KoskPaavo 30.03.2006 11:27:44 | |
---|
Eräs tangokuninkaallinen: Paikalle puoli tuntia ennen showtimea: "Jaha. Kuka aloittaa. Ai minä. No se sopii. Missäs orkesteri on?" Sitten orkkakoppiin katsomaan millainen bändi on tänä iltana, näille kouraan kansiot joissa on nuotit oikeassa järjestyksessä ja siitä sitten suoraan lavalle. Kaiken huipuksi bändikään ei ollut mikään vakiokokoonpano, vaan kun kysäisin mistä päin ovat kotoisin, joutuivat oikein miettimään ketä onkaan mukana... Mutta homma toimi ainakin siedettävästi. Ainoastaan se pisti silmään ettei kitaristi vaihtanut yllätysvetona soitetussa Tiikerihaissa kertaakaan sointua :) Tiikerihai meni kuitenkin osapuilleen 25%:sti oikein. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
välimmiten lystiäkin ja nostelee
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
jjussila 30.03.2006 11:48:41 | |
---|
Eräs tangokuninkaallinen: Paikalle puoli tuntia ennen showtimea: "Jaha. Kuka aloittaa. Ai minä. No se sopii. Missäs orkesteri on?" Sitten orkkakoppiin katsomaan millainen bändi on tänä iltana, näille kouraan kansiot joissa on nuotit oikeassa järjestyksessä ja siitä sitten suoraan lavalle. Kaiken huipuksi bändikään ei ollut mikään vakiokokoonpano, vaan kun kysäisin mistä päin ovat kotoisin, joutuivat oikein miettimään ketä onkaan mukana... Mutta homma toimi ainakin siedettävästi. Ainoastaan se pisti silmään ettei kitaristi vaihtanut yllätysvetona soitetussa Tiikerihaissa kertaakaan sointua :) Ylläri, että tuli edes puolta tuntia aiemmin; jotkut saapuvat suoraan lavalle, jakavat kansiot ja sillon läks..... Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo |
vanhami 30.03.2006 12:22:11 | |
---|
Tiikerihai meni kuitenkin osapuilleen 25%:sti oikein. Tiikerihaissa on vähimmillään 6 sointua, eli oikeellisuusaste on siis näinollen 16,666% ;) |
baron 30.03.2006 12:39:47 | |
---|
Tiikerihaissa on vähimmillään 6 sointua, eli oikeellisuusaste on siis näinollen 16,666% ;) Ei kai ne kaikki soinnut esiinny yhtä pitkää aikaa eli kyllä kai oikeaan laskuun pitäisi tietä, mitä sointua se soitti ja sitten laskea sen soinnun osuus piisin kestosta. My name is Baron, Sir Baron. |
jeppeq 30.03.2006 12:41:30 | |
---|
Eräs tangokuninkaallinen: Paikalle puoli tuntia ennen showtimea: "Jaha. Kuka aloittaa. Ai minä. No se sopii. Missäs orkesteri on?" Sitten orkkakoppiin katsomaan millainen bändi on tänä iltana, näille kouraan kansiot joissa on nuotit oikeassa järjestyksessä ja siitä sitten suoraan lavalle. Toihan oli ihan ässää, "nuotit oikeassa jäjestyksessä" ja puoli tuntia aiemmin. Joskus niitä ilmaantuu parin "lämmittelypiisin" jälkeen sohimaan siihen lavalle. "onks mikkiä ?" toi on kynnyskysymys, muut melkein käy. Valehtelisin jos väittäisin |
Tankero 30.03.2006 12:43:49 | |
---|
Toihan oli ihan ässää, "nuotit oikeassa jäjestyksessä" ja puoli tuntia aiemmin. Joskus niitä ilmaantuu parin "lämmittelypiisin" jälkeen sohimaan siihen lavalle. "onks mikkiä ?" toi on kynnyskysymys, muut melkein käy. Taannoina pystö oli hyvä. Ei tosin ollu mikään kuninkaallinen. Heitin yhden biisin kompista ehdotuksia ja se sanoi vaan, että vedä miten huvittaa, ei oo väliä. Varmasti, vissiin. |
KoskPaavo 30.03.2006 13:07:45 | |
---|
Tiikerihaissa on vähimmillään 6 sointua, eli oikeellisuusaste on siis näinollen 16,666% ;) Mun riisutussa , "halvemmassa " , versiossa on neljä sointua. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
paice60 30.03.2006 13:58:47 | |
---|
Toihan oli ihan ässää, "nuotit oikeassa jäjestyksessä" ja puoli tuntia aiemmin. Joskus niitä ilmaantuu parin "lämmittelypiisin" jälkeen sohimaan siihen lavalle. "onks mikkiä ?" toi on kynnyskysymys, muut melkein käy. Mä kerran kun Matti Esko tuli lavalle ja kysyi että onko mikkiä ,niin sanoin että se maksaa 50 mk. Se katto vähän aikaa että onks´ toi tosissaan. No annettiin silä kertaa mikki ilmaiseksi, muta ei sen luulis niin paljon painavan etteikö voisi kantaa mukanaan. Yleensä muutenkin jos tulee joku uusi säestettävä, mulla on tapana pistää johonkin väliin vähän pahempi filli ja kattoo, tippuuko vaiko eikö tipu. Muutama on tippunut aika pahasti. Pirullinen kun olen. Ajattelenko....siis olenko? |
vanhami 30.03.2006 14:01:08 | |
---|
Mun riisutussa , "halvemmassa " , versiossa on neljä sointua. Jotain jää huutamaan. Ykkösosa menee kolmella ja kakkososa kahdella. Missä oikaset? |
baron 30.03.2006 14:05:56 (muokattu 30.03.2006 14:06:59) | |
---|
Kerran yhdellä keikalla esiintyi kesken meidän soiton joku laulukvartetti. Tilaaja ystävällisesti kysyi, saisko ne lainata meidän äänentoistoa ja ystävällisesti lupasin. Kun kvartetin vetäjä otti yhteyttä ja kuuli, että meillä on vain kaksi mikkiä, alkoi vaatia että mä hankkisin sille pari mikkiä lisää. Mä ilmoitin, että jos meidän kamat ei kelpaa, niin saavat mun puolesta ihan vapaasti tuoda omat mieleisensä kamat keikalle, en mä tyrkytä edes niitä kahta. My name is Baron, Sir Baron. |
KoskPaavo 30.03.2006 14:15:43 | |
---|
Jotain jää huutamaan. Ykkösosa menee kolmella ja kakkososa kahdella. Missä oikaset? Kukas sitä IV-astetta kaipaa, jätetään se jatsiin. Tämä elämä käy laatuun; onhan se
hieman kantapäitä.
Aleksis Kivi |
paice60 30.03.2006 14:21:42 | |
---|
Mulla on aina tapana kysyä solistilta että haluatko biisit liian hitaasti vai liian nopeasti. Kuitenkin ne aina valittaa että temmot oli huonot, niin saman tien kysyy valmiiksi. Ei ne oikein tajua kukaan sitä. Pystö mikä pystö. Ajattelenko....siis olenko? |
jeppeq 30.03.2006 14:24:47 | |
---|
Mulla on aina tapana kysyä solistilta että haluatko biisit liian hitaasti vai liian nopeasti. Kuitenkin ne aina valittaa että temmot oli huonot, niin saman tien kysyy valmiiksi. Ei ne oikein tajua kukaan sitä. Pystö mikä pystö. Tuo oli hyvä ;) