Aihe: Hidasta valssia vai onko se Englantilaista?
1 2 3
dartman
23.01.2004 19:04:37
Paitsi, että kappaleitahan voidaan kirjoittaa erilaisiin tahtilajeihin. Onpa joitakin tangolappujakin hyppysissä käynyt, jotka oli 2/4 tahtilajiin raapustettu.

Niin, paitsi että tahtilaji saattaa olla jotain 4/8. Ja duurit ja mollit erottaa siitä onko sointu kirjoitettu isolla vai pienellä kirjaimella. Eli C on C-duuri ja c on C-molli. Muistelisin moisiakin lappuja nähneeni.Se taitaa kyllä olla jotain 50-luvun peruja ja klassisemman puolen sovittajien tyhjänpäiväisiä hömpötyksiä.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
Ami
28.01.2004 17:22:53
Kyllä mulle passa. Mukava niitä on soittaa, mutta pitää muistaa, että jos esim. kaikkia tanssilajeja vetää kaks paria, se vaatii ainakin 5 settiä soittoaikaa...:-)

Kyllä varmasti ehtii soittaa 4 setinkin aikana soittaa kaksi paria hidasta valssia. Voihan aina jättää pois sellaiset musiikkilajit kuin triolit, suffle, beat, usein mainitut iskelmät.
Em. eivät ole edes tanssilajeja, vaan jokainen tanssija pyrkii soveltamaan milloin mitäkin. Muutenkin toivoisin aina ilmoitettavan tanssilajin, kun kerran esinnytään tanssijoille.

Miksihän keskustelupalstalta "Tanssimusiikki" on nykyään niin, että sitä ei pääse lukemaankaan ennen kuin on rekisteröitynyt?
Eddy
28.01.2004 17:41:06
Muutenkin toivoisin aina ilmoitettavan tanssilajin, kun kerran esinnytään tanssijoille.

Ja julkisissa kulkuvälineissä olisi kanssa kiva sellainen kuulutus,josta selviäisi mikä kulkuneuvo on kyseessä (varsinkin spora ja metro tahtoo mennä sekaisin). :)

Jos tanssilajia ei tunnista ilman kuulutusta,on jommassa kummassa osapuolessa kyllä asiat heikosti.
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Rantsu
28.01.2004 17:52:33
Jos tanssilajia ei tunnista ilman kuulutusta,on jommassa kummassa osapuolessa kyllä asiat heikosti.

Kyllä parien välissä on tyylikästä ja kohteliasta kuuluttaa seuraava tanssilaji, jotta ehtii käväistä hakemassa sopivan uhrin parketille ennenkuin kappaleen A-osa on jo pitkällä menossa. Vastaavasti, jos kyseisen tanssilajin askelmerkit eivät olekaan kovin vankasti hallussa, voi ehdottaa kumppanille kohteliaasti siirtymistä puhvetin puolelle... :)
Suomi soittaa humppaa.
baron
28.01.2004 18:45:13

Kyllä se on yleisönpalvelua, että jengi tietää, alkaako tiirailla sopivaa haettavaa vai lähteekö kaljalle.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
dartman
29.01.2004 08:46:03
Kyllä se on yleisönpalvelua, että jengi tietää, alkaako tiirailla sopivaa haettavaa vai lähteekö kaljalle.

Tosi, turha lähteä pois saalistamaan tyrkkyjonosta jos ei nyt vaikka polkka sovi jalkoihin ollenkaan. Jos bändi sanoo että "kiitos kiitos, se oli humppaa jos vaikka joku ei tunnistanut. Seuraavana vuorossa polokkaa".
Ainakin itse, jos olisin yleisön puolella, hakisin jakkaralta vaan mukavampaa asentoa enkä lähtisi tiirailemaan tanssipartneria.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
baron
29.01.2004 09:38:13

Tosi, turha lähteä pois saalistamaan tyrkkyjonosta jos ei nyt vaikka polkka sovi jalkoihin ollenkaan. Jos bändi sanoo että "kiitos kiitos, se oli humppaa jos vaikka joku ei tunnistanut. Seuraavana vuorossa polokkaa".
Ainakin itse, jos olisin yleisön puolella, hakisin jakkaralta vaan mukavampaa asentoa enkä lähtisi tiirailemaan tanssipartneria.

Tää nyt on selvän asian turhaa jankuttamista, mutta itse sain herätyksen vasta kun olin itse "tanssimassa" (täytyy joskus käydä kolleegoita vakoilemassa) ja tuntui kovin mukavalta kun etukäteen ilmoitettiin mitä tulossa on ja heti aloin omassa bändissänikin matkia.

Oli kyllä vähän muutakin opittavaa. Joka kerta (ihan liian harvoin) kun olen kolleegoita kuunnellut, olen löytänyt kohtia että "juuri noin" tai "ei missään nimessä noin"
isojussi
29.01.2004 11:37:40
...Oli kyllä vähän muutakin opittavaa. Joka kerta (ihan liian harvoin) kun olen kolleegoita kuunnellut, olen löytänyt kohtia että "juuri noin" tai "ei missään nimessä noin"

Pirun hyvä pointti!

Pitää ehdottomasti tietää, mitä kollegat tekee.

Tuumasta toimeen: Tänään hommataankin sitten lapsenvahti ja mennään rouvan kanssa katsomaan Finkkuja Waltikkaan!
Osta mut - ma olen kaupan!
KoskPaavo
29.01.2004 13:01:27
Ja kun näät Lammelan helmiäishymyn niin sulle syttyy ahaa- visio että noin minäkin ensi keikalla. Varo vaan ettei synny sitä Hartelinin irvettä.jos liikaa yrittää.
baron
29.01.2004 15:11:51

Ja kun näät Lammelan helmiäishymyn niin sulle syttyy ahaa- visio että noin minäkin ensi keikalla. Varo vaan ettei synny sitä Hartelinin irvettä.jos liikaa yrittää.

"Kohtuus kaikessa"
isojussi
30.01.2004 09:56:33

Kaima oli varmaan luken tän, kun ei ihan koko ajan virnistelly.

Perskeles, miten hyvin jätkät veti. Taidan avata sen takia urani ensimmäisen kehumisthreadin...
Osta mut - ma olen kaupan!
Tankoprinssi
05.09.2004 22:11:19

No niin nyt meilläkin on ollut koko kesän keikkaohjelmistossa 2 hidasta valssia (are you lonesome tonight ja koskaan et muuttuan saa) mutta ei ole vielä tarvinnut kuitenkaan niitä soittaa, kun kukaan ei halua niitä tanssia. Yllätys on ollut uusi "polkka-buumi", eli kun on "vedetty" parit polkat, niin johan on ollut parketilla väkeä. Viimeksi eilen "turkhemistanin kansa" yllätti meidät, nimittäin meinattiin tehdä "kardinaali-munaus" ja jättää polkat soittamatta.
Tää siis on elämää kehä kolmosen paremmalla puolella. Sinne huonommallekin puolelle on muuten omistettu ihan oma polkkansa: "Käpylän poikien viinapolkka".Kuulin eilen ko biisin ekaa kertaa livenä, erään kansanpelimanni porukan soittamana.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Rantsu
06.09.2004 09:45:35
Selailinpa jokin aika sitten kirjastossa erästä kansanpelimanninuottikirjaa, ja siellä oli eräs polkka nimeltään "Pi**un polkka". Pitäisiköhän se ottaa ohjelmistoon ihan sen vuoksi, että saisi kuuluttaa "..ja seuraavaksi polkkaa, ensimmäisenä "Pi**un polkka", kaikki polkan taitajat, olkaapa hyvät..." :)
"Ehke parempi mine kotona."
Ami
06.09.2004 12:17:23
No niin nyt meilläkin on ollut koko kesän keikkaohjelmistossa 2 hidasta valssia (are you lonesome tonight ja koskaan et muuttuan saa) mutta ei ole vielä tarvinnut kuitenkaan niitä soittaa, kun kukaan ei halua niitä tanssia.

Olisi mielenkiintoista tietää, missä olette soittaneet ? Minä olen käynyt tanssimassa 1..3 kertaa/viikko, enkä koskaan ole ollut lavalla, jossa se ei olisi ollut lähes täynnä hitaan valssin soidessa. Toisaalta olisi toivottavaakin, että tilaa tähän tanssiin olisi riittävästi, vaikka nykyisin sitä ei sanottavimmin ole ollut. Soittajien tulisikin muistaa, että ko. tanssilaji vaatii juuri tilaa, jotta sitä voisi tanssia nautittavasti.
Ravintoloihin se harvoin soveltuu juuri pienen tanssitilan vuoksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)