Aihe: M.netin tanssiosion parhaita paloja 2006..
1 2 3
Epämuusikko
27.12.2019 11:36:06
Anonymous-jazz: Buddy Rich taas oli aikanaan maailman parhaimpiin kuuluva BIG-band rumpali, mutta kuulemma persoonana täysi mulkku.

Sillä kun oli BIG-band yhtyeessä paljon nuoria lahjakkuuksia ja jos joku soitti torvesta väärin, niin haukut sai aina ykköspuhallin sektion johtaja. Simo Salminen soitti vielä 1980 ykköstrumpettia Buddy Rich BIG-bändissä.

50-luvulla Rich sai urheiluvamman käteensä ja rumpujen soitto joutui tauolle. Jazz rumpali Philly Joe Jones kommentoi tuolloin, että jonkun tulisi murtaa Buddy Richin käsi uudelleen.

Niin ja Buddhan ei kuulemma enää aikuisena treenannut. Se ei lukenut edes nuotteja. Oiskohan se soittanut humppaa?

Miten tämäkään liittyy ketjuun tai koko tm-palstaan?
So smooth you can hear the beard.
Prophet
27.12.2019 15:50:38
Anonymous-jazz: Buddy Rich taas oli aikanaan maailman parhaimpiin kuuluva BIG-band rumpali, mutta kuulemma persoonana täysi mulkku.

Sillä kun oli BIG-band yhtyeessä paljon nuoria lahjakkuuksia ja jos joku soitti torvesta väärin, niin haukut sai aina ykköspuhallin sektion johtaja. Simo Salminen soitti vielä 1980 ykköstrumpettia Buddy Rich BIG-bändissä.

50-luvulla Rich sai urheiluvamman käteensä ja rumpujen soitto joutui tauolle. Jazz rumpali Philly Joe Jones kommentoi tuolloin, että jonkun tulisi murtaa Buddy Richin käsi uudelleen.

Niin ja Buddhan ei kuulemma enää aikuisena treenannut. Se ei lukenut edes nuotteja. Oiskohan se soittanut humppaa?

Sukkasaippuaa, tervaa ja höyheniä.
Notefix
27.12.2019 17:39:26

Ei elvistele ja tekee oman osansa.

Parhaat tuntemani muusikot ovat lähes poikkeuksetta vaatimattomia ja jotenkin sellaisia että on helppo tehdä hommia.
"Layers of layers of shit!"
baron
27.12.2019 20:42:44

Notefix: Parhaat tuntemani muusikot ovat lähes poikkeuksetta vaatimattomia ja jotenkin sellaisia että on helppo tehdä hommia.

Yes!
Mulla on ollut "ylellisyys" soittaa kaikentasoisten soittajien kanssa ja keskinkertaiset kehuu itseään ja haukkuu muita kun taas huiput ei kehu itseään eikä
hauku muita!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Kefiiri
27.12.2019 20:46:12 (muokattu 27.12.2019 20:47:02)
Notefix: Parhaat tuntemani muusikot ovat lähes poikkeuksetta vaatimattomia ja jotenkin sellaisia että on helppo tehdä hommia.

Keekoilematonta kaveria, joka hallitsee hommat, suositellaan muillekin ja hahmon tunnettuus muusikkopiireissä lisääntyy.
En ole musiikin asiantuntija.
Anonymous-jazz
27.12.2019 22:49:02

Epämuusikko: Miten tämäkään liittyy ketjuun tai koko tm-palstaan?

No sivuraiteellehan koko thread meni jo ajat sitten.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Anonymous-jazz
27.12.2019 22:56:36 (muokattu 27.12.2019 23:00:01)

EP: Jazzia soitti Buddy Rich jos olis humppaa soittanu, olis tarvinnu nuotit!

Kyllä korvallakin pystyy soittamaan humppaa.

Oon soittanut muutaman kerran aikanaan tanssikeikan rumpalina ilman mitään kansioita, eikä ollut mitään hankaluuksia. 4:n setin ilta.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
27.12.2019 23:16:21
Anonymous-jazz: No sivuraiteellehan koko thread meni jo ajat sitten.

Korjaa asia.
So smooth you can hear the beard.
EP
28.12.2019 06:12:56
Anonymous-jazz: Kyllä korvallakin pystyy soittamaan humppaa.

