Aihe: Stand by me
1 2 3 4
baron
03.04.2006 17:03:08 (muokattu 03.04.2006 17:04:36)

Jos kuvitellaan että se menis C:stä niin aika pitkälle se on se ikuinen C- Am- F-G7

varmaan tästä kohta tapellaan..; /

Voishan siihen pistää "rhythm changes" eli I-VI-II-V
eli yksinkertaisimmillaan
C6 - Am7 - Dm7 - G7

Jos vähän jatsia niin sitten
Cmaj9 - Am7b9 - Dm7#5 - G9
My name is Baron, Sir Baron.
jon lord
03.04.2006 17:07:52
Ilman kaltaistasi opiskelutaustaa silti kuittaan sanomasi. :)

Kyllä mullakin se rutiini ja kokemus kentällä on ollut parempi koulu kuin opiskelutausta. Se on niinkuin ajokortti, saat ajoluvan mutta pitää hankkia kokemusta ennenkuin kentällä selviää. Eilen oli sellainen paikka kun oli kotihäät. Se oli yllätys kaikille vieraille koska luulivat tulevansa ristiäisiin. Ennen kahvia eräs mies tuli kysymään minulta että onnistuisiko joku häävalssi koska hääpari yllätti vieraat niin nyt voisi yllättää hääparin. Kysyin että minkä valssin haluat. Sanoi että olisiko Akseli ja Elina että onnistuuko ilman nuottia. Sanoin että kyllä tuo onnistuu. Tällaisiakin tilanteita kanttorille sattuu usein.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Sertzo S
03.04.2006 17:14:48
Kyllä mullakin se rutiini ja kokemus kentällä on ollut parempi koulu kuin opiskelutausta. Se on niinkuin ajokortti, saat ajoluvan mutta pitää hankkia kokemusta ennenkuin kentällä selviää. Eilen oli sellainen paikka kun oli kotihäät. Se oli yllätys kaikille vieraille koska luulivat tulevansa ristiäisiin. Ennen kahvia eräs mies tuli kysymään minulta että onnistuisiko joku häävalssi koska hääpari yllätti vieraat niin nyt voisi yllättää hääparin. Kysyin että minkä valssin haluat. Sanoi että olisiko Akseli ja Elina että onnistuuko ilman nuottia. Sanoin että kyllä tuo onnistuu. Tällaisiakin tilanteita kanttorille sattuu usein.

Niinpä. Nämä on juuri sellaisia tapauksia, että jos pönttö ei sano mitään, niin ei kannata edes yrittää. Kärjistettynä: Olen tavannut tyyppejä, joilta tipahtaa vain ja ainoastaan tällaiset ns. normaalirallitkin lapuista, mutta Ukko Nooakaan ei ilman niitä.

Pyydän nöyrimmästi, ettei tämä taas aloita keskustelua lapuista , vaiko ilman.

Kiitos!
jon lord
03.04.2006 17:16:18
Niinpä. Nämä on juuri sellaisia tapauksia, että jos pönttö ei sano mitään, niin ei kannata edes yrittää. Kärjistettynä: Olen tavannut tyyppejä, joilta tipahtaa vain ja ainoastaan tällaiset ns. normaalirallitkin lapuista, mutta Ukko Nooakaan ei ilman niitä.

Kiitos!

Kuittaan ja toivon samaa..
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
baron
03.04.2006 17:32:15

Kärjistettynä: Olen tavannut tyyppejä, joilta tipahtaa vain ja ainoastaan tällaiset ns. normaalirallitkin lapuista, mutta Ukko Nooakaan ei ilman niitä.

Mitä sä tänne vilkuilet?
EP
03.04.2006 17:35:15

Kiitos!

Mä oon "kakarana" aloittanut soittaan ravintolabändissä 70- luvulla ja silloin ei uskaltanut mistään nuoteista keikalla mainitakkaan, sovitukset oli mitä soittaessa muovaantuivat, mitään harjoituksia ei koskaan pidetty.

Nykyään on tehtynä jokaikisestä biisistä nuotit ja pientä "sovituksen tynkää", ihan senkin takia, että olisi kivempi soittaa..
Ei niitä nuotteja silti tarvi aina "kytätä" ja ovat hyviä silloinkin kun soittajat vaihtuu, niin on antaa uudelle kaverille nuotti, helpottaa huomattavasti keikalla.
Ei tarvi huudella sointuja ja muuta vastaavaa ylimääräistä hässäkkää..

Kun on outo kaveri tuuraamassa keikalla niin joustetaan ja soitetaan ehkä helpommalla tavalla ja jätetään ehkä jotain pois, riippuu tilanteesta.
Kirjoittelua nuottien hyvyydestä riittäisi vaikka kuinka pitkään.. en keksi ainuttakaan huonoa puolta. :)
Sertzo S
03.04.2006 17:41:48
Mitä sä tänne vilkuilet?

Katsoin täällä kyllä aivan toiseen ilmansuuntaan, en etelään. ;)
Ukko
03.04.2006 18:25:42

Pistetään joka kiertoon vielä eri sointuvariaatiot ?
Jaskaa pakoon
03.04.2006 19:21:08
When the sky that we look upon
Tumble and falls
And the mountains crumble to the sea

If the sky that we look upon
Should tumble and fall
Or the mountain should crumble to the sea
baron
03.04.2006 20:59:04

Should tumble and fall

If the sea that we look upon
Should tumble and fall
Or the mountain should crumble in the sea

Noin lukee mun lapuissa.
Sun versiossasi on sentään jotain järkeä.
jeppeq
03.04.2006 21:18:45
Should tumble and fall

Näinhän tuo menee, kopsasin googlen kautta nuo sanat ja nehän onkin ihan "eri näkemys" mitä on ite tullu vedetyks. Taitaa olla amerikansavoa tuo esilletuomani verse.
Valehtelisin jos väittäisin
BigPapa
03.04.2006 21:19:38

Pistetään joka kiertoon vielä eri sointuvariaatiot ?

Ja muutama inha modulaatio sekaan....
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä.
paice60
03.04.2006 23:11:03
Olen vähän ilkeellä päällä joten taidan jättää tähän. Kunnioitettu jo edesmennyt opettajani Konsiksella Jouko Koskela sanoi meille; unohtakaa kaikki analyysit ja tehkää niinkuin korva sanoo. Nykymusiikissa ei ole mitään sääntöjä. Säännöt kuuluu tutkintoihin mutta kentällä pätee muut säännöt. Kyllä korva sitten ajan ja kokemuksen kautta poistelee sieltä turhat jutut. Näin hän evästi meitä nuoria kanttorin alkuja. Minun mielestäni viisaita sanoja.

Mä tunsin yhden Korvan. Oltiin koulussa samaan aikaan. Sekö siellä keikalla aina kaikkea sanoo?
Ajattelenko....siis olenko?
pekkajau
03.04.2006 23:22:29
Mä tunsin yhden Korvan. Oltiin koulussa samaan aikaan. Sekö siellä keikalla aina kaikkea sanoo?

Kauko Korva?
Kirjoitin mitä kirjoitin!
paice60
03.04.2006 23:25:52
Kauko Korva?

Ei se ollut Kauko, olisko ollut Henri? En nyt kyllä ole ihan varma. Mutta Korva kuitenkin. Tietenkin Puolassa se olisi Kurva.
EP
03.04.2006 23:39:04
Kauko Korva?

Kosken korva?
paice60
04.04.2006 00:09:41
Kosken korva?

Koskenkorvalla juon Koskenkorvaa ja samalla kosken korvaa Koskenkorvapullolla.
Jaskaa pakoon
04.04.2006 09:39:09 (muokattu 04.04.2006 09:41:23)
Taitaa olla amerikansavoa tuo esilletuomani verse.

Se on vain hyvä, että sanoitukset muuntuvat, silloin niihin tulee tietty kansanmusiikinomainen vivahde.

Muistuu mieleen Fogertyn Johnin kertoma anekdootti. Bad Moon Risingiä oli laulanut joku kapakkatrubaduuri ja John oli ollut incognito paikalla. Äijä oli hihkaissut paikkaan There's a Bad Moon On The Rise "There's a bathroom on the right".
Ukko
04.04.2006 16:03:00

Ja muutama inha modulaatio sekaan....

Jotka nousee tai laskee vaan neljänneksen eikä puolikasta.
Tankoprinssi
04.04.2006 20:53:39 (muokattu 04.04.2006 20:53:58)

Kiitos kiitos kylläpä tämä kysely aiheutti paljon keskustelua. Itsekin löysin vielä yhden version, jonka esittää Oasis.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)