Aihe: Sanotaan hei kesä-lavoille:)
1 2 3
paice60
13.08.2006 12:44:32
Komppaan sua. Mielellään sanos iäksi hyvästit kesälavoille. Onneksi ei ollu kuin yksi lavakeikka tälle kesälle. Kahvia ja pullaa sai ja kärkkäreitä ostaa.
Pari kertaa kävin yleisönä, mutta se on sitten jo hieman toinen juttu.

En ole minäkään soittanut lavoilla pitkään aikaan. Eikä kyllä ole ollut ikäväkään. Majoitus ja ruoka hommat eivät yleensä toimi. Hyttysistä puhumattakaan, jotka siis toimii. Kapakoissa on se touhu yleensä kunnossa ja muutenkin kun ammatikseen soittaa, niin ei ne lavat pysty elättämään, siis pelkästään. Tietysti onhan lavoilla parempi ilmanvaihto, mutta se kontakti yleisöön jää aika kaukaiseksi. En ainakaan minä ole sinne kaivannut yhtään. Yleisönä käynti onkin sitten tosiaan toinen juttu. Kyllä me näköjään ton Kuhilaan kanssa ollaan hyvin samoilla linjoilla, oli asia kuin asia.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
baron
13.08.2006 13:10:09 (muokattu 13.08.2006 16:43:13)

Suuri "ammattilainenkin" pistää lusikkansa soppaan peräti yhden lavakeikan kokemuksella:
Bändille oli tarjolla parasta, mitä talosta löytyi, kahvia, pilsneriä makkaraa, henkilökunta ystävällistä.
Musta on oleellista, että soittajat saa parasta mitä talosta löytyy, ei erikseen soittajien tarjoilua.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
WanhaWetäjä
13.08.2006 13:43:23

Ai niin - maksupuoli pitää AINA sopia selkeästi etukäteen. Muuten se meneekin
sitten ihan miten vaan.....

Virheistä oppii,toivottavasti...

Mä olin hyvässä uskossa että rahat saa handuun kun kerran niin oli sovittu,ja luotin bändin liidariin...tiedä sitten mikä kusetus tossa oli,morsiamen isä kuitenkin halusi keikan maksaa virallisesti kuitilla,ja se liksa menikin sitten toimiston kautta,samalla pudoten roimasti alkuperäisestä ;-/

Nää on näitä juttuja joiden takia tää soittaminen on joskus vähemmän kivaa...luulen että toimisto haluskin osansa tuosta kakusta,koska oli keikan myynyt,vähän jäi myöhäseen info tuosta asiasta!

En mä voi tietää mikä on totuus asiassa...silloinen liideri kun osottautui myöhemmin ja muissa yhteyksissä melko epäluotettavaksi henkilöksi!
Ostan Casion kun täytän 50v...
isojussi
13.08.2006 15:38:53
Virheistä oppii,toivottavasti...

Mä olin hyvässä uskossa että rahat saa handuun kun kerran niin oli sovittu,ja luotin bändin liidariin...

Kyl mä ymmärrän - osa "liidereistä" ei vaan osaa/uskalla hoitaa hommiaan - ja bändi kärsii.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Tankoprinssi
13.08.2006 17:19:13 (muokattu 13.08.2006 17:20:23)

Vielä syyskuun alussa ulkoilmalavakeikka!

Samoin meillä. Ja sitä ennen vielä kaksi keikkaa rantalavalla.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
työläinen
13.08.2006 18:43:07
Jos olis varaa niin mä sanosin että "hei-hei"!
"Muistatkos silloin kun päätettiin, että / vuos' pari keikoilla vaan... "
Tankero
13.08.2006 20:19:10
En ole minäkään soittanut lavoilla pitkään aikaan. Eikä kyllä ole ollut ikäväkään. Majoitus ja ruoka hommat eivät yleensä toimi. Hyttysistä puhumattakaan, jotka siis toimii. Kapakoissa on se touhu yleensä kunnossa ja muutenkin kun ammatikseen soittaa, niin ei ne lavat pysty elättämään, siis pelkästään. Tietysti onhan lavoilla parempi ilmanvaihto, mutta se kontakti yleisöön jää aika kaukaiseksi. En ainakaan minä ole sinne kaivannut yhtään. Yleisönä käynti onkin sitten tosiaan toinen juttu. Kyllä me näköjään ton Kuhilaan kanssa ollaan hyvin samoilla linjoilla, oli asia kuin asia.

Niin tunnutaan olevan, paitsi siinä yhdessä asiassa.
Varmasti, vissiin.
paice60
13.08.2006 22:07:38 (muokattu 13.08.2006 22:08:20)
Niin tunnutaan olevan, paitsi siinä yhdessä asiassa.

No eihän nyt sentään kaikissa, mutta ihan noin mielenkiinnon vuoksi, mikähän se asia olisi? Muuten ,nyt on omakuva vaihdettu, ei tartte enää valittaa siitäkään.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
Musiikkia korville
14.08.2006 11:14:28

Noi on weemäisiä kun homma ei ole sitä mitä on sovittu...muistan pari kesää sitten,piti olla "in cash"-hääveto,yllättäen se olikin toimiston kautta,käteenjäävä liksa putos samantien 80€/ukko!!!Asia ilmeni keikan jälkeen,kun kyseltiin liksoja morsiamen isältä;-/

Joo,en ole tossa enää mukana...pari tuurausvetoa tein kesällä.

Taitaa olla ihan vakimiehet nykyään,nuoria,innokkkaita kundeja,ja vanha kunnon "isohimmee"on vissiin taas kehissä solistina...

Sepä just, kun ei pidä se mistä on sovittu. Eihän meilläkään isosta asiasta ollu kyse, mutta periaate on periaate.

Toi on muuten aika perseestä kuulla tuollanen juttu keikalla, kuin mikä teillä kävi...

Juu, "isohimmee" on mukana... :)
...ja tätä mieltä on MK.
Musiikkia korville
14.08.2006 11:20:53

Teidän auto tuli vastaan meikäläistä tänään Lahden ja Villähteen välillä. Oltiin hääkeikalla Villähteellä ja kävin jo roiskasemassa kamat päivällä paikoilleen. Sulho tuli keikan päätteks tuomaan meille *jalun matkaevääks.

Oho. No ei oltu kaukana. Me oltiin nimittän Ahtialassa, josta 8 km Villähteelle. Olitteko Pyrylässä, eli siinä vaaleansinisessä talossa?

Tuollain pitäis tuo tarjoilupuoli mennäkin. Se kertoo siitä kuinka arvostetaan ja arvostetaanko bändiä. Meillä oli vähän toinen fiilinki, kun meille ei tarjottu koko illan aikana mitään, siis ei yhtään mitään. Tai no kahvia saatiin... Järjestävä taho olikin sellaista, jolla ei rahasta ole puutetta ja se mitä juteltiin bändin jätkien kanssa, niin kyllä se vähän niin on, että köyhät osaa järjestää parhaat bileet (varsinkin jos on kyse esmes häistä).
...ja tätä mieltä on MK.
Jäärä
14.08.2006 12:08:13 (muokattu 14.08.2006 12:13:11)
Hieman aiheen vierestä on taas pakko pistää. Seuraavanlainen episodi tapahtui viime lauantain hääkeikalla:

Toinen setti, lapioitiin ABBA:n "Does your mother know"-viisua, lavalla ja tanssilattialla hiki virtasi. Yht'äkkiä huomasin tuijottavani jotain tanssivaa häävierasta, joka alkoi kohotella satiinihamettaan. Nainen oli valinnut oivan paikan paljastelulleen, sivuseinän vieressä; bändille avautui oivalliset näkymät erittäin hyvämuotoiseen takamukseen, mutta tanssilattialle ei viuhahtelu vissiin näkynyt. Vilauttelu äityi pian öööh.. rivoksi ja yritin siinä soiton lomassa herätellä myös rumpalia, joka sääsi monitorimikseriään ja melkein missasi koko performanssin. Taisi siinä muutama harhasointukin livahtaa sekaan, mikä harmitti ja valvotti koko seuraavan yön. Biisin edettyä lopputahteihin kävi joku vihainen kaiffari hakemassa ko. naisen tanssilattialta, emmekä enää häntä nähneet. Pahus.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
jeppeq
14.08.2006 21:36:00
Hieman aiheen vierestä on taas pakko pistää. Seuraavanlainen episodi tapahtui viime lauantain hääkeikalla:

Toinen setti, lapioitiin ABBA:n "Does your mother know"-viisua, lavalla ja tanssilattialla hiki virtasi. Yht'äkkiä huomasin tuijottavani jotain tanssivaa häävierasta, joka alkoi kohotella satiinihamettaan. Nainen oli valinnut oivan paikan paljastelulleen, sivuseinän vieressä; bändille avautui oivalliset näkymät erittäin hyvämuotoiseen takamukseen, mutta tanssilattialle ei viuhahtelu vissiin näkynyt. Vilauttelu äityi pian öööh.. rivoksi ja yritin siinä soiton lomassa herätellä myös rumpalia, joka sääsi monitorimikseriään ja melkein missasi koko performanssin. Taisi siinä muutama harhasointukin livahtaa sekaan, mikä harmitti ja valvotti koko seuraavan yön. Biisin edettyä lopputahteihin kävi joku vihainen kaiffari hakemassa ko. naisen tanssilattialta, emmekä enää häntä nähneet. Pahus.

"Elävää musiikkia" - sillä (hällä) oli tarve esiintyä Teille, arvon soittajat !
Valehtelisin jos väittäisin
laulava runpali
15.08.2006 11:13:34
Keikat harvassa, siis tosi harvassa. Mutta silloin kun keikoilla tuli käytyä niin kyllä Liperin lavan takahuone on aika legendaarinen. Ei koola pilattu.

Joo, sinnehän mahtuu vaivatta yks henkilö ja limsapullo!! Muuten mukava lava. Onneksi on bussissa tilaa viettää taukoja...
Kukkakeppistandit rulettaa!!
Guido
15.08.2006 21:58:45
Oho. No ei oltu kaukana. Me oltiin nimittän Ahtialassa, josta 8 km Villähteelle. Olitteko Pyrylässä, eli siinä vaaleansinisessä talossa?

Tuollain pitäis tuo tarjoilupuoli mennäkin. Se kertoo siitä kuinka arvostetaan ja arvostetaanko bändiä. Meillä oli vähän toinen fiilinki, kun meille ei tarjottu koko illan aikana mitään, siis ei yhtään mitään. Tai no kahvia saatiin... Järjestävä taho olikin sellaista, jolla ei rahasta ole puutetta ja se mitä juteltiin bändin jätkien kanssa, niin kyllä se vähän niin on, että köyhät osaa järjestää parhaat bileet (varsinkin jos on kyse esmes häistä).

Juu, Pyrylässä oltiin. Alussa kuoharit ruokaa odotellessa, ruoan kanssa viinit ja bisseä sai hakea selkä vääränä. Harmi vaan että olin kuskina...
Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu.
baron
15.08.2006 22:39:05

Juu, Pyrylässä oltiin. Alussa kuoharit ruokaa odotellessa, ruoan kanssa viinit ja bisseä sai hakea selkä vääränä. Harmi vaan että olin kuskina...

Ei soittajia näköjään kohdella ihmisinä!
Että joutui itse kaljat hakemaan sen sijaan että olisi eteen tarjoiltu.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Mandoman
16.08.2006 10:29:02
Ei soittajia näköjään kohdella ihmisinä!
Että joutui itse kaljat hakemaan sen sijaan että olisi eteen tarjoiltu.

Juu! Ja niinkin on (kuulemma) käynyt, että kun orkesteri on häissä väliajalla "viihdyttänyt" morsianta, niin sulhanen on juonut soittajille varatut viinat!
"Sanonpa: tämä hurja elämä ei käy päisin, vaan on sen loppu viimein hävitys ja turmio. Veljet! toiset tavat ja toimet, jos toivomme onnea ja rauhaa." Aleksis Kivi
Begemoth
23.08.2006 23:07:53
Jos olis varaa niin mä sanosin että "hei-hei"!

Niin kauan, kun viihteen piipusta savu kohoaa...)))
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Tankero
23.08.2006 23:12:26
Niin kauan, kun viihteen piipusta savu kohoaa...)))

Piipusta? Minä kun luulin, että te vaan niitä perinteisiä. ;)
Varmasti, vissiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)