Aihe: Pistääkö Kyllönen pisteen km-korvauksilla humppaukseen?
1 2 3 4 5 6 7
EP
06.02.2012 12:00:40
tarmo: Jep, taidat tosiaan käydä vähän hitaalla.

Ne (muut), jotka tienaavat "paljon" ansiotuloja, maksavat kyllä korvauksensa yhteiskunnalle verojen muodossa. Se on kohtalaisen oikeudenmukaisella tasolla, katsoo asiaa sitten oikealta tai vasemmalta.

Ne, joilla on vähänkin yhteiskunta- ja/tai työmoraalia, tekevät töitä myös silloin, vaikka kaikki ei tulisi hopeatarjottimella eteen. Se ei silloin tarkoita, että esim. omien työmatkojen kustantaminen tai oman auton ostaminen työmatkoja varten olisi kultakaivos vaan motivaatio löytyy yksinkertaisuudessaan siitä, että on työ.

Junalla pääsisi halvemmalla, mutta koen silti olevani ihan reilussa tilanteessa. Matkakorvausten muuttaminen tai oman auton julistaminen joksikin lähes homoseksuaalisuuteen verrattavaksi synniksi, siirtäisi mut selkeästi antopuolelle.

Mut jos näitä ei ymmärrä, niin sitten ei ymmärrä. Toivottavasti Kyllönen ja kumppanit löytää sen etsimänsä ja jossain vaiheessa selviää, mitä nyt ylipäätään ollaan edes ajamassa. Ei tästä sen enempää omasta puolestani.

Turha närkästyä, enkä edes vastannut sinulle vaan Leprechaun kanssa kirjoiteltiin.
WanhaWetäjä
06.02.2012 14:16:57

isojussi: Jaapajaapajaapajaapa.... aika moni tässäkin ketjussa uhoovista taitaa tosipaikan tulle kerätä kolehtia Sprintterin naftoihin, että pääsee toisenkin kerran asuun keikkojen välissä hiihtokeskuksen homeisessa soittajamurjussa...

Käsittääkseni tässä ketjussa kirjoittajista ainoastaan yksi tekee noita tunturikeikkoja ikäänkuin työkseen? Uhoajia ja kaiken osaavia ja kaikesta kaiken tietäviä pellepelottomia palstalla on pari/kolme, nimiä mainitsematta.

Siinä olet oikeassa että joidenkin tunturimestojen kämpät ovat todella karuja, mutta niin ovat aika monet muutkin bandimajoitukset ja matkoja ei kukaan korvaa ellei asiat ole muuttuneet paremmaksi sitten vuoden 2009 kun itse tein noita keikkoja.

Sprinttereilla ajelevat lähinnä pro/semiprotanssibandit ja harva niistäkään jos kukaan saa täysimääräistä km/korvausta, tosin aika moni vetelee nykyään vuokra-autoilla, 60-70 senttia/km sisältäen naftat eikä tarvi huolehtia korjauksista ja huolloista yms.

Kannattaa tehdä näitä keikkoja niin tietää mistä puhuu, eikö?
rintapek
06.02.2012 15:05:07

WanhaWetäjä: Kannattaa tehdä näitä keikkoja niin tietää mistä puhuu, eikö?

Mun käsittääkseni kilsakorvaukset koskee muitakin kuin soittajia?
One kind of music only - the good kind
Ukko
06.02.2012 15:12:05

rintapek: Mun käsittääkseni kilsakorvaukset koskee muita kuin soittajia?

Korjasin tekstiäsi realistisemmaksi.
COVS jäsen nro 6
WanhaWetäjä
06.02.2012 15:15:11

rintapek: Mun käsittääkseni kilsakorvaukset koskee muitakin kuin soittajia?

Varmasti, mutta mun postaus oli vain vastaus IsoJiin postaukseen mikä koski juurikin Sprinttereilla kulkevia naftakolehtisoittajia.

Kannattaisi lukea ajatuksella näitä juttuja, eikö?
EP
06.02.2012 16:12:33
rintapek: Mun käsittääkseni kilsakorvaukset koskee muitakin kuin soittajia?

Niin eikös ne pitäs olla samat kaikille ammattiryhmille?
isojussi
06.02.2012 16:14:20
WanhaWetäjä: Kannattaa tehdä näitä keikkoja niin tietää mistä puhuu, eikö?

Koko ajanhan mä teen. Nimenomaan kannattavia keikkoja.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
rintapek
06.02.2012 19:56:19

WanhaWetäjä:

Kannattaisi lukea ajatuksella näitä juttuja, eikö?

Joo, mut älä vaadi liikaa. Niinko ajattelua, en mä semmoiseen pysty.

Se ny ei varmasti o kenenkään vika, jos alalle, (tai vaik kiinteistönvälitysalalle) on päässy pesiytymään epäterve käytäntö. Eiks toi ollu kymmenen vuotta sitten ihan muusikkoliiton hyväksymä käytäntö, et keikkataksa on kiinteä, jost ensin vähennetään ohjelmatston siivu , vaik 15% ja sit kilsat ja päivärahat, jonka jälkeen kattotaan, et jääkö taksasta liksoihin?

Minust on kauheen kummallista, et toi ohjelmatston vaatima siivu on osattu ja osataan ottaa hinnoittelussa huomioon, mut sprintterin löpöjä ei?

Se on tietty eri asia, jos joka jannu ensisijaisesti tahtoo kilsakorvauksia, koska "näin jää enemmän käteen", mut hittovie, mennäänkö sinne keikalle oikeesti neljällä henkilöautolla? Ja jos mennään, ni ei pidä ihmetellä jos kustannukset karkaa lapasesta. Väitän, et jos sä tilaat sähköputkimiehen apulaisineen naapurikunnan firmasta, ni et ole kovin halukas maksamaan kilsoja siitä, et yks ilmoittaa tulevansa omalla autolla Kuopiosta ja toinen Nälkäjärveltä, jos ja kun ne todellisuudessa pamahtaa pihaan firman autolla siit naapurikunnasta.

Eikä tos kilsalaskutuksessa välttämättä puhuta mistään mahdottomista summista. Jos tost ny Rahikaisen sprintterillä lähettäis kohti Rukaa, ni kilsoja tulis parituhatta, joist korvausta tarttis laskuttaa 900,- mikä on yhtä iltaa kohti aikas paljon, mut jos siellä on aikomus soittaa viikko, ni se nostaa hintaa jokseenkin satkulla/ilta.

Ja jos sinne mennään vuokravehkeellä, ni silloinhan ei voi saada korvausta oman ajoneuvon käytöstä, vaan korvaushan on todellinen, toteutunut kustannus sille joka sen maksaa. Mut sekin tarttee pystyä laskuttamaan, eli jos tahtoo mennä nightlinerilla, ni veloituksen on syytä olla kohdallaan. Ja jos ja kun työnantajana on se ohjelmatsto, ni yleensä työnantajalla on sanansa sanottavana siinä miten se matka tehdään. Esim. mä en todellakaan itte voi päättää et lähdenpä tästä työkeikalle taksilla, vaik ratikallakin pääsis.

Muistaakseni vaik Isojussin hinnoittelupolitiikka meni jokseenkin sillai, et taksa X sisältää Y- määrän kilsoja ja siit eteenpäin Z senttiä kilsa? Tietty yrittäjällä ja palkansaajalla hommat menee hiukka eri lailla, mut kyl se periaate kuuluu olla tommoinen.

Mut sit nois työmatkavähennyksissä on yks hemmetinmoinen epäkohta vaikkapa tolla Tarmolla. Jos työnantaja vaatii, et sä työpäivän mittaan käytät omaa autoa työtehtävissä (Mist maksetaan ne kilsat), ni se tarkoittaa sitä, että ne työmatkat on pakko kulkea omalla autolla. Joka on hemmetisti kalliimpaa kuin HooKooÄllän kuukausipiletti. Mut työmatkavähennyksiin et saa mitn, koska se kuukausipiletti jää omavastuun alle. Verottaja ikäänkuin olettaa, et paikallisjuna hinaa sen auton sinne työpaikan pihaan. Kyl periaatteen näin kauniisti ilmaistuna pitäis olla semmoinen, et tulosta verotetaan, mut tulonhankkimisesta aiheutuvat todelliset kustannukset pitäis voida vähentää.

Mä olen nykyään hieman eri tilanteessa ko Tarmo, eli mulla ei o ensimmäistäkään hyvää syytä mennä töihin omalla autolla, koska oikeesti paikallisjunallakin pääsen. Niinpä jos meen omalla autolla, ni se ois oma tietoinen valinta, eikä sen perusteella mulla o mitn syytä pyrkiä muiden veronmaksajien kukkarolle.
One kind of music only - the good kind
jape2
06.02.2012 20:19:50
isojussi: Koko ajanhan mä teen. Nimenomaan kannattavia keikkoja.

Saat siksi plussan! Miksi vitussa tehdä mitään muita keikkoja.
Ainakaan jonkun toisen tanssi/ohjelmabisnekseen.
Ja palkan (lue kilsat+päivärahat) saajana. Hyvää päivää!!!
Soettakkee humppoooooooo!
isojussi
07.02.2012 06:02:54
jape2: Saat siksi plussan! Miksi vitussa tehdä mitään muita keikkoja.
Ainakaan jonkun toisen tanssi/ohjelmabisnekseen.
Ja palkan (lue kilsat+päivärahat) saajana. Hyvää päivää!!!

Heh -on muuten ollu opettavaista, kun oon tehny syyskuusta lähtien keikat eezyn kautta. Nyt tosissaan näkee, millä hintaan keikka pitää myydä, että siitä saa vielä aikuisen miehen palkan käteenkin.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
jon lord
07.02.2012 10:48:09
isojussi: Koko ajanhan mä teen. Nimenomaan kannattavia keikkoja.

Minä en kyllä ole koskaan tehnyt muunlaisia keikkoja.
COVS jäsen N.o 3
mack the knife
07.02.2012 11:06:04
jon lord: Minä en kyllä ole koskaan tehnyt muunlaisia keikkoja.

Minä olen.
COVS n:o 1.
Tankero
07.02.2012 11:12:15 (muokattu 07.02.2012 11:12:30)
isojussi: Jaapajaapajaapajaapa.... aika moni tässäkin ketjussa uhoovista taitaa tosipaikan tulle kerätä kolehtia Sprintterin naftoihin, että pääsee toisenkin kerran asuun keikkojen välissä hiihtokeskuksen homeisessa soittajamurjussa...

Missäs hiihtokeskuksessa sellainen on?
Humppajyrä
isojussi
08.02.2012 02:46:47
Tankero: Missäs hiihtokeskuksessa sellainen on?

Kysy WW:ltä - sehän niissä käy.
Epämuusikko
08.02.2012 11:03:40
jon lord: Minä en kyllä ole koskaan tehnyt muunlaisia keikkoja.

Asian vierestä: mitä on kannattavuus? Se, että soittaja saa siitä rahaa, vai sitä että yleisön kannattaa tulla paikalle?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Musiikkia korville
08.02.2012 11:23:18

Epämuusikko: Asian vierestä: mitä on kannattavuus? Se, että soittaja saa siitä rahaa, vai sitä että yleisön kannattaa tulla paikalle?

'Asian vierestä' -asian vierestä: Yleensä noi 2 asiaa liittyy toisiinsa tai siihen ainakin kannattaa pyrkiä. Ja jotta nuo 2 asiaa täyttyis voi joskus kannattaa tehdä joitain rahallisesti ei niin kannattavia keikkoja. :)
By: MK
Tankero
08.02.2012 12:57:10
isojussi: Kysy WW:ltä - sehän niissä käy.

