Aihe: Mahdotonta?
1 2 3 4 5
Martso
13.10.2003 20:52:16
Huuhaa!! d:) Antaa mennä pojjaat ku alkuun pääsittä.
baron
13.10.2003 21:01:04

Kyllä tän pitäisi olla suljettu palsta, että turakaiset ei tänne pääsisi.
R.W. Piuha
13.10.2003 22:09:57 (muokattu 13.10.2003 22:11:40)
Täähän tuntuu olevan oikea kateellisten ja puritaanisten paratiisi. Onko se tanssimusan soittaminen näin vaikeeta ? Kitkerät ja katkerat soittajat naama kurtussa yrittää viihdyttää viattomia ihmisiä, jotka ovat mistään mitään tietämättömiä turakaisia. Ei ole ihme, että tanssimuusikoista 95% on juoppoja.

Mä kyllä kuulun itse tähän marginaaliryhmään... olen aina osannut erottaa mikä on työaikaa ja mikä vapaa-aikaa,toisin kuin useammat tällä alalla,se on totta,ehkä siks mä oonkin niin v***n tosikko,puritaani ja kiree jätkä,mutta jonkunhan sitä autookin täytyy ajaa,en mä näillä vuosilla(46)jaksa jäädä riekkumaan johonkin hevonv***uun,se on nuorempien hommaa,kyllä tää kuvio on siltä osin nähty,rapiat 25 v. enemmän ja vähemmän tienpäällä olleena,ei se siitä kummene ja mä en tosiaankaan jaksa enkä halua kuunnella sitä kännisten kolleegojen paskanjauhamista,yhtään enenpää kuin on pakko;-)
Onhan meissä soittajissakin melkosia turakaisia,varsinkin kännissä,v***u sitä s****nan jankuttamista ja vänkäämistä,ei jaksa...mutta eihän ne sitä tiedä,jotka on aina kännissä,on vaan hyvä meininki ja hauskaa,joopa joo ;-)
R.W. Piuha
13.10.2003 22:35:03
Mie en jaksais joka kerta sulle Piuha mainita asiasta, mutta... Elä aina kun menetät hermos rupea vaahtoamaan sibis/ogeli-jankutusta. Et ilmeisesti tiedä niistä hemmoista mitään. Niistä tulee monenlaista ihmistä niinku kaikkialta muualtaki.

Sori...mä oon elänyt myös sen ajan kun oli tosiaankin nämä tosi "hesalaiset"soittajat kehissä,sä et ainakaan murteesta päätellen ole "niitä"...oli ne sellasia mestareita,oikeestaan melko karua jengiä paikka paikoin!PS en mitenkään väheksy musiikin opiskelua,itse lopetin sen liian varhain,ja tässä tulos:-)))
isojussi
14.10.2003 01:49:22
Täähän tuntuu olevan oikea kateellisten ja puritaanisten paratiisi. Onko se tanssimusan soittaminen näin vaikeeta ? Kitkerät ja katkerat soittajat naama kurtussa yrittää viihdyttää viattomia ihmisiä, jotka ovat mistään mitään tietämättömiä turakaisia. Ei ole ihme, että tanssimuusikoista 95% on juoppoja.

Taiteilija Irwin Goodman jo aikoinaan tokaisi, että "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"...;-)

Kovinpa olet oikeassa ystäväiseni....

Harvapa meistä ammattimuusikoistakaan ihan vaan rahan takia tätä tekee - lopunperin.... Innokkaasti kukin on aikoinaan soittimeensa tarttunut ja tykkää kovastikin soittaa, vaikkei aina sitä kehtaa tunnustaakaan. Minä kehtaan! Sen verran on ohjelmisto kondiksessa, että vaikka olis kuinka turo yleisö (mä tosin keikkailen vain hyvälle yleisölle), voi aina keskittyä nauttimaan soittamisesta, laulamisesta ja biiseistä joita vetää.

