Aihe: Katkeroitunut vanha muusikko?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Epämuusikko
31.08.2006 12:04:41
Tämä on niin tuttua...niin tuttua!

Esim. entisessä työpaikassani sai aina olla joka vitun kiehussa joita henkilökunnalle tai joillekin vitun vieraille järjestettiin aina ilmaiseksi laulattamassa ja illistelemässä jotain sketsiä tai jotain temppuratoja tekemässä.
-------------
Minä sanoin sillon sille että senkus ite hierot siellä vaan ilmaseksi niitä perkeleitä niin paljon kun sinun mielestäsi omaasi "talkoohenkeesi" kuuluu!

Plussaa. Laittaisin useamman mutta en kehtaa.
I absolutely Weckl. Bustard #1
uruttaja
31.08.2006 12:05:39
Mulla meni tää vaan vikapäin, että tuli ensin perhe ja sitten haaveet. Tää rajottaa aikast paljon. Emäntä on ollu viimeset 7 vuotta kotona ja lähti nyt opiskelemaan. Taloudellinen toimeentulo on ollut ja on vielä toistaiseks vastakin täysin mun harteilla. Ei pysty ottamaan liian suuria riskejä... 5 henkisen perheen elättäminen yksinään vaatii kuitenkin tietyn vakauden ja varmuuden.

Tulis elämään jännitystä, kun koskaan ei voi tietää mikä keikka pysyy kalenterissa ja minkä liimis peruu. X3m-ala sanoisin.
lukkari
31.08.2006 12:24:52
Noh, täytyy pikku hiljaa alkaa uskomaan että teitä ammattimuusikoita yksinkertaisesti vituttaa ammattimuusikkona oleminen. Nyt se on kuultu joko kaikilta kerran, tai sitten joiltakin useampaan ketaan. Uskotaan!
Seuraavaksi mieleen nousee kysymys, vituttaako myös soittaminen kaiken kaikkiaan, ja vituttaako jo pelkkä musiikki sinänsä? Toisaalta satan kyllä ymmärtää asenteen jos ei tämä musisointi jollekin ole antanut yhtään mitään. Ei kunniaa, ei mainetta, ei rahaa, eikä minkäänlaista tyydytystä. Jos ei ihminen saa mitään tyydytystä tekemisistään niin joko tekee koko ajan vääriä asioita tai sitten liian vähän asioita. Näin sen täytyy olla.

Kyllä se on niin että kun soittaa 7 iltaa viikossa kännisille törtöille,soittaa ja asuu samojen jätkien kanssa jossain vitun pienessä huoneessa jossa ei mahdu edes pierasemaan.

Joskus oli sängytkin niin limpissä että piti nukkua suurin piirtein basistin varpaat suussa ja noin puolen metrin päässä rumpali pani jotain muijaa yms Kylhän tää nuorempana meni jotenkin.

Kysymyshän ei ole siitä että muusikkona oleminen tai soittaminen vituttaa.Päinvastoin.Mutta kyllähän se että 7 iltaa viikossa mennään joku saatanan jätkän humppa aina klo 23.17 sen takia kun bändin pomolla on aina nuotit samassa järjestyksessä.

Se että vituttaako pelkkä musiikki sinänsä niin eihän se asia ole niin vaan kyllä varmaan kaikkia vituttaa leipätyö silloin tällöin.

Nyt on todella mukavaa tehdä keikkaa kerran pari kuussa.( ja joskus maassa hah hah )

Tietenkin silloin 70-luvulla tuli myös vedettyä sitä viinaa niin pirusti että mä pidin melkein 20 vuotta taukoa kun yksinkertaisesti kyllästyin ryyppäämiseen.
tiukkapipo
31.08.2006 12:29:49
Mä en tiedä, onko mulla kieroutunut mielikuvitus, mutta joskus tulee "vallan tunne" kun saa ison jengin, jossa joskus voi olla silmäätekeviäkin, hetkuttelemaan ja nytkyttelemään itseään mun musan tahdissa.

Sadistisella rumpalillahan on hieno tilaisuus sotkea silmäätekevienkin askeleet tekemällä humpan takomisessa ns. kompinkääntö vaikka joka kolmannessa tahdissa. En ole vielä itse sortunut kun yelisön palaute on nykyisin niin hyvää. Vanhuutta kohti mennään - välillä katkeranakin varmaan, mutta kun keikkoja on tarpeeksi vähän, niin se on aina juhlaa kun pääsee soittamaan.

Muuttakaa savolaiset Etelä-Pohjanmaalle, kommunikaatiotavat muuttuvat suoran töksähtäviksi, mutta raha-asioissa ei velmuilla, on noloa jos niistä joutuu muistuttamaan ääneen, ne hoidetaan yleensä vähin äänin ajallaan - tai tämähän oli nyt karkea yleistys, kyllä sielläkin joskus vääntää saa, varmaan nykyisin enemmän kuin ennen.
lukkari
31.08.2006 12:37:34
Sadistisella rumpalillahan on hieno tilaisuus sotkea silmäätekevienkin askeleet tekemällä humpan takomisessa ns. kompinkääntö vaikka joka kolmannessa tahdissa. En ole vielä itse sortunut kun yelisön palaute on nykyisin niin hyvää. Vanhuutta kohti mennään - välillä katkeranakin varmaan, mutta kun keikkoja on tarpeeksi vähän, niin se on aina juhlaa kun pääsee soittamaan.

Muuttakaa savolaiset Etelä-Pohjanmaalle, kommunikaatiotavat muuttuvat suoran töksähtäviksi, mutta raha-asioissa ei velmuilla, on noloa jos niistä joutuu muistuttamaan ääneen, ne hoidetaan yleensä vähin äänin ajallaan - tai tämähän oli nyt karkea yleistys, kyllä sielläkin joskus vääntää saa, varmaan nykyisin enemmän kuin ennen.

Soitin joskus nuorena vähän aikaa rumpalin kanssa jolta komppi kääntyi aina vahingossa-Oli siinä tekemistä että biisit pysy jotenski tanssittavina.
Ukko
31.08.2006 16:29:33

Kyllä Jon Lord puhuu asiaa ja tuntuu tietävän, mitä meidän päissä liikkuu.

Meitin päissä ei liiku muu kuin jalu ja pilu.
jjussila
31.08.2006 17:22:47

Vai onko tuo jälkimmäinen se kuuluisa mombasa: sanovat laulussakin: kuuman , kostean minä tunsin mombasan.....
... ja kyllä jämpti on näin!?..
R.Syke
31.08.2006 17:41:19
Vai onko tuo jälkimmäinen se kuuluisa mombasa: sanovat laulussakin: kuuman , kostean minä tunsin mombasan.....

Kyllä! Se on ilmeisesti suahilin kielellä mombasa...;)

Tästä lähtien otan käyttöön työpaikalla maananataiaamuisin. Heti ensi viikolla.
jon lord
31.08.2006 20:03:59
Paljon on "kaverit" kirjoitellut. Aiheesta ja aiheen vierestä. Monet ovat ymmärtäneet oikein kirjoitukseni sävyn. Paljon on kärsitty mutta paljon on ollut hauskaa ja hyviä muistoja. Yritin lopettaa kirjoitukseni positiiviseen sävyyn että tulisi ilmi ettei kaikki ole ollut kurjuutta ja "katkeruutta". No kaikkihan me koetaan asiat eri tavalla ja jokainen ollaan erilaisia. Opitaan sietämään toisiamme tai sitten ei. En minäkään kaikesta "katkeruudesta" huolimatta vaihtaisi mitään kokemusta pois. Ne jotka ovat olleet kovia paikkoja ovat kasvattaneet minua entistä enemmän. Toissapäivänä juuri naurettiin Backwoodin kanssa vanhoja muistoja jotka eivät välttämättä silloin joskus naurattaneet.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
WanhaWetäjä
31.08.2006 21:13:00

Tuohon voisin todeta...valitettavasti tollasia soittajia on tullut vastaan ihan liian paljon;-/

Vastuu viihteestä...joopa joo...vastuu perheestä...hoho...wittu ei mitään vastuuta MISTÄÄN!!!Tukka putkella painetaan turpa täynnä "KYLLÄ ON KIVAA" ympäri maata,jos lievä karrikointi sallitaan...
Ostan Casion kun täytän 50v...
paice60
31.08.2006 23:39:24
No mulla ei ole ainakaan vielä ollut pahempaa katkeruutta. Kun nää hommat aloittaa niin tietää että pyhät ja muut ollaan pois kotoa. Järjestelykysymys ainoastaan että on juhlat kotona, tuuraajaa vaan kehiin tai sopii ajoissa että tossa kohtaa on vapaa. Ainakin meillä toimii kun tarpeeeksi ajoissa kyselee. Muuten oli ihan asiaa kirjoitus, mitäpä sitä mennyttä haikailemaan, se meni jo.
Miks´ mä oon täällä?
Rokkimamma75
31.08.2006 23:50:31 (muokattu 31.08.2006 23:53:34)
Väsymistilastani johtuen en jaksanut koko ketjua lukea (sorisori), mutta Jon Lordi kirjuutti kyllä kovaa asiaa. Tuo kaikki on tehty ja "tyttönä" vielä. Päde siinä sitten suuressa uhmassa, kun vaikka kuinka hyvin tonttis hoitaisit, ajaisit suurimman osan yömatkoista tai ainakin valvoisit ajajan kanssa, roudaisit raskaimmatki pääteräkit tai telinekeissit ja soittasit/laulasit n 400 biisiä ilman lappuja sooloineen tai stemmoineen (joita olet opettanut muullekin bändille), aina löyty jostakin joku joka sano että "ihan hyvin vedät naiseksi". Ja sitten jostain joku tangoprinsessa tulee, heittää pari nelivitosta settiä ja korjaa noin kymmenkertaisen liksan mitä oma tessi on.

Ja suurin vitutuksen aihe tässä hommassahan on se, kun siitä maailman mukavimmasta touhusta (vaatteet päällä) tulee pakko, vaikka ei huvittaisi/jaksaisi/pystyisi niin mentävä on, vaikkei laulattaisi ni laulettava on ja vaikka "syrän rintahan märkänis" ni hymyiltävä on.

Onneksi esikoinen ilmoitti tulostaan riittävän aikaisin, nytpä ei tarvi enää tuolla hillua muuta kuin ihan huvikseen... ;)
Mun kans on nii heleppo olla - saa tehä just niinku mää sanon!
uruttaja
01.09.2006 10:40:55

Ja suurin vitutuksen aihe tässä hommassahan on se, kun siitä maailman mukavimmasta touhusta (vaatteet päällä) tulee pakko, vaikka ei huvittaisi/jaksaisi/pystyisi niin mentävä on, vaikkei laulattaisi ni laulettava on ja vaikka "syrän rintahan märkänis" ni hymyiltävä on.

Onneksi esikoinen ilmoitti tulostaan riittävän aikaisin, nytpä ei tarvi enää tuolla hillua muuta kuin ihan huvikseen... ;)

HOHO, rupesit sitten tekemään sitä mikä on mukavinta ilman housuja, ei ollenkaan hassumpi uran muutos.Toinen HOHO.
BigPapa
01.09.2006 10:52:47

Kaikkein parasta on kun ei ole pakko lähteä vetelemään.26v on ollut vakiduuni kokoajan joista 24v VR.Ja siinä sivussa keikkaa vinot pinot.Joskus vähän syletti kun oli VR, Talonmiehen duuni ja 3 keikkaa viikossa...ja kaikki hiukka pidemmällä kuin Kehä 3:n sisäpuolella, silloin asuttiin statissa. Taidettiin kiertää kaikki Rock Cafet silloin ja kaikenlaisia muita mitä ihmeellisempiä mestoja.Vois ne kyllä miettiä tota roudauspuolta noi paikat mihin elävää musaa duunataan.Sellasia ACS:n aktiivi 1000w kaappeja kun kannat 3 kerrosta ylös kapeessa kiertävässä portaikossa niin tiedät roudannees ja sit veto päälle ja pura kamat ja veke Hotelliin ja aamulla ylös ja seuraavaan mestaan.Ja sitten muut duunit päälle.Nyt on ihan nastaa kun voi vedellä himassa tai olla vetelemättä.Tai jos haluu keikan tehdä, niin tekee joskus.Voihan sitä tulevaa levyä tossa rakennella hiljakseen.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
uruttaja
01.09.2006 11:03:53
Nyt on ihan nastaa kun voi vedellä himassa tai olla vetelemättä.Tai jos haluu keikan tehdä, niin tekee joskus.Voihan sitä tulevaa levyä tossa rakennella hiljakseen.

Totta haastat. Minäkin voin tehdä tuon, mutta kun on niin kauhia palo essiintymmään ja olemaan julukkis,että pitää monessa bändissä kauhoa urkuja.
BigPapa
01.09.2006 11:07:33

Totta haastat. Minäkin voin tehdä tuon, mutta kun on niin kauhia palo essiintymmään ja olemaan julukkis,että pitää monessa bändissä kauhoa urkuja.

Ei sua koskaan pänni ne selkääntaputtajat, joita keikan jälkeen siunaantuu aina ja olutta riittää ja p..kan jauhantaa.Kaikkein "nastointa" oli Kuopiossa kun piti vääntää tatuoiduille karvanaamoille nimmaria käsivarteen.Yleensä kun alko sitä laumaa kerääntyä niin katosin siitä niiden keskeltä ja jätin ne lätisemään keskenään.
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
uruttaja
01.09.2006 11:09:47
Ei sua koskaan pänni ne selkääntaputtajat, joita keikan jälkeen siunaantuu aina ja olutta riittää ja p..kan jauhantaa.Kaikkein "nastointa" oli Kuopiossa kun piti vääntää tatuoiduille karvanaamoille nimmaria käsivarteen.Yleensä kun alko sitä laumaa kerääntyä niin katosin siitä niiden keskeltä ja jätin ne lätisemään keskenään.

Voi kuule ja usein. Toissapäivänähän johonkin säikeeseen kirjoitin, että vittumaisimpia ovat ne ihmiset jotka tuntevat sun keikalla mutta arkena eivät.
KoskPaavo
01.09.2006 11:14:04
Ne tanssiturakaiset ovat kaikkein rasittavimpia jotka tulevat tauoilla ja pois roudatessa höpisemään silmunsimoista, hoikkalassesta ja lammeloista niinkuin ne olis niitten ylimmät ystävät.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
01.09.2006 11:15:11
Ne tanssiturakaiset ovat kaikkein rasittavimpia jotka tulevat tauoilla ja pois roudatessa höpisemään silmunsimoista, hoikkalassesta ja lammeloista niinkuin ne olis niitten ylimmät ystävät.

Pakkoko niiden kans on seurustella, vedä turpaan.
backwood
01.09.2006 12:44:29
Paljon on "kaverit" kirjoitellut. Aiheesta ja aiheen vierestä. Monet ovat ymmärtäneet oikein kirjoitukseni sävyn. Paljon on kärsitty mutta paljon on ollut hauskaa ja hyviä muistoja. Yritin lopettaa kirjoitukseni positiiviseen sävyyn että tulisi ilmi ettei kaikki ole ollut kurjuutta ja "katkeruutta". No kaikkihan me koetaan asiat eri tavalla ja jokainen ollaan erilaisia. Opitaan sietämään toisiamme tai sitten ei. En minäkään kaikesta "katkeruudesta" huolimatta vaihtaisi mitään kokemusta pois. Ne jotka ovat olleet kovia paikkoja ovat kasvattaneet minua entistä enemmän. Toissapäivänä juuri naurettiin Backwoodin kanssa vanhoja muistoja jotka eivät välttämättä silloin joskus naurattaneet.

juu ja nyt lähdetään taas tekemään mustia sivuja musiikin historiaan.tuleepahan lisää muisteltavaa...
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)