Qsine 29.01.2008 01:04:00 (muokattu 29.01.2008 13:30:45) | |
---|
jon korjaa, jos ja kun jotain puuttuu: 70-lukukomppi on elävää musiikkia parhaimmillaan. Se on pohjimmiltaan beat-komppi, jossa lähes jokaiselle 16-osaiskulle tulee joko snarelle tahi hihat'lle eräänlainen ghost-isku, olematta kuitenkaan ghost-isku, vaan enemmän "solid human being" -isku, joka on melkein yhtä kova kuin itse isku, ehkä kovenpikin. Seurauksena on hyvin levotonta rättäätystä ja kihinää, jota jostain syystä käytettiin hyvin paljon 70-luvulla, ja jossa termit "suljettu hi-hat" sekä "avoin hi-hat" menettävät merkityksensä. Piisiehdotuksia/-esimerkkejä: Charlie Brown, Kenen joukossa seisot? jon: pidäpä aiheesta paikan päällä mestarikurssi-tyyppinen workshop! EDIT: Mainittakoon vielä erikseen, että vaikka 70-lukukompilla voi käytännössä säestää mitä vain (myös kvinttiympyrää), ei se kuitenkaan ole discokomppi. 70-lukukomppi on tarkoitettu soitettavaksi, ei tanssittavaksi... teitä on varoitettu. "Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!" |
isojussi 29.01.2008 01:51:21 | |
---|
Dancing queen, I will survive.... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
kuunsirppi 29.01.2008 07:01:50 | |
---|
jon korjaa, jos ja kun jotain puuttuu: 70-lukukomppi on elävää musiikkia parhaimmillaan. Se on pohjimmiltaan beat-komppi, jossa lähes jokaiselle 16-osaiskulle tulee joko snarelle tahi hihat'lle eräänlainen ghost-isku, olematta kuitenkaan ghost-isku, vaan enemmän "solid human being" -isku, joka on melkein yhtä kova kuin itse isku, ehkä kovenpikin. Seurauksena on hyvin levotonta rättäätystä ja kihinää, jota jostain syystä käytettiin hyvin paljon 70-luvulla, ja jossa termit "suljettu hi-hat" sekä "avoin hi-hat" menettävät merkityksensä. Piisiehdotuksia/-esimerkkejä: Charlie Brown, Kenen joukossa seisot? jon: pidäpä aiheesta paikan päällä mestarikurssi-tyyppinen workshop! Noku kaikki on jo varannu tosta osastosta jonku tehtävän, niin saanko mä laulaa ton Charlie Brownin, jos te soitatte? Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
baron 29.01.2008 07:55:41 (muokattu 29.01.2008 08:04:43) | |
---|
Noku kaikki on jo varannu tosta osastosta jonku tehtävän, niin saanko mä laulaa ton Charlie Brownin, jos te soitatte? Siis The Coastersin "Fee fee fi fi fo fo fum I smell smoke in the auditorium Charlie Brown, Charlie Brown, he's a clown He's going to get caught, just you wait and see (Spoken) Why's everybody always pickin' on me" http://www.youtube.com/watch?v=1QEC0D3P5nA Suomeksi "Kalle taas" "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
KoskPaavo 29.01.2008 09:01:21 | |
---|
Eikka Virtanen lauloi tuon suomeksi muistaakseni "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
baron 29.01.2008 09:37:15 | |
---|
Eikka Virtanen lauloi tuon suomeksi muistaakseni Mä olisin tykännyt laulaa tuon, mutta Laulaja ehti ensin. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
jon lord 29.01.2008 10:20:29 | |
---|
jon korjaa, jos ja kun jotain puuttuu: 70-lukukomppi on elävää musiikkia parhaimmillaan. Se on pohjimmiltaan beat-komppi, jossa lähes jokaiselle 16-osaiskulle tulee joko snarelle tahi hihat'lle eräänlainen ghost-isku, olematta kuitenkaan ghost-isku, vaan enemmän "solid human being" -isku, joka on melkein yhtä kova kuin itse isku, ehkä kovenpikin. Seurauksena on hyvin levotonta rättäätystä ja kihinää, jota jostain syystä käytettiin hyvin paljon 70-luvulla, ja jossa termit "suljettu hi-hat" sekä "avoin hi-hat" menettävät merkityksensä. Piisiehdotuksia/-esimerkkejä: Charlie Brown, Kenen joukossa seisot? jon: pidäpä aiheesta paikan päällä mestarikurssi-tyyppinen workshop! Ilman muuta ja esimerkkien kanssa. Lopuksi voimme esimerkein näyttää muutamia biisejä. COVS jäsen N.o 3 |
KoskPaavo 29.01.2008 11:54:41 | |
---|
Ilman muuta ja esimerkkien kanssa. Lopuksi voimme esimerkein näyttää muutamia biisejä. Kvinttiympyrätaulu olis myös hyvä olla esillä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Ukko 29.01.2008 11:58:29 | |
---|
Noku kaikki on jo varannu tosta osastosta jonku tehtävän, niin saanko mä laulaa ton Charlie Brownin, jos te soitatte? Saanksmä tanssia sen ? |
KoskPaavo 29.01.2008 12:02:52 | |
---|
Mä haluan soittaa haitarilla sen "Flambee Montalbanaise"- valssin jos saan sen hiotuksi huippukuntoon . Teen kevyet laput siitä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
isojussi 29.01.2008 12:29:55 | |
---|
Qsine tarkoittanee kappaletta "Tuolta saapuu Charlie" Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
baron 29.01.2008 12:31:56 | |
---|
Qsine tarkoittanee kappaletta "Tuolta saapuu Charlie" Sitä mä pelkäsinkin:-) "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
kuunsirppi 29.01.2008 13:01:49 | |
---|
Sitä mä pelkäsinkin:-) Mä en pelänny yhtään ja jos mä laulan ja ukko tanssii, niin that's it ! Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
manjaana 29.01.2008 13:14:51 | |
---|
Sitä mä pelkäsinkin:-) Niin mäkin..... ;) -Ennen jutut oli perseestä, nykyään naama on muuttanut samaan osoitteeseen- |
paice60 29.01.2008 20:10:22 | |
---|
Niin mäkin..... ;) Jos Ukko tanssii siellä niin saas nähdä meneekö mahallaan vai selällään niinkuin entisenkin kaverin häissä. Soitetaan mitä soitetaan ja kenen kanssa vaan. Kaikki taittuu kymmenen oluen ja seitsemän viskin jälkeen. Vittu näitä hommia. |
Ukko 30.01.2008 09:40:04 | |
---|
Jos Ukko tanssii siellä niin saas nähdä meneekö mahallaan vai selällään niinkuin entisenkin kaverin häissä. Soitetaan mitä soitetaan ja kenen kanssa vaan. Kaikki taittuu kymmenen oluen ja seitsemän viskin jälkeen. Muistele vaan omia polttareitas (ai niin, ethän sä niistä voi mitään muistaa) tuon selällään ja mahallaan menon kanssa. |
Tankero 30.01.2008 13:14:01 | |
---|
Vaarallisen hyvin näyttäis sopivan tuo päivämäärä kalenteriin. Varmasti, vissiin. |
jeppeq 30.01.2008 13:23:04 | |
---|
Vaarallisen hyvin näyttäis sopivan tuo päivämäärä kalenteriin. Varaan teidän työpaikasta nähden etuvasemmalle 3 minuutin elämyksen suorittaa "lumiperhonen" yhdessä. |
KoskPaavo 30.01.2008 14:52:26 | |
---|
Varaan teidän työpaikasta nähden etuvasemmalle 3 minuutin elämyksen suorittaa "lumiperhonen" yhdessä. Apus minä mukaan "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
paice60 30.01.2008 15:49:44 | |
---|
Vaarallisen hyvin näyttäis sopivan tuo päivämäärä kalenteriin. Saas nähdä miten äijän käy, ettei vaan taas puhuis lämpimikseen. Mukaan vaan jos siltä näyttää. Pääsenpähän näyttämään että kuinka niitä rumpuja OIKEESTI soitetaan. Vittu näitä hommia. |