Aihe: Tanssi kanssain
1 2 3 4 57 8 9 10 11
EP
18.10.2018 17:56:07
Eka biisi menossa.. tango!
Hyvä sovitus.
Komeet kosketinsoundit mm. piano ja muutkin.
Akustinen kitara myös upee.
WanhaWetäjä
18.10.2018 18:36:00

geggo: Onko tosiaan näin että jotkut liikahtaa jopa ilmatteeksi, tai jopa maksavat..?
No ainakin välillisesti näin voi käydä jos kulut ovat saamisia suuremmat.
Tiedän näin tapahtuneen koska olen ollut moista kuvioo todistamassa.

Juuri tuota tarkoitin, siis että kyllä solistin tarttis osata pudota maanpinnalle orkesterin rintamaan eikä kekkuloida yksin sätkynuken lailla. Onhan tuo nyt kauhea-surkuhupaisa naky. En millään jaksa uskoa että artisti oikeasti innoissaan ajelee 5 tuntia jonnekin Utsjoelle kailottamaan jotain kuoleman humppaa? Ei tää homma nyt niin kivaa ole.
Reilu vuosi suht kovalla keikkatahdilla on jo sellanen koulu että luulisi hymyn hyytyvän tai ainakin muuttuvan väkinäiseksi. Toisaalta jos tangokuninkuus on ollut haave jo pikkupojasta lähtien niin ei kait siinä, kukin tavallaan.

-Tässä tapauksessa ei tarttunu mikään eikä minnekään ;)
No joo, tarttumisesta en osaa sanoa mutta kitarat+laulustemmat jäivät taas alle ja esim akustisen soundi oli kovasti ohkanen, oli sitä myös ekassa jaksossa. Hyvä bandi mutta miksauksen jälkikäsittely ei ollut ihan kohillaan.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
18.10.2018 19:21:30 (muokattu 18.10.2018 19:40:53)
Komiasti soitettu "Kesäillan valssi"! :)
Harmonikka/ basso ja koko pändi.

Hyvä esimerkki "Joosehfi" :D
Ikivanhoihin biiseihinkin saa henkeä uusilla sovituksilla.

Pändi toimii hienosti, nuoruuden innolla!

Pitää vielä lisätä, että solistilla kyllä tosiaan hyvä lauluääni ja
koko porukan kööritkin ok!
jjussila
19.10.2018 20:11:49 (muokattu 19.10.2018 20:13:27)
Tiedän, että ainakin näiden kahden viimeisen kunkun pändissä on oikeesti kovia hemmoja laulamaan stemmat, joten on synti, että niitä ei saada kuultavaksi, olipa syy sitten kenen tahansa!
..ei helev...olisko noin?.....
EP
19.10.2018 20:30:02
jjussila: Tiedän, että ainakin näiden kahden viimeisen kunkun pändissä on oikeesti kovia hemmoja laulamaan stemmat, joten on synti, että niitä ei saada kuultavaksi, olipa syy sitten kenen tahansa!

Johtuisko Alfa-TV :n miksauksesta ohjelmaan?
Varmaan paikanpäällä eri balanssi, ainakin mun laitteilla esim. solistin laulu kuuluu mielestäni liian kovalla volyymilla.
EP
21.10.2018 18:26:31 (muokattu 21.10.2018 18:26:52)
Ens keskiviikkona Aino Niemi,
ennakko katselun perusteella hänen lavaliikehdintä hyvin sulavaa ja luonnollista! :)
Säestää Kaiho.
Myös Reetta & Lumo toisena orkesterina.
EP
24.10.2018 17:55:22
Nysse alakaa, kaikki töllöttimien ääreen! :D
EP
24.10.2018 20:51:50
Viulua aivan liian harvoin kuulee tanssimusiikissa, hyvä!
Tempo myös maltettu riittävän hidas "Nocturnessa!
Sing sing sing välikkeissä rummut/ basso varsinkin toimi.

Kaiho kuulosti/ toimi solistisäestyksissä jostain syystä jotenkin paremmalta.
Aino hillitty, mutta mielenkiintoinen kypsä-ääni ja oli iiiihana muutenkin! :)
EP
01.11.2018 18:00:04
EP
01.11.2018 18:19:08
Niin Markkolahan soittaa myös harmonikkaa!
Komeesti paljetremolo/ vibraattokin, harvemmin kuulee/ näkee hanuristien käyttävän vaikka kuulostaa upeelta.
culo
04.11.2018 13:48:36
Komiat, Reetta & Lumo + Kaiho tähän mennessä palkintopallilla. Hienoa soittamista eX-miehiltä ja Fernetiltä. Saijan bändi on myös samalla asialla kuin solisti, turhan usea soittaja katselee kengänkärkiään ja solisti yrittää paikata sen mitä paikattavissa on. Pari odotettavissa ollut hyvää suorittamista. Pari floppia.
Eläkeläissoittaja
04.11.2018 16:46:10

EP: Niin Markkolahan soittaa myös harmonikkaa!
Komeesti paljetremolo/ vibraattokin, harvemmin kuulee/ näkee hanuristien käyttävän vaikka kuulostaa upeelta.

Soittajasolisti ja hyvä niin. Ainoa mikä minua Markkolassa on aina vaivannut on ä-vokaalin a-vokaaliksi liikaa vääntyminen laulaessaan. Yläpurenta tuohon vaikuttanee ja ainakin se minua todellakin häiritsee.
KoskPaavo
05.11.2018 12:10:17
Eläkeläissoittaja: Soittajasolisti ja hyvä niin. Ainoa mikä minua Markkolassa on aina vaivannut on ä-vokaalin a-vokaaliksi liikaa vääntyminen laulaessaan. Yläpurenta tuohon vaikuttanee ja ainakin se minua todellakin häiritsee.

