![]() 13.11.2003 22:56:44 | |
---|---|
5 tahti 4/4, 6:s 2/4 7:s 4/4, 8:s 6/4! Olisin itse myöstuollaisen epämääräisen kannalla... ja sitten vielä fermaatti kaupanpäälle. "G-strings are for strippers" | |
![]() 13.11.2003 23:02:58 | |
Olisin itse myöstuollaisen epämääräisen kannalla... ja sitten vielä fermaatti kaupanpäälle. Joo, kyllä se sen fermaatin vaatii, ei tuo mun esittämäni ihan tasan mennyt. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 14.11.2003 13:42:37 | |
Otsikko on ehkä hiukan harhaanjohtava, tarkoitan soittamalla. Eli mitä kappaletta/kappaleita soittelet yksin omaksi iloksesi? Eipä tuu juurikaan kotona kitaraan koskettua paitsi joskus poijan kitaran viritän, sitä paitsi viimeaikoina on ollu vähä sellanen periaate että mä soitan jos joku maksaa ja oon opettanu sitä 1.5v pojallenikin että ku soitat niin sitte heti perään pyydät rahaa, poika tienas just isovanhemmiltaan reilut 20 euroa. | |
![]() 14.11.2003 14:20:00 | |
Tapellaaks' vaik oot iso: 5 tahti 4/4, 6:s 2/4 7:s 4/4, 8:s 6/4! Älä ny perkele! Mä vetäsin sen wavelabbiin ja pistin markkerit aina 4/4 välein. Täytyy tarkastaa. En oo ikinä missään tapellu. Ei oo tarvinnu. Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 14.11.2003 14:30:44 | |
. Täytyy tarkastaa. En oo ikinä missään tapellu. Ei oo tarvinnu. Kukaan ei oo ennen uskaltanut! Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). | |
![]() 15.11.2003 00:48:05 (muokattu 15.11.2003 00:56:28) | |
Näin minä sen näkisin jos tästä saa mitään selvää... sehän soitetaan moniäänisesti, tässä vain jokunen... Rinnakkain intro TablEdited by Jan Bjorklund Tuning : E A D G B E Time Signature: 4/4 tempo 134 (4/4) | | | (4/4) | | | |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|5-------5-----4-5-----4-5-------| |------------------------6-----8-|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| | (4/4) | | | | (4/4)| | | |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |6-------6-----5-6-----5-6-------|8-------8-----7-8-----7-8-------| |------------------------------8-|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| | (4/4) | | | | (3/4) | | |--------------------------------|------------------------| |6-------6-----------------------|6-----5-6-----9---------| |--------------8---------8-----9-|------------------------| |------6---------------6---------|------------------------| |--------------------------------|------------------------| |--------------------------------|------------------------| | (3/4) | | |(2/4) | | (4/4) | | | |------------------------|----------------|--------------------------------| |------------------------|----------------|--------------------------------| |5-----4-5-----8---------|4h----5-3h----4-|5-------5-------6-----6---------| |------------------------|----------------|6-------6-------6-----6---------| |------------------------|----------------|----------------4-----4---------| |------------------------|----------------|4-------4-----------------------| | Mei - tä ei | | | |--------------------------------|--------------------------------| |4-------------------------------|--------------------------------| |5-------------------------------|--------------------------------| |6-------------------------------|--------------------------------| |--------------------------------|--------------------------------| |4-------------------------------|--------------------------------| Created with TablEdit http://www.tabledit.com/ "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 02:49:19 | |
Tabulatuurin kehittäjä ois pitäny ampua. | |
![]() 15.11.2003 08:28:23 (muokattu 15.11.2003 08:29:44) | |
Tabulatuurin kehittäjä ois pitäny ampua. No olisin kyllä laittanut sen tuohon ihan täplinä myös mutta kun ei sellainen onnistu täällä... "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 12:09:06 | |
--- eikös tahdeissa 5-6 vain 2 tahtia eli yhteensä 8 neljäsosaa jakaudu 3+3+2 ? Näin kirjoitin muutama päivä sitten. Eikös tuo poppamiehen taburatuurinnos ole juuri tällainen? :) Paitsi että ei tuollaisia iskutuksen vaihteluita kyllä tahtilajin vaihdoksiksi kirjoiteta. | |
![]() 15.11.2003 12:33:57 (muokattu 15.11.2003 12:34:59) | |
Näin kirjoitin muutama päivä sitten. Eikös tuo poppamiehen taburatuurinnos ole juuri tällainen? :) Paitsi että ei tuollaisia iskutuksen vaihteluita kyllä tahtilajin vaihdoksiksi kirjoiteta. No niin kirjoitit ja ilmeisesti olit oikeassa! Olisi myös kiva tietää miten se sitten oikein kirjoitetann täplinä... "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 13:02:30 | |
Tabulatuurin kehittäjä ois pitäny ampua. Vaikka olenkin kitaristi,täysin samaa mieltä...mitenkä mahtaa moiset hässäkät toimia keikkakäytössä?? Nuotinlukutaitoisena en ymmärrä koko tabulatuurien funktiota,onko se "oikotie onneen"niille jotka eivät nuoteista perusta?? Eli mihin tarvitaan tabulatuureja ja miksi?Kertokaa minulle ,te,jotka niitä käytätte:-) | |
![]() 15.11.2003 13:39:58 | |
Vaikka olenkin kitaristi,täysin samaa mieltä...mitenkä mahtaa moiset hässäkät toimia keikkakäytössä?? Nuotinlukutaitoisena en ymmärrä koko tabulatuurien funktiota,onko se "oikotie onneen"niille jotka eivät nuoteista perusta?? Eli mihin tarvitaan tabulatuureja ja miksi?Kertokaa minulle ,te,jotka niitä käytätte:-) No turpa kiinni! Ei tässä ole kyse siitä että onko tuo hässäkkä hyvä vaiko hieno. Tänne EI voi laittaa nuotteja joten tuo variksenpesän näköisen tabulatuurin laittaminen tänne oli ainoa keino NÄYTTÄÄ tuo kyseinen sovitus pojille. Ei se oo tarkoitettu soitettavaks. Ymmärrätkö nyt! "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 13:44:31 | |
ainoa keino NÄYTTÄÄ tuo kyseinen sovitus pojille. Ei se oo tarkoitettu soitettavaks. Ymmärrätkö nyt! Harvat osaa vaan noita lukea (eli kitaristit oikeestaan vaan-kai).. se varmaan oli herrojen pointti. Mukavaahan se olis jos tänne sais nuotinnusta laitettua myös. Ehkä joskus? Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu | |
![]() 15.11.2003 13:45:18 | |
Runkkaan ja ryyppään ja myöskin syön hyviäkin ruokia. | |
![]() 15.11.2003 13:49:26 | |
No turpa kiinni! Ei tässä ole kyse siitä että onko tuo hässäkkä hyvä vaiko hieno. Tänne EI voi laittaa nuotteja joten tuo variksenpesän näköisen tabulatuurin laittaminen tänne oli ainoa keino NÄYTTÄÄ tuo kyseinen sovitus pojille. Ei se oo tarkoitettu soitettavaks. Ymmärrätkö nyt! Älä ole pässi! Minä ainakin tarkoitin yleensäkin, enkä ainoastaan tätä sinun esimerkkiä. Ja luulen, että herra WanhaWetäjä tarkoitti näin myöskin. ps. heität nuottiesimerkin vaikka jollekin sivulle. Luulen, että miltei kaikilla on jossain päin maailmaa muutama mega varattuna. Linkki sinne ja esimerkki esim. pdf-muodossa, niin jokainen pystyy lukemaan :) | |
