EP 29.10.2010 16:15:38 | |
---|
baron: Sinatra ja Sinatra. Piisin originaalisti levytti Kingston Trio 1961 ja pääsi listojen kolmanneksi. 1965 Frank Sinatra teki koverinsa joka pääsi listoilla sijalle 28. So What? ..jos kerran Sinatran tulkinta on se mikä tekee lähtemättömän vaikutuksen? |
Epämuusikko 29.10.2010 19:35:19 | |
---|
baron: Sinatra ja Sinatra. Piisin originaalisti levytti Kingston Trio 1961 ja pääsi listojen kolmanneksi. 1965 Frank Sinatra teki koverinsa joka pääsi listoilla sijalle 28. Sinatran versiota tarkoitinkin. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
baron 29.10.2010 21:34:42 | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Riksteri 29.10.2010 21:48:36 | |
---|
baron: http://www.youtube.com/watch?v=yjW9WVfkVfU No onhan Sinatra hyvä kopiomaan, pisteet herralle. Kiitos tuosta alkuperäisestä, todella upea kitarabiisi. Ehkä Sinatra osasi soitintaa ja (g)ruunata tuon biisin sellaiseen muotoon, joka puhutteli suurta yleisöä paljon enemmän? |
baron 29.10.2010 21:50:56 (muokattu 29.10.2010 22:03:39) | |
---|
Riksteri: Kiitos tuosta alkuperäisestä, todella upea kitarabiisi. Ehkä Sinatra osasi soitintaa ja (g)ruunata tuon biisin sellaiseen muotoon, joka puhutteli suurta yleisöä paljon enemmän? ???? Mähän aikaisemmassa kirjoituksessani kerroin miten versiot puhuttelivat usalaista suurta yleisöä. Piisistä oli tehty vaikka kuinka monta koveria ennen Sinatraa ja nekin oli menestyneet paremmin, ei kuiteskaan yhtä hyvin kuin originaali. Koko tää mun kirjoitteluni perustuu siihen että ihastuin aikoinaan originaalin kun se ilmestyi ja kaikki sen jälkeiset on mun mielestäni pilipalikovereita. Kumpi on parempi: Yesterdaysta Beatlesin originaali vai Ray Charlesin koveri? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 29.10.2010 21:54:20 (muokattu 29.10.2010 21:54:53) | |
---|
baron: ???? Mähän aikaisemmassa kirjoituksessani kerroin miten versiot puhuttelivat usalaista suurta yleisöä. Piisistä oli tehty vaikka kuinka monta koveria ennen Sinatraa ja nekin oli menestyneet paremmin, ei kuiteskaan yhtä hyvin kuin originaali.. No kun sulle ikää vähän karttuu niin uskallat esittää ne omat mielipiteesi, ymmärrän kyllä että nuorena pitää digata sitä mitä muutkin. |
pekkajau 29.10.2010 22:13:42 | |
---|
Epämuusikko: Lisäpoikkeus edellämainitsemaani "mollibiisit eivät itketä"-sääntöön: Frank Sinatra - It was a very good year (ok: menee vain osittain mollissa, mutta kuitennii). Hieno biisi. Muistaakseni Topi Sorsakoskella on kanssa tuosta biisistä aika onnistunut kotimainen versio...vai muistanko minä nyt taas mitä muistan? |
half 29.10.2010 22:15:48 | |
---|
pekkajau: Muistaakseni Topi Sorsakoskella on kanssa tuosta biisistä aika onnistunut kotimainen versio...vai muistanko minä nyt taas mitä muistan? Niin on. Lyhyt kirjoitus. |
baron 29.10.2010 22:17:11 | |
---|
EP: No kun sulle ikää vähän karttuu niin uskallat esittää ne omat mielipiteesi, ymmärrän kyllä että nuorena pitää digata sitä mitä muutkin. Mä asuin 50-luvulla Porvoossa. Meitä oli kolme dissidenttiä jotka tykkäsi rokista ja joita muut piti omituisina. Siihen aikaan rokkia ei tullut YLE:stä eikä saanut levykaupoista. Meille tuli Melodi Maker ja Down Beat ja kuunneltiin Radio Luxemburgia ja tilattiin levyjä Ruotsista. En mä oo koskaan kulkenut valtavirran mukana! You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
half 29.10.2010 22:42:19 | |
---|
