isojussi 26.07.2007 09:20:10 | |
---|
...Mullekin on useita kertoja tullut joku tanssibändin tyyppi sanomaan, ku "me nyt vaan ollaan tälläisiä humppasoittajia" ja "kyl teillä oikeilla muusikoilla kelpaa" tms.. Jännää vastakkainasettelua. Suurin osa kaikista muusikoista on myös humppakeikkoja tehnyt paljon. Se nyt on vaan yks osa muusikkoutta eikä siinä oo mitään hävettävää!! ... Hiton hyvin sanottu - painan plussaa. Sitähän meikäläinenkin on tällä palstalla useesti ihmetelly, kun ollaan olevinaan vii saatanan mainioo soittajaa ja kovaa vetomiestä, että mikä vaan taittuu, mutta lopunperin se oma työ on niin helvetin paskaa ja arvotonta, että on ihan oikeinkin sietää vaikka minkälaista kohtelua ja olosuhteita. Aika hyvänä esimerkkinä oli pitkään yks täkäläinen ammattihumppaduo, jonka kanssa vertailtiin, mistä asti ajavat pistarin jälkeen yöllä kotiin. Aika saatanan paljon lähempää, kuin mä. Siis TOD paljon. Toisella on vielä pienemmän lapset, kuin mulla. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Begemoth 26.07.2007 10:35:30 | |
---|
Keski-Suomesta käsin katsoen kipuraja menee just siinä Tornion kohdalla. Kyllähän ajaa jaksaa, mutta kello on liian paljon, kun saavutaan kotio. Menee biorytmit turhan sekaisin... Ouluun yöksi. Vaikkakin Oulun yössä on harvoin nukuttu...heh. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
korgie 26.07.2007 11:20:40 | |
---|
Keski-Suomesta käsin katsoen kipuraja menee just siinä Tornion kohdalla. Kyllähän ajaa jaksaa, mutta kello on liian paljon, kun saavutaan kotio. Menee biorytmit turhan sekaisin... Siinäpä se. Etenkin sellaisilla, jotka ovat sitten viikolla normaalissa päivätyössä, on ehkä helpompaa taas palata arkena normaaliin päivärytmiin, kun ei tarvitse viikonloppuna kääntää päivärytmiä ihan ylösalaisin; melkein vaan. :) Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
riff 26.07.2007 14:40:04 | |
---|
Vaikkakin Oulun yössä on harvoin nukuttu...heh. Joo, huhhuh! "Kamala" kaupunki!! ;-) Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
Tankero 26.07.2007 18:57:13 | |
---|
Joo, huhhuh! "Kamala" kaupunki!! ;-) Ei ole kuin Paska kaupunni. Varmasti, vissiin. |
baron 26.07.2007 20:34:15 | |
---|
Joo, huhhuh! "Kamala" kaupunki!! ;-) Ai, on mulla suunnilleen joka kaupungissa "nukuttaja"! Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
jjussila 26.07.2007 21:54:24 | |
---|
Ai, on mulla suunnilleen joka kaupungissa "nukuttaja"! Niin tietysti, tarkoittanet niitä pienessä purkissa olevia tabletteja... ..ei helev...olisko noin?..... |
Fuzzy Boner 26.07.2007 22:21:00 (muokattu 26.07.2007 22:22:51) | |
---|
Niin tietysti, tarkoittanet niitä pienessä purkissa olevia tabletteja... Taidanpa ottaa yhden. |
jjussila 26.07.2007 22:42:41 | |
---|
Taidanpa ottaa yhden. Paree niin, kuin koko lasti, tulis unesta liian syvä ja pitkä... ..ei helev...olisko noin?..... |
Riksteri 27.07.2007 09:52:12 | |
---|
Mullekin on useita kertoja tullut joku tanssibändin tyyppi sanomaan, ku "me nyt vaan ollaan tälläisiä humppasoittajia" ja "kyl teillä oikeilla muusikoilla kelpaa" tms.. Onhan siinä eroa monessakin suhteessa, soittaako kuuntelemaan tulleille nuorille ja trenditietoisille poppareille tai musiikista jotain ymmärtävälle konserttiyleisölle vaiko elähtäneille turakaisille, jotka koristelevat hienon esityksen omilla koreografioillaan. Todellinen taiteilija ei mielellään tee karkeita kompromisseja ja nimenomaan niitä täytyy suositun tanssiorkesterin tehdä ja rutkasti. |
korgie 27.07.2007 10:32:32 | |
---|
Todellinen taiteilija ei mielellään tee karkeita kompromisseja ja nimenomaan niitä täytyy suositun tanssiorkesterin tehdä ja rutkasti. Se kompromissien tekeminen kai se sitten on mikä usein tökkii; ei suostuta soittamaan "liian helppoja juttuja". Monta kertaa on tullut vastaan tämmöisiä koulunkäyneitä muusikoita, joilla kyllä on tekninen soittotaito kohdallaan ja kaikki vauhdikkaammat "bilekappaleet", rock/pop ym. menee ihan nappiin, mutta auta armias sitten kun pitäisi pari humppaa ja valssia soittaa, jotka nyt varmasti on soittoteknisesti niitä kaikkein helpoimpia soitettavia - ei tule mitään... Menikö jakeluun vai väännetäänkö malli rautalangasta? |
Martso 27.07.2007 12:36:14 | |
---|
Fuzzyhan on puhunu täällä aisaa. Minä henk.koht. toivon aina, että oltaisiin mahdollisimman paljon keikkareissuilla yötä tien päällä. Meillä nimittäin kun on tuo Tre asemapaikka ja ite punkkaan kehä 1:n sisällä = ongelmia. Pitäis oikeesti muuttaa korpeen, niin elämä olisi paljon yksinkertaisempaa. :) Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
baron 27.07.2007 23:02:52 (muokattu 27.07.2007 23:03:05) | |
---|
Todellinen taiteilija ei mielellään tee karkeita kompromisseja ja nimenomaan niitä täytyy suositun tanssiorkesterin tehdä ja rutkasti. Ei! Nyt oot väärässä. Me humppamuusikot vain olemme niin hyviä, että meiltä taittuu genre kuin genre. Mun poikani, menestyvä rock-muusikko, joka periaatteessa inhoaa humppaa/tanssimuusiikkia, on ihan oikeesti antanut mulle irtopisteitä siitä mitä mä joudun soittamaan pitäen sitä vaativana verrattuna hänen musaansa, jossa ne soittaa yhden setin/tunnin/10 kappaleen keikkoja viimeiseltä CD:ltään. Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes. |
isojussi 28.07.2007 03:05:00 | |
---|
...Pitäis oikeesti muuttaa korpeen, niin elämä olisi paljon yksinkertaisempaa. :) Tuossa lienee totuuden siemen. Aatteles mulla on parin sadan kilsan matkan sisällä Helsinki, Turku, Lahti, Jyväskylä, Pori - ai niijja tietty Tampesteri. Ja joka suuntaan suht iso tie. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Bronks 28.07.2007 08:42:54 (muokattu 28.07.2007 08:43:25) | |
---|
Meitän kotona toi yöpyminen reissun päällä ei aiheuta ainakaan hurraahuutoja. Joka kerta on tullut sellanen jäätävä hiljaisuus, jos ei ukkoa kuulu yöksi kotiin. Niinpä niitä kertoja ei sitten olekaan paljon. Ensi yönäkin loppuu privaattiveto Raumalla yheltä, huomenna sounditsekkaus klo 11.00 Nokialla, mutta aamuyöllä käydään Turun kulmilla nukkumassa. Parempi niin kuin... |
Fuzzy Boner 28.07.2007 11:27:58 | |
---|
Meitän kotona toi yöpyminen reissun päällä ei aiheuta ainakaan hurraahuutoja. Joka kerta on tullut sellanen jäätävä hiljaisuus, jos ei ukkoa kuulu yöksi kotiin. Niinpä niitä kertoja ei sitten olekaan paljon. Ensi yönäkin loppuu privaattiveto Raumalla yheltä, huomenna sounditsekkaus klo 11.00 Nokialla, mutta aamuyöllä käydään Turun kulmilla nukkumassa. Parempi niin kuin... Mä tulin himaan just tos klo 5 "eiliseltä" keikalta. Kohta Seinäjoelle; siellä yö poies. 14 maissa huomenna himassa. Darra. Toivottavasti ei huomenna. On tää kova ala. Yks kovimmista. Ei kannata mennä muusikon kanssa naimisiin. Mä en ookaan. |
isojussi 28.07.2007 11:32:13 (muokattu 28.07.2007 11:32:39) | |
---|
Mä tulin himaan just tos klo 5 "eiliseltä" keikalta. Kohta Seinäjoelle; siellä yö poies. 14 maissa huomenna himassa. Darra. Toivottavasti ei huomenna. Se krapula tuntuu tulevan välillä näissä hommissa ilman viinaakin. Mä ajan aina Seinäzoulta kotiin, mut sulla onkin siihen reilu tunti viä tykö - tosin tästä etiäpäin ei tie enää voi paljon parantua. Mä olin eilen kotona jo about kahdelta, mutta märkänä, kuin uitettu koira. kekka oli saaressa ja veneessä ei ollut paljon katteita. On tää kova ala. Yks kovimmista. Ei kannata mennä muusikon kanssa naimisiin. Mä en ookaan. Hehe - yks kovimmista, mut myös yks upeimmista. Siis ainaskin ala. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
paice60 29.07.2007 23:14:24 | |
---|
Mä puhuin että jos mahdollista niin kiva ajaa himaan yöks ku on saanut olla tarpeeks pois. Ja meillä muilla rivisoittajilla on myöskin niitä keikkapäiviä joskus lähelle 250 / vuosi joten älä raukottele siinä yhtään. Jengi aina jaksaa täällä painaa itsensä jotenkin poppareiden "alapuolelle". Liimataisen sanoin "häntää pystyyn". Samaa venettä jne.. Antakaa armoa. Mullekin on useita kertoja tullut joku tanssibändin tyyppi sanomaan, ku "me nyt vaan ollaan tälläisiä humppasoittajia" ja "kyl teillä oikeilla muusikoilla kelpaa" tms.. Jännää vastakkainasettelua. Suurin osa kaikista muusikoista on myös humppakeikkoja tehnyt paljon. Se nyt on vaan yks osa muusikkoutta eikä siinä oo mitään hävettävää!! Ja vielä tohon 2 viikkoon. Mä en pystyis tällä hetkellä tosiaankaan olemaan niin pitkään yötä päivää kotoa pois perhesyiden takia, joten siinä mielessä.. Mulla on kaks eri konserttirundia (+paljon yksittäisiä duuneja) syksyllä jossa pisin aika putkeen öitä taitaa olla 5 ja sekin pistää täällä kodin päässä koville. Pyrin siis tulemaan aina himaan kun mahd. Keikkapäiviä saattaa hyvinkin olla joku 20 putkeen 2 vapaapäivällä, mutta jos ne on ees 200km sätellä himasta niin tuun edes aamuksi auttamaan. Tajusko nyt varmasti kaikki mun pointit. Huomenta vaan. Fuzzyn aamuavautuminen No joo. Olin vähän viskissä silloin kun tuon kirjoitin. Pointti oli se että täällä monet eivät todellakaan ole kotoa pois edes päivääkään. Minä ja sinä ja monet muut ollaan oltu oma osamme useampaankin kertaan. ajattelin vain hieman keikuttaa venettä ja hyvin näköjään onnistuin. Kotiin minäkin aina menen kun vähänkin on mahdollista ja välillä vaikka ei olisikaan. Eikun hyviä keikkoja vaan törmäillään jossain kohtaa. Paice60:n Yöavautuminen. Vittu näitä hommia. |
jjussila 30.07.2007 03:32:19 | |
---|
Outoo, ettei Himoksen kokoisessa järjestelmässä löydy orkesterille muuta majoituspaikkaa, kuin patalahden Essolta...no, huoneet olivat siistit.... ..ei helev...olisko noin?..... |
isojussi 30.07.2007 04:19:21 | |
---|
Paisettakin ymmärrän siinä mielessä, että kyllähän täällä pyörii moni joka haaveilee nuhruisesta keikkamajoitushotellista. Mä aina välillä funtsin, että kun se kerran on mahdollista, niin pitäiskö viritellä Megeen joku peti ja jäädä joskus jonkin häämestan pihaan goisaamaan vaikka ihan vaan muutamaks tunniks ja ajella kotiin vasta aamutuimaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |