Aihe: Tapsan tahdeilta
1 2 3 4 5 6
WanhaWetäjä
01.08.2007 13:42:41

Katohan, kun WW:kin oikein herkistyy. Sullahan on tunteita! :)

Mitäs tuo taas tarkoitti?

Jos olen perusluonteeltaani pessimisti/kyynikko/realisti, niin ei kai estä mua tuntemasta myöskin positiivisia tuntemuksia?
Mulla on viis lasta, olen edelleen saman naisen kaa onnellisesti naimisissa, pidän mm hissimusasta, elokuvamusasta, yleensäkin musiikista joka herättää jotain mielikuvia ja sisältää enemmän kuin ne kolme perussointua ja typerän lyriikan...ts nykyinen suomi-iskelmä, rautalanka yms ei herätä mussa oikeen mitään tunteita, ainakaan positiivisia.

Kuin myöskään sekvensseripohjilla vedetty "live"kama tanssimusassa ei vaan ole se mun juttu, kuin ei myöskään Casio-osastot ja ilman käsiä/korvia soittaminen...eli en vois kuvitella diggailevani jotain sekuosastoa tyyliin "wittu, onpas hieno pohjat, millä sä oot noi tehnyt???", kun tiedän tarkalleen miten helppoa nykytekniikalla on tehdä vaikka minkälaisia pohjia.Ja valmiita saa pilvin pimein netista.

50 vuotta on nyt sitten todellisuutta, eli Casio-kortti on ansaittu, mutta ennemmin mä meen vaikka bingoon tai Pakkahuoneen päivätansseihin, kun ostan jonkun fuckin` moulinexin!

HOHO!

Arvostus ja kehut mä annan niille joille se kuuluu ja jos siltä tuntuu, ja Aisa&Mäkki sen takuulla ansaitsevat!
artope
01.08.2007 13:45:21

Jos olen perusluonteeltaani pessimisti/kyynikko/realisti, niin ei kai estä mua tuntemasta myöskin positiivisia tuntemuksia?
Mulla on viis lasta, olen edelleen saman naisen kaa onnellisesti naimisissa, pidän mm hissimusasta, elokuvamusasta, yleensäkin musiikista joka herättää jotain mielikuvia ja sisältää enemmän kuin ne kolme perussointua ja typerän lyriikan...ts nykyinen suomi-iskelmä, rautalanka yms ei herätä mussa oikeen mitään tunteita, ainakaan positiivisia.

Kuin myöskään sekvensseripohjilla vedetty "live"kama tanssimusassa ei vaan ole se mun juttu, kuin ei myöskään Casio-osastot ja ilman käsiä/korvia soittaminen...eli en vois kuvitella diggailevani jotain sekuosastoa tyyliin "wittu, onpas hieno pohjat, millä sä oot noi tehnyt???", kun tiedän tarkalleen miten helppoa nykytekniikalla on tehdä vaikka minkälaisia pohjia.Ja valmiita saa pilvin pimein netista.

50 vuotta on nyt sitten todellisuutta, eli Casio-kortti on ansaittu, mutta ennemmin mä meen vaikka bingoon tai Pakkahuoneen päivätansseihin, kun ostan jonkun fuckin` moulinexin!

HOHO!

Arvostus ja kehut mä annan niille joille se kuuluu ja jos siltä tuntuu, ja Aisa&Mäkki sen takuulla ansaitsevat!

Plussan napsautin tästä!
"Yöllä myrsky alkaa..."
isojussi
01.08.2007 13:52:02
... ja sisältää enemmän kuin ne kolme perussointua ja typerän lyriikan...ts nykyinen suomi-iskelmä, rautalanka yms ei herätä mussa oikeen mitään tunteita, ainakaan positiivisia.

Helvetin hyvin sanottu.

Niin ansaitteekin.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
01.08.2007 13:57:30 (muokattu 01.08.2007 13:59:35)

HOHO!

Herkkä ja hyvä mies näytät olevan ja pidät läheisistäsi hyvää huolta.

terv. kolmen lapsen isä, humppamuusikko

Sertzo-setä.
jon lord
01.08.2007 14:02:52 (muokattu 01.08.2007 14:05:39)
K "wittu, onpas hieno pohjat, millä sä oot noi tehnyt???", kun tiedän tarkalleen miten helppoa nykytekniikalla on tehdä vaikka minkälaisia pohjia.Ja valmiita saa pilvin pimein netista.

Täälläkin on kavereita jotka tekevät itse pohjat ja eivät käytä mitään valmiita ohjelmia niihin. Ei tarvi aina yleistää segu-miehiä kädettömiksi ja sormettomiksi ei musikaalisiksi , jotka ovat vain soittavinaan. Sovittaminen ja biisien tekeminen alusta lähtien ei sekään ole joka miehen hommaa. Miettiminen mitä voi ja miltä mikin soitin kuuluu, mitkä ovat kunkin soittimen soivimmat äänialat ja miten ne käyttäytyvät. Sitten "piirretään" paperille sovitukset ja muutellaan niitä tarpeen mukaan. Tuo sovitushommakaan ei käy kaikilta saati sitten nuotille kirjoittaminen. Saati sitten soitinopin perusteet joita joidenkin on täytynyt jopa opiskella tietääkseen miten ne käyttäytyvät.
Tämä vain siksi että vi...aa tuo yleistäminen segu miehistä. Tuo ilmiö mitä laivoilla on nähty että kaikki tulee "levyltä" sitä minäkään en siedä, mutta mieluummin minä soitan taustojen kanssa viihdettä. On kivempi soitella pianoa kun taustalla on juuri sellaiset pohjat mitä itse haluaa kun itse on ne tehnyt alusta loppuun.

Edit. Kädetön ja jalaton silloin tällöin itsekin segu mies lähtee tästä pitämään urkukonserttia.
COVS jäsen N.o 3
Sertzo S
01.08.2007 14:05:49 (muokattu 01.08.2007 14:06:41)
Muuten: Mulla on yksi näkemykseni eräästä biisistä, jossa ennen solistista suoritusta on 13b9-sointu. Tarkempi alysointi tulee, myöhemmin.
WW:lle. Milloin käytit ko. sointua viimeksi keikallasi ja missä biisissä?

Setä
isojussi
01.08.2007 14:14:32
Lordi puhuu asiaa - sequjen vääntämisessä on ensiarvoisen tärkeää tietää miten mirtäkin soittimia matkitaan mahdollisimman oiean kuuloisesti.

Tosin sekin on tunnustettava, että vaikka aikanaan on täysin "tabula rasa" vaiheesta tullut sequt väännettyä, niin nykyään teen niin vaan pääsääntöisesti.

Perkele rehellinen pitää olla, mutta ei naivi - jos Band-in-the-boxilla saa käypäsen aihion (paino sanalla aihio) tai käsiin osuu valmis, toimiva pohja, niin otan järjen käteen ja editoin niistä - mulla on kans mukava eukko ja pienet lapset, joille halusta suon senkin säästyneen parituntisen.

Kyllä mä sen "pikku vilungin" korvaan sitten keikalla sitäkin kovempana shöynä.

Mutta eihän joidenkin mielestä pelkkä laulaminen ja esiintyminen ole mitään.....
isojussi
01.08.2007 14:16:41
Edit. Kädetön ja jalaton silloin tällöin itsekin segu mies lähtee tästä pitämään urkukonserttia.

Hyvää keikkaa - tää posetiivari lähtee transkriptaamaan kolmesta biisistä nuotit éräälle tähtöseksi pyrkivälle neitokaiselle.
Sertzo S
01.08.2007 14:18:11
Odottelen tässä WW:n vastausta, mutta sitä ennen käyn lähikaupassa. :)
artope
01.08.2007 14:19:36

Odottelen tässä WW:n vastausta, mutta sitä ennen käyn lähikaupassa. :)

Onksiel kaljaa tarjouksessa?
"Yöllä myrsky alkaa..."
Musiikkia korville
01.08.2007 14:20:42

Onksiel kaljaa tarjouksessa?

Vaiko kenties nätti myyjä?
By: MK
Sertzo S
01.08.2007 14:31:21 (muokattu 01.08.2007 14:31:35)
Vaiko kenties nätti myyjä?

Lähipalvelutoimintoa kaikkine näineen. :)
Welldrum
01.08.2007 15:43:42
...

Onneksi olkoon 50 v. johdosta !
Ilman viinaa ei sitten soiteta korkeintaan kuin selvinpäin !.
poppamies
01.08.2007 16:06:40

Ko kisassa tuomarina olleena voin sanoa että oikeaan osotteeseen meni voitto!... vähän jo mietin että mites tässä oikeen käy...

Varmaan meni oikeaan osoitteeseen tuo voitto. En epäile yhtään! Huvitti vain kun syntyi sellainen mielikuva tuosta kirjoituksesta että osa tuomaristosta oli jo etukäteen päättänyt mikä olisi kilpailun kannalta sopivin tulos.
G strings are for strippers!
WanhaWetäjä
01.08.2007 16:07:46

Muuten: Mulla on yksi näkemykseni eräästä biisistä, jossa ennen solistista suoritusta on 13b9-sointu. Tarkempi alysointi tulee, myöhemmin.
WW:lle. Milloin käytit ko. sointua viimeksi keikallasi ja missä biisissä?

Setä

On niin kallis sointu että ei näillä liksoilla kannata käyttää lainkaan...kun ei nyt kerkiä ko sointua testaan muuta kun kitaralla, siis miltä se kuulostaa, niin paha sanoa tuon yleisemmästä käytöstä.Kitaralla ainkaan ei ole häävin kuulonen sointu irrallisena, pianolla varmaan toimii paremmin, kun saa noita ääniä vähän hajotettua...?

Nuottikuvissa, tanssimusan ollessa kyseessä, ei tuohon varmaankaan kauheesti tarvi törmäillä;-)

En muista ikinä soittaneeni tuota sointua tanssikeikalla, ainakaan tahallani!

HOHO!
KoskPaavo
01.08.2007 16:22:51
Nyt heräsin hillitön uteliaisuus siitä mikä biisi on kyseessä. Pannaan arvauskilpailu pystyyn.
Mulla on jotenkin kumma muistikuva että jossain Carpentersien biisissä olis ollut tuommoinen. Muuta en nyt sano.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
baron
01.08.2007 19:03:27 (muokattu 01.08.2007 19:08:26)

Nyt heräsin hillitön uteliaisuus siitä mikä biisi on kyseessä. Pannaan arvauskilpailu pystyyn.
Mulla on jotenkin kumma muistikuva että jossain Carpentersien biisissä olis ollut tuommoinen. Muuta en nyt sano.

Kukaan ei multa kysynyt mitään mutta vastaan kummiskin:
Piisi, jossa mä viimeeksi sitä soitin oli "This Masquerade" ja vaikka se ei oo Carpentersien piisi vaan jonku Leon Russellin niin Carpenters on tehneet siitä hyvän koverin.

Sointuhan sopii melkein mollipiisiin kuin mollipiisin dominanttitehoiseksi, mixb2b6 asteikon kanssa käytettäväksi.
Käy siihen myös domdim.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Tankero
01.08.2007 20:41:14
Kukaan ei multa kysynyt mitään mutta vastaan kummiskin:
Piisi, jossa mä viimeeksi sitä soitin oli "This Masquerade" ja vaikka se ei oo Carpentersien piisi vaan jonku Leon Russellin niin Carpenters on tehneet siitä hyvän koverin.

Sointuhan sopii melkein mollipiisiin kuin mollipiisin dominanttitehoiseksi, mixb2b6 asteikon kanssa käytettäväksi.
Käy siihen myös domdim.

Hah, nimenomaan jonku Leon Russellin.
Varmasti, vissiin.
isojussi
01.08.2007 22:24:17
On niin kallis sointu että ei näillä liksoilla kannata käyttää lainkaan...

No pyydä hyvänen aika aikuinen mies enempi rahaa!
Coelhinho21
02.08.2007 02:29:35

Aisalle ja Mäkille onnea. H.*@.TIN kova juttu tuo :-)
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)