Aihe: Soittimet - kaikkien käytettävissä!?
1 2 3 4 5 6 7 8
Tankoprinssi
21.04.2004 21:12:19

Meilläpä on!

Nimimerkki: "Kokemuksista viisastunut"

Niin meilläkin ja niitä saa halvalla ja ovat erittäin kevyitä ja helposti särkyviä. Ja Åke Karan hajotettua se kännipäissään, ei muuta kuin kunnon Shure hinta ja rahat pois "Turolta". Very simple hah hah, mitäs läksit.
Kandeeko enään olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Jäärä
22.04.2004 09:42:54 (muokattu 22.04.2004 09:44:29)
Muistu mieleen (innostuu, kato); Bändin ex-solisti oli oman kertoman mukaan saanu huuliherpeksen, ku joku oli lainannu mikkiä.

Hehe, ei mikään ihme. Takavuosina eräällä yhteiskeikalla aiemmin esiintyneen bändin laulaja oli jättänyt mikkiin sellaisen viidentoista sentin vihreän "jojon" siihen mikkiin killumaan. Hyi fiddu.

Kyllä mä lainaan kamojani (kitaraa en), aika tarkkaan valikoiden kyllä. Yleisölle en lainaa, mutta yhteiskeikoilla saattaa tilanpuutteen vuoksi joutua tekemään pieniä järjestelyitä, että mahdutaan jotenkin sinne lavalle.
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
baron
22.04.2004 09:46:49

Kyllä mä lainaan kamojani (kitaraa en), aika tarkkaan valikoiden kyllä.

Jos oma soitin on kiva (ja miksei olisi) niin kyllä mulla siihen tulee tunneperäinen suhtautuminen ja sitä lainaa suunnilleen samoilla ehdoilla kuin tyttöystävää.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
Jäärä
22.04.2004 09:59:35
Jos oma soitin on kiva (ja miksei olisi) niin kyllä mulla siihen tulee tunneperäinen suhtautuminen ja sitä lainaa suunnilleen samoilla ehdoilla kuin tyttöystävää.

Ok. Sä saat lainata mun kitaraa jos mä saan lainata sun tyttöystävää?

Foto ois kiva?
:o)
Suomen Hiihtoliiton luvalla.
baron
22.04.2004 10:08:33

Ok. Sä saat lainata mun kitaraa jos mä saan lainata sun tyttöystävää?

Foto ois kiva?
:o)

Samat ehdot soittimen ja tyttöystävän suhteen:
"Palautus paremmassa kunnossa kuin lainattaessa"
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy
WanhaWetäjä
22.04.2004 15:40:39

Hehe, ei mikään ihme. Takavuosina eräällä yhteiskeikalla aiemmin esiintyneen bändin laulaja oli jättänyt mikkiin sellaisen viidentoista sentin vihreän "jojon" siihen mikkiin killumaan. Hyi fiddu.

Se on muuten karu paikka kun laulaa lainamikkiin ja huomaa liian myöhään sen hirveen vihertävän eliöstön mikä siinä sihdissä pitää majaansa...siis kirjaimellisesti vahingossa maistaa ja haistaa sen paskan,hyi hitto!

Semmoseen kun törmää niin rupee kummasti putsaan omaa sihtiään aina sillon tällön,ja kannattaa putsata se ohut vaahtomuovikin sieltä sihdin sisältä samalla,on kivempi vetää sen jälkeen!
pekkajau
22.04.2004 16:31:26

Semmoseen kun törmää niin rupee kummasti putsaan omaa sihtiään aina sillon tällön,ja kannattaa putsata se ohut vaahtomuovikin sieltä sihdin sisältä samalla,on kivempi vetää sen jälkeen!

Putsaus parantaa saundia! Jos pitkään aikaan ei putsaa vaahtomuovia niin siihen kohtaa johon eniten "huokuu" muodostuu semmonen pinttynyt kova kökkötukko ja siihen mikin "kuvioon" tulee siihen kohti sordinoiva "pimeä kohta"! Olen joskus "pessyt" mikin grillin ja vaahtomuovin tentulla (sinol) se on halpaa ja ajaa aivan saman asian kun kalliit elektroputs-aineet! Haju on vaan pikkusen "kansanomaisempi" vähän aikaa!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
isojussi
22.04.2004 23:42:57 (muokattu 22.04.2004 23:43:50)
Hyvä tietää tämäkin. Pahus eipä oo tullu ennen mieleen pestä mikkiä.

Kiitos pojat!

EDIT: Ai niin: Uskallanko rattiin, jos oon laulanut koko illan edellisenä päivänä pestyyn mikkiin?
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
M.i.k.key
22.04.2004 23:47:34
EDIT: Ai niin: Uskallanko rattiin, jos oon laulanut koko illan edellisenä päivänä pestyyn mikkiin?