![]() 15.11.2003 15:12:47 (muokattu 15.11.2003 15:13:26) | |
Mukavaahan se olis jos tänne sais nuotinnusta laitettua myös. Ehkä joskus? No se olisi hienoa se. Minulla ei tosin ole valtavan suuri usko siihen että se koskaan voisi toteutua kun siinä sitten käypi niin että koko M.net on täynnä Harley Benttonin kitarankuvia , Casion kiippareita ja New Soundin rumpuja. Näin minä pelkään ja pahempaakin... "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 15:20:05 | |
No se olisi hienoa se. Minulla ei tosin ole valtavan suuri usko siihen että se koskaan voisi toteutua kun siinä sitten käypi niin että koko M.net on täynnä Harley Benttonin kitarankuvia , Casion kiippareita ja New Soundin rumpuja. Näin minä pelkään ja pahempaakin... Äläs nyt. Tää tanssimusapalsta on jo pahempaa. hoho Mitä pidempi varsi, sitä himmeempi lamppu | |
![]() 15.11.2003 16:47:28 | |
Älä ole pässi! Minä ainakin tarkoitin yleensäkin, enkä ainoastaan tätä sinun esimerkkiä. Ja luulen, että herra WanhaWetäjä tarkoitti näin myöskin. No nimenomaan näin,siis tarkoitin YLEENSÄ,eli esmes onko tab.tuurit vaihtoehto aloittelijalle nuottien sijaan ja mihin esim. minä,vanha äijä moisia tarvitsisin koska soitan nuoteista kitaraa ja matemaattisesti lahjattomana saan päänsärkyä jo kun katsonkin noita "tappeja";-) Ymmärrän toki tämän netti/tab-osaston,mutta VIELÄ KERRAN :tukeeko nämä kaksi täysin erilaista osastoo toisiaan eli mitäpä hyötyä siitä olisi minulle jos vielä vanhoilla päivilläni viihdyttäisin itseäni opiskelemalla tabulatuureja lukemaan?? | |
![]() 15.11.2003 17:48:54 | |
..eli mitäpä hyötyä siitä olisi minulle jos vielä vanhoilla päivilläni viihdyttäisin itseäni opiskelemalla tabulatuureja lukemaan?? No pidänkö tabulatuurien puolustuspuheenvuoron , häh, pidänkö? No niin, sitten. Selvyydenvuoksi sanottakoon että käytän itse molempia(täpliä ja tabulatuureja), mutta en soita nuoteista priimavistana. Tabut sopi rakenteensa puolesta hyvin nettiin.Yksinkertaisempaa "formaattia" tuskin on olemassa. Löytyy kasapäin ilmaisia ohjelmia tabujen tekoon ja nämä ohjelmat soittavat (toistavat) kaiken lisäksi tekemäsi tabulatuurit. Toki sen tekevät yksinkertaisimmat nuottiohjelmatkin mutta niitä ei löydy montaakaan ilmaiseksi. Sitten tällainen 1000 taalan väite. Väitän että kitaristille/basistille on jopa enemmän informaatiota tabulatuurissa nuotteihin verrattuna. Nuoteista tietenkin sävelen lisäksi saa tietoa nuotin kestosta ja ajoituksesta. Tabulatuuriin saa kaiken tämän lisäksi myös ympättyä tietoa siitä kuinka soitetaan käytännössä, siis asemasta, vapaista kielistä elikkä lyhysti sanottuna miten soitetaan joustavimmin joku juttu. Tällaista informaatiota ei nuoteista voi saada. "G-strings are for strippers" | |
![]() 15.11.2003 18:34:50 | |
Tällaista informaatiota ei nuoteista voi saada. Täytyy vähän kompata Poppamiestä. Eli tämä hänen sanomansa pitää hyvin paikkaansa. Tabut ei korvaa nuotteja, ja on tärkeätä osata nuotit ja nuottikirjoitus. Mutta esim. meille kitaran rämpyttäjille tabut on todella kuvaavia esim opetellessa jonkun virtuoosin vaikkapa sooloja. Varsinkin kun lahjat ei riitä korvalla niitä opettelemaan. Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)