Bronks 24.12.2012 23:42:26 | |
---|
mpekkanen: itse olen samoilla jäljillä tuon mikityksen kanssa. en suosittelisi ainakaan ihan aloittelijoille Nopeasti tarrasit mr.muzakin kommenttiin. Tervetuloa palstoille ja hyvää joulua. Don't take me serious, I'm just playing. |
mpekkanen 24.12.2012 23:55:47 | |
---|
Bronks: Nopeasti tarrasit mr.muzakin kommenttiin. Tervetuloa palstoille ja hyvää joulua. parempi myöhään kun ei milloinkaan.hyvää joulua myös sinne |
EP 25.12.2012 19:02:00 (muokattu 25.12.2012 19:02:50) | |
---|
Jeps, toi "Tankoprinssin" mainitsema mikkitsydeemi on varmaan edelleen oikein hyvä, joko yksi tai kaksi mikkiä tilanteesta riippuen (ellei ole sitten midi tai digi kyseessä)? Harmonikka kantsii tietenkin mikittää siinä vaiheessa kun on pakko soittaa niin lujaa, ettei se muuten kuulu. |
Ukko 25.12.2012 19:08:27 | |
---|
EP: Jeps, toi "Tankoprinssin" mainitsema mikkitsydeemi on varmaan edelleen oikein hyvä, joko yksi tai kaksi mikkiä tilanteesta riippuen (ellei ole sitten midi tai digi kyseessä)? Harmonikka kantsii tietenkin mikittää siinä vaiheessa kun on pakko soittaa niin lujaa, ettei se muuten kuulu. Miksi sen pitäisi kuulua ? COVS jäsen nro 6 |
jape2 25.12.2012 19:21:09 | |
---|
Ukko: Miksi sen pitäisi kuulua ? Hyvempi raha höpönassu! Soettakkee humppoooooooo! |
Anonymous-jazz 26.12.2012 02:50:07 | |
---|
Parempi kuin ei mikitä ollenkaan. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Bronks 26.12.2012 12:17:39 | |
---|
Älkää mikittäkö mitään, niin on hyvä ja kiva. Don't take me serious, I'm just playing. |
EP 26.12.2012 17:44:14 (muokattu 26.12.2012 17:48:23) | |
---|
Bronks: Älkää mikittäkö mitään, niin on hyvä ja kiva. Jep, akustisesti vaan (unplugged), kaikki sähkövempeleet buis! Niin kun Olli Ahvenlahden akustinen orkesteri esitti joululauluja telkussa tässä pari päivää sitten. Komeesti soi haitari ja muutkin soittimet. E: Yleismikitys tietenkin tarvittaessa (heheheeee..) |
Einherjar 26.12.2012 21:44:33 | |
---|
EP: Yleisömikitys tietenkin tarvittaessa (heheheeee..) Korjattu. Palautelinja pitää olla kunnossa, että bändi kuulee varmasti toiveet. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Lyyki 27.12.2012 00:44:58 | |
---|
Einherjar: Yleisömikitys Korjattu. Palautelinja pitää olla kunnossa, että bändi kuulee varmasti toiveet. No haitari on soitin siinä missä epävireinen rautalankakitarakin tai fetopasuuna. Kylllä niille varmaan oma tarkoitus löytyy (lue mikitys) jos kaikille muillekin! |
EP 27.12.2012 13:41:04 (muokattu 27.12.2012 13:51:34) | |
---|
Malungizimo: Tätä asiaa olen vuosia ihmetellyt. Miksi Hanurit mikitetään sisältä? Se saundihan on aivan hirveä siellä. Minun vankkumaton maalaisjärkeni ei ymmärrä tätä asiaa. Eihän rumpujakaan kovin innokkaasti olla sisältäpäin mikittämässä. Olen ollut pari kertaa EQ:n varressa kun hanuristi tsekkailee hanuriaan, jossa on ollut tuollaiset "sisäiset" mikit. Se homma ei ole kovinkaan mukavaa.. Tää olikin hyvä kirjoitus, ei ole tullut ajatelleeksi.. acc: Kyllästyin kopan sisäiseen sounderiin, koska halusin haitarista toistettavaksi aidon äänen enkä läppien/vipujen naputusta. Toisaalta, eikös niiden läppien ja vipujen naputus kuulosta aika hienolta toisinaan? Vai kuuluuko ne joissakin äänityksissäkin kuuluvat naputukset näppäimistä? |
rintapek 27.12.2012 15:04:48 | |
---|
Simppeleimmillään mulla haittarin mikitys menee silviisiä, että milloin soitan haittaria, niin en laula, joten käännän vaan laulumikin haittarin maskin eteen. On mulla sit haittarissa tontyyppinen: http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … amp;cPath=7_12&products_id=1213 Läpinäkyvällä teipinpalasella kiinni maskissa, piuha paljesuojan alla beltpäckkiin, mis on volumesäätö. Toimii, on nopsasti purettavissa eikä tartte asennella eikä porailla reikiä. Bändisoitossa mikitän vain diskanttipuolen. One kind of music only - the good kind |
acc 28.12.2012 09:08:40 | |
---|
EP: Tää olikin hyvä kirjoitus, ei ole tullut ajatelleeksi.. Toisaalta, eikös niiden läppien ja vipujen naputus kuulosta aika hienolta toisinaan? Jos nuo halutaan kuulumaan niin varmaan se sitten kuulostaa hienolta toisinaan. Vai kuuluuko ne joissakin äänityksissäkin kuuluvat naputukset näppäimistä? Ei oikein kuulematta pysty arvaamaan. Terveiset sinne taivaaseen. |
tuomassointula 10.03.2013 00:35:51 | |
---|
Anne Mattilan bändin kosketinsoittja/hanuristilla oli varsin mielenkiintoinen ratkaisu haitarin mikittämiseen. Haitarissa oli kiinni pieni varsi mikeille, sen päässä overhead-käyttöön tarkoitettu adapteri jolla saa kaksi mikkiä yhteen ständiin kiinni, tässä virityksessä kiinni kaksi Roden NT5:sta jotka oli Y-piuhalla yhdistetty yhteen mikkikanavaan. Tällä sai kaivettua varsin hyvän ja luonnollisen soundin haitarin diskanttipuolesta. Näin m/s Viking Gracella helmikuun kolmantena kuluvaa vuotta... :) |