Oon soittanut muutaman kerran aikanaan tanssikeikan rumpalina ilman mitään kansioita, eikä ollut mitään hankaluuksia. 4:n setin ilta.

Pystyyhän sitä kaikkea musiikkia, ja paljon on aikanaan soitettukin.
Mutta silloin biisit hioontu ja "sovitukset" ajan kanssa.

Mutta aika aneemiseksi menee jos se on päämäärä.
Enkä tarkoita konemaista lapun tuijottelua vaan tietyt kohdat.
EP
28.12.2019 06:14:19
Anonymous-jazz: No sivuraiteellehan koko thread meni jo ajat sitten.

Joo, ei haittaa ja olihan tuossa mielenkiintoista asiaa..
KoskPaavo
28.12.2019 20:06:50
Mä soitin erään nimeltämainitsemattoman lahtelaiskaverin kanssa jotain 15 vuotta ja kuulemma luonnehti minua : "Erittäin käyttökelpoinen tyyppi". Ei minua tuommoinen loukannut ollenkaan.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
bossguitar
29.12.2019 15:01:45
Anonymous-jazz:
Ja juuri tämän vuoksi tässäkin maassa melkein mitä narsistisempi mulkku olet, niin sitä enemmän saat diilejä näiltä Turkulaisilta ohjelmatoimistoilta ja pääset jopa televisioon asti esiintymään. Tai sitten on kaikki portit auki näiden Suomen viihdeteollisuuden hovin muusikkoelitistien rivimuusikkopiireihin. Eli saat siitä palkkioksi naamasi televisoon jokaiselle tv-kanavalle joka viikko. Sellainen tekee muusikon kuin muusikon egolle todella kovan statuksen nousun. Eli vahvistaa sitä keinotekoisesti, vaikka kyseessä on pelkkä egon luoma harha. Koska me kaikki täällä ollaan loppupeleissä "tasavertaisia", eikä täällä kukaan muusikkokaan istu missään korkeimmissa norsunluutorneissa, eikä edes Pasilan tv-torneissa :)

Missäs TV-ohjelmissa olet soitellut, kun noin syvällä kokemuksen rintaäänellä julistat? Ja miten sait oman egosi pysymään aisoissa vai nousiko sekin?
Anonymous-jazz
31.12.2019 04:40:02 (muokattu 31.12.2019 04:45:33)

bossguitar: Missäs TV-ohjelmissa olet soitellut, kun noin syvällä kokemuksen rintaäänellä julistat? Ja miten sait oman egosi pysymään aisoissa vai nousiko sekin?

Siitä onkin aikaa...

Vuonna 1993 olen paukutellut rumpuja yhdessä MTV3:n ohjelmassa, joka tuli myöhemmin uusintanakin useita kertoja. Olin tuolloin 13 vuotias.

1994 olin myös töllössä ja taas saman intrumentin äärellä.

Mutta sen jälkeen soittelot jatkuivat töllöttimen ulkopuolella.

Eihän tuollaisessa nyt oikeastaan mitään ihmeelistä ole, että jos pääset vaikka teeveeseen liidaamaan jotain bändejä livenä. Eli kapuksi... Ihan normiduuniahan se siinä missä muutkin musahommat.

Nykyään vaan toi tv-tuotanto musapuolella on Suomessa melkoisen kapealla pohjalla ja siksi siellä on ne samat soittajat jokaisella tv-kanavalla, kun niillä on suhteet kilpaileviin kanaviin myös. Mutta sen tiedän, että jos kuulut vaikka johonkin levy-yhtiöön, niin siellä ei sallita tuota kilpaileville kanaville menemistä.. Eli vuoroin vieraissa. Siitä tulee muuten sanktioita kuten Mikael Gabriel sai rangaistuksena soittolistakieltoa pitkäksi ajaksi vuosia sitten, kun kävi kaupallisesti vuoroin vieraissa.

Toi on jo vähän kylmää bisnestä, että melkein kuin artistit joutuisivat myymään vain sielunsa. Että "joutuuko sen sielunsa myymään jos me sopimuksehen päästään... No sanotaanko nyt että, totta kai... Mut mitä sie siit saatte... satatonnia tilille vuodes ja paljon keikkoi sekä mainetta sekä kolmensoinnun renkutuksia kaupallisille radiokanaville".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)