Roweami 07.09.2014 01:50:59 | |
---|
Kumiankka:..Tällöin maestro kosti usein äkillisillä sävellajin vaihdoksilla.. Saattoi hyvinnin niin olla nuin. |
EP 09.09.2014 12:00:27 | |
---|
|
KoskPaavo 09.09.2014 16:03:33 | |
---|
Kumiankka: Tuollaista soittajalegendaa mitä puhuivat keskenään kuulin yhdestä kovan luokan haitaristista joka loppuaikoina saattoi olla usein melko promillet korkealla keikoilla, tämmöinen huippulahjakas mestari joka joutui soittamaan tanssimusiikkia perheensä elättämiseksi ja niin poispäin. Bändiin joutui tuuraajia paljon tietty ja nämä nuoret erehtyi joskus huomauttamaan tai vihjaamaan että joku on kännissä. Tällöin maestro kosti usein äkillisillä sävellajin vaihdoksilla jolloin voi virnuilla että kuka tässä on oikein kännissä Tuollainen mestari saattais saada jossain tapauksessa myös nyrkistä turpaan. Ihan oikeinkin sille. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Kumiankka 09.09.2014 17:58:35 | |
---|
Tosin noihin aikoihin useasti olin turakaisten joukossa enkä huomannut mitään että olisi yhtään tahtia tai säveltä haitannut, tai komppiosasto seonnut. Kaverit saattoi tietty mulle aina värittää juttua että pääsivät mainitsemaan että taas oli nimimiesten kanssa vedetty. Viime kesänä olin yhdessä ulkoilmatapahtumassa jossa oli ns ilman vahvistimia laulun säestyksenä haitari ja sitten toinen pirunkeuhkon venyttäjä veteli puhvetin puolella yksinänsä musiikkia ilman orkkaa ja sattui olemaan molemmilla digihaitari, ja kyllä sen jotenkin erotin keinotekoisuutena ja dynamiikan tasapaksuutena ajoittain, vaikka soittajat oli pelimanneja kyllä. Tuli mieleen että oikea haitari on sentään jotain |
pekkajau 09.09.2014 22:44:20 | |
---|
Kumiankka: Tosin noihin aikoihin useasti olin turakaisten joukossa enkä huomannut mitään että olisi yhtään tahtia tai säveltä haitannut, tai komppiosasto seonnut. Kaverit saattoi tietty mulle aina värittää juttua että pääsivät mainitsemaan että taas oli nimimiesten kanssa vedetty. Viime kesänä olin yhdessä ulkoilmatapahtumassa jossa oli ns ilman vahvistimia laulun säestyksenä haitari ja sitten toinen pirunkeuhkon venyttäjä veteli puhvetin puolella yksinänsä musiikkia ilman orkkaa ja sattui olemaan molemmilla digihaitari, ja kyllä sen jotenkin erotin keinotekoisuutena ja dynamiikan tasapaksuutena ajoittain, vaikka soittajat oli pelimanneja kyllä. Tuli mieleen että oikea haitari on sentään jotain Kyllä!Oikea Haitari! Sillä kun oikein tursottaa niin tukisukatkin pyörii jalassa. Hätä keinot keksii! |
purplet 14.09.2014 22:02:39 | |
---|
pekkajau: Kyllä!Oikea Haitari! Sillä kun oikein tursottaa niin tukisukatkin pyörii jalassa. Itse olen tota harmonikan soittoa seurannut pikku pojasta 70-luvun alusta asti ja kyllä siitä irti saa paljon.Isäni kävi paljon kirjotuttamassa M.Viljasella arreja ja Matti kirjotti paljon hyviä lappuja faijalle ja kyllä esim sointupuoli ja Masan sovitukset sai pienen ravintola bändin kuulostamaan erittäin maukkaalta.En ole kuulut itse vähään aikaan samanlaista.Itselleni jäi noi Viljasen kirjoitamat nuottimappi aarteet kun isäni poistui vuonna 88 yläkerran orkesteriin. |