta laulapas peräkkäisinä iltoina viis settiä/ ilta! Jotkut narisee kun tähtiartistit vetää vain tunnin tai kaks settiä. Siinä on kuitenkin yleensä aika kouluttamattomalle äänelle, tupakansavussa vedettynä ihan kotitarpeiksi. .

Mun kommentti oli harvaan keikkailevan harrastelijan. Kun sitä vetää joka ilta, ajattelee varmasti erilailla, jopa minä ajattelisin.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
isojussi
07.05.2004 00:30:38
...niin millaisen prosentin tuloistanne muodostaa ns. pimeänä maksettavat? Taitaa olla arka aihe veikkaan, mutta kysyn silti...

Mä en tee mitään pimeenä.

Kirjoitan kaikista keikoistani kuitin ja panen kirjanpitoon, vaikka asiakas ei kuittia haluaisikaan.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Sertzo S
07.05.2004 07:53:09

Kirjoitan kaikista keikoistani kuitin ja panen kirjanpitoon, vaikka asiakas ei kuittia haluaisikaan.

Hyvä Jussi!
Kunnioitukseni.
baron
07.05.2004 08:10:55

Sä ajattelet pitkällä tähtäimellä. Joskus sairastut, joskus jäät eläkkeelle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
toyopet
07.05.2004 10:50:24
Tässäpä tekee mieli kysyä, että hää, synttäri yms. yksityiskeikat ja jopa tanssikeikat, joista palkkiota maksetaan niin millaisen prosentin tuloistanne muodostaa ns. pimeänä maksettavat? Taitaa olla arka aihe veikkaan, mutta kysyn silti.
Muutoin mielestäni 200 euroa miinus verot on liksa, jolla lähiseudulle voin keikan ottaa, jos hanurinsoittotaitoni vastaa asiakkaan vaatimuksia. Pändihommat basistina olen jo lopettanut tai teen niitä äärimmäisen harvoin, koska myin oman bassoni jo vuosia sitten.

Tähän täytyy myös omalta osalta todeta, että pimeänä emme tee. Sukulaiset on asia erikseen mutta yleensä niistä ei kehtaa pyytää mitään ja kun on pieni suku kaikki on melkein läpikäyty.

Kun tekee virallista tietä on sitten muutenkin yhteiskunnan tuki takana, esim. ulosoton suhteen.

Jos ei halua veroja maksaa, yhtiötoiminnasta löytyy kyllä vaihtoehtoja siihenkin. Ja nykyään ei enää kirjanpitokaan ole ongelmallista, kun ohjelmia on saatavana. Ja
keikkapalkkioissa ei onneksi tarvitse ALVia huomioida.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)