Sinä esitit väitteen.
Muutamassa olen käynyt itsekkin, eikä tällä hetkellä ole juuri moittimista.
Humppajyrä
jon lord
08.02.2012 14:48:23
Epämuusikko: Asian vierestä: mitä on kannattavuus? Se, että soittaja saa siitä rahaa, vai sitä että yleisön kannattaa tulla paikalle?

Minä olen ollut ammattimuusikko yli 35 vuotta ja täten elättänyt itseni ja perheeni työlläni ja elätän edelleen. Pitääkö ammattimuusikon tehdä kannattamattomia keikkoja? Painotan sitä että teen keikkoja vain rahasta. Tämä ei sulje kuitenkaan sitä pois, että ne keikat voisi tehdä tyylillä, saman rahan niistä saa. Soittaminen on kivaa ja siitä nauttii, tällä asenteella teen edelleen työtäni ja ne harvat keikat mitä teen.
COVS jäsen N.o 3
WanhaWetäjä
08.02.2012 16:55:13

isojussi: Kysy WW:ltä - sehän niissä käy.

Väärin...viimenen keikka noissa kehissä oli mun osalta 2009, Tankero lienee ainut joka tämän palstan kirjoittajista tekee noita vetoja edelleen. Ex-palstalainen Paice on parhaillaan Saariselällä eikä hänkään kämppää varsinaisesti kehunut naamakirjassa ;-)

2009 Saariselän majotus oli huono ellei ala-arvoinen, 2 äijää samassa huoneessa jonka ulkoseinät aivan stanan kylmät, liiderillä tietty lokoisat olot, mm sohva ja televisio omassa kämpässään. Nykytilannetta en tiedä muuta kuin kuulopuheista eli eipä tuo majoitus hääviltä vaikuta nytkään.
Ylläs oli mestana kaikin puolin ok, kaikilla oma huone, hyvät safkat ja lyhyt soitto, siinä mun hiihtokeskuskeikat, Ruka oli joskus takavuosina yksittäisenä keikkana osana lapinrundia, tais olla hotellimajotus kun oli solistibandi.

Kilpisjärvellä oli hirvittävät ja oikeesti homeiset lähes asuinkelvottomat kämpät mutta se ei ole hiitokeskus.
Tankero
08.02.2012 18:09:11
WanhaWetäjä: Väärin...viimenen keikka noissa kehissä oli mun osalta 2009, Tankero lienee ainut joka tämän palstan kirjoittajista tekee noita vetoja edelleen. Ex-palstalainen Paice on parhaillaan Saariselällä eikä hänkään kämppää varsinaisesti kehunut naamakirjassa ;-)

2009 Saariselän majotus oli huono ellei ala-arvoinen, 2 äijää samassa huoneessa jonka ulkoseinät aivan stanan kylmät, liiderillä tietty lokoisat olot, mm sohva ja televisio omassa kämpässään. Nykytilannetta en tiedä muuta kuin kuulopuheista eli eipä tuo majoitus hääviltä vaikuta nytkään.
Ylläs oli mestana kaikin puolin ok, kaikilla oma huone, hyvät safkat ja lyhyt soitto, siinä mun hiihtokeskuskeikat, Ruka oli joskus takavuosina yksittäisenä keikkana osana lapinrundia, tais olla hotellimajotus kun oli solistibandi.

Kilpisjärvellä oli hirvittävät ja oikeesti homeiset lähes asuinkelvottomat kämpät mutta se ei ole hiitokeskus.

Ainoa kerta, kun Saariselällä on ollut kylmä, oli toissa syys talvena, kun jouduttiin asumaan sviitissä.
Vieläköhän lie Kilpiksellä se kauhistus käytössä.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)