Timi 28.09.2010 20:03:20 | |
---|
Alku aina hankalampi.Lopussa luojan kiitos seisoo.Ehkä? Mielstäni todellista totuutta keikkan myymisestä ja keikkailusta ei saada esiin tämän jutun perusteella.Kaikki myöntää nuo perusteet.Ja niillä myös yleisesti mennään.Kuitenkin tärkeää on bändin luoma "Brändi"Sillä voidaan saavuttaa ehkä jotain.Hei!Toi on hyvä bändi.Fiilistä. Vaikea.Mutta varma! |
hvinnamo 28.09.2010 21:52:40 | |
---|
rintapek: Mä ny en muutoin aio 25 väitteeseen puuttua, mut markan ja euron kurssit on kaukana saivartelusta. Juu,totta! Näkeehän sen jo siitäkin että ennen kun sai 500 mk keikasta niin oli ihan jees...tonnista puhumattakaan.Nykyään kukaan ei 84 eurolla lähe mihinkään ja 200e tuntuu samalta kuin ennen se 500 mk. Asiasta toiseen...naapuriin tuli vuonna 2000 traktori joka maksoi 500000mk! eli n.84000 euroa nykyään.Tuntui ihan käsittämättömältä summalta.Nyt sillä ei saa kuin tavallisen peruskoneen. Toisaalta taas normaalibändistä(kvartetti) jos sai 4000mk laskuttaa niin ei enempää.Nykyään on helpohko saada 1000-1300 euroa.Eli kyllä se markka oli sentään ostoarvoltaan ihan eri luokkaa kuin euro.Kuten jo joku sanoikin niin euro= 4-4,5markkaa! |
EP 28.09.2010 22:43:20 | |
---|
Timi: Alku aina hankalampi.Lopussa luojan kiitos seisoo.Ehkä? Mielstäni todellista totuutta keikkan myymisestä ja keikkailusta ei saada esiin tämän jutun perusteella.Kaikki myöntää nuo perusteet.Ja niillä myös yleisesti mennään.Kuitenkin tärkeää on bändin luoma "Brändi"Sillä voidaan saavuttaa ehkä jotain.Hei!Toi on hyvä bändi.Fiilistä. Juuri näin! Näillä se on mentävä ja pitkäjänniitteisellä työllä saavuttaa jotakin. |
jakeni 28.09.2010 22:59:22 | |
---|
On ollut keikkoja...just tulin himaan....muuten hyvä show...mutta ei jaksa vastailla. Riittää kun lukee asiantuntijoiden hölötykset,kiitos. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
tarmo 28.09.2010 23:09:30 | |
---|
Olispa mukavaa mennä ammattikoulutetut.netin foorumille lukemaan totuuksia siitä, kuinka vähän kotinikkareille pukkaa nykyään keittiöremppakeikkoja. Näkeekö kukaan yhtäläisyyttä? Vitut, taidanpa mennä baariin. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
rintapek 28.09.2010 23:29:02 | |
---|
tarmo: Olispa mukavaa mennä ammattikoulutetut.netin foorumille lukemaan totuuksia siitä, kuinka vähän kotinikkareille pukkaa nykyään keittiöremppakeikkoja. Näkeekö kukaan yhtäläisyyttä? Noit muuten sais tehdä enemmän kun jaksais. Tohon on jopa syntyny pari uutta ammattikuntaa, niinko kotitalkkarit ja vuokra- aviomiehet. Lampun ja autonakun vaihdosta nurmikonleikkuuseen. Vitut, taidanpa mennä baariin. Oletko menossa semmoiseen baariin, mis on ammattitaitoinen baarimestari ja muu henkilökunta, vai menetkö siihen baariin, mis olutta hanasta laskee sivutoiminen sairaanhoito- opiskelija? One kind of music only - the good kind |
baron 28.09.2010 23:32:17 | |
---|
hvinnamo: Asiasta toiseen...naapuriin tuli vuonna 2000 traktori joka maksoi 500000mk! eli n.84000 euroa nykyään.Tuntui ihan käsittämättömältä summalta.Nyt sillä ei saa kuin tavallisen peruskoneen. Mun eka tietokone vuonna 1965 maksoi 250000 mk. Siinä oli yksi kilo RAM:ia ja ja yksi kilo ROM:ia. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
jape2 29.09.2010 00:01:56 | |
---|
Taidan kans lähtee baariin jonka viinuri on entinen tanssimuusikko, josta tuli vahingossa ylipalkattu stara jota toimistot myi lyhytnäköisesti. Keikkoja kuitenkin löytyy tänäpäivänäkin helposti( alihintaan) ja palkan maksaa bulvaani. Bilesetit taittuu ontuen, edessä siis seinä ja levynteosta ei puhettakaan. Vaikka jotkut divisioonatasot soi puhki. Lavakulttuuri on mitä on ja laiva ja lappi on jo käyty. Siis päivä eiku iltatyö baariin oli lähes pakko hommata. Joka ilta kadehtien pitää kuunnella dj:tä tai veemäistä karaokea. Identiteetti on muuttunut laulustarasta pubin tikkamestariksi. Baarihommia siis perusliksalla+harvat keikat ja polaus. Yhteishenki yleensä pubissa hyvä, tosin kerran mustasukkainen mies yritti ampua. Asunnon vei pankki koska ala on suhdanneherkkä. Kova koulu jo käytynä hänellä. Soettakkee humppoooooooo! |
baron 29.09.2010 00:09:58 | |
---|
Vaikka mä en oo ikinä leipääni soittamisella ansainnut niin tuokion oon kuiteskin vierestä seurannut. Joillakin on tarve keikkasoittajan/tanssimuusikon duuni rinnastaa kuukausipalkkaiseen duunariin ja musta se taas on tyypillistä yrittäjän duunia, välillä menee lujaa ja välillä ei. Tää ei oo kannanotto siihen miten sen pitäisi olla. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
tarmo 29.09.2010 00:11:13 | |
---|
rintapek: Noit muuten sais tehdä enemmän kun jaksais. Tohon on jopa syntyny pari uutta ammattikuntaa, niinko kotitalkkarit ja vuokra- aviomiehet. Lampun ja autonakun vaihdosta nurmikonleikkuuseen. Oletko menossa semmoiseen baariin, mis on ammattitaitoinen baarimestari ja muu henkilökunta, vai menetkö siihen baariin, mis olutta hanasta laskee sivutoiminen sairaanhoito- opiskelija? Jepu, mutta eikö kyse ole juuri samasta asiasta, josta täällä natistaan. Keikkoja on tekijöille joka lähtöön, mutta silti ihan kaikille tekijöille ei loppupeleissä löydykään sitä ammattimaisinta elinkeinoa. No, ymmärrät kyllä yhtäläisyyden. Menen baariin, jossa todennäköisesti on opiskelijatyövoimaa. Mä en tiedä, onko täällä Hollannissa tapana käyttää sairaanhoitajaopiskelijoita vaiko väitöskirjaansa valmistelevia kiinalaisia, mutta eipä se juuri kiinnostakaan. Lopputuote on yksi ja sama, eikä bisse ole pilattu hinnalla. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
Micro-tilt 29.09.2010 05:38:30 | |
---|
Nimekkäässä bändissä voi 10-15 keikkaa tekemällä tienata jo helkatin hyvin, jos varovaisesti aatellaan et yhestä keikasta tulis sellasta 350-500 euroa ja vieläpä kouraan. Useimmiten vieläpä näis kuviois pyörii porukkaa, jotka puuhaa montaa muutaki bisnestä (lähtien apteekkarin ammatista..) ja/tai muutenkin hoitavat tausta-asiansa hyvin osaavaisesti. Että kyllä tuolla kentällä pottiakin jaetaan ja turboveneitä ostellaan.. ;) Mahtaako olla tullut vedettyä nimekkäässä bändissä viime aikoina? Ei nimittäin tuu. Tietysti toiminimellä laskuttaa ja pistää hillot taskuun suoraan velvoitteet unohtaen niin sitte voi päästä noihin lukemiin. |
Ukko 29.09.2010 17:23:45 | |
---|
baron: Mun eka tietokone vuonna 1965 maksoi 250000 mk. Siinä oli yksi kilo RAM:ia ja ja yksi kilo ROM:ia. Ja sen kanssa taistellessa meni pullo ROMMIA ;) COVS jäsen nro 6 |
tope2 29.09.2010 18:44:26 | |
---|
Micro-tilt: Mahtaako olla tullut vedettyä nimekkäässä bändissä viime aikoina? Ei nimittäin tuu. Tietysti toiminimellä laskuttaa ja pistää hillot taskuun suoraan velvoitteet unohtaen niin sitte voi päästä noihin lukemiin. Mä oon soittanu ei-niin-nimekkäässäkin bändissä, mis tuli parhaimmillaan hilloo 300-400 kouraan per tavanomainen rafla/lavakeikka ja ihan laillisesti kaikki meni.. Kyl siis jos nimekkään bändin myyntihinta on vaiks 5000-7000 euroa, ni kyl siitä se viissatanen mun laskujen mukaan pitäs ainakin jäädä bruttoo per nuppi vaiks ohjelmatoimiston provikka olis 15-20 prossaaki.. muussa tapausessa kyseessä on kusetus ja/tai välistäveto! ;) ;) |
hvinnamo 29.09.2010 22:43:21 | |
---|
tope2: Mä oon soittanu ei-niin-nimekkäässäkin bändissä, mis tuli parhaimmillaan hilloo 300-400 kouraan per tavanomainen rafla/lavakeikka ja ihan laillisesti kaikki meni.. i.. muussa tapausessa kyseessä on kusetus ja/tai välistäveto! ;) ;) "Tiedättekös te lapset mitä sellainen välistä veto tarkoittaa? -No, se on sitä kun... :) |
isojussi 30.09.2010 00:44:27 | |
---|
jakeni: On ollut keikkoja...just tulin himaan....muuten hyvä show...mutta ei jaksa vastailla. Riittää kun lukee asiantuntijoiden hölötykset,kiitos. Hehe - mää ainakin annan Nyyssösen päättää. Se nää parhaiten tietää. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
WanhaWetäjä 30.09.2010 01:31:01 (muokattu 30.09.2010 02:09:42) | |
---|
isojussi: Hehe - mää ainakin annan Nyyssösen päättää. Se nää parhaiten tietää. Vitunko väliä.... |
isojussi 30.09.2010 01:53:22 (muokattu 30.09.2010 02:01:26) | |
---|
Eiku olkoon sittenkin - päteköön edes täällä.... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
WanhaWetäjä 30.09.2010 02:02:03 (muokattu 30.09.2010 02:10:10) | |
---|
...... olkoon..... |
Komppia ikä kaikki 30.09.2010 10:34:10 | |
---|
- Minä olen WW:n kanssa monessa asiassa täysin samaa mieltä. Keikkaa on sen verran tehty KAIKENLAISISSA kokoonpanoissa ja artistien takana, että hurmos on haihtunut alkuvuosista dannyjen taustalla. |
Micro-tilt 30.09.2010 10:50:21 (muokattu 01.10.2010 11:24:32) | |
---|
tope2: Mä oon soittanu ei-niin-nimekkäässäkin bändissä, mis tuli parhaimmillaan hilloo 300-400 kouraan per tavanomainen rafla/lavakeikka ja ihan laillisesti kaikki meni.. Kyl siis jos nimekkään bändin myyntihinta on vaiks 5000-7000 euroa, ni kyl siitä se viissatanen mun laskujen mukaan pitäs ainakin jäädä bruttoo per nuppi vaiks ohjelmatoimiston provikka olis 15-20 prossaaki.. muussa tapausessa kyseessä on kusetus ja/tai välistäveto! ;) ;) Editoin tän pois, tarkoitus ei ollut paukuttaa henkseliä vaan kertoa miten asia "kentällä" mun nähdäkseni on. Mutta ilmeisesti täällä ollaan niin kaukana todellisuudesta ettei se kiinnosta ketään. Voitte jatkaa rauhassa utopiaanne. |