KoskPaavo 04.06.2010 22:09:34 | |
---|
baron: Tosta vika piisistä (Cavatina Kauriinmetsästäjästä) tuli mieleen että jollain keikalla oli toivepiisinä "Kauriinmetsästäjä" ja me alettiin hankkia lappuja Cavatinaan ja treenailla sitä ja sitten ilmenikin että tilaaja tarkoitti Frankie Vallin "Can't Take My Eyes Off You" joka on paljon leffaa vanhempi piisi jostain 60-luvulta. Erikoinen tapaus. Mulle kävi joskus n. 10 vuotta sitten sama juttu kun joku tilas häävalssiksi "sen Myrskyluodon Maijasta" , soitettiin se "Myrskyluodon Maija" mutta jälkeenpäin oon funtsinut että tarkoittivatko sittenkin "Maijan ja Jannen" häävalssia. En tiedä, mitään kritiikkiä ei kuitenkaan tullut. "Arnikka pitää mielen virkeänä ja matkaansaattaa hövelin käytöksen."
Lain.Walttoni |
Veksi 04.06.2010 22:16:05 | |
---|
jazzbass-73: Itse ohjelmaa en kommentoi mitenkään ; mutta Pertti veti kyl komeesti Deer Huntterin teeman ( Cavatina )... Kyllä, tuli aivan The Shadows mieleen, hyvä esitys kaikkiaan!! |
Tankero 05.06.2010 18:35:52 | |
---|
jazzmies: Tuo hausbändin Lapinlahden Linnut -latin oli jotain niin kauheaa tekemistä, notta piti kaivella tietokone ihan esiin. Näin tanssipuolen asiantuntijana voin kertoa, että se oli tanssikansalle oikein soppeli versio. Blackmore soitti Rainbow'n keikalla selin Dioon |
jeppeq 06.06.2010 20:30:10 | |
---|
On se tuo Amin laulu hienoa kuunneltavaa. Pieni, laiha mies ja suuri ääni. Painava, mutta kevytmielinen. |
S.a.m 03.07.2010 17:07:08 | |
---|
Jenna Bågebergin komppaus oli kyllä Harjukarin bändiltä täydellinen suoritus.Molemmat biisit svengasi kyllä sairaan hyvin.Jaksohan tuli jo ajat sitten mutta tuli vasta nyt tsekattua.Harmi vain että T.H & TRM vetää noita vanhoja kuppasia kappaleita kuten iloinen amsterdam,matka timbuktuun jne...Loisto housebändi joka tapauksessa. |
isojussi 04.07.2010 20:20:01 | |
---|
Teinihumppapänti olikin oikein positiivinen kokemus - paitti runpalin laulu osittain... lieneekö SååmänRååtsäloinän vallan ainakin ääntämyksen perusteella kuultuna? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Humpparumpali 04.07.2010 20:51:49 | |
---|
Teinihumppapänti olikin oikein positiivinen kokemus - paitti runpalin laulu osittain... lieneekö SååmänRååtsäloinän vallan ainakin ääntämyksen perusteella kuultuna? On kyllä tosi hienoa että myös muutkin teinit soittaa humppaa kuin minä ja mielestäni oli kyllä varsin mallikas suoritus ja kun ensimmäistä kertaa katsoin jakson niin oli kyllä huulet kohtalaisen pyöriänä. Runpalin laulusta sen verran kommenttia että minusta se oli ihan OK noin murrosikäisen ääneksi, enkä kyllä itse ainakaan havainnut mitään suomenruotsalaisuutta.. joistain sanoista en tosin kyllä saanut selvää. |
haitari 04.07.2010 22:24:08 | |
---|
Humpparumpali: On kyllä tosi hienoa että myös muutkin teinit soittaa humppaa kuin minä ja mielestäni oli kyllä varsin mallikas suoritus ja kun ensimmäistä kertaa katsoin jakson niin oli kyllä huulet kohtalaisen pyöriänä. Runpalin laulusta sen verran kommenttia että minusta se oli ihan OK noin murrosikäisen ääneksi, enkä kyllä itse ainakaan havainnut mitään suomenruotsalaisuutta.. joistain sanoista en tosin kyllä saanut selvää. Juuri näin! Siellä on ruudussa pyörinyt pitkän linjan bändejä joilla on pasmat aivan sekaisin kun kamera osuu kohdalle. Hyvänkuuloista soittoa ja laulua oli kyllä. Mielestäni tällaisia esiintymisiä pitää pystyä katsomaan hieman sormien läpi, mitä tulee tyyli- ja tekniikkavirheisiin, vaikkakaan tässä tapauksessa eivät meikäläistä häirinneet pätkän vertaa. Probändejä saa ampua täydeltä laidalta, mutta nuoria, uran alussa olevia muusikoita pitää kannustaa eteenpäin. Paremminhan tuo rumpali lauloi, kuin yhden entisen nuorisohumppabändin haetaristi tänäkään päivänä. www.keikkamestari.com |
EP 04.07.2010 23:01:04 (muokattu 04.07.2010 23:04:00) | |
---|
|
isojussi 04.07.2010 23:49:11 | |
---|
haitari: ...Mielestäni tällaisia esiintymisiä pitää pystyä katsomaan hieman sormien läpi, mitä tulee tyyli- ja tekniikkavirheisiin, Niin - silittäkää päätä ja taputtakaa selkään, kun haluatte tehdä jätkälle karhunpalveluksen. Mutta toivottavasti joku teitä fiksumpi ottaa asiallisesti kaverin kanssa puheeks äänensijotuksen, fraseerauksen ja nyppii h:t vittuun t.kirjaiten kyljestä. Sälli soitti sevverta hyvin kannuja ja oli kehityskelponen laulaja, että on ANSAINNUT jeesiä tohon lauluhommaan. Ajatelkaa joskus toisen parastakin, eikä vaan sitä, ettei kukaan ny vaan pahota mieltään. Jos jätkällä on sitten jo kerenny sevverta kertyä kusta päähän, että luulee osaavansa jo tarpeeks, niin pitäköön sitten tunkkinsa. Paremminhan tuo rumpali lauloi, kuin yhden entisen nuorisohumppabändin haetaristi tänäkään päivänä. Mitä sitten? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 05.07.2010 00:06:03 | |
---|
haitari: .. Mielestäni tällaisia esiintymisiä pitää pystyä katsomaan hieman sormien läpi, mitä tulee tyyli- ja tekniikkavirheisiin, vaikkakaan tässä tapauksessa eivät meikäläistä häirinneet pätkän vertaa.. Jep, onhan se noin, varsinkin kun on kysymyksessä kevyt- ja tanssimusiikki, eikä klassinen musiikki/laulu. Kokemuksen ja iän myötä tietenkin kehitystä tapahtuu, kuten kaikilla, mihin suuntaan se jää nähtäväksi. Rumpalin ääntämys oli ihan mukavan kuuloista, joissakin vanhemmissa esim. 60 -luvun levytyksissä kuulee hieman saman tyylistä : ) |
isojussi 05.07.2010 01:00:06 | |
---|
EP: Jep, onhan se noin, varsinkin kun on kysymyksessä kevyt- ja tanssimusiikki, eikä klassinen musiikki/laulu. Kokemuksen ja iän myötä tietenkin kehitystä tapahtuu, kuten kaikilla, mihin suuntaan se jää nähtäväksi. Tommonen itteoppimisen ihannointi ja koulutuksen pelko on EP lapsellista ja typerää. Jos et muuten usko, niin käypä vaikka kuuntelemassa Förstin Johannan keikoilla, kuinka koulutettu ääni pelaa kevyessä musassa. Eipä oo monella jakoo tässä maassa siihen. Rumpalin ääntämys oli ihan mukavan kuuloista, joissakin vanhemmissa esim. 60 -luvun levytyksissä kuulee hieman saman tyylistä : ) Missä pidät vasenta kättäs,kun oikeella taputat selkään? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 05.07.2010 01:06:45 | |
---|
isojussi: Tommonen itteoppimisen ihannointi ja koulutuksen pelko on EP lapsellista ja typerää. Jos et muuten usko, niin käypä vaikka kuuntelemassa Förstin Johannan keikoilla, kuinka koulutettu ääni pelaa kevyessä musassa. Eipä oo monella jakoo tässä maassa siihen. Osuit kyllä harhaan, mä pidän klassisesta musiikista ja itse saanu klasarikoulutuksenkin, mutta muutakin pitää olla ja varsinkin kevyellä puolella ..kaikelle löytyy paikka. |
