baron 06.07.2007 13:08:47 (muokattu 06.07.2007 13:15:58) | |
---|
Olisko eka Carola, toinen Do You Wanna Dance. Kuuskytluvun kauan soiva blues? Se on koveri jenkkipiisistä (Post World War II Blues), Hectorin sanat, originaaliäänite -69 Vanha Isäntä. Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
mack the knife 06.07.2007 16:59:40 | |
---|
Kuuskytluvun kauan soiva blues? Se on koveri jenkkipiisistä (Post World War II Blues), Hectorin sanat, originaaliäänite -69 Vanha Isäntä. Sori. Oliko toka oikein? COVS n:o 1. |
uruttaja 06.07.2007 17:00:12 | |
---|
Sori. Oliko toka oikein? Mikä meillä vois mennä oikein, ei edes kolmas. |
mack the knife 06.07.2007 17:01:48 | |
---|
Mikä meillä vois mennä oikein, ei edes kolmas. Hähhäh! Niinpä tosiaan. Kerro lisää uusista tuulista kun tiedät. COVS n:o 1. |
uruttaja 06.07.2007 17:02:27 | |
---|
Hähhäh! Niinpä tosiaan. Kerro lisää uusista tuulista kun tiedät. Kerronpa kun on kerrottavaa. Nyt on kilsat ihan täys. |
slowdive 07.07.2007 00:15:51 (muokattu 07.07.2007 00:21:32) | |
---|
Vähälle on jäänyt toistaiseksi apu tässä ketjussa. Jos joku haluaa vielä yrittää avausviestin kriteerit täyttää, niin nimenomaan kiinnostaisi Levysuositukset, eli levyn nimeä mukaan. Starbojen nimien listaus ei sinänsä nyt auta. Pitkän uran tehneiltä artisteiltakaan en millään haluaisi sortua mihinkään tuoreeseen "40 Unohtumatonta" kokoelmiin, vaan ennemmin hakisi niitä alusta loppuun kuunneltavia levykokonaisuuksia. Kai niitäkin on iskelmäpuolella joskus tehty? E: "Best Of -kokoelmat" tyrmättyäni onkin hyvä vielä kysyä että mitäs tavaraa tuo joka ale-korista löytyvä Nostalgia -sarja on? Onko se sitä itseään, vai jotain ylijäämäkuraa? Siitäkin sarjasta kun tietenkin ne olavivirrat, reijotaipaleet ja lailakinnuset löytyy. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley) |
baron 07.07.2007 00:21:00 | |
---|
Vähälle on jäänyt toistaiseksi apu tässä ketjussa. Jos joku haluaa vielä yrittää avausviestin kriteerit täyttää, niin nimenomaan kiinnostaisi Levysuositukset, eli levyn nimeä mukaan. Starbojen nimien listaus ei sinänsä nyt auta. Pitkän uran tehneiltä artisteiltakaan en millään haluaisi sortua mihinkään tuoreeseen "40 unohtumatonta" kokoelmiin, vaan ennemmin hakisi niitä alusta loppuun kuunneltavia levykokonaisuuksia. Tä? Ei silloin aikoinaan "levykokonaisuudet" olleet kuin savikiekon kaksi puolta, vinyylisinkun kaksi puolta tai vinyyli-EP:n neljä piisiä. Älppärit tulivat vasta paljon myöhemmin. Art Blakey: "Someone played a wrong note and jazz was born" |
slowdive 07.07.2007 00:25:38 (muokattu 07.07.2007 00:31:34) | |
---|
Tä? Ei silloin aikoinaan "levykokonaisuudet" olleet kuin savikiekon kaksi puolta, vinyylisinkun kaksi puolta tai vinyyli-EP:n neljä piisiä. Älppärit tulivat vasta paljon myöhemmin. No riippuu mistä vuosikymmenestä puhutaan. Itse en ole missään vaiheessa tarkentanut hakuani aikaan ennen "levykokonaisuuksia". 60-70-luvulla niitä jo tehtiin, ja kelpaa tähän tarpeeseeni just eikä melkein. E: Lisätään nyt selvyyden vuoksi vielä, että levy voi ja saa mielelläänkin olla kokoelma-sorttia, mutta siis näin kuvittellisena esimerkkinä niin ennemmin se vuonna -75 ilmestynyt 10 biisin ja puolentunnin "Parhaat", kuin vuonna 200x ilmestynyt koko uran kattava kymmenen CD:n boksi... "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley) |
piiska2 10.07.2007 14:14:06 | |
---|
Itselläni on Reijo Taipaleen eka albumi, joka ei ole mikään kokoelma tietääkseni. Mukana siis Satumaa ja Tähdet meren yllä. Se on levyhyllyssä kunniapaikalla. Kyllä kai 60-luvulla tuli jo LP:t iskelmäpuolellekin. Nythän Kirkan LP:tkin on julkaistu CD:inä. Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones |
jajuhani 10.07.2007 17:36:32 | |
---|
Itse tulin aikoinaan hankkineeksi muutaman Valitut Palat-yhtiön julkaiseman kokoelman: "Suomessa toivottua" 108 suomalaista listasuosikkia iskelmistä ikivihreisiin. (ekalevyssä merkintä VPS 1051, RDFS 191, vuosilukua ei löydy).; "Sävel kiertää maailmaa" Kevyen musiikin toivekonsertti, (VPS 1021, RDFS 132, vuosiluku löytyi 1974),; "Humppafestivaalit" (9583A, ei vuosilukua),; "Harmonikan mestarit" (V90007VV1/1, BIEM/ncb, vuosiluku 1991). Kokoelmissa 12 vinyyliä (LP). En tiedä mistä löytäisit näitä, lainata en halua, enkä myydä pois. Vaikka tekniikka etenee, niin minä hankin upouuden vinyylilevyjen soittimen, jolla silloin tällöin soittelen vanhoja vinyyleitäni. PS Kaikkiaan kokoelmastani löytyy n. 2600 eri kappaletta. Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |
Sertzo S 10.07.2007 18:59:01 | |
---|
Mulla on myös yksi valittujen Palojen ja Finlevyn levypaketti eli Lauantain toivotut levyt Suomen suosituimmat sävelmät 1928-1972. Yksi lätty tuosta paketista puuttuu niistä yhdeksästä. Olisikohan joku kiinnostunut tuon vajaan kokoelman ostaan? Mulla ei ole vinyylisoitinta |
jajuhani 10.07.2007 19:15:13 | |
---|
Mulla on myös yksi valittujen Palojen ja Finlevyn levypaketti eli Lauantain toivotut levyt Suomen suosituimmat sävelmät 1928-1972. Yksi lätty tuosta paketista puuttuu niistä yhdeksästä. Olisikohan joku kiinnostunut tuon vajaan kokoelman ostaan? Mulla ei ole vinyylisoitinta Kokoelma kiinnostaa, mutta isälläni (89v) on se omassa hyllyssään, joten odottelen perintöä. (Häneltä löytyy myös Mantovanin kokoelma, sekä lisäksi joitain ikivanhoja vinyyleitä, savikiekot tuli hävitettyä valitettavasti). Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle. |