Aihe: Kirka on poissa
1 2 3 4 5
stagestar
31.01.2007 18:11:53
Mestari on poissa. Yksi suurimmista idoleistani ja yksi suomen parhaista rocklaulajista. pieni suuri mies. Tämä hiljensi todella.
rok rok !!!
jon lord
31.01.2007 18:38:32
Pitkän ja hienon uran tehnyt maamme mittakaavassa suuri tähti. Rauha hänen sielulleen.
COVS jäsen N.o 3
ninmari
31.01.2007 19:08:46
Kylläpä nyt lähtee suuria muusikoita.=( Hyvää matkaa sinne paremmalle puolelle myös Kirkalle.Silta yli synkän virran.
En laula nuoteista.Laulan rahasta!
Mirrinsane
31.01.2007 19:43:04 (muokattu 31.01.2007 19:43:44)

Lepoonsa rauhaa toivon, todella.

Muistan kuulemishetken varmaan aina, pysäyttävä uutinen. Hieno mies.
kalamies#52 >-)))>
Jami
31.01.2007 20:02:27

Koitin tuossa laskeskella koska oon Kirkan nähnyt ekakerran. Päädyin vuoteen 1967 Kauhavan juhannusjuhlilla. Laskujeni mukaan Kirka olis ollu silloin 16v ja mä 13v.

Kysyin vaimolta että voisko tuo olla oikein laskettu? Sanoi olleensa silloin 6v ja katsoneensa Kirkan keikkaa isänsä olkapäiltä. 17 vuotta myöhemmin sitten tapasimme uudestaan ja tositarkoituksella. Siis vaimon kanssa.

Idols-kisan ikäraja on tuon 16v. ja vois kyllä kysyä että kuka noista kokelaista kestäis sen valtavan suosion mikä Kirkalla silloin oli. Ei sellaista massahysteriaa vielä oltu Suomessa nähty. Tietääkseni Kirka on hoitanut tonttinsa tyylillä ja luotettavasti. Rock-asenne hänellä on ollut äänessä. Tosi ammattilaisen ja herrasmiehen kuvan olen hänestä saanut.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Rypsolisti
31.01.2007 20:28:22
Levätköön Kirka rauhassa.
Fender Stratocaster '62
isojussi
31.01.2007 20:28:34
Mä oon nähny livenä Kirkan kahdesti:

- 80-luvulla hard-rock-proggis Aitoon Hokalassa. Rumpalilla oli sähkikset (d-drum?), joiden bassarit oli ruuvattu pitkiin, valkoisiin öljytynnyreihin.

- Mestarit-kiertueella Lahdessa.

Hienosti veti.

Niinkun veti kaikissa niissä biiseissäkin genrestä riippumatta, joita äsken Radio Suomessa soi.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
BigPapa
31.01.2007 22:38:09

Viimeiseen Mieheen mennään..
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Martso
01.02.2007 00:43:59
Viimeiseen Mieheen mennään..

Ja Tiukka Linja! Ei mitään sanomista.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
manjaana
01.02.2007 16:06:45
Kauniisti kirjoitettu mielestäni, joten pistän tänne myös..

http://www.onnistuja.fi/Artikkelit.aspx?f=shw&r=21&a=141
-Pieru on henkistä paskaa-
Tankoprinssi
01.02.2007 17:55:10 (muokattu 01.02.2007 17:57:02)

Koitin tuossa laskeskella koska oon Kirkan nähnyt ekakerran. Päädyin vuoteen 1967 Kauhavan juhannusjuhlilla. Laskujeni mukaan Kirka olis ollu silloin 16v ja mä 13v.

Kysyin vaimolta että voisko tuo olla oikein laskettu? Sanoi olleensa silloin 6v ja katsoneensa Kirkan keikkaa isänsä olkapäiltä. 17 vuotta myöhemmin sitten tapasimme uudestaan ja tositarkoituksella. Siis vaimon kanssa.

Idols-kisan ikäraja on tuon 16v. ja vois kyllä kysyä että kuka noista kokelaista kestäis sen valtavan suosion mikä Kirkalla silloin oli. Ei sellaista massahysteriaa vielä oltu Suomessa nähty. Tietääkseni Kirka on hoitanut tonttinsa tyylillä ja luotettavasti. Rock-asenne hänellä on ollut äänessä. Tosi ammattilaisen ja herrasmiehen kuvan olen hänestä saanut.

Laitoit paremmaksi. Minä näin tämän mahtavan artistin ekan kerran 1970 tai 1971 kun asuin lähellä erästä silloista tanssipaikkaa. Noin 10 vuotiaina pojankoltiaisina olimme siellä piha-alueella kurkkimassa kun nuorten tyttöjen joukko-hysteria pääsi valloilleen ja edellä karkuun juoksi pieni intiaania muistuttava kaveri pitkä tukka liehuen mokkaisessa hapsutakissaan. Myöhemmin sitten vasta tajusin, että kuka tai mikä se kaveri oikein oli.
Seuraavan kerran näin samanlaista massahysteriaa vasta 80-luvulla, kun kaverini oli Dingon hommissa.
R.I.P Kirka
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
baron
01.02.2007 18:03:08 (muokattu 01.02.2007 18:03:44)

En oo ihan varma vuodesta, mutta joskus 60-luvulla oon nähnyt Kirkan Islandersin solistina jossain stadilaisessa konsertissa.
("Andy" Einiö käväisi vetämässä Islandersin kanssa yhden piisin "Farmer John")
COB No 1 "The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Kumiankka
01.02.2007 18:14:49
Itsellä tuli mieleen muun muassa että kerran taas olin kapakassa ja Kirka oli esiintymässä ja veti muuten älyttömän hienosti huuliharpulla, eli osasi soittaa. Hector tästä huuliharppujutusta mainitsikin, ja tuli mieleen että olisikohan millekkään levytykselle tarttunut tuota soitantoa.

Muutaman kerran keikalla nähneenä ja levyjä ja telkkuesityksiä kuunnellessa tuli usein ajatelleeksi että miehen rutiini ja rautainen kokemus näkyi ja kuului monessa pikku jutussa, vääriä ääniä väärään aikaan ei kuulunut. Eräisiin toisiin "suuriin iskelmätähtiin" verraten Kirka heitti täydet setit ja veti hiki pinnassa kuin huippu-urheilija ikään eikä tullut vasta yhdentoista jälkeen lauteille muutamaa hittiä varten. Levytysuran laadussa ja kestossa on jossain mitassa jotain samankaltaisuutta Olavi Virran kanssa.

Ensimmäisen kerran livenä taisin nähdä nuorena kollina paikallisessa suositussa soittoruokalassa. Kaverille sanoin että viitsiikö sitä mitään Kirkaa lähtä katsomaan, sisäänpääsymaksukin on melkoinen. Kaveri joka ymmärsi näitä asioita paremmin sanoi että naisia on tupa täynnä kun Kirka on esiintymässä. Niin se sitten olikin...
Tankero
01.02.2007 18:43:42
Semmoinen seikka mua kans Kirkassa ilahdutti, että sillä oli aina helevetin kova taustabändi.
Jollain Markku Arolla ym ei aina 70-luvullakaan ollu kovin häävi ryhmä takana, mutta Kirka oli taattu.
Varmasti, vissiin.
Jone the Bone
01.02.2007 19:19:24

Semmoinen seikka mua kans Kirkassa ilahdutti, että sillä oli aina helevetin kova taustabändi.
Jollain Markku Arolla ym ei aina 70-luvullakaan ollu kovin häävi ryhmä takana, mutta Kirka oli taattu.

Rytmikkäästi säestän (siis, komppaan) tuota, että Kirka todellakin piti tasoa myös bändeissään. Näin viimeksi Kirkan livenä loppusyksystä viime vuoden puolella ollessani itsekin keikalla Viking Isabellalla. Kirkan omat äänivarat olivat osittain jotenkin hukassa, mutta täydellä "höyryllä" ja antaumuksella hän veti keikkansa loistavan bändin säestämänä. Tuosta hyväntuulisesta meiningistä ja valtavasta energiasta olisi monella nuoremmallakin tähdeksi pyrkivällä solistilla oppimista.

Vaikka Kirka on nyt poissa, hänen musiikkinsa ei kuole koskaan.
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
EP
01.02.2007 19:33:21

No, kyllähän Kirka on muutenkin vähän eri sarjaa!
Rokkimamma75
01.02.2007 22:13:57
Oli kyllä semmoinen uutinen että veti jalat alta, onneksi oli takana sohva mihin istahtaa kun seitsemän uutisista tapahtuneen kuulin. Juicen poismenoa osasi odottaa, niin sairas kun oli, mutta tämä tuli kyllä kuin isku palleaan.

Kolme kertaa samalla keikalla oltiin (n 5 vuoden sisällä) ja viimeisimmällä keikalla Kirka itse tuli oikein halaamaan ja morjestamaan - ulkoinen habitus taitaa olla mulla silleen mieleenjäävä että on helppo muistaa vaikka paljon soittajia näkeekin..
Mahtavan kohtelias ja ystävällinen jopa meille rivisoittajille, ja ehdotonta Suomen kärkikastia esiinyjänä ja yleisön villitsijänä vaikka ääni alkoikin olla aika huonossa kuosissa.

Kiitos Mestarille.
Life is a Bitch and so am I!
KoskPaavo
01.02.2007 23:02:14
Tietääköhän kukaan kuinka kauan Kirka tätä haitarinsoittoa harrasti? Oli ollut Lasse Pihlajamaan Harmonikkaopistossakin. Tämä ilmeisesti 1950 -luvun lopulla ja 60-luvun alussa.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
uruttaja
01.02.2007 23:04:39
Tietääköhän kukaan kuinka kauan Kirka tätä haitarinsoittoa harrasti? Oli ollut Lasse Pihlajamaan Harmonikkaopistossakin. Tämä ilmeisesti 1950 -luvun lopulla ja 60-luvun alussa.

Luin jostain, ehkä sen kirjasta, että Mantsurian kummut yms. haitaribiisit tipahti vieläkin.
Lapis
02.02.2007 21:40:10
Mä olin Kassun konserttitapahtumassakin Kirkan kanssa samalla stagella ja suurena Halos-aikakauden fanina (niin hevi/rock kuin iskelmäkin) oli kyllä kova isku. En meinannut uskoa koko uutista mutta oli pakko kun kännykkä lauloi koko ajan ja joka viestin sanoma oli sama... R.I.P.
Kyllä poijat tapahtuu!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)