HOHO!!!
Näkö lähtee...
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
isojussi
22.04.2004 23:51:14
HOHO!!!
Näkö lähtee...

... ja valikointi vähenee!
pekkajau
23.04.2004 11:23:37 (muokattu 23.04.2004 11:50:12)
HOHO!!!
Näkö lähtee...

Suurempia haittavaikutuksia on todettu aiheutuneen monelle puhaltajalle liiallisen "ansatsiöljyn" käytöstä kun mikin pesussa käytettävistä "kemikaaleista"! Millähän se Nalle putsaa aina sen "tulisen trumbettinsa"?
R.W. Piuha
23.04.2004 20:13:06
Millähän se Nalle putsaa aina sen "tulisen trumbettinsa"?

Kyllä se siihen hajulukkoonsa(käytti itse tätä termiä trumBetistaan) jotain ainetta tipautteli,jos ei itse ollut liikaa aineissa,niin ja on kuulemma oksentanutkin torven läpi kesken biisin ?!Kaikki on mahdollista,miehen tuntien ;-D
perkeles
23.04.2004 20:26:27
Putsaus parantaa saundia! Jos pitkään aikaan ei putsaa vaahtomuovia niin siihen kohtaa johon eniten "huokuu" muodostuu semmonen pinttynyt kova kökkötukko ja siihen mikin "kuvioon" tulee siihen kohti sordinoiva "pimeä kohta"! Olen joskus "pessyt" mikin grillin ja vaahtomuovin tentulla (sinol) se on halpaa ja ajaa aivan saman asian kun kalliit elektroputs-aineet! Haju on vaan pikkusen "kansanomaisempi" vähän aikaa!

joo! siksi isi haisee soitolta aamuisin.
HELLO CLEVELAND
isojussi
25.04.2004 11:27:36
...jotain ainetta tipautteli...

Veikkaan kumminkin venttiiliöljyä.

Joillain vaskisoittajilla (erityisesti trumpetisteilla) on suoranainen venttiiliöljymania. Sitä pitää änkee venttiileihin hiki päässä juuri enne soittoa, vaikka oikeampi tapa olis voidella venat vähän reilummin vasta session jälkeen.
pekkajau
27.04.2004 15:45:37
Yhteinen soittokämppä on myös aika mielenkiintoinen viritys tuossa soittimien yhteiskäytössä. Kerran keikalle lähtiessä kun mentiin hakemaan kamoja kämpiltä, veteli toisen "projektin" ihan tuntematon hyypiö styrkkarillani kuin omallaan hanat kaakossa ilman sen enempiä multa edeltäkäsin lupia kyselemättä. Jätkät oli kuin koirankusettajat kun jäivät pikkusen kiinni eli jatkoivat vaan pokkana soittamista ja katselivat noloina seinille.
riff
21.06.2004 01:40:15
Kyseisiä tilanteita on takuulla kokenut jokainen soittaja. Tää kansa ja humppatanssiväki on todellakin niin aivotonta ettei ne edes tajua miksi soittajien kamat ei ole yhteiskäytössä. Olin kerran vähän aikaa "oikeissa töissä" ja raksaporukan ammattilaiset ei lainanneet edes saman firman työkaverille mitään työkalua.
jwalk
21.06.2004 03:00:51
Mulla on periaate että saa käyttää muijaa sekä soittimia,mutta tuokaahan ne kanssa samassa kunnossa takaisin.Tai käy paha asia.Eipä ole pahemmin lainailleet/palautelleet.
Jaskaa pakoon
21.06.2004 09:29:53
juhlakansalla ilmeisesti aina se käsitys, että orkesterin äänentoistokalusto soittimineen päivineen on vapaasti kaikkien juhlijoiden käytettävissä.

Jokin aika sitten soitettiin peräkkäin kolmet oikein ökyhäät - shaketit, Rollssi hääautona, taikuri ohjelmanesittäjänä yms. Ja juuri näissä porukka sellaista, että tulevat saatana keneltäkään kysymättä esim. survomaan CD-soittimeen omaa musaa, tempaamaan tauolla käyttöönsä kitaristin soittimen ja esittämään mölinäpaskaa mikkiin jne.

Se on oiva palveluhenkisyystesti, kun koettaa selvitä tilanteista käyttämättä hentoja verbaalisia kykyjään (minulla on mustat henkselit henkisessä karatessa) liian myrkyllisesti tai suorastaan ruumiillista deadly forcea.

Minne tämä maailma on menossa? ( * )
Jalmus
21.06.2004 17:03:55
Eräällä vanhalla bändikaverillani oli aivan loistava perustelu kielloille noita saakotullalaulamaan-tyyppejä varten: "Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi." Mä kun sitä kerran käytin, niin kylläpä tuli keskisormi todella lähelle nenää...
Decker90
10.08.2004 20:58:10

www.angliaorkesteri.com/10_ohjetta.php
Saa käyttää täysin vapaasti!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)