Aihe: Valmiiksi sovitetut biisit
1 2 3
pekkajau
18.11.2006 23:17:44 (muokattu 18.11.2006 23:22:11)
Elikkä arkipäivän tullen tämä poika marssii musiikkiliikkeesee ostamaan uusbassoharmonikan. Mikä olis hyvä merkki. Aika monet soittaa kuulemma Casotolla. Taijankii ostoo sellasen. Vai tulisko halavemmaks, jos tilais sen netistä..

Taijat pekkajau uunottaa meikäläistä! Googlella ei löyvy yhtään osumaa sanoila uusbassoharmonikka, eipä myöskää hakusanala vaihtobassoharmonikka..

Osta rohkeasti joku venäläinen peli niin tulee kaupan päälle muutamia muitakin ongelmia kun tämä vaihtobasso! Samallahan siinä silloin muuttuu kotonakin koko ilmasto ihan kuin Rio de Janeiron yöksi! (Katso... hajunpoisto-osasto!)
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
Mandoman
18.11.2006 23:25:57 (muokattu 18.11.2006 23:31:32)
Osta rohkeasti joku venäläinen peli niin tulee kaupan päälle muutamia muitakin ongelmia kun tämä vaihtobasso! Samallahan siinä silloin muuttuu kotonakin koko ilmasto ihan kuin Rio de Janeiron yöksi! (Katso... hajunpoisto-osasto!)

En minä venäläistä. Kyllä minä ostan Casoton, semmosen pianomallin, vai olisko se toine malli, näppäinpeli käheemmän näkönen?.. Ei oo muute mikkään heleppo homma tämä harmonikan osto. On monenlaista ropleemata.. eto asiassa...
Myös öitten himmeä kuulaus ja säihkyvä rovion hehku. Kalaveikkojen hilpeä suulaus ja lepästä lehväinen pehku. On salmien suussa hämärää, tyven selällä ääneti päilyy..
pekkajau
18.11.2006 23:31:50 (muokattu 18.11.2006 23:34:30)
En minä venäläistä. Kyllä minä ostan Casoton, semmosen pianohaitarin, vai olisko se toine malli näppäinpeli käheemän näkönen?.. Ei oo muute mikkään heleppo homma tämä harmonikan osto. On monenlaista ropleemata.. eto asiassa...

Kysy Kivekkäältä?
http://www.kivekas.fi/
Mandoman
18.11.2006 23:50:50 (muokattu 18.11.2006 23:51:11)
Kyllä tiältä muusikoiden.netin tanssimusiikkipuolelta pitäs löytyvä apu tähän minu harmonikkaropleemaan.. En minä miltään Kivekkäältä.. Onko se ees tolokun soettaja?
Myös öitten himmeä kuulaus ja säihkyvä rovion hehku. Kalaveikkojen hilpeä suulaus ja lepästä lehväinen pehku. On salmien suussa hämärää, tyven selällä ääneti päilyy..
pekkajau
18.11.2006 23:53:44
Kyllä tiältä muusikoiden.netin tanssimusiikkipuolelta pitäs löytyvä apu tähän minu harmonikkaropleemaan.. En minä miltään Kivekkäältä.. Onko se ees tolokun soettaja?

Sen mitä minä oon sitä kuullut niin on se pikkusen jälillä!
pekkajau
18.11.2006 23:59:55 (muokattu 19.11.2006 00:10:17)
"Eero ei ollut!" (sori että laitan tähän esille taas vaihteeksi todella vanhan keikkakokemukseni!)

Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!
omarklah
19.11.2006 00:11:55

Plussa ja sympatiaa !
Karu on ollut kokemus...
Tää sit sanois tälleen...
Mandoman
19.11.2006 00:26:41
Minäkin annoin lussan pekkajaulle. Vastaavalainen kokemus, ei yhtä karu mutta:

Soitin porukassa, jossa oli hanuri, rummut, basso ja minä komppikitarassa/maniska. Komppipuoli oli ihan kohtuullinen, vaikka ite sanonkin, mutta ongelma oli hanuri. Äänet voimakkaalla ja myös bassopuoli käytössä ja tältä soittajalta se ei sujunut alkuunkaan Oli se melkonen sointusekamelska! Eikä auttanut, vaikka sitä bassopuolta koitettiin kääntää päältä pois. Joka satsin alussa tämä maestro koitti onko se bassopuoli päällä ja pisti hieman voimakkuutta lisää. Ja taas me soitettiin!
Jonte
19.11.2006 12:01:10
Tarkoitat lienee "Lehtistä"?

No varmaan Lehtisenkin, joita en ole kuitenkaan nähnyt. Tarkoitin Juicen nuottivihkoja, joiden kirjoitetuilla stemmoilla pärjää kappaleissa hyvin pitkälti.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
Mandoman
19.11.2006 12:42:49
Kysy Kivekkäältä?

Kysytty on, ja se sano, että ei oo Casotto-merkkistä haitaria vaihtobassolla. On vaan joitakiin Kiuletti-merkkisiä standardi-ja melodiabassolla. Nyt mäni kyllä toisvaikeeks..
On salmien suussa hämärää, tyven selällä ääneti päilyy..
R.Syke
19.11.2006 12:46:09 (muokattu 19.11.2006 12:47:09)
Mitä ne tuommoset bassot haitarissa on? Jossakin haitarissa on kuulemma vaihtobasso.

Eppäilen, jotta joissain hanureissa on seksipassokin kaupan piälle.

Jaa sovitukset? No, Litmasen on hyviä.
Mandoman
19.11.2006 12:54:05
Eppäilen, jotta joissain hanureissa on seksipassokin kaupan piälle

Iliman muuta, selevähä se..

Jaa sovitukset? No, Litmasen on hyviä.

Kotipitäjässä asu ennen vanhaa Räätäli-Taisto, joka oli hyvä sovittammaa. Minunkii rippipuku istui piälle kertasovituksela..Oli se melkone velho sovittammaa...
R.Syke
19.11.2006 12:58:23
Iliman muuta, selevähä se..

Kotipitäjässä asu ennen vanhaa Räätäli-Taisto, joka oli hyvä sovittammaa. Minunkii rippipuku istui piälle kertasovituksela..Oli se melkone velho sovittammaa...

Tais olla sukua sille valtakunnansovittajalle - mikä se nyt oli - Reini-kustaa - tai jotain sp.
isojussi
19.11.2006 21:29:59
"Eero ei ollut!" (sori että laitan tähän esille taas vaihteeksi todella vanhan keikkakokemukseni!)...

Eiköös tää oo jo siinä Kuusisen kirjassakin?
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
pekkajau
19.11.2006 21:58:12 (muokattu 19.11.2006 21:59:41)
Eiköös tää oo jo siinä Kuusisen kirjassakin?

No se vaan sattuu olemaan alunperin minun tänne tm-palstalle kirjottama ja kokema keikka- anekdootti, jonka Kuusinen sinne kirjaansa otti ja ottihan se muutaman muunkin...ehkä kaikilla ei vielä sitä mainiota kirjaa ole?
paice60
19.11.2006 22:36:01
Se vaihtobasso tossa haitarissa on se että vaihdetaan koko haitari johonkin oikeeseen soittimeen.
Miks´ mä oon täällä?
isojussi
20.11.2006 07:46:22
No se vaan sattuu olemaan alunperin minun tänne tm-palstalle kirjottama ja kokema keikka- anekdootti, jonka Kuusinen sinne kirjaansa otti ja ottihan se muutaman muunkin...ehkä kaikilla ei vielä sitä mainiota kirjaa ole?

Niin toki on - eikä ollut kai ees enää kolmaskaan kerta, kun sen tänne postasit? No, ihan hyvä juttu tuoreempienkin jäsenten lukee.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
uruttaja
20.11.2006 07:48:53
Niin toki on - eikä ollut kai ees enää kolmaskaan kerta, kun sen tänne postasit? No, ihan hyvä juttu tuoreempienkin jäsenten lukee.

Vanhoina pedagogeina muistuttakaamme että kertaus on opintojen isoäiti tai sitten anoppi.
Mandoman
20.11.2006 09:46:56 (muokattu 20.11.2006 09:53:02)
Se vaihtobasso tossa haitarissa on se että vaihdetaan koko haitari johonkin oikeeseen soittimeen.

No selevishän se vaihtobassokin viimein. Kiitoksia!

Uuden soittimen ole käynyt puhelinneuvotteluja asiantuntijoiden kanssa ja minulle on mm. suositeltu, että haitarin sijaan hankkisin kosketinsoittimet. Koska asia on edennyt täysin odottamattomaan tilaan on soitinhankinnan strategia laadittava kokonaan uudelleen ja harkittava tarkoin mikä on paras vaihtoehto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)