Tuo jakopäävika minua eniten häiritsi, mitähän vallan taiteellista ja hienoa tuossa tangon "einosyndroomassa" on?
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
07.11.2018 19:45:45
Monipuolinen soittaja tämä Harri Nuutinen.
Saksofoni, koskettimet ja näppäinharmonikka, lisäksi laulu!
Tämä trumpetisti (flygari) on soittanu aika monessakin pändissä mm. Anita Hirvonen.
jjussila
09.11.2018 21:17:41
Eka kertaa kuului ne peräänkuuluttamani stemmat Helminauhan tarjoilemana.
..ei helev...olisko noin?.....
EP
09.11.2018 22:21:44
Hyvältä kuulosti se Helminauhan basistin akustinen basso!
TompBass
10.11.2018 09:22:01 (muokattu 10.11.2018 09:50:13)
Kovin varovaista oli.

Miksi Helminauhalla tarvi olla lisämehitys?
Missä näkyi soittamisen ilo ja rentous, vaik ei oltu kirkossa?
Miksi basso tarvii vaihtaa mihinkään akkariin tai kontraan parin biisiin, yleensä?
Mitä kitaristi, tai jopa basisti tekee bedaalihässäkällä humpansoitossa? Tosin eihän ne yleensä niitä polje mutta on komiaa katella omaisuutta. Eikös soitto lähde ensisijaisesti näpeistä?

Nuutinen oli ottanut idean Ruotsi-bändeistä. Pohjat koneelta ja fonilla päälle...

(Thöyks osaa varmasti vastata näihinkin, tai ainakin kertoa 7:llä eri aloituksella miten homma olisi mennyt 80-luvulla kun Juice ja muut olivat hengissä)
" Konstan konsti oli oiva, kun viululla pesäpalloa pelas"
Åke
10.11.2018 11:40:40
geggo: Kovin varovaista oli.

Miksi Helminauhalla tarvi olla lisämehitys?
Missä näkyi soittamisen ilo ja rentous, vaik ei oltu kirkossa?
Miksi basso tarvii vaihtaa mihinkään akkariin tai kontraan parin biisiin, yleensä?
Mitä kitaristi, tai jopa basisti tekee bedaalihässäkällä humpansoitossa? Tosin eihän ne yleensä niitä polje mutta on komiaa katella omaisuutta. Eikös soitto lähde ensisijaisesti näpeistä?

Nuutinen oli ottanut idean Ruotsi-bändeistä. Pohjat koneelta ja fonilla päälle...

(Thöyks osaa varmasti vastata näihinkin, tai ainakin kertoa 7:llä eri aloituksella miten homma olisi mennyt 80-luvulla kun Juice ja muut olivat hengissä)

Miksi ylipäätään ottaa esim basistia tai kitaristia kokoonpanoon? Saatikaan jotain puhaltajaa? Jo jonkin aikaahan kaikki saundit on saanut niistä hullun siisteistä kiipparirakennelmista, mistä saa samalla virheettömän tarkan kompinkin taustalle. Kaiken lisäksi kaikki saundit on niissä paaaljon hienompia. Tai miksipä ylipäätään koko bändiä sinne lavalle raahaa? Soittolista spotifystähän takaa varmasti onnistuneet tahdit. Miksipä toisaalta lähteä edes paikan päälle kun kotonakin voi musiikkia kuunnella?

Itse en koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka syövät mitään muuta kuin makaroonilaatikkoa. Minkä ihmeen takia pitäisi olla mitään muita makuja, kun kerran yksi täydellinen resepti on jo keksitty. Vehnää ja jauhelihaa, niillähän kyllä aikuinen mies pärjää.

Muusikoiden netin tanssipalsta on kyllä takuuvarma hautuumaa kaikille kahden keikan vuositahdilla downshiftaaville wanhan liiton dinosauruksille.
Kefiiri
10.11.2018 12:18:15 (muokattu 10.11.2018 12:19:07)
Vaikuttaa siltä että aiheeseen löytyy vähintään kaksi verrattain relevanttia näkökulmaa. Minua kieltämättä nauratti geggon ajatus omaisuuden katselemisesta :D
En ole musiikin asiantuntija.
EP
10.11.2018 13:41:57
Åke: Miksi ylipäätään ottaa esim basistia tai kitaristia kokoonpanoon? Saatikaan jotain puhaltajaa? Jo jonkin aikaahan kaikki saundit on saanut niistä hullun siisteistä kiipparirakennelmista, mistä saa samalla virheettömän tarkan kompinkin taustalle. Kaiken lisäksi kaikki saundit on niissä paaaljon hienompia. Tai miksipä ylipäätään koko bändiä sinne lavalle raahaa? Soittolista spotifystähän takaa varmasti onnistuneet tahdit. Miksipä toisaalta lähteä edes paikan päälle kun kotonakin voi musiikkia kuunnella?

Itse en koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä, jotka syövät mitään muuta kuin makaroonilaatikkoa. Minkä ihmeen takia pitäisi olla mitään muita makuja, kun kerran yksi täydellinen resepti on jo keksitty. Vehnää ja jauhelihaa, niillähän kyllä aikuinen mies pärjää.

Muusikoiden netin tanssipalsta on kyllä takuuvarma hautuumaa kaikille kahden keikan vuositahdilla downshiftaaville wanhan liiton dinosauruksille.

Nyt ollaan asian ytimessä!!!! IIIISOOOO +
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)