Aihe: "upeat" sanoitukset?
1 2 3
Mr. E
02.09.2003 11:22:19
mun "all time favourite" surkee iskelmäteksti on Elviksen Burnin' Love hitin suomennos .....

Suomennoksista tulikin mieleen tuo klassikoksi muodostunut Pretty Woman. Kohta, jossa mies huudahtaa "Mercy!", on ainakin jossain suomennoksessa käännetty "Kiitos!", ikäänkuin sillä nyt sitten olisi jotain ranskankielen merci-sanan kanssa tekemistä...
Mr. E
02.09.2003 11:25:26
tähän malliin: "Mä joka ilta itkin/nyt ilon saa kuulla naapuritkin"...ja että: "mä aamuun asti tanssin ja laitan oveen ruusukranssin..." Varsinkin tämä jälkimmäinen riimi on todella väkisin väännetty... kranssisaatana

Lisää outouksia; Souvareiden Havaijilla-biisi (onkohan se sen oikea nimi?) rimmailee tavalla: Tää on kuin Havaijilla, puuttuu ainoastaan lei, Havaijilla leikään puuttuis ei...

Hyvä? Ehkä vähän nokkelan typerä...
Mr. E
02.09.2003 11:27:01
Mua korpee tämä "Tapasin sut tallinnan laivalla...".
On kyllä niin paska ja säälittävä tarina, että ei oo taivaan tosi.

Kylmät väreet meikäläiselle tulee sanoista "Sinä tarjosit vain salmiakkia, minä olin hölmö, panin peliin koko elämän..."

Kylmät väreet negatiivisessa mielessä...
baron
04.09.2003 07:26:15

Tuosta johtuikin mieleeni erittäin hyvä esimerkki huonoista sanoituksista eli Anssi Kelan tuotanto. Radiossa soi Kelan biisi, josssa lauletaan " meistä tuli muurareita, taksikuskeja ja suutareita, aaauuuttooo----kaauuppiaaaitaa" , miten KORNIA! Sanat on kun jostain 8. luokkalaisen teinitytön päiväkirjasta. HALLELUJAA, Anssi on tehnyt sen taas ja kaikki kaupallisten radioitten soittolistat kelaa, kelaa, kelaa....

Vaikka on itsestään selvää, että "ammattitaitoisessa" iskelmä(?)lyriikassa ei pistetä diftongia pitkän nuotin kohdalle, niin se "autokauppias" on kuitenkin sen kappaleen "jippo", tarkoituksella tai vahingossa, jonka takia se alkaa soida päässä, halusi tai ei (ikävä kyllä)
Emäntä
04.09.2003 08:54:56
"Alusta mä kaiken alkaisin...
...sydämeni melkein halkaisin...
...(paikkakunnannimi) vaikka jalkaisin...
...nenääkin mä viikon valkaisin..."

Ja se painotus...

ALL-kaisin
HALL-kaisin
JALL-kaisin
VALL-kaisin

:-@
Tsaivia, perkele!
Marw
25.02.2004 21:32:43
Isojen poikien eräästä laulusta muistan seuraavanlaisen pätkän:

"Siellä juotiin/siellä nussittiin/ja keväällä tyhjät oli pussit niin"

että näin...
perkeles
26.02.2004 00:53:18
Isojen poikien eräästä laulusta muistan seuraavanlaisen pätkän:

"Siellä juotiin/siellä nussittiin/ja keväällä tyhjät oli pussit niin"

että näin...

taisi olla junnun käsialaa.
mitäs tilasit!
nallekallio
26.02.2004 01:15:46
´Tiina Ruuskan taisi olla tämä renkutus

eipäs ollutkaan ku heli kajasteen!mutta aivan sama sille!
Sertzo S
26.02.2004 11:02:43 (muokattu 26.02.2004 11:03:28)
Leskisen oiva riimitys;"Nyt on iloinen Einari, se kun pyörä ei narise:"

Perämoottoririimi: "Tuokaa mulle vähin erin potkuri Marinerin."
Kalle Sangi ravintola Majakassa, kun tilausta ei kuulunut ko.esineestä maahatuojalta.
vanhami
26.02.2004 14:10:04
Kake Randeliiinin biiseissä on oikein "helmiä"

...tilipäivä koittaa, sydämessä soittaa tuhat sävelmää, tankillisen bensaa ostan....tahdon mennä kioskille, niin että päässä räjähtää.."

