antsah 10.01.2008 16:37:01 | |
---|
Eikös tuo Pat Boonen "Anniversary Song" ole Ivanovicin "Tonavan Aallot" . Jos on niin eiköhän siinä ole jotain "pilattu" Eiks "Tonava kaunoinen" ole se oikea jonkun oikeesti säveltämä ja Ivanovitsi plagioi lyhentäen siitä "Häämuistot"? Hiihtosankari |
isojussi 10.01.2008 21:39:38 | |
---|
Eiks "Tonava kaunoinen" ole se oikea jonkun oikeesti säveltämä ja Ivanovitsi plagioi lyhentäen siitä "Häämuistot"? HOHOHOHOH - HOOOOOOOHHHHHHHHHHHHH!!! Saako tota käyttää huumorikeikoilla? Annan plussaa! Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Klezberg 10.01.2008 21:47:03 | |
---|
Eiks "Tonava kaunoinen" ole se oikea jonkun oikeesti säveltämä ja Ivanovitsi plagioi lyhentäen Onhan tuo "Donauwellen" paljon lyhyempi nimi kuin "An der schönen blauen Donau", joo. tyyttydyy, tyytty dididii dii... |
Mandoman 10.01.2008 21:52:11 (muokattu 10.01.2008 21:59:51) | |
---|
Eiks "Tonava kaunoinen" ole se oikea jonkun oikeesti säveltämä ja Ivanovitsi plagioi lyhentäen siitä "Häämuistot"? Kyllähän Ivanovits varmaan Straussin valssit on tuntenut, ja kyllä niistä jotakin yhtäläisyyttäkin löytyy, mutta aika kaukaa haetulta tuo plagiointiväite tuntuu. Kyllä ne eri valsseja ovat Plagioitu vai ei, sen voi verrata kuuntelemalla "Tonavan aallot" http://youtube.com/watch?v=l_-WgnhX03o&feature=related Tonava kaunoinen orkesteriversiona: http://youtube.com/watch?v=VTqlLKBKFhg Eiku! |
Mikko T. 11.01.2008 01:45:18 | |
---|
Tehdäänkö silleen et sano sä Ami vaikka biisi tai kaksikin ja mihin tanssilajiin ja tempoon haluat mun arraavan ne ja sitten kerrot mielipiteesi tuloksesta? Huhuu, Aaaaamiiiii??!!?!?? Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
rintapek 11.01.2008 03:23:39 | |
---|
biisi tai kaksikin ja mihin tanssilajiin ja tempoon haluat ? Tarttisko laittaa oitis jakoon "born to be humppa"? One kind of music only - the good kind |
Pete V. 11.01.2008 08:57:42 | |
---|
Hiukan menee sivuun aiheesta, mutta ei ihan off-topiciin. Minua on joskus askarruttanut, miksi Hopeista Kuuta joku sanoo tangoksi, ja, jotain muutakin selkeästi toisen rytmistä ehkä lattarityyppistä, en nyt enää muista mikä. Hopeinen Kuuhan on selkeästi italotrioli, vai mikähän senkään tarkka lajinimimääritelmä olisi ... Ehkä se vaan kansan suussa joskus 50-luvulla ristittiin tangoksi, kun jotain uusia asioita ei vielä silloin yleensä kovin tarkasti oikein tiedettykään, saati sitten kyetty omaksumaan ... |
isojussi 11.01.2008 09:53:08 | |
---|
Mä oon pitemmän aikaa jo miettinyt, että onko Hopeisesta kuusta oikeesti olemassa joku tangolevytys? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
half 11.01.2008 10:09:10 | |
---|
Hiukan menee sivuun aiheesta, mutta ei ihan off-topiciin. Minua on joskus askarruttanut, miksi Hopeista Kuuta joku sanoo tangoksi, ja, jotain muutakin selkeästi toisen rytmistä ehkä lattarityyppistä, en nyt enää muista mikä. Hopeinen Kuuhan on selkeästi italotrioli, vai mikähän senkään tarkka lajinimimääritelmä olisi ... Ehkä se vaan kansan suussa joskus 50-luvulla ristittiin tangoksi, kun jotain uusia asioita ei vielä silloin yleensä kovin tarkasti oikein tiedettykään, saati sitten kyetty omaksumaan ... Kai siksi, että silloin kaikki paitsi selkeästi valssit tai jenkat olivat kansalle täyttä tangoa. Sitä paitsi sen veti Tangokin kuningas Olavi ensimmäinen. Toinenkin ( Pauli Olavi) koitti häntä kompatessamme, mutta se on eri juttu. |
Tankero 11.01.2008 12:42:10 | |
---|
Hiukan menee sivuun aiheesta, mutta ei ihan off-topiciin. Minua on joskus askarruttanut, miksi Hopeista Kuuta joku sanoo tangoksi, ja, jotain muutakin selkeästi toisen rytmistä ehkä lattarityyppistä, en nyt enää muista mikä. Hopeinen Kuuhan on selkeästi italotrioli, vai mikähän senkään tarkka lajinimimääritelmä olisi ... Ehkä se vaan kansan suussa joskus 50-luvulla ristittiin tangoksi, kun jotain uusia asioita ei vielä silloin yleensä kovin tarkasti oikein tiedettykään, saati sitten kyetty omaksumaan ... Mitä siinä Virran versiossa on rumpalin osalta triolia? Varmasti, vissiin. |
KoskPaavo 11.01.2008 13:57:33 | |
---|
Mitä siinä Virran versiossa on rumpalin osalta triolia? Hyvä kysymys, mulla on jossain 60-luvun alkupuolen nuottkin ja siinä ohjeistetaan ; "slow-rock" "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
artope 11.01.2008 15:03:29 | |
---|
Tehdäänkö silleen et sano sä Ami vaikka biisi tai kaksikin ja mihin tanssilajiin ja tempoon haluat mun arraavan ne ja sitten kerrot mielipiteesi tuloksesta? Huhuu, Aaaaamiiiii??!!?!?? Hauska persoona tuo Ami, se on ennenkin tänne sohinut, muttei sitten ole kuitenkaan kaverista kuulunut kuin säikeen avaamisessa.... "On parempi vetää kunnolla kuusikkoon, kuin kainosti kohdalleen" |
Tankero 11.01.2008 15:08:47 (muokattu 11.01.2008 15:09:01) | |
---|
Hyvä kysymys, mulla on jossain 60-luvun alkupuolen nuottkin ja siinä ohjeistetaan ; "slow-rock" Aivan Varmasti, vissiin. |
antsah 11.01.2008 15:15:16 | |
---|
Mitä siinä Virran versiossa on rumpalin osalta triolia? Lopetus ehkä? Hiihtosankari |
manjaana 11.01.2008 15:18:31 | |
---|
Hyvä kysymys, mulla on jossain 60-luvun alkupuolen nuottkin ja siinä ohjeistetaan ; "slow-rock" Mulla on mutsin antama lauluvihko(kirja) ja siinä tuo on foxtrot, Lyytinen tosin esittäjänä. -Ennen jutut oli perseestä, nykyään naama on muuttanut samaan osoitteeseen- |
Mikko T. 11.01.2008 17:22:17 | |
---|
Hauska persoona tuo Ami, se on ennenkin tänne sohinut, muttei sitten ole kuitenkaan kaverista kuulunut kuin säikeen avaamisessa.... Ami on sen verran kova jannu kansainvälisesti arvostettuna tanssi-, tanssimusiikki- ja musiikkikriitikkona, että eihän hän meille mistään mitään tietämättömille idiooteille ehdi antaa aikaansa kuin aniharvoin. Ehdotankin kansalliselle kieliseuralle tai vastaavalle instanssille sanonnan "Jos Luoja suo" muuttamista muotoon "Jos Ami suo". Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Martso 11.01.2008 17:29:10 | |
---|
Älkäähän nyt. Jos Ami harmittaa, niin jättääkää sen threadit ja postaukset omaan arvoonsa, älkääkö kiihtykö ku kemiläisen näläkä. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
Jami 11.01.2008 18:22:59 | |
---|
Teimmä hiljan yhdelle tanssilevylle Reetun "Harva meistä on rautaa"-biisin jenkkana. Siitä tuli aika hauska kun se piti murjoa jenkan muottiin. Roikastettiin b-osassa porukalla. Eli huumoripuolellehan tuo meni. Uuden jenkan menestyksen mittaa tanssiyleisö aikanaan. Kyllähän meillä jokaisella on oma mielikuvamme biiseistä jotka ovat omaan korvaan oikeita kun ne esitetään siten kuin olemme ne aluksi oppineet kuulemaan. Originaali on originaali. Vaikka monesti juuri se minun ensimmäisenä kuulemani versio ei olisikkaan maailmassa originaali. Päivittelihän se yks poikeroinenkin suureen ääneen kun radiossa Vesterinen veti haitarilla säkkijärvenpolkkaa: onko joku tollo tuon soittoäänen oikein levyttänytkin??? Soittajan korva tietysti taittuu herkemmin myös uusiin tulkintoihin. Tanssija testaa uutta rytmiikkaa tanssin ehdoilla. Maallikko kuulee yksiselitteisesti että soittavat väärin, eihän se noin mene. Tanssimuusikon varmaankin kannattais yrittää ymmärtää tuota tanssijamaallikkoa. Vai? Amin kysymys on ihan mielenkiintoinen. Mitä ovat sellaiset kappaleet jotka ovat kuulijoille syntyneet uudestaan uutena ja erilaisena versiona. Onko niitä? Ja nyt ei saa seata eri sukupolvia keskenään. Joku "pysy aina pikkuveljenä" ja vastaavat on tehty uudelleen mutta uudelle sukupolvelle. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
half 11.01.2008 19:21:25 | |
---|
Hyvä kysymys, mulla on jossain 60-luvun alkupuolen nuottkin ja siinä ohjeistetaan ; "slow-rock" Rumparisti vetää kai jotain puolikomppia erittäin hitaasti. |
jeppeq 11.01.2008 20:33:08 | |
---|
Mitä ovat sellaiset kappaleet jotka ovat kuulijoille syntyneet uudestaan uutena ja erilaisena versiona. Onko niitä? Ja nyt ei saa seata eri sukupolvia keskenään. Joku "pysy aina pikkuveljenä" ja vastaavat on tehty uudelleen mutta uudelle sukupolvelle. Ei taida semmosta tangoa esim. olla, jota ei osin tai kokonaan biittinä olis "uusiosovitettu", tai sitten "ihan mitä vaan" jota rautalankabändit (esim. Jyväskylän takkutukka) vetää twistinä, esimerkkinä vaikka Nälkämaan twist. Noita kun kuulee 2 tuntia putkeen, niin ihan heti ei halua kuulla uudestaan. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu rautalankamusiikin käytöstä esimerkkinä. |