Niinkuin äsken töllössä sanottiin iskelmä / tanssimusa on kuitenkin keikkamäärien osalta omaa luokkaansa. Sen vuoksi siihen, mitä / miten niissä kuppiloissa soitetaan vaikuttaa enemmän humppaturakaisten (en tarkota sua RR4E - vaikka kait sen tiedätkin) perverssi musiikkimaku ja musiikinymmärrys. Kyllähän se jo nähdään siitäkin, minkälaisia jotkut huippusuosituista bändeistä on tasoltaan - saakeli: mummun vanhat Casiotkin toimii paremmin.

Katkera ei kannata olla, vaan kehittää omaa soittoaan ja bändiään. Puritaanisuus on vielä pahempi asia. KMT:n idea on musta ihan hauska ja tuo varmasti ihan ok-vivahteen heidän bändiinsä. Turha sitä on kuulematta ruveta lyttäämään - ei vaikka olisi kateellinen, kun itseltä taitu kuin yksi soitin.

Mä kirjoitin jo kerran jonkin toisen otsikon alle, että nykytanssibändit on vängätty trhaan samaan muottiin ja vielä sillä meiningillä, että tanssibändeistä on tullut enemmän rockbändimäisiä - huvittavaa kyllä, loppupelissä biisit eivät oikein ole edes vaihtuneet - ne vain soitetaan huonommin. En tarkoita, että rockbändit yleensä soittavat huonommin, tanssipuolelle vaan tuntuvat änkevän ne rockbändit, joilla ei rahkeet riitä leipään rockosastolla. Samalla tanssimusa on menettänyt paljon väriä ja musikaalisuutta soiton ylenpalttisesti yksinkertaistuessa.

Olis kiva nähdä tai soittaa itsekin oikein kunnon kameleonttitanssibändissä, jossa ei vain vaihdettais keskenään soittimia, vaan bändin rakenne ja tyyli muuttuis keikan mittaan oikein kunnolla. En usko, etteivätkö turakaisetkin osasisi arvostaa sitä, että heille tarjotaan muutakin kuin koko illan sitä samaa "maustamatonta vehnäpatonkia" väkisin suuhun työnnettynä.
Osta mut - ma olen kaupan!
isojussi
14.10.2003 01:56:59
...Mitä tulee noihin "tosi" koviin jätkiin...ei niitä huvita nää jutut,ne istuu mieluummin kotona,nälissään ja miettivät miksei jazzin soitolla elä Suomessa;-))

Paitsi että oikeasti kovat jätkät elää hyvinkin jatsin soitolla - mutta sitähän sä kai tarkoititkin...:-)
Osta mut - ma olen kaupan!
R.W. Piuha
14.10.2003 12:26:08
Paitsi että oikeasti kovat jätkät elää hyvinkin jatsin soitolla - mutta sitähän sä kai tarkoititkin...:-)

Sitäpä hyvinkin...kyllä mä ainakin tunnen "kovia" soittajia joita ei saa millään tanssikeikalle,liian kaukana,liian pieni liksa,EI VIITSI!!
Kuitenkin ne tuskailee kun on perse auki eikä oo niitä TV/teatteri/studiokeikkoja enää niinkuin joskus ennen,monella äijällä oli aikas hyvät "suojatyöpaikat"(TV,teatteri)...eipä ole enää...ja näissä on kyllä ihan koviakin jätkiä,multiesojakin jokunen,ei vaan tää keikka-alue kiinnosta enää,kun siitä on joskus päässyt irti ns. parempiin hommiin,"virkamiessoittajaksi";-)

Vaan ei kai niitä niin kauheesti sellasia TOSI KOVIA muusikoita ole jotka elävät pelkästään jazz/studio/konsertti/tv/rock -osastoilla ja jotka voivat TODELLA valita duuninsa,mikä milloinkin sattuu kiinnostamaan;-)
baron
14.10.2003 12:36:09

Sitäpä hyvinkin...kyllä mä ainakin tunnen "kovia" soittajia joita ei saa millään tanssikeikalle,liian kaukana,liian pieni liksa,EI VIITSI!!
irti ns. parempiin hommiin,"virkamiessoittajaksi";-)

Vaan ei kai niitä niin kauheesti sellasia TOSI KOVIA muusikoita ole jotka elävät pelkästään jazz/studio/konsertti/tv/rock -osastoilla ja jotka voivat TODELLA valita duuninsa,mikä milloinkin sattuu kiinnostamaan;-)

Miksi keikkailevan tanssimuusikon homma olisi jotenkin halveksittavaa ja virkamiessoittajien/muitten lajien soittajien olisi jotenkin hienompaa?

(Ainakin osittain siksi, että itse emme osaa arvostaa itseämme!)
M-Juhana
14.10.2003 13:00:54

Miksi keikkailevan tanssimuusikon homma olisi jotenkin halveksittavaa ja virkamiessoittajien/muitten lajien soittajien olisi jotenkin hienompaa?

Oma "raapaisuni" johtui kyllä ihan siitä, että tällaiselle ulkopuoliselle välittyy sellainen kuva, missä aika mitättömästä asiasta saadaan iso riita aikaan. On ilmeisesti kilpailu ja toisten kyräily sen verran totista, että tämmöisellä foorumilla melkein haistatellaan. Halveksittavaa, ?..ei missään nimessä, kovaa ja raskasta työtä (enkä tarkoita tässä ns. lieveilmiöitä). Kuulostaa vaan siltä, että kaverin pumppu tai show on pääsääntöisesti aina paska ja se myös ilmoitetaan selkeästi. Jos jossain porukassa on vaikka mandoliini, ei kellekkään muule se käy. Niinkuin Isojussi on täälläkin sanonut (suurinpiirtein) on aivan sama onko orkesterissa huuliharppu ja patarumpu ja taustanauha, tatsi, svengi ja esiintyminen ratkaisee.
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
M-Juhana
14.10.2003 13:01:13 (muokattu 14.10.2003 13:02:02)

Edit: ATK nero: tuli kaksi kertaa :)
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
Kukko
14.10.2003 15:13:32

Taiteilija Irwin Goodman jo aikoinaan tokaisi, että "Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää"...;-)

Uusi allekirjoitus...
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
M.i.k.key
18.03.2004 13:04:52 (muokattu 18.03.2004 13:06:58)
Tämä nousee nyt pintaan! Mieletön keskustelu, kaikki tämä kolmessa päivässä. Olen kyllä pitkälti noitten "rantsu" ja "sepsu" nimimerkkien kelkassa. Kuinkas en tätä threadia muistakaan?

EDIT: Vastaan itse itselleni, mähän aloitin mnetissä vasta n. viikkoa myöhemmin. Huonosti tein taustatutkimuksen ja pohjatyön...

EDIT2: Toi "kyllä yölintukin vaihtaa soittimia" on niin kova! jess
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Sandy
18.03.2004 14:20:38
Mitä se sinun hyvinsoittosi on,tanssimusastahan on kyse?Sitäkö että bändissä on/pitää olla teknisesti taitavia oman soittimensa suvereeneja mestareita vai sitä että bändin soitto/laulu TOIMII kokonaisuutena ja kuulostaa hyvältä...
Eiköhän se ole enemmän tyylitajukysymys, miltä soiton saa kuulostaan...
Mitä tulee noihin "tosi" koviin jätkiin...ei niitä huvita nää jutut,ne istuu mieluummin kotona,nälissään ja miettivät miksei jazzin soitolla elä Suomessa;-))

Tanssimusapuolella superlahjakkuudet menee auttamatta hukkaan. Olin katsomassa A. Mattilan keikkaa, jumankaut et oli kova rumpali, veti kokoajan jotain jazzjuttuja, ihme kilkutuksia, pärinää ja kapulan pyöritystä hela tiden! Mutta luuletteko, että turakaiset ymmärsi mitään sen päälle? Hukkaan meni koko show!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
M.i.k.key
18.03.2004 14:22:46
veti kokoajan jotain jazzjuttuja, ihme kilkutuksia, pärinää ja kapulan pyöritystä hela tiden!

Onko tämä nyt sitä paljonpuhuttua tyylitajua ja kurinalaista soittoa. Kyllä mä olen tullut siihen lopputulokseen että "Less is More". Tämä pätee ihan kaikkeen, kyllähän siellä hihassa voi noita juttuja olla, mutta tarvitteeko niitä nyt koko kansalle...
My name is Baron, M.i.k.key Baron
Sandy
18.03.2004 14:33:46
Onko tämä nyt sitä paljonpuhuttua tyylitajua ja kurinalaista soittoa. Kyllä mä olen tullut siihen lopputulokseen että "Less is More". Tämä pätee ihan kaikkeen, kyllähän siellä hihassa voi noita juttuja olla, mutta tarvitteeko niitä nyt koko kansalle...

Mä olen kyllä samaa mieltä, ei tanssimusassa tarvita mitään kikkailua. Jos on pakko, niin kerran biisissä voi vetää jonkun hauskan koukun (olettaen, että muu bändi on tietoinen siitä eikä sekoa siihe totaalisesti). Monet tanssibändit kyllä harrastaa tuollaista kikkailua todella paljon. Ehkä sillä sitten pidetään omaa mielenkiintoa yllä?
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
pekkajau
18.03.2004 15:45:07
Mikään ei vedä vertoa rumpalille, joka sovittaa koko ajan soiton aikana ennalta sopimattomia ja asiaan kuulumattomia elämää suurempia "rumpusoolojaan" (breikit)ykkönen tietenkin reilusti myöhässä ja yletöntä "koss-koss-koss" pelti-efektileipomista käyttäen koko ajan joka v...tun väliin! Siinä sitä on seurailemista milloinka taas komppi pyörähtää.
jeppeq
18.03.2004 15:55:36
Olin katsomassa A. Mattilan keikkaa, jumankaut et oli kova rumpali, veti kokoajan jotain jazzjuttuja, ihme kilkutuksia, pärinää ja kapulan pyöritystä hela tiden!

Satuitko kiinnittämään huomiota bändin toimivuuteen ?? Mistral on mielestäni suomen "kovin" tanssibändi. Tätähän sitä soittajat aina vaahtoo, onko kova bändi...Jopa rokkenrol toimii siihen malliin, että vedäpä siinä sitten "lääppämpä lumaampa läppäm puu" kakkosena, huh hei. Tosin ko. rivistö varmasti jakaa mieliä juuri kovan teknisen osaamisensa vuoksi. Toisaalta ei sleepaa rytmit ja muutoinkin tulee köörit sun muut ammattimaisesti.

Suosittelen kurkistamaan rivin bändiosuuden ennen naulaamista, voi tulla äkkiä toisia ajatuksia.. Ite olen aina kaiholla katellut, että olispa omassakin tollainen meininki.. Lisäksi kaverit on vielä pelimanneja, niinkus henkisesti !
KoskPaavo
18.03.2004 22:17:41
"On se vaan lahjakas ja todellinen unelmavävy", huokailivat turakaiset päät kenollaan.

Tää oli silmu-Simosta niin hauskasti sanottu että...
Soittaja selviää aina.
poppamies
18.03.2004 22:55:50

...ehkä siks mä oonkin niin v***n tosikko,puritaani ja kiree jätkä,mutta jonkunhan sitä autookin täytyy ajaa,en mä näillä vuosilla(46)jaksa jäädä riekkumaan johonkin hevonv***uun,se on nuorempien hommaa,kyllä tää kuvio on siltä osin nähty,rapiat 25 v. enemmän ja vähemmän tienpäällä olleena...

Sanokaa ystävät hyvät voisiko asia olla näin. Että jos soittaa tanssimusiikkia niin rupeaa ennemmin tai myöhemmin vituttamaan...
Mikäli asia on näin vedän äkkiä johtopäätöksen että ei kannata soittaa tanssimusiikkia vaan rokkia. Olen soittanut rokkia kauan ja hartaasti eikä ole vielä vituttanut ollenkaan...
"G-strings are for strippers"
baron
18.03.2004 23:00:03

Sanokaa ystävät hyvät voisiko asia olla näin. Että jos soittaa tanssimusiikkia niin rupeaa ennemmin tai myöhemmin vituttamaan...
Mikäli asia on näin vedän äkkiä johtopäätöksen että ei kannata soittaa tanssimusiikkia vaan rokkia. Olen soittanut rokkia kauan ja hartaasti eikä ole vielä vituttanut ollenkaan...

Tartte ulkopuolisen tulla meille v-lemaan. Jonkun on tääkin tehtävä!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group> Soitto kuulostaa hyvalta vaikka onkin loistavaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)