"Tule kanssani kammarin seslonkiin, missä kerran me oltiin ja istuttiin..."

Tuulikki on minun tyttöni se katsoo ensin aatteet sitten vasta vaatteet, sellainen tavallinen tyttö vaan se on mulle ihan omiaan.

Ei nyt hirveästi muista kaikkia, mutta jokatapauksessa ihan savee kautta linjan. Ostin poptorilta Kaken parhaat levyn ja on tullut kuunneltua varsin runsaasti sitä viime aikoina. Niissä biiseissä on jotain mystistä. Tiedät, että se on paskaa, mutta silti se viehättää suunnattomasti.

Yllättävintä oli, kun katseli biisien tekijöitä

Juha Vainio, Raul Reiman, Jari Puhakka, Esa Nieminen..

Pojat on urakkapalkalla vääntäneet biisejä fasun konttorissa.
Sertzo S
26.02.2004 14:22:58 (muokattu 26.02.2004 14:23:51)
Kake Randeliiinin biiseissä on oikein "helmiä"

...tilipäivä koittaa, sydämessä soittaa tuhat sävelmää, tankillisen bensaa ostan....tahdon mennä kioskille, niin että päässä räjähtää.."

"Tule kanssani kammarin seslonkiin, missä kerran me oltiin ja istuttiin..."

Tuulikki on minun tyttöni se katsoo ensin aatteet sitten vasta vaatteet, sellainen tavallinen tyttö vaan se on mulle ihan omiaan.

Ei nyt hirveästi muista kaikkia, mutta jokatapauksessa ihan savee kautta linjan. Ostin poptorilta Kaken parhaat levyn ja on tullut kuunneltua varsin runsaasti sitä viime aikoina. Niissä biiseissä on jotain mystistä. Tiedät, että se on paskaa, mutta silti se viehättää suunnattomasti.

Yllättävintä oli, kun katseli biisien tekijöitä

Juha Vainio, Raul Reiman, Jari Puhakka, Esa Nieminen..

Pojat on urakkapalkalla vääntäneet biisejä fasun konttorissa.

Pojat ovat niin varmasti tehneet fasun takahuoneessa ja kansa tykkää. mitä ovat aikaan saaneet.
Kyllä mielelläni ottaisin teostopalkkiot noistakin ja olisin ylpeä saavutuksistani... mutta piru vie kerkesivät ensin!
bebbe
26.02.2004 19:37:27
Roktähti Juissi Läskisen biisi Kerran on myös alansa huippuja.

Kerran sytkällä voi tankkiin kurkistaa, kerran kaasun auki kämppään unohtaa.
Kerran itäauton haluu omistaa, kerran sähkötuoliin istua voi vaan.
Kerran uskoa voi pankinjohtajaan, kerran humalassa hankeen nukahtaa.
Kerran pomolle voi paskat haistattaa, kerran sirkkeliin voi sormet unohtaa.
jne....

Lisää matskua: www.juissi.eu.tt
Alias
18.03.2004 15:32:54 (muokattu 18.03.2004 15:35:51)
Raimo Piipposen&Tulimunien karsea piilohumppa "Nuppendaali" menee näin(chorus):

"Sä oot mun nuppendaali,mun oma kukkakaali"tai jotain...tais olla jopa syksyn Sävelessä aikoinaan,n. 83-4,hirmuista itteään jokatapauksessa;-)

Heh.. koko chorus meni muistaakseni näin:
"sä oot mun muppendaali, mun tuore kukkakaali, mun kesy animaali, mun lämpönukkashaali. Sä oot mun söpöliini, mun hassu höpöliini, mun pehmolempiviini, mun ihan mikä vaan"

Mun mielestä aika lahjakasta "pistetään jengiä halvalla"-riimittelyä... :)
Ja sitäpaitsi, eikös ihmiset keksi omille "hanipuppeleille" mitä mielikuvituksellisimpia lempinimiä 8-)
I will survive...
Jone the Bone
19.03.2004 13:12:53

Noista loistavista sanoituksista tulee mieleeni yksi jenkka, nimeltään "Kun Mäntyharjun pojat lähti reissulle", jonka kertosäkeen kuultuaan ei jää enää epäselväksi, mitä ne Mäntyharjun pojat tekikään...

"Kun Mäntyharjun pojat lähti reissulle, niin Mäntyharjun pojat lähti reissulle..."
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)