isojussi 05.07.2010 01:13:05 | |
---|
EP: Osuit kyllä harhaan, mä pidän klassisesta musiikista ja itse saanu klasarikoulutuksenkin, mutta muutakin pitää olla ja varsinkin kevyellä puolella ..kaikelle löytyy paikka. Ei se silti tarkota sitä, ettei perusasioiden tars olla kunnossa. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Bronks 05.07.2010 13:30:52 | |
---|
Ajattelin olla kirjoittamatta, mutta sanon nyt kuitenkin jotain. Jussi, ymmärrän kyllä huolesi teknisistä puutteista. Palautteen rakentavuudesta taas ei voi olla kuin eri mieltä. Reilu kymmenen vuotta olen ollut tuolla koulumaailmassa murkkujen kanssa tekemisissä ja tiedän melkoisen hyvin, ettei kirosanoin ja nöyryytyksin ryyditetystä palautteesta juurikaan niitä oppimisen helmiä poimita. Selkään ei tarvitse taputella, jos suoritukset eivät miellytä, mutta vauhkoamisestakaan ei juuri ole apua. Olen nähnyt poikien esiintymistä kolmeen otteeseen, vuoden kahden välein, ja joka kerta olen saanut positiivisesti yllättyä kehityksestä. Se tuskin loppuu tähän, vaikka osalla porukasta pääprojektina onkin rockbändi Aunrtie Mary, joka voitti viime vuonna valtakunnallisen Ääni ja Vimma -skabailun. Rakentavuus ja kannustus on kyllä hyvä juttu. Ei kenenkään ura ole siihen loppunut. Don't take me serious, I'm just playing. |
isojussi 05.07.2010 16:06:36 | |
---|
Bronks: Ajattelin olla kirjoittamatta, mutta sanon nyt kuitenkin jotain. Jussi, ymmärrän kyllä huolesi teknisistä puutteista. Palautteen rakentavuudesta taas ei voi olla kuin eri mieltä... Niin - enpä tässä ollut heille vielä palautetta antamassakaan - tiedän vasiten kyllä hyvin, miten nuorten kanssa pelataan, kun sitä koko ajan työkseni teen. Kuten sanot, kehityskelponen yksilö, jolloin varmasti ottaa palautteenkin mielellään vastaan ja ymmärtää, ettei pelkällä kiitoksella elä - eikä varsinkaan kehity - kukaan. Nuorille pitää asioista puhua silti suoraan ja kaartelematta osoittaa heikkoudet tekniikassa ja kertoa miten niistä päästään kannustaen ja rohkaisten tekemään sen työn mikä mihinkäkin asiaan kulloinkin tarvitaan. Kovin oon pahoillani, kun käytin pois sanan tilalla v-sanaa .... ... ... tai wtf - ehän oo. Ja eihän siinä laulussa ollu, kun kolme pientä asiaa korjattavana, jokka kaikki vielä helpottais ihan helvetisti ko sälli laulamista. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Bronks 05.07.2010 17:31:56 | |
---|
isojussi: Ja eihän siinä laulussa ollu, kun kolme pientä asiaa korjattavana, jokka kaikki vielä helpottais ihan helvetisti ko sälli laulamista. Totta. Ei olis pitänyt osoitella yhtä miestä. Jotenkin vain ketjua lukiessa jäi sellainen mestarit areenalla - sikainkvisitio -fiilis. Mutta eipä mulla juuri nyt taas kesäpäivän hivellessä muuta. Omaan vapaaseen tahtiin, saa ampua. Don't take me serious, I'm just playing. |
isojussi 05.07.2010 23:55:46 | |
---|
Bronks: Totta. Ei olis pitänyt osoitella yhtä miestä. Jotenkin vain ketjua lukiessa jäi sellainen mestarit areenalla - sikainkvisitio -fiilis. Ok - andöstän... Vähän väärällä meiningillä varmaan lähin liikkeelle minäkin, kun tarkoitin ennemminkin hyvää. Diggasin ihan hemmetisti kokonaisuutena Vanhojen Poikien touhuja ja bändikouluttaja mussa nosti päätään. Oon vaan saatana nähny ihan tarpeeks välinpitämättömien "bändikouluttajien" käddenjälkiä, että aina kun nään nuorisopäntin, jossa on korjattavaa, en osaa oikein olla puuttumatta. Sevgverta me vanhempi sukupolvi ollaan nuoremmille velkaa. Annetaan heille mahdollisuus tehdä asiat alusta asti oikein. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Bronks 06.07.2010 00:05:29 | |
---|
isojussi: Ok - andöstän... Vähän väärällä meiningillä varmaan lähin liikkeelle minäkin, kun tarkoitin ennemminkin hyvää. Diggasin ihan hemmetisti kokonaisuutena Vanhojen Poikien touhuja ja bändikouluttaja mussa nosti päätään. Oon vaan saatana nähny ihan tarpeeks välinpitämättömien "bändikouluttajien" käddenjälkiä, että aina kun nään nuorisopäntin, jossa on korjattavaa, en osaa oikein olla puuttumatta. Sevgverta me vanhempi sukupolvi ollaan nuoremmille velkaa. Annetaan heille mahdollisuus tehdä asiat alusta asti oikein. Jeh, ei mulla mitään opettamista vastaan ole;) Sitä paitsi ammensin vielä kaiken lisäksi potutuksen pääasiassa tosta toisesta ketjusta. Tätä se helle teettää. Don't take me serious, I'm just playing. |
Humpparumpali 06.07.2010 02:00:28 | |
---|
On kyllä jotenki aivan pakko nyt kerrankin kommentoida vedoten tähän ja tuohon toiseen ketjuun jonka EP laittoin tuohon.. Vaikka juuri tästä syystä en täällä m.netissä koskaan mitään kommentoikaan ja mitä suotta, enhän ole edes ammattilainen enkä edes vierestä. Nimittäin en itse jotenkin ymmärrä "ammattimuusikoita"(siis tanssimusiikissa) juuri missään mielessä. En siinä että miksi pitää soittaa niin helkatin pilkulleen ja nuotilleen ja kaikkine hienouksineen mitä nuottiin on painettu, kun ei niitä kuitenkaan normaali kuulija ymmärrä. Ja täytyyhän siinä jotain omaperäistä ja luovaa olla että se porukka tunnetaan. Ja niinkuin tästäkin ketjusta olen ymmärtänyt että tänä vuonna kesäillan valssissa olisi parempi house bändi kuin viime vuonna. Omaan korvaani asia on juuri päin vastoin. Tämän vuotista ei toisinaan edes viitsi kuunnella, mutta viime vuotisessa sentään oli jotain mielenkiintoa ja sitä nyt sentään jaksoi kuunnella. Heistä jotenkin loisti se tekemisen meininki että tehdään yhdessä tätä hommaa (äänissä laulannat ja lähes joka kappaleessa toinenkin ääni mukana ja lähes kaikki temput kerkesi tajuta ja piti kelata moneen kertaan taksi päin että minkä se tuossakin teki ja semmosta) Ja itsekin opin heiltä jonkin verran uutta. Sitten juuri nämä toisen ketjun jutut että Wanhat pojat ei ollut mistään kotoisin ja tällalailla. Niin onhan siinä nyt perhana vähän eroa onko keikkaillut 5 vuotta vai 25 ja onko iältään 15 vai 45 vuotta, eihän sitä voi mitenkään vetää heti eka keikalla, eikä edes viiden vuoden päästä vetää niinku ammattilaiset vaikka ois kuinka harjotellu, siellä keikalla se soittotaito mitataan ja kokemus karttuu. En edes saa läheskään kaikkea puettua kirjaimiksi mitä mielessä olisi kun jotenkin vaan ärsyttää niin paljon... Eikä varmaan kyllä olisi tarpeenkaan kun kukapa sitä noteeraisi millään tavalla kun tehän täällä olette ammattilaisia ja aina oikeassa enkä minä. Ja eihän tämä edes juuri liity aiheeseen, mutta pisteli vaan niin vihaksi jälleen kerran niin ajattelinpa kerrankin kirjoittaa jotain tännekin. P.S. Tottakai saa ja ilman muuta pitääkin antaa palautetta nuorille, eihän sitä muuten opi, mutta.... Aim sori ja gutnait. |