Aihe: Muistoja Karpaateilta
1 2 3
Sirmakka-ukko
21.01.2012 07:48:45

KoskPaavo: Mä opin 30 vuotta sitten jokseenkin kullanarvoisen neuvon Huurroksen Reijolta, joka oli mun mielestä äärimmäisen musikaalinen kiipparisti, viulukoneen käyttöön; "Soita niin pitkään urkupisteääntä kuin se vaan sopii", esimerkkinä hänellä oli Woman in love- biisi , jossa koko a-osa meni yhdellä äänellä , nerokasta, sanon ma.

Huuroksen kanssa olin keikalla kerran täällä Savonlinnassa tuuraamassa basson varressa. Vetelin välillä mitä sattui, mutta kun pääsin jyvälle ajatusmaailmastaan, niin alkoi jo sujua. Erittäin musikaalinen mies oli Reiska.
peaak
02.03.2012 22:07:37
Sirmakka-ukko: Ivanovici on muitakin upeita valsssävelmiaä tehnyt kuin 'Tonavan aallot', kuten myös esim, 'Itämaan ruusuja'-valssin. Hänen sävellyksistään löytyy nuottijulkaisu hyvin varustetuista musiikkikaupoista. Tuosta Itämaan ruusuista saimme hyvin ilahduttavaa palautetta aikoinaan tanssiravintola-asiakkailta, pariskunnalta, kun sen soitimme. Oli heidän häävalssinsa kuulema. Soittakaa pändit tuota valssia kaikkine osineen, niin kiitosta tulee viljalti eri tanssijoilta :)

Ivanovitsi oli wikipedian mukaan romanialainen, alunperin sotilasmuusikko. Tonavan aallot, Itämaan ruusuja, Valssi menneiltä ajoilta, Carmen Sylva.... mitähän vielä...
nämä nyt ainakin. Jostakin kumman syystä noita kipaleita ei löydy enää mistään, Tonavan aaltoja lukuunottamatta.
marpula
03.03.2012 00:47:06
peaak: Ivanovitsi oli wikipedian mukaan romanialainen, alunperin sotilasmuusikko. Tonavan aallot, Itämaan ruusuja, Valssi menneiltä ajoilta, Carmen Sylva.... mitähän vielä...
nämä nyt ainakin. Jostakin kumman syystä noita kipaleita ei löydy enää mistään, Tonavan aaltoja lukuunottamatta.

Kieltämättä ne vanhat kunnon yksisivuiset Sonabile-sarjan nuotit ovat jääneet pois nuottikauppojen valikoimista. Toivelaulukirjaversioita on kuitenkin tarjolla yllin kyllin:

Tonavan aallot (nimellä Häämuistojen valssi) STLK osa 5 sivu 229
Itämaan ruusuja 15/128
Valssi menneiltä ajoilta 7/202
Carmen Sylva 14/118

Ja taas on myös aika muistuttaa, että Toivelaulukirjojen 1 - 20 sisällysluettelo löytyy pdf-muodossa osoitteesta www.f-kustannus.fi/images/stories/STLK_1-20.pdf.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
peaak
04.03.2012 14:11:35
marpula: Kieltämättä ne vanhat kunnon yksisivuiset Sonabile-sarjan nuotit ovat jääneet pois nuottikauppojen valikoimista. Toivelaulukirjaversioita on kuitenkin tarjolla yllin kyllin:

Tonavan aallot (nimellä Häämuistojen valssi) STLK osa 5 sivu 229
Itämaan ruusuja 15/128
Valssi menneiltä ajoilta 7/202
Carmen Sylva 14/118

Ja taas on myös aika muistuttaa, että Toivelaulukirjojen 1 - 20 sisällysluettelo löytyy pdf-muodossa osoitteesta www.f-kustannus.fi/images/stories/STLK_1-20.pdf.

Joo. Taisin sanoa tuossa vähän epätarkasti. Tarkoitin radio-ohjelmia, joissa niitä ei enää tule vahingossakaan. Sonabile-nuotteja mulla kyllä on koko pöytälaatikollinen. Ovat isävainaalta perittyjä tupakansavun ruskettamia ja tupakalle haisevia repaleita.

Olis vain joskus kiva kuulla nuo valssit muinakin versiona kuin laulettuina ja lyhenneltyinä. Siis ihan päästä päähän koko lappu kertauksineen. Toivelaulukirjoissa on vain noita lyhennettyjä versioita. Solistiseitsikko Otava on muistaakseni purkittanut päästä päähän-versiot Ylen kantanauhoille joskus 50-luvulla, mutta eipä niitä ohjelmissa kuule vahingossakaan.
EP
04.03.2012 16:21:28
peaak: Joo. Taisin sanoa tuossa vähän epätarkasti. Tarkoitin radio-ohjelmia, joissa niitä ei enää tule vahingossakaan. Sonabile-nuotteja mulla kyllä on koko pöytälaatikollinen. Ovat isävainaalta perittyjä tupakansavun ruskettamia ja tupakalle haisevia repaleita.

Olis vain joskus kiva kuulla nuo valssit muinakin versiona kuin laulettuina ja lyhenneltyinä. Siis ihan päästä päähän koko lappu kertauksineen. Toivelaulukirjoissa on vain noita lyhennettyjä versioita..

Sitten vaan hanuri esiin, hattu päähän, pallille istumaan ja menoksi.
Siinähän ne tulee kuulluksi! : )
marpula
04.03.2012 18:10:38
peaak: Joo. Taisin sanoa tuossa vähän epätarkasti. Tarkoitin radio-ohjelmia, joissa niitä ei enää tule vahingossakaan. Sonabile-nuotteja mulla kyllä on koko pöytälaatikollinen. Ovat isävainaalta perittyjä tupakansavun ruskettamia ja tupakalle haisevia repaleita.

Olis vain joskus kiva kuulla nuo valssit muinakin versiona kuin laulettuina ja lyhenneltyinä. Siis ihan päästä päähän koko lappu kertauksineen. Toivelaulukirjoissa on vain noita lyhennettyjä versioita. Solistiseitsikko Otava on muistaakseni purkittanut päästä päähän-versiot Ylen kantanauhoille joskus 50-luvulla, mutta eipä niitä ohjelmissa kuule vahingossakaan.

Kokeilepa mitä Spotify tarjoaa. Aiankin joitakin noista kappaleista löytyy Jorma Juselius levytyksinä, täyspitkinä versioina. Voi toki olla Youtubessakin.
Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)