![]() 19.05.2012 21:50:42 | |
---|---|
EP: Minä kun oon aina kiinnostunu tuosta "kompin kääntymisestä" niin olis kiva tietää kuka se oli? : ) E: En kattellu lähetystä. Mun mielestä taas tuota "tangokuninkaallinen" -titteliä ei voi kovin nuorelle edes antaa! Bändi ei ainakaan komppia kääntäny. 10+ pojille, ammattilaisia tosiaankin kun jaksavat totakin sontaa noin pitkään. Hatun nosto nestoreille, pitkä tie, päätä ei näy... | |
![]() 20.05.2012 00:37:12 | |
Nuori tyttönen tunsi epämääräisiä vatsa- ja muitakin oireita. No eihän siinä muuta, kuin eurolääkärille (=jonot pienessä pohjanmaan kunnassa kunnalliseen omalääkäriin oli noin 18 vuotta). Eurolääkäri totesi tutkimuksen jälkeen hyvin tylysti karulla rohisevalla äänellä laskua tyttöselle kirjoittaessa, upouudella 3,4GHz (prosessori) 8 GB keskusmuistiin ja sitäkautta nopealle printterille: "Olette raskaana, siis ymmärrättekö". Tytönen yllättyneenä, ja todella itkuisen hämmästyneenä toteamaan: "Ei voi olla totta, poikaystäväni on aina laskanut sinne kakkososastoon, sano". Eurolääkäri siihen toteamaan: " Etkö sinä tyttönen tiedä, mistä tangolaulajat syntyy". | |
![]() 20.05.2012 06:39:16 | |
Lyyki: Bändi ei ainakaan komppia kääntäny. ..ammattilaisia tosiaankin kun jaksavat totakin sontaa noin pitkään.. Joo ei varmaankaan, mikähän tuossa on muuten sitä "sontaa"? | |
![]() 20.05.2012 10:16:43 | |
EP: Joo ei varmaankaan, mikähän tuossa on muuten sitä "sontaa"? Pitääkö sulle tuokin langasta vääntää. Se, että joutuu kaiken maailman mölyäjiä "säestämään" tuntitolkulla. Samoja biisejä, komppi käännettynä tai ilman, ei tietoakaan sävellajista, ei sanoista. Arvostusta ei keltään muilta kuin toisilta soittajilta, ei puhettakaan että toimistolta. Jne jne. COVS n:o 1. | |
![]() 20.05.2012 11:25:31 (muokattu 20.05.2012 11:28:38) | |
Tuossa tangoa vuodelta -65, sovittajana Mestari itse eli Esko Linnavalli! http://www.youtube.com/watch?v=Dhf6q9GlnfI mack the knife: Pitääkö sulle tuokin langasta vääntää. Se, että joutuu kaiken maailman mölyäjiä "säestämään" tuntitolkulla. Samoja biisejä.. Arvostusta ei keltään muilta kuin toisilta soittajilta, ei puhettakaan että toimistolta. Jne jne. Kuulostas ainakin ihan työltä? | |
![]() 20.05.2012 11:53:34 | |
http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/2012-05-18/ile-vainion-valinnat Tässä porukassa oli kompin kääntäjä, ei valitettavasti tällä taltioinnilla näytetä muuta kuin kappaleen alku..joka ei kyllä sekään mikään kehuttava esitys ollut. Linkin kommenteista selviää nimi varmaan, jätän kertomatta. En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 20.05.2012 14:42:31 | |
ninmari: http://satumaa.yle.fi/tangomarkkinat/2012-05-18/ile-vainion-valinnat Tässä porukassa oli kompin kääntäjä, ei valitettavasti tällä taltioinnilla näytetä muuta kuin kappaleen alku..joka ei kyllä sekään mikään kehuttava esitys ollut. Linkin kommenteista selviää nimi varmaan, jätän kertomatta. Sattuiko olemaan läheinenkin tuttava samassa ryhmässä? Vähän nyt siltä kuulostaa... Ei se mitä, vaan miten... | |
![]() 20.05.2012 19:55:51 | |
Master-x: Sattuiko olemaan läheinenkin tuttava samassa ryhmässä? Vähän nyt siltä kuulostaa... No eipä sattunut. :) Ihan mielenkiinnosta ja huvikseni arvioin laulajia ja olin jokseenkin eri mieltä joistakin asioista tuomareiden kanssa. Mut mulla lienee siihen oikeus. Mielestäni solistin perusosaamista on pysyä tahdissa laulun aikana, vai eikö? Vaikenenpa tästä nyt sitten, etten aiheuta lisää pahennusta. :P En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 20.05.2012 20:50:23 | |
ninmari: No eipä sattunut. :) Ihan mielenkiinnosta ja huvikseni arvioin laulajia ja olin jokseenkin eri mieltä joistakin asioista tuomareiden kanssa. Mut mulla lienee siihen oikeus. Mielestäni solistin perusosaamista on pysyä tahdissa laulun aikana, vai eikö? Vaikenenpa tästä nyt sitten, etten aiheuta lisää pahennusta. :P Älä suotta vaikene. Oot enemmän kuin oikeassa! Soettakkee humppoooooooo! | |
![]() 20.05.2012 21:14:24 (muokattu 20.05.2012 21:15:39) | |
ninmari: No eipä sattunut. :) Ihan mielenkiinnosta ja huvikseni arvioin laulajia ja olin jokseenkin eri mieltä joistakin asioista tuomareiden kanssa. Mut mulla lienee siihen oikeus. Mielestäni solistin perusosaamista on pysyä tahdissa laulun aikana, vai eikö? Vaikenenpa tästä nyt sitten, etten aiheuta lisää pahennusta. :P Jep, toisaalta laulaja voi fraseerata yli tahtiviivojen ihan samoin kun joku soittaja soolossaan, mut pitää tietää mitä tekee. Tuosta ko. tapauksesta en osaa sanoa, mut onhan se melko kokenut laulaja, että ihmettelen? E: Toisaalta tuolla ei sais tollasta tapahtua tietenkään, mutta kai jokaiselle joskus.. ? | |
![]() 20.05.2012 22:03:20 | |
EP: Jep, toisaalta laulaja voi fraseerata yli tahtiviivojen ihan samoin kun joku soittaja soolossaan, mut pitää tietää mitä tekee. Tuosta ko. tapauksesta en osaa sanoa, mut onhan se melko kokenut laulaja, että ihmettelen? E: Toisaalta tuolla ei sais tollasta tapahtua tietenkään, mutta kai jokaiselle joskus.. ? Jyrkkiä mielipiteitä, loivenna vähän sentään. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." | |
![]() 21.05.2012 07:35:22 | |
EP: Jep, toisaalta laulaja voi fraseerata yli tahtiviivojen ihan samoin kun joku soittaja soolossaan, mut pitää tietää mitä tekee. Tuosta ko. tapauksesta en osaa sanoa, mut onhan se melko kokenut laulaja, että ihmettelen? E: Toisaalta tuolla ei sais tollasta tapahtua tietenkään, mutta kai jokaiselle joskus.. ? No fraseeraus on tietysti ihan eri asia, ei sellaisesta ollut kysymys. Vaan tosiaan komppi oli nurin ja laulaja ei saanut sitä korjattua, vaan veti biisin loppuun totaalisen epätahdissa. En edes käsitä miten pystyi laulamaan silleen, jos on rytmitajua vähääkään. Ei bändikään kyllä yrittänyt korjata, enkä nyt sitä tiedä, että olisko ne voineet muuten korjata kuin pysäyttämällä koko soiton.:D Sattuuhan sitä virheitä itse kullekin, ei siinä mitään. Tuollaisessa paikassa vaan aika huono homma ja sitten vielä se, että pääsee jatkoon silti ja puhtaita suorituksia dissataan ulos. :O En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 22.05.2012 22:54:32 | |
ninmari: Tuollaisessa paikassa vaan aika huono homma ja sitten vielä se, että pääsee jatkoon silti ja puhtaita suorituksia dissataan ulos. :O ...totta turiset, toisisaalta vois asian kääntää niin että jos puhtaalla suorituksella "häviää" noille noin epäpuhtaille suorituksille niin millä tasolla kukin suoritus onkaan? ...-enpä osaa sanoa... | |
![]() 23.05.2012 19:49:14 | |
ninmari: No fraseeraus on tietysti ihan eri asia, ei sellaisesta ollut kysymys. Vaan tosiaan komppi oli nurin ja laulaja ei saanut sitä korjattua, vaan veti biisin loppuun totaalisen epätahdissa. En edes käsitä miten pystyi laulamaan silleen, jos on rytmitajua vähääkään. Ei bändikään kyllä yrittänyt korjata, enkä nyt sitä tiedä, että olisko ne voineet muuten korjata kuin pysäyttämällä koko soiton.:D Sattuuhan sitä virheitä itse kullekin, ei siinä mitään. Tuollaisessa paikassa vaan aika huono homma ja sitten vielä se, että pääsee jatkoon silti ja puhtaita suorituksia dissataan ulos. :O Mun mielestä ei oo bändin tehtävä yrittää pelastaa laulajaa kilpailutilanteessa, tekivät oikein kun soittivat biisiä eteenpäin kuten pitääkin. Keikalla asia on toinen, ehkä. Solisti tuli tahdin perässä puolen biisiä, jos ei korva sano sitä eikä osaa sitä korjata, on väärässä paikassa ja ammatissa. | |
![]() 23.05.2012 20:37:49 | |
Sperde: Mun mielestä ei oo bändin tehtävä yrittää pelastaa laulajaa kilpailutilanteessa, tekivät oikein kun soittivat biisiä eteenpäin kuten pitääkin. Keikalla asia on toinen, ehkä. Solisti tuli tahdin perässä puolen biisiä, jos ei korva sano sitä eikä osaa sitä korjata, on väärässä paikassa ja ammatissa. Mä en olis noin jyrkkä.. Keikka ku keikka jos säestetään niin silloin nimenomaan säestetään. | |
![]() 23.05.2012 21:11:07 | |
EP: Mä en olis noin jyrkkä.. Keikka ku keikka jos säestetään niin silloin nimenomaan säestetään. No just, silloin kun säestetään niin tehdään se oikein. Et vaan tiedä mikä huuto siitä syntyy jos bändi alkaa seuraamaan laulu-urveloa. Etusivun juttu; "Bändi sotki laulajan tahdit". "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." | |
![]() 23.05.2012 21:16:28 (muokattu 23.05.2012 21:17:13) | |
EP: Mä en olis noin jyrkkä.. Keikka ku keikka jos säestetään niin silloin nimenomaan säestetään. Ai että iltapäivälehdet sais lööppeihinsä, et bändi säesti lupaavan laulajatähden suohon? Edit prkl KoskPaavo ehti ensin. One kind of music only - the good kind | |
![]() 23.05.2012 21:21:20 | |
KoskPaavo: No just, silloin kun säestetään niin tehdään se oikein. Et vaan tiedä mikä huuto siitä syntyy jos bändi alkaa seuraamaan laulu-urveloa. Etusivun juttu; "Bändi sotki laulajan tahdit". Ai niinkös mie kirjotinkin? PS. Mulle ei oo koskaan kukaan laulaja ollu "urvelo" : ) | |
![]() 23.05.2012 23:26:03 | |
EP: Mä en olis noin jyrkkä.. Keikka ku keikka jos säestetään niin silloin nimenomaan säestetään. Olet väärässä. Korjaaminen on paljon hienovaraisempaa jos solisti osaa sen tehdä, kun että viiden hengen bändi kaatuilee sen muutaman tahdin ennenkuin löytää yhteisen sävelen. Ja varsinkin jos on kilpailutilanne. Jos ei osaa, voi voi. Bändin tehtävä ei oo ottaa ansaitsematonta negatiivista palautetta vastaan, koska yleisö ei kuiteskaan tajua kuka mokasi. Poikkeuksia toki on, kannattaako bändin korjata, mutta ton tyyppisen mokan saa solisti kärsiä ihan omissa nahoissan. | |
![]() 24.05.2012 00:09:17 (muokattu 24.05.2012 05:32:59) | |
Sperde: Olet väärässä. Korjaaminen on paljon hienovaraisempaa jos solisti osaa sen tehdä, kun että viiden hengen bändi kaatuilee sen muutaman tahdin ennenkuin löytää yhteisen sävelen. Ja varsinkin jos on kilpailutilanne. Jos ei osaa, voi voi. Bändin tehtävä ei oo ottaa ansaitsematonta negatiivista palautetta vastaan, koska yleisö ei kuiteskaan tajua kuka mokasi. Poikkeuksia toki on, kannattaako bändin korjata, mutta ton tyyppisen mokan saa solisti kärsiä ihan omissa nahoissan. Vai niin, hauska kuulla. Tarkoitan, että joka jannu soittajissa varmasti huomaa mitä tapahtuu niin.. ja jos painetaan puoli biisiä niin kun aiemmin mainittiin niin.. Tollasessa tilanteessa, sovitettuja biisejä lapuista, eri solisteja ..pitää olla kyllä muutenkin hereillä, eikä vaan tuijottaa lappuja aina voi sattua mitä vaan, mutta olkoon nyt. Olin väärässä ja otan negatiivisen palautteen vastaan : ) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)