baron: Mä asuin 50-luvulla Porvoossa. Meitä oli kolme dissidenttiä jotka tykkäsi rokista ja joita muut piti omituisina. Siihen aikaan rokkia ei tullut YLE:stä eikä saanut levykaupoista. Meille tuli Melodi Maker ja Down Beat ja kuunneltiin Radio Luxemburgia ja tilattiin levyjä Ruotsista. En mä oo koskaan kulkenut valtavirran mukana! Olitko ns. lättähattu? |
baron 29.10.2010 22:55:29 (muokattu 29.10.2010 22:56:48) | |
---|
half: Olitko ns. lättähattu? En, mulla oli nahkatakki, musta villamyssy ja kalossit! (Karin pilapiirroksen "pärinäpate" vaikka mulla ei moottoripyörää ollutkaan) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 30.10.2010 00:48:20 | |
---|
baron: En, mulla oli nahkatakki, musta villamyssy ja kalossit! (Karin pilapiirroksen "pärinäpate" vaikka mulla ei moottoripyörää ollutkaan) Olit siis "nahkatakki"? |
rintapek 30.10.2010 01:34:29 | |
---|
EP: No kun sulle ikää vähän karttuu niin ... Kui pal sitä sit pitää olla? Sitä ikää? Itte olen keski- ikää lähestyvä galjamaha ja Barska taitaa olla hieman iäkkäämpi. Jos täst ikää tarttee kartuttaa, ni ventkaa viistoista vuotta, ni jo olen eläkkeellä. Sit on ikää karttunu ja kailamaha kasvanu! One kind of music only - the good kind |
isojussi 30.10.2010 04:28:24 | |
---|
EP: Olit siis "nahkatakki"? Vai Römpän ukko? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Epämuusikko 30.10.2010 11:39:04 (muokattu 30.10.2010 11:40:10) | |
---|
baron: Kumpi on parempi: Yesterdaysta Beatlesin originaali vai Ray Charlesin koveri? Kaikki Beatlesin originaalit ovat parempia kuin yksikään niistä tehty versio. Joku raja. Muistaakseni Topi Sorsakoskella on kanssa tuosta biisistä aika onnistunut kotimainen versio...vai muistanko minä nyt taas mitä muistan? Hoho. It was a very good Carillo... I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
baron 30.10.2010 11:41:29 | |
---|
Epämuusikko: Kaikki Beatlesin originaalit ovat parempia kuin yksikään niistä tehty versio. Samoin Kingston Trion:-) You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Epämuusikko 30.10.2010 12:02:28 (muokattu 30.10.2010 13:17:46) | |
---|
baron: Samoin Kingston Trion:-) Never heard. Jos sulla on aukko yleisivistyksessä ei se tee kappaletta tai bändiä huonoksi. En ole niin väittänytkään. I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood). |
baron 30.10.2010 12:04:02 (muokattu 30.10.2010 12:06:49) | |
---|
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 30.10.2010 12:19:53 (muokattu 30.10.2010 12:20:51) | |
---|
Mä oon kyllä kuullu Kingston triosta jonkin verran, onhan se folk- ja lauluyhtye, jota genree Suomessakin muutama hyvä yhtye edustaa. Tuosta biisistä, (kuten niin monesta muustakin) kuitenkin pidän enemmän Sinatran esityksestä, on sillä herralla vaan niin upee tyyli esittää ja laulaa "kertoen" se laulun tarina. |
isojussi 02.11.2010 03:19:29 | |
---|
Tämä biisi saa tänään - usein muulloinkin - tipan linssiin. http://www.youtube.com/watch?v=lLjW6W-AFo4 Liikutus johtuu siitä, että tajuan, kuinka vähästä voi - ja pitää - olla onnellinen. Kävelin äsken rantaan ihailemaan, miten kirkkaasti tähdet peilasivat tyynestä Vanajan pinnasta ja kuu köllötti voinkeltaisena sirppinä seljällänsä hieman puiden latvojen yläpuolella. Eipä ollut pahaa maailmaa missään. Siinä taas tuli tämä biisi ja Vexin hieno teksti mieleen ja muisto siitä, kuinka mulla oli taannoin kunnia laulaa se Heidi Hammarbergin häissä kirkossa. Elämässä on parasta se, että sen hienoimpia hetkiä ei voi ostaa rahalla. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |