Riksteri 26.06.2007 23:53:21 | |
---|
Mainoksessa ei pidä puhua mistään hinnoista, vaan ne ovat sopijapuolien välisiä asioita. Suoraan sanoen myyntiteknisesti ala-arvoinen veto. Lauantaimakkaraa myydessä tai ojaa kaivaessa on hyvä ilmoittaa kilo/tuntihinta, mutta esiintymistilaisuudet ovat hieman enemmän tapauskohtaisia. Markkinataloudessa pyritään aina voiton maksimointiin l. jos myyjä jo esittelyssä kertoo ettei oikein itsekään arvosta tuotettaan, niin mitä se kertookaan siitä asiakkaalle. Tämä oli kaiketi provo mutta kommentoin silti. Jos myyjä jo esittelyssä kertoo ettei oikein itsekään arvosta tuotettaan, niin minulle se kertoo terveestä itsekritiikistä ja halusta tehdä asioita paremmin kuin mihin katsoo kykenevänsä. Harrastuksissa on sellainen hyvä puoli, että voi odottaa saavansa enemmän ja aidompaa mihin kukaan liiketaloudellisesti ajatteleva olisi valmis panoksiaan uhraamaan. Olen nyt muutaman päivän aikana heitellyt noin 30 kuutiota maata, omaksi ilokseni ja ilman korvausta. Ei siinä mitään liiketaloudellista järkeä ole ja kädetkin väsyvät mutta saahan siitä jotain muuta kuin rahaa tai toimeentulon. |
isojussi 27.06.2007 04:04:10 | |
---|
Hm... Voi teirän kanssanne. Sonetin pojat tekee ihan varmasti joka keikalla parhaansa ja tuotehan on asiallisesti laatuineen tarkastettavissa heidän kotisivuiltaa - eli jos asiakas on vielä hinnan kuultuaan ostamassa, hän tietää mitä tilatessaan saa. Keikan tahi pari pojille hommanneena (muisti pätkii) tiedän että tekevät työnsä (siis muutkin asiat kuin soittamisen) asiallisesti - tosin ehkä ihan vähän turhankin halvalla. Vois ne ny edes tessin ottaa - vai8kka niin kuin oon monasti ihmetellyt, että miten niin moni kuvittelee tessin kuuluvat vasta kokeneelle prolle - SE ON PERKELE MINIMI!!! Ihan varmasti on heidänKIN soitossaan korjaamista, mutta kritiikki pitää aina suhteuttaa kohteeseen. Tosin alkutaipaleella (tai oikeastaan aina) asiallinen, perusteltu palaute on aina hyvästä - kuin myös palautteen saajan nöyryys. Se, mikä mua naurattaa näissä monissa rinta-kaarella-hääkeikka-mestareissa, on soittomäärän ym. pikku palikoiden hinnoittelu. Siis MITÄ VITTUA??? Jos kerran siihen keikkaan kumminkin se koko ehtoo menee, niin pannaa kerrasta kunnon hinta ja palvellaan asiakas sen mukaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
HotWheels 27.06.2007 06:52:43 | |
---|
Aika monesti on tullut kuunneltua ravintolassa näitä ns. ammattibändejä, joiden leipää nämä Sonetit mukamas nakertaa. Lähes yhtä monta kertaa on tullut todettua, että suhteellisen munatonta meininkiä ja mieluumin kuuntelisi vaikka tällaista Sonettia joka tekee rakkaudesta musiikkiin, kuin ammattitrioa, joka tekee jostain muusta syystä ;) |
Sertzo S 27.06.2007 07:07:38 (muokattu 27.06.2007 07:08:23) | |
---|
Aika monesti on tullut kuunneltua ravintolassa näitä ns. ammattibändejä, joiden leipää nämä Sonetit mukamas nakertaa. Lähes yhtä monta kertaa on tullut todettua, että suhteellisen munatonta meininkiä ja mieluumin kuuntelisi vaikka tällaista Sonettia joka tekee rakkaudesta musiikkiin, kuin ammattitrioa, joka tekee jostain muusta syystä ;) Millä lailla munatonta touhua tanssiravintoloissa sitten noin yleensä? Omat rajoitteensa ja vaikeutensa niissäkin on musan esittämiseen. Sonettiin en tässä tämän kummemmin levyraatimaisesti puutu. |
Musiikkia korville 27.06.2007 08:23:46 | |
---|
Myös mun mielestä tän vois lukita. Mitä järkeä naureskella toisten tasolle? Pistäkää omat näytteenne nettiin ja pyytäkää arvostelemaan, niin eiköhän se onnistu. Yleisesti mä oon sitä mieltä, että toisten tasolle naureskelee ne, joilla on eniten itellä parantamisen varaa ja/tai helvetin huono itsetunto. Keikkahintoja voi ruotia, mut tuolla on sille jo yks topicci. By: MK |
kepulainen 27.06.2007 08:30:10 | |
---|
Myös mun mielestä tän vois lukita. Mitä järkeä naureskella toisten tasolle? Pistäkää omat näytteenne nettiin ja pyytäkää arvostelemaan, niin eiköhän se onnistu. Yleisesti mä oon sitä mieltä, että toisten tasolle naureskelee ne, joilla on eniten itellä parantamisen varaa ja/tai helvetin huono itsetunto. Keikkahintoja voi ruotia, mut tuolla on sille jo yks topicci. Samaa mieltä. Harrastelijat katkerana ilkeilevät ammattilaisille liksoista ja väsyneestä meiningistä ja ammattilaiset tuskistuvat harrastelijoiden hinnattomuuteen ja osaamattomuuteen. Näin se on ja aina tulee olemaan. ..mut ajankuluahan tämä kirjoittelu on, joten jatkakaa ihmeessä vielä ainakin noin 5 sivua dadaa!:) |
isojussi 27.06.2007 08:43:04 | |
---|
Aika monesti on tullut kuunneltua ravintolassa näitä ns. ammattibändejä, joiden leipää nämä Sonetit mukamas nakertaa. Lähes yhtä monta kertaa on tullut todettua, että suhteellisen munatonta meininkiä ja mieluumin kuuntelisi vaikka tällaista Sonettia joka tekee rakkaudesta musiikkiin, kuin ammattitrioa, joka tekee jostain muusta syystä ;) Tällainen fiilis mullakin on ja sinä saatkin multa tästä plussan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 27.06.2007 08:51:18 (muokattu 27.06.2007 08:53:00) | |
---|
Munalukkoon vaan ja äkkiä! Menee vain turhan tappeluksi kohta. |
poppamies 27.06.2007 11:22:04 | |
---|
... Pistäkää omat näytteenne nettiin ja pyytäkää arvostelemaan, niin eiköhän se onnistu. Yleisesti mä oon sitä mieltä, että toisten tasolle naureskelee ne, joilla on eniten itellä parantamisen varaa ja/tai helvetin huono itsetunto... Tätä minäkin oon sanonut vuositolkulla mutta aina piiloudutaan tuon "tekijäoikeuden" taakse. Hatunnosto kaikille rohkeille joilla on munaa laittaa oikeaa näyttöä bändin oikeista taidoista muitten kuultavaksi. Päällimäisenä näistä mainittakoon "Anglia Orkesteri" G strings are for strippers! |
Epämuusikko 27.06.2007 11:53:48 (muokattu 27.06.2007 12:09:34) | |
---|
Tällainen fiilis mullakin on ja sinä saatkin multa tästä plussan. Laita nimiä kehiin, niin saat minultakin plussan. EDIT: hups, poistin. eikä tässäkään tekstissä ollut mitään pointtia. Alkaa vaan kiehuttaa tämä "ammattimuusikko vs harrastajamuusikko" - haitat, edut ja muu köyden- ja kissanhännänveto. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä." -Noir.
Bustard #1 |
isojussi 27.06.2007 13:02:34 | |
---|
Laita nimiä kehiin, niin saat minultakin plussan. Eipä ole tosiaankaan jäänyt mieleen - tai no yhtenä karuimmista esimerkeistä Klabbi bändeineen pari vuotta sitten Työväen Musiikkitapahtumassa. Ei riitä, että soittaa periaatteessa oikein. Oli kyllä kova pettymys itselleni, sillä diggaan kyseistä artista laulajana kovasti. No - yks tuttuni tienasi elantonsa aikoinaan melkoisen munattomassa sequduossa. Nyt kaveri on onneksi päässyt reippaampaan seuraan - munattomuus taisi johtua duokaverista. Alkaa vaan kiehuttaa tämä "ammattimuusikko vs harrastajamuusikko" - haitat, edut ja muu köyden- ja kissanhännänveto. Tossa asiassa oot kyllä oikeessa. Laatua ja paskaa tehdään molemmissa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
v_m_kangas 27.06.2007 13:41:37 (muokattu 27.06.2007 13:43:15) | |
---|
Aika paljonhan tuo "laatu" on myös makukysymystäkin. Jos minä heitän jonkin bändin hyvänä, joku toinen voi olla sitä mieltä, että siinäpä onkin vasta munaton meininki. Bändi on useasti enemmän kuin soittajiensa summa. Tosin yksikin "huono" soittaja vie bändiä rajusti alaspäin, mutta yksi virtuoosi ei nosta bändin tasoa. Voi jopa käydä toisin. Tässä tuo "huono" mielestäni tarkoittaa sellaista soittajaa, joka ei vain ominaisuuksiltaan ole kokoonpanoon sopiva. Jossakin toisessa bändissä tuokin voi olla vallan mainio virtuoosi. Bändissä pitää olla oma henkensä. Jos vain otetaan parhaat soittajat ja lyödään poppoo pystyyn, ei ole mitään takeita, että soitto kuulostaisi hyvältä/munakkaalta. Mielestäni tämä korostuu niissä bandeissä, jotka esittävät omaa tuotantoaan. Noissa iskelmä- ja tanssikuvioissa mennään pitkälti valmiiden standardisovitusten mukaan joten huippuammattilaiset toistavat ne virheettömästi. Tosin tuo saattaa sitten aiheuttaa sen, että siitä sopasta puuttuu munaa. Vedetään virheettömästi ilman minkäännäköistä intohimoa sitä performanssia kohtaan. Humppaa tai soita humppaa |
isojussi 27.06.2007 13:53:29 | |
---|
Aika paljonhan tuo "laatu" on myös makukysymystäkin.... Niin kai - vaikka eiks kumminkin ens pelissä lähdetä siitä, että kukin soittaa oikeat äänet oikeaan aikaan oikealla lailla. Ja kyllä sen munankin pystyy opettelemaan. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ukko 27.06.2007 14:22:08 | |
---|
Samaa mieltä. Harrastelijat katkerana ilkeilevät ammattilaisille liksoista ja väsyneestä meiningistä ja ammattilaiset tuskistuvat harrastelijoiden hinnattomuuteen ja osaamattomuuteen. Näin se on ja aina tulee olemaan. Monet harastelijat ovat parempia muusikoita kuin monet ammattilaiset ja toisin päin. Tämä on fakta. |
KoskPaavo 27.06.2007 14:39:07 | |
---|
Monet harastelijat ovat parempia muusikoita kuin monet ammattilaiset ja toisin päin. Tämä on fakta. Ammattilaiset vaan 98%:sesti tietävät mistä on kysymys. Tämä on fakta "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
Ukko 27.06.2007 14:45:15 | |
---|
Ammattilaiset vaan 98%:sesti tietävät mistä on kysymys. Tämä on fakta Voisin myös kertoa että tunnen ammattilaisia jotka eivät kovinkaan ammattilaisia ole sen perusteella että tietäisivät mistä on kysymys mutta saavat soittamisesta kuitenkin elantonsa. Ja tunnenpahan myös harrastelijoita jotka tietävät mistä on soittamisessa kyse ja soitto myös taittuu mutta he eivät saa soittamisesta elantoansa. Tämäkin on fakta. |
poppamies 27.06.2007 14:50:38 | |
---|
Ammattilaiset vaan 98%:sesti tietävät mistä on kysymys. Tämä on fakta Kerroppa minulle mistä asiasta esim. uunituore ammattilainen tietää enemmän kuin esim. 30v keikkaa tehnyt amatööri? G strings are for strippers! |
KoskPaavo 27.06.2007 14:57:55 | |
---|
Kerroppa minulle mistä asiasta esim. uunituore ammattilainen tietää enemmän kuin esim. 30v keikkaa tehnyt amatööri? "Uunituore" ei olekaan ammattilainen , ilmeisesti tää tietokin liittyy siihen että vain oikea ammattilainen tietää tuonkin. Lopetetaan jo. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
isojussi 27.06.2007 15:38:22 (muokattu 27.06.2007 15:38:34) | |
---|
Taas sekoitetaan kaksi eri asiaa keskenään: Ammattilainen ja ammattitaitoinen. Ammattilainen tekee kyseistä työtä ammatikseen, amatööri ei. Kyseinen status ei välttämättä kerro ammattitaidosta yhtään mitään suuntaan tai toiseen. Ainostaan sen, että ammattilaisella ajan kuluessa rutiinitaso kasvaa vääjäämättä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
half 27.06.2007 15:39:56 | |
---|
Tätä minäkin oon sanonut vuositolkulla mutta aina piiloudutaan tuon "tekijäoikeuden" taakse. Hatunnosto kaikille rohkeille joilla on munaa laittaa oikeaa näyttöä bändin oikeista taidoista muitten kuultavaksi. Päällimäisenä näistä mainittakoon "Anglia Orkesteri" Miten niitä laitetaan tänne? Kas, siinä pulma. Levyjämme voi ostaa myös hyvin varustetuista alan myyntipaikoista. |