pekkajau 31.05.2004 16:02:39 (muokattu 31.05.2004 16:02:51) | |
---|
Niiiin totta! Katsoin juuri bootlegvideon vuodelta 1984, jossa säestimme Henry Theeliä. Siinä oli eksoottinen ääni-ilmiö suomalaisessa mäntymetsässä. Rauha muistollesi! Henkan "lavashoussa" ei ollut mitään turhia jumppaliikkeitä. Pikkusen heilutti humpassa kättä jos oikein innostui. Vanha kansa tykkäs Henrystä kovasti. Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä! |
isojussi 31.05.2004 22:09:33 | |
---|
...Vanha kansa tykkäs Henrystä kovasti. Ennenvanhaan laulutaitoiset olikin suositumpia, kuin kaiken maailman kenokaulat.... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kukko 01.06.2004 08:51:24 | |
---|
Vanha kansa tykkäs Henrystä kovasti. Olen kuullu juttua, että Henryn ääni alkoi painumaan, kun hän esitti semmosta pikkutyttö-sketsiä. Ei tehny oikein hyvää äänelle.Ootteko kuullu? "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"
-Irwin- |
Irti Humpasta 01.06.2004 09:07:18 | |
---|
Vanha kansa tykkäs Henrystä kovasti. Itse olin 16v , kun tuli mahdollisuus päästä säestämään Henryä. Satuin tuntemaan hänen pitkäaikaisen säestäjänsä, joka pyöri keikoilla aina mukana viimeiseen asti. Henry oli vahva esimerkki siitä, että hommia tehdään hautaan asti. Loppuvaiheessa homma oli aika raadollista, kun vanhalla miehellä oli kaikki maailman taudit, sokeritauti, verenpainetauti, kaihi toisessa silmässä ja toinen sokia ja unitabletteja piti ottaa, jotta sai unenpäästä kiinni... No siinä sattui ja tapahtui kaikenlaista, kun tabletit menivät sekaisin... Tarinoita Henryn sattumuksista tiedän paljon ja aina illanvietoissa nämä jutut vievät väistämättä voiton.... Oli Henry sellainen persoona... No, kun alkuun päästiin, niin tässä eräs: Oli paluureissu Ruotsin keikoilta ja laivalla tarttui sitten eräs rouvashenkilö hanuristin seuraan. Hanuristia ei kiinnostanut tämä kyseinen nainen ja sanoi hälle:" Mene käymään tuohon viereiseen hyttiin. Siellä on sellainen kuuluisa laulaja kuin Henry Theel". No meni hetkisen, kun Henry koputteli hanuristin hytin oveen ja sanoi:" Pertti. Et tiedä mitä on tapahtunut. Tonne hyttiin tuli yks friidu ja se ta till munnen... ihan tosi. Sit se otti housut pois ja meni makaan sänkyyn ja sanoi mulle, että eiks vittu kelpaa. Mä sanoin, et kelpaa.... mut ei sun." ... voi voi kun tietäisitte nää kaikki jutut . Ne ovat olleet melkoinen suola tälle koko touhulle omassa elämässäni... |
Irti Humpasta 01.06.2004 09:16:57 | |
---|
... ja vielä yks Henry -juttu pakko kertoa, kun liittyy vahvasti nykyisen Turkulaisen ohjelmatoimiston Nautaviihteen pamppuun: Erkki Nurkkalaan ;) (SK) Tämä ohjelmatoimiston pomo toimi aikoinaan Henryn säestäjänä ja oli juuri näihin aikoihin laittanut kyseisen puljun pystyyn. Henryllä ei ollut ajokorttia ja matkusteli näin aika paljon yleisillä kulkuneuvoilla. Henry matkasi junalla Turkuun ja vastassa piti olla SK, mutta tututtuun tapaansa oli taas paljon myöhässä. Henry hermostui odottelluun ja alkoi kysellä kaikilta Turun rautatieaseman asiakkailta, että tuntevatko he SK:laa. No vähän ihmiset siinä katsoivat Henryn toimia pitkään. Kun SK vihdoin saapui, niin Henry tokaisi:" Jumalauta S. Missä sä oot ollu. Mä kyselin kaikilta ihmisiltä, että tuntevatko he SK:laa... ja sua ei tunne kukaan, mut mut tunsi KAIKKI! " |
hatussa vika 03.06.2004 17:04:00 | |
---|
Huuhaa Innaselle. Martti Huuhaa rules |
hatussa vika 03.06.2004 17:08:12 | |
---|
Olen kuullu juttua, että Henryn ääni alkoi painumaan, kun hän esitti semmosta pikkutyttö-sketsiä. Ei tehny oikein hyvää äänelle.Ootteko kuullu? Kyllä toi pitää täysin paikkansa.Henkkahan avioitui Oululaisen hammaslääkärin kanssa ja oli vaan ihan rauhassa aika hyvän aikaa et ääni tuli kuntoon ja Henkkahan kerran jutteli et joo siäl mä vaa istuskelin parvekkeel,otin pirtuu ja katselin , kun kaurahatut meni töihin. |
Jaskaa pakoon 05.06.2004 11:13:21 | |
---|
vielä yks Henry -juttu pakko kertoa Ruotsiin oltiin menossa Henkan kanssa keikalle Jukolaan! Istuttiin laivan kahvilassa tutustumassa lihapullaelämykseen, kun viereen polvistui (Henkan) fani, joka tilasi Liljankukan siitä paikasta. Loihe silloin HT sanat, jotka myöhemmin olen kuullut Alatalon suuhun laitettuina: "Enhän mä nyt tässä sjungaan voi ruveta! En mäkään tule sun työpaikalles ja sano, että sorvaa mulle ovennuppi!" |
Raakki 05.06.2004 17:54:52 (muokattu 05.06.2004 17:55:27) | |
---|
R.Helismaa, T.Rautavaara, O.Virta, G.Malmsten, J.Vainio ... Iällä ei ole merkitystä - ellei satu olemaan juusto. |