Aihe: Biisi kilpailua varten!!
1 2 3 4
garyfey
29.05.2006 17:39:12
Oot aivan oikeassa!!
Suututtaa vaan, ku aletaan arvostelemaan niin, että
hommasta häviää koko pointti.

Jaha, arvosteluako et sitten kestä?
Määrämittaista kehiin!
vesku.ka
30.05.2006 14:35:46
Yks kysymys vielä.
Millä määrittelette musiikin ammattilaisen?

Tähän on pakko ottaa kiinni. Mitenhän sen oikeasti määrittelisi?

Pienen pohdinnan jälkeen totean näin, Olisiko henkilö ammattilainen viimeistään siinä vaiheessa jos kyseisellä hommalla elättää itsensä/perheensä. Keikkamäärällä sitä ei mielestäni voi mitata. Itse teen suurinpiirtein 80 keikkaa vuodessa ja olen täysi harrastelija, tieten joku 150 keikkaa "kuulostaa" jo ammattilaiselta. Soittotaidolla sitä (ammattilaisuutta) ei voi määritellä mitenkään.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
AnselmiMaa
30.05.2006 15:00:25 (muokattu 30.05.2006 15:01:25)
Tähän on pakko ottaa kiinni. Mitenhän sen oikeasti määrittelisi?

Pienen pohdinnan jälkeen totean näin, Olisiko henkilö ammattilainen viimeistään siinä vaiheessa jos kyseisellä hommalla elättää itsensä/perheensä. Keikkamäärällä sitä ei mielestäni voi mitata. Itse teen suurinpiirtein 80 keikkaa vuodessa ja olen täysi harrastelija, tieten joku 150 keikkaa "kuulostaa" jo ammattilaiselta. Soittotaidolla sitä (ammattilaisuutta) ei voi määritellä mitenkään.

pahuvgtauiperh
Ohitan... vilkku päällä..!?!?
Ittestään tykkääminen ei oo heikkous.
paice60
30.05.2006 20:45:51
pahuvgtauiperh
Ohitan... vilkku päällä..!?!?

Älä ohita liian läheltä. Mun mielestä ammattilaisuus on sitä että elättää itsensä ja perheensä soitolla.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
riff
30.05.2006 20:46:54
Älä ohita liian läheltä. Mun mielestä ammattilaisuus on sitä että elättää itsensä ja perheensä soitolla.

Mites, jos se on sivutulo?
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
paice60
30.05.2006 20:58:54
Mites, jos se on sivutulo?

No jos sillä elättää perheensä niin mikä ettei ja tämähän on vain minun vaatimaton mielipide. Sanomattahan on selvää että se on ainoa oikea.
Humpassa on tulevaisuus, en vaan tiedä kenen.
KoskPaavo
31.05.2006 09:24:23
No jos sillä elättää perheensä niin mikä ettei ja tämähän on vain minun vaatimaton mielipide. Sanomattahan on selvää että se on ainoa oikea.

Komp.
Kalastajalla ja metsästäjällä sama juttu, muut on harrastajia.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
AP
31.05.2006 09:24:58
Jaha, arvosteluako et sitten kestä?

No palautteen antokin on hiukan eri asia kuin se, että heti kärkeen tokaistaan jotta "anna olla raiskaamatta". Sinällään vois olla ihan paikallaan vaikka miettiä joskus sitäkin, mikä sitten tekee ammattilaisen milläkin alalla -- vähintään mielenkiintosia, avartavia ajatuksia voi tulla siihenkin aiheeseen.

Mutta eipäs pojat tölvitä yhtään enempää.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Pula-Aho
31.05.2006 20:25:28
Komp.
Kalastajalla ja metsästäjällä sama juttu, muut on harrastajia.

Entäpä muanviljelijät? Harva elää maata viljelemällä, suurin osa täyttämällä EU-tukihakemuksia.
-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Ukko
31.05.2006 21:28:02

Entäpä muanviljelijät? Harva elää maata viljelemällä, suurin osa täyttämällä EU-tukihakemuksia.
-G-

He ovatkin ammatiltaan EU-tuen hakijoita.
jeppeq
01.06.2006 08:51:34 (muokattu 01.06.2006 08:51:57)

Taidat sinäkin kuulua porukkaan joka syö vaan "kaupasta ostettuja" perunoita, niitähän ei tarvitse viljellä - ne saa suoraan kaupasta. Ihan niinkuin maitokin, sitäkään ei tartte kenenkään lehmästä lypsää, kun sitä saa kaupasta.

Nimimerkillä "junttilan poika"
Valehtelisin jos väittäisin
omarklah
01.06.2006 08:53:36

Taidat sinäkin kuulua porukkaan joka syö vaan "kaupasta ostettuja" perunoita, niitähän ei tarvitse viljellä - ne saa suoraan kaupasta. Ihan niinkuin maitokin, sitäkään ei tartte kenenkään lehmästä lypsää, kun sitä saa kaupasta.

... mairosta en tierä, mutta perunat pitäis ens viikolla mullittaa...
Tää sit sanois tälleen...
Janus
01.06.2006 08:57:38
Mun mielestä ammattilaisuus on sitä että elättää itsensä ja perheensä soitolla.

True. AmmattiLaisuus ja ammattiMaisuus onkin toisaalta sit eri asioita.
humppahanuristi
01.06.2006 09:11:31 (muokattu 01.06.2006 09:22:08)

-G-

OT:
Noh, noh. Vaikka minä yritänkin kovasti viljelijöiden rattaisiin kapuloita iskeä (työn puolesta), niin ei se viljelijän tulo ihan kokonaan tuista tule. Onhan tietysti niitäkin, jotka perustavat elantonsa ympäri kyliä haalittuun suureen peltopinta-alaan ja hoidetaan vähimmäisvaatimuksilla mutta tosi viljelijä kyllä hankkii paremmin viljelemällä. On jopa niitä, jotka eivät halua sotkeutua EUn byrokratiaan ja eivät hae ollenkaan tukia.

Joskus kyllä itsekin haluaisin pois tästä EU-byrokratiasta. Justiin nyt on yksi asetus hakusassa ja ei voi tehdä päätöstä ilman viittausta siihen asetukseen vaikka itse asia on aivan selvä.

Kaikki kai on jonkin sortin ammattilaisia. Osa on musiikissa ja osa muualla.
Vedetäänpä tähänkin nyt tyylitaju ja ammattitaito mukaan. Amatööriharrastelija voi tehdä musiikilliset saavutukset todella tyylitajuisesti ja taidolla vaikka ei olekaan ammattilainen. Ja ammattilainen ei siltikään välttämättä tiedä tyylitajusta ja taidosta yhtään mitään vaikka tekee jotain työtä päätyökseen eli ammatikseen ("mää oon vaan töissä täällä, näin käskettiin tehdä").
Tämähän ei koske nyt mitenkään erityisesti muusikoita vaan ihan kaikkia aloja.

EDIT: Ja sepä onkin vasta hauskaa. Jos olet kouluttautunut johonkin hommaan ei todellakaan tarkoita, että välttämättä osaat sen. Joku harrastaja saattaa tehdä asiat paljon paremmin mutta ei jostain syystä tee sitä ammatikseen. Sitten on näitä aloja (ei musiikki), joissa harrastaja todella saattaa homman osata mutta nykyiset holhouslait estävät ilman tutkintoa niitä tekemästä, Järjetöntä osaltaan, osaltaan perusteltavissa. Heitetään esimerkkinä talon rakennuspiirustukset. Ns. harrastelija pystyy perehtymään aiheeseen ja piirtämään täysin oikeanlaiset rakennepiirustukset mutta kun koulutus ei olekaan oikea, niitä ei hyväksytä. Sitten joku insinöörinretku saa piirtää vaikka siellä olisi selkeitä virheitä. Lisättäköön tähän, että en nyt kuitenkaan puhu omasta kokemuksesta.
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
rahvas
01.06.2006 09:16:15
Eikös vanha viisaus ole, että kitaraa soittelevan merkonomin on paljon vetävämpää olla "työtön muusikko" kuin "työtön merkonomi".
- Basso on meidän bändin munat. Mutta hevonen se on ruunakin. -
Sertzo S
01.06.2006 09:19:29
... mairosta en tierä, mutta perunat pitäis ens viikolla mullittaa...

Kun pottu vihottaa, se on konilla mullattava.
EP
01.06.2006 09:22:39

Kyllä mä ainakin syön kaikkein mieluiten kotimaista ruokaa!
En viitsi sanoa enempää..
half
01.06.2006 18:33:39
Eikös vanha viisaus ole, että kitaraa soittelevan merkonomin on paljon vetävämpää olla "työtön muusikko" kuin "työtön merkonomi".

Jaa, työtön mikä tahansa on paskamaista olla. Olin kerran hetken verran, tosin ansiosidonnainen helpotti hieman. Oli niinkuin olisi lomalla ollut, hermo lepäsi raskaan ja uuvuttavan laittomaan irtisanomiseen päättyneen työsuhteen jälkeen. Otin kyllä kipurahat pois. Kauan eläköön ay-liike.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
riff
01.06.2006 18:41:49

Niin just! Ja miks pitää käydä töissä, että saa rahaa? sitähän saa nostettua pankkiautomaatista. Ja sähköä tulee pistorasiasta. Mihin tarvitaan ydinvoimaloita?
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
manjaana
01.06.2006 21:08:24
Niin just! Ja miks pitää käydä töissä, että saa rahaa? sitähän saa nostettua pankkiautomaatista. Ja sähköä tulee pistorasiasta. Mihin tarvitaan ydinvoimaloita?

Voihan nenä, olin varma, et tosa lopussa on et mihin tarvitaan sähköesaa.... ;)
MK:Sehä on J. Manjaana ja mustat klasit
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)