Aihe: Uutta pukkaa..
1 2 3 4
KoskPaavo
13.01.2011 16:28:08
Humppahanuristi puhuu asiaa, jos kaikkiin kriitikoihin uskois niin ei uskaltais kuin pipo päässä kellarissa taiteilla.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Ukko
13.01.2011 18:17:15

Jucciz: Raju jätkä: soittaa bassot jaloilla, komppaa soinnuilla vasurilla, soittaa sooloa oikealla kädellä ja juttelee samalla sulle. Ei oikeen tiiä miten päin olis.

Ihan kuin Korgie.
COVS jäsen nro 6
rintapek
13.01.2011 23:27:39

KoskPaavo: Humppahanuristi puhuu yleensä aina asiaa.

Ihan vaan vähän korjasin lausuntoasi, toivottavasti et tykkää matalaa.
One kind of music only - the good kind
tope2
14.01.2011 01:08:45
Mä olin 14-vuotiaana vitusti parempi kitaristi ku toi keskustelun avaaja. Soiton aloitin n. 11-vuotiaana, ekaks soitin tosin rokkibändis bassoo. 15-vuotiaana olin jo melko nopea tiluttaja. Ekat tanssikeikat jo 16-vuotiaana ravintolamiljöissä, eli se siitä monipuolisuudesta. Vuosia myöhemmin lopetin treenaamisen ja jumiuduin alkoholisoituneeksi muka-rutinoituneeksi pikkuvanhaksi humpansoittajaksi, jonka ainoa motivaattori oli vaan seuraava keikkaliksa. ;)

Kaikki on niin suhteellista, mikä on hyvää ja mikä huonoa, että niinku mihkä vertaa. Mun mielestä keskustelun avaaja vaikuttaa melko lahjattomalta kepittäjältä. Kyllä kolmessa vuodessa pitäis enemmän jo oppia.

Tai oisko sittenkin vaikutteiden yksipuolisuus syynä?
EP
14.01.2011 01:22:39
tope2: Mä olin 14-vuotiaana vitusti parempi kitaristi ku toi keskustelun avaaja. Soiton aloitin n. 11-vuotiaana, ekaks soitin tosin rokkibändis bassoo. 15-vuotiaana olin jo melko nopea tiluttaja. Ekat tanssikeikat jo 16-vuotiaana ravintolamiljöissä, eli se siitä monipuolisuudesta. Vuosia myöhemmin lopetin treenaamisen ja jumiuduin alkoholisoituneeksi muka-rutinoituneeksi pikkuvanhaksi humpansoittajaksi, jonka ainoa motivaattori oli vaan seuraava keikkaliksa. ;)

Kaikki on niin suhteellista, mikä on hyvää ja mikä huonoa, että niinku mihkä vertaa. Mun mielestä keskustelun avaaja vaikuttaa melko lahjattomalta kepittäjältä. Kyllä kolmessa vuodessa pitäis enemmän jo oppia.

No, toivotaan ettei tälle kaverille käy noin..
rintapek
14.01.2011 01:22:42

tope2: Mä olin 14-vuotiaana vitusti parempi kitaristi

Yks mun kaveri kans. Tai ainaki se oli tsiljardi kertaa nopeampi.

Mut kait tuokin ny jo tähän päivään mennessä on oppinu, et yks oikee nuatti oikees paikas on parempi ko tsiljardi nopeeta nuottia vailla tarkoitusta. On se. Siis oppinu.
One kind of music only - the good kind
tope2
14.01.2011 13:03:21
Mut kait tuokin ny jo tähän päivään mennessä on oppinu, et yks oikee nuatti oikees paikas on parempi ko tsiljardi nopeeta nuottia vailla tarkoitusta. On se. Siis oppinu.

Ei oo. Siis yks nuotti parempi. Kyllä tilu on aina tilu ja siihen pyritään. Yhtä nuottia puolustaa ne, jotka ei osaa tiluttaa! ;)
Lennu
14.01.2011 15:35:55

tope2: Ei oo. Siis yks nuotti parempi. Kyllä tilu on aina tilu ja siihen pyritään. Yhtä nuottia puolustaa ne, jotka ei osaa tiluttaa! ;)

Totta. Kappaleet on tavallaan lampunjalkoja kirkkaana loistavalle kitarasoololle.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
EP
14.01.2011 17:20:45
rintapek: Yks mun kaveri kans. Tai ainaki se oli tsiljardi kertaa nopeampi.

Jep, täysin samaa mieltä!
KoskPaavo
14.01.2011 22:19:55
EP: Jep, täysin samaa mieltä!

No ainakin basson kanssa tää ylinerokas viisaus suorastaan kristallisoituu.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
BassoSisko
14.01.2011 22:28:13
tope2: Ei oo. Siis yks nuotti parempi. Kyllä tilu on aina tilu ja siihen pyritään. Yhtä nuottia puolustaa ne, jotka ei osaa tiluttaa! ;)

Vetää sanattomaksi tämä viisaus.

Voisin oikeestaan laittaa soittimet myyntiin ja aloittaa huovutuksen harrastamisen.
Pakko harjoitella, jotta olisi hyvä syy miksi en osaa.
EP
14.01.2011 22:35:55
KoskPaavo: No ainakin basson kanssa tää ylinerokas viisaus suorastaan kristallisoituu.

Joo tottakai, mut sama se on joka soitimella, oon soittanu sellasten tiluttaja kitaristien, haitaristien ja kosketinsoittajien ..rumpaleista puhumattakaan kanssa myös ja joka biisi on sellasta samaa puuroa ..ei mittä järkkee!
EP
14.01.2011 22:36:59
BassoSisko:
..Voisin oikeestaan laittaa soittimet myyntiin..

Kui vartte?
isojussi
15.01.2011 01:09:28
BassoSisko: Vetää sanattomaksi tämä viisaus.

Voisin oikeestaan laittaa soittimet myyntiin ja aloittaa huovutuksen harrastamisen.

älä suatta - lähe meidän bigbandiin. Olis toistaseks akuutti basistintarve.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
walttoni
15.01.2011 03:19:22
EP: No, toivotaan ettei tälle kaverille käy noin..

Miten mulla on kutina, että meitä viedään...
COVS2.
EP
15.01.2011 06:33:11
walttoni: Miten mulla on kutina, että meitä viedään...

Täh?
En mä ainakaan toivo 14 v. soittajan alulle nopeeta loppuunpalamista kuten aika monelle on käynyt!
BassoSisko
15.01.2011 07:29:13 (muokattu 15.01.2011 07:34:31)
EP: Kui vartte?

No kun mun mielestä nopea tilutus ei ole se juttu.
Ja senkin takia että mun sormilla ei vedetä tosi nopeita tiluja. Basson soitto jäykistää sormia ja sen huomaa viulua vinguttaessa. Tai sitten mä en vain osaa.

edit: Selvennykseksi siis vielä että jos nopea tilutus on päämäärä ja tarkoitus.
BassoSisko
15.01.2011 07:31:05
isojussi: älä suatta - lähe meidän bigbandiin. Olis toistaseks akuutti basistintarve.

Mä taidan tyytyä harrastamaan ja tienaamaan leipäni muissa hommissa.
jjussila
15.01.2011 09:00:41
walttoni: Miten mulla on kutina, että meitä viedään...

Samoin aatokset; siksi en ole viitsinyt tähän aiemmin osallistua...
..ei helev...olisko noin?.....
EP
15.01.2011 11:59:46 (muokattu 15.01.2011 12:02:04)
BassoSisko: ..Basson soitto jäykistää sormia ja sen huomaa viulua vinguttaessa. Tai sitten mä en vain osaa.

Jospa vaan jännitä liikaa tai bassonkielet liian korkealla tms. ??

E: Tai sitten soittoa liian vähän? Lähe siihen bigbandiin harrastamaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)