KoskPaavo 24.05.2006 22:29:24 | |
---|
Ei vaan se on huoraamista esittää pyllistäen biisi esitettäville ;) On se vaan huoraamista esittää naamareilla ja maskeilla ,prkl Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
Jupi57 24.05.2006 22:56:47 | |
---|
On se vaan huoraamista esittää naamareilla ja maskeilla ,prkl Maskeilla tai ei. Pariksi kannattaa opetella Alice Cooperin Poison : ) |
baron 25.05.2006 02:01:20 | |
---|
Valistakaa mua: Kukaan ei valita jos mä koveroin Bachia, Beethovenia, Sibeliusta, Duke Ellingtonia, Charlie Parkeria, Count Basie'ä, Thelonious Monkia, Herbie Hancockia, Elvis Presley'ä, Beatlesia, Rolling Stonesia, Mambaa, Dingoa, Yö'tä mutta jos mä ilmoitan koveroivani Lordia niiin kaikki kehä III ulkopuoliset yksimielisesti tulee vastustamaan mua? Mä oon yksinkertainen: Selittäkää ketä saa koveroida ja ketä ei? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
EP 25.05.2006 02:04:12 | |
---|
Valistakaa mua: Kukaan ei valita jos mä koveroin Bachia, Beethovenia, Sibeliusta, Duke Ellingtonia, Charlie Parkeria, Count Basie'ä, Thelonious Monkia, Herbie Hancockia, Elvis Presley'ä, Beatlesia, Rolling Stonesia, Mambaa, Dingoa, Yö'tä mutta jos mä ilmoitan koveroivani Lordia niiin kaikki kehä III ulkopuoliset yksimielisesti tulee vastustamaan mua? Mä oon yksinkertainen: Selittäkää ketä saa koveroida ja ketä ei? HOHO! Kai se on joillekin niin pyhä! 8) |
Riksteri 25.05.2006 02:56:29 | |
---|
Valistakaa mua: Kukaan ei valita jos mä koveroin Bachia, Beethovenia, Sibeliusta, Duke Ellingtonia, Charlie Parkeria, Count Basie'ä, Thelonious Monkia, Herbie Hancockia, Elvis Presley'ä, Beatlesia, Rolling Stonesia, Mambaa, Dingoa, Yö'tä mutta jos mä ilmoitan koveroivani Lordia niiin kaikki kehä III ulkopuoliset yksimielisesti tulee vastustamaan mua? Mä oon yksinkertainen: Selittäkää ketä saa koveroida ja ketä ei? Noiden jo valmiiksi kuluneiden kappaleiden tulkintaa voidaan pitää taiteilijan kannalta uudelleen luovana tapahtumana, joka elävöittää, viihdyttää ja virkistää. Lordin biisillä on vielä jonkin aikaa ihmisten mielessä jonkinlainen neitseellinen koskemattomuussuoja, olisi pyhäinhäväistystä coveroida sitä ilman riittävää tuntemusta ja paneutumista tuon kappaleen taustatekijöihin ja kappaleen tekijöiden ja esittäjien tarkoitusperiin. Laura Voutilainen: Ihmisiähän me kaikki ollaan |
EP 25.05.2006 03:07:53 | |
---|
Noiden jo valmiiksi kuluneiden kappaleiden tulkintaa voidaan pitää taiteilijan kannalta uudelleen luovana tapahtumana, joka elävöittää, viihdyttää ja virkistää. Lordin biisillä on vielä jonkin aikaa ihmisten mielessä jonkinlainen neitseellinen koskemattomuussuoja, olisi pyhäinhäväistystä coveroida sitä ilman riittävää tuntemusta ja paneutumista tuon kappaleen taustatekijöihin ja kappaleen tekijöiden ja esittäjien tarkoitusperiin. Paskanmarjat! :) Aina ne on (N)euroviisut ja syksyn sävelet soitettu keikalla niin pian kun mahdollista. |
jeppeq 25.05.2006 05:26:04 | |
---|
Olis kiva kuulla kun Finkut paiskaa, Artsi solistina Lordia. Sattuivat olemaan tuolla Tampesterissa naapuriraflassa vetäsemässä eilen ehtoolla, poikkesin oman keikan päätteeks morjenstamassa ja myönnettäköön, että hiukan arvelin mahtavatko vetää tuota jo, mutta eipä tullut :) Senhän kuulemma voi vallan tanssijakki buggina ( vai buggana, ellei buickina.. ) Kunun solistiveto olis paras. Valehtelisin jos väittäisin |
baron 25.05.2006 06:06:31 | |
---|
Noiden jo valmiiksi kuluneiden kappaleiden tulkintaa voidaan pitää taiteilijan kannalta uudelleen luovana tapahtumana, joka elävöittää, viihdyttää ja virkistää. Lordin biisillä on vielä jonkin aikaa ihmisten mielessä jonkinlainen neitseellinen koskemattomuussuoja, olisi pyhäinhäväistystä coveroida sitä ilman riittävää tuntemusta ja paneutumista tuon kappaleen taustatekijöihin ja kappaleen tekijöiden ja esittäjien tarkoitusperiin. "Ihmisten" mielessä?? Ei pidä paikkaansa, ainoastaan tän palstan soittajien! There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
jeppeq 25.05.2006 06:21:40 | |
---|
Riksteri ei edustane soittajia, joten kommentti lienee oma näkemys. Mitä nopeammin "bändillä" on ajankohtaista kamaa tarjottavana, sen parempi. Olen pellin kanssa kyllä samaa mieltä, hetimmiten käyttöön. Toteutuksia lienee tulee olemaan monenlaisia, ne ovat sitten asia erikseen. Jokainen taaplaa tyylillään. Biisi on kuitenkin heviä ja tukevaa poljentoa, joten "itsetutkiskelua peliin" ennen käyntiinlaskua. Taitaa tulla omaankin käyttöön "lisäkkeiden" tukemana. Valehtelisin jos väittäisin |
DVD 25.05.2006 08:38:11 (muokattu 25.05.2006 08:39:03) | |
---|
...Mä oon yksinkertainen: Selittäkää ketä saa koveroida ja ketä ei? Saat vetää coverina jos rahkeissa on varaa. Ei siinä mitään. Ongelmana vain saattaa olla että hommasta tulee parodia, elikkä naurettava. Lisäksi sulla ei oo varaa ampua sitä määrää raketteja mitä tarvitaan tuon kappaleen esittämiseen oikeasta sävellajista. |
baron 25.05.2006 09:00:45 | |
---|
Saat vetää coverina jos rahkeissa on varaa. Ei siinä mitään. Ongelmana vain saattaa olla että hommasta tulee parodia, elikkä naurettava. Lisäksi sulla ei oo varaa ampua sitä määrää raketteja mitä tarvitaan tuon kappaleen esittämiseen oikeasta sävellajista. Metrotyttöjen koveri "Tunnista toiseen" ei ollut ihan yksi yhteen Bill Haleyn "Rock Around The Clockin" kanssa. Pakarock ei myöskään edes pyrkinyt kopioimaan originaaleja. Pyhäinhäväistyksiä vai? There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
Sertzo S 25.05.2006 09:41:16 | |
---|
Pyhäinhäväistyksiä vai? Ei suinkaan, vaan näkemyksiään ko. biiseistä. ;)
|
BigPapa 25.05.2006 09:46:09 (muokattu 25.05.2006 09:46:33) | |
---|
Metrotyttöjen koveri "Tunnista toiseen" ei ollut ihan yksi yhteen Bill Haleyn "Rock Around The Clockin" kanssa. Pakarock ei myöskään edes pyrkinyt kopioimaan originaaleja. Pyhäinhäväistyksiä vai? Noon veetty silleen kieli poskessa, ainakin Pakarisen veto.Ja miksi ne on yleensä tehty.Metrotyttöjen varmaankin siloiteltuna myynnin edistämiseksi.Sillätavoin saatiin myytyä laajemmin kuin jos olisi pyritty autenttiseen tulkintaan, joka tuskin siihen maailman aikaan olisi onnistunut.Onneksi ei tarvitse kuulla niitä tuhansia versioita Lordin biisistä kun en lavoilla käy.Siinä biisissä on työmaata saada se kuulostamaan edes jotenkin sinnepäin, ainakin tanssiorkestereilla. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 25.05.2006 09:48:04 | |
---|
.Siinä biisissä on työmaata saada se kuulostamaan edes jotenkin sinnepäin, ainakin tanssiorkestereilla. Ei se örinä oo ylivoimaista kun vähän treenaa. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
BigPapa 25.05.2006 09:52:53 | |
---|
Ei se örinä oo ylivoimaista kun vähän treenaa. Soitto saattanee olla..; / Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Sertzo S 25.05.2006 09:55:19 | |
---|
Noon veetty silleen kieli poskessa, ainakin Pakarisen veto.Ja miksi ne on yleensä tehty.Metrotyttöjen varmaankin siloiteltuna myynnin edistämiseksi.Sillätavoin saatiin myytyä laajemmin kuin jos olisi pyritty autenttiseen tulkintaan, joka tuskin siihen maailman aikaan olisi onnistunut.Onneksi ei tarvitse kuulla niitä tuhansia versioita Lordin biisistä kun en lavoilla käy.Siinä biisissä on työmaata saada se kuulostamaan edes jotenkin sinnepäin, ainakin tanssiorkestereilla. Kaikki versiot olisivat mielenkiintoisia kuultavia ja edelleenkin olen sitä mieltä, että etenkin nuorempien tanssiorkkien pojilta tuo saattaisi hyvinkin taittua, sillä soittavathan useat heistä muutakin genreä eri kokoonpanoissa, kuin vain perinteistä tanssimusaa. Tanssimusa on työtä ansaita rahaa, jota ehkä muu musa ei niinkään tuo ja edustaa laajakatseisuutta joiltain nuorilta soittajilta esim. tanssimusaa soittaessaan. |
BigPapa 25.05.2006 10:00:39 | |
---|
Kaikki versiot olisivat mielenkiintoisia kuultavia ja edelleenkin olen sitä mieltä, että etenkin nuorempien tanssiorkkien pojilta tuo saattaisi hyvinkin taittua, sillä soittavathan useat heistä muutakin genreä eri kokoonpanoissa, kuin vain perinteistä tanssimusaa. Tanssimusa on työtä ansaita rahaa, jota ehkä muu musa ei niinkään tuo ja edustaa laajakatseisuutta joiltain nuorilta soittajilta esim. tanssimusaa soittaessaan. No Lordi vetää esim. täysimittaisella PA:lla ja tanssibändi laittaa aika usein kanisterit telineisiin lavan reunalle siitä jo syntyy aika iso ero.Puhumattakaan siitä että Lordi on vetänyt tuota samaa pieteetillä koko ikänsä.Ihan sama mulle vetäävätkö vai ei.Toimivuudesta olen jotain mieltä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
baron 25.05.2006 10:28:17 (muokattu 25.05.2006 10:30:00) | |
---|
No Lordi vetää esim. täysimittaisella PA:lla ja tanssibändi laittaa aika usein kanisterit telineisiin lavan reunalle siitä jo syntyy aika iso ero.Puhumattakaan siitä että Lordi on vetänyt tuota samaa pieteetillä koko ikänsä.Ihan sama mulle vetäävätkö vai ei.Toimivuudesta olen jotain mieltä. Kun mä soitan pelkkiä kovereita, niin tolla asenteella mä en soittaisi mitään, kaikki piisit on joku muu vetänyt paremmin. Mutta tasan estoitta teen huippuhienoista piiseistä mun näköisen version. There are 10 types of people in this world. Those who understand binary and those who don't |
BigPapa 25.05.2006 10:29:46 (muokattu 25.05.2006 10:34:52) | |
---|
Kun mä soitan pelkkiä kovereita, niin tolla asenteella mä en soittaisi mitään, kaikki piisit on joku muu vetänyt paremmin. On joku muu vetänyt huonomminkin...; /...juu juu oman näköinen mutta tekeekö se hyvää juuri tuolle biisille, se on eri juttu...sellaisia biisejä on toki paljon, joista saa väännettyä tanssikehiin sopivan omannäköisen coverin... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
chromazone 25.05.2006 10:46:35 | |
---|
No Lordi vetää esim. täysimittaisella PA:lla ja tanssibändi laittaa aika usein kanisterit telineisiin lavan reunalle siitä jo syntyy aika iso ero.Puhumattakaan siitä että Lordi on vetänyt tuota samaa pieteetillä koko ikänsä.Ihan sama mulle vetäävätkö vai ei.Toimivuudesta olen jotain mieltä. Herää myös ajatus että kun ko. biisistä ja sen esityksestä otetaan maskit pois niin mitä jää...? Ja eiköhän ton nyt soita melkein kuka vaan, kyllä mun mielestä uskottavuudessa on se suurin ongelma kun havaijipaidoissa aletaan heviä vääntämään. Ja kun se tarvis tulla vielä lujaa ja tymäkällä soundilla. Enkä oikein ymmärrä että miksi se biisi pitäis vetää jossain tanssilavalla? Ketä se loppujen lopuksi palvelee, kuka sen haluaa kuulla ja miksi? Eihän hevirokki muutenkaan tanssilavoille kuulu, daadadaakin on niin monelle turalle liikaa. Kaverin suusta:" Mä olen vähän kelaillu... Aattele nyt, jos ei ois musaa niin ei vois JORAA..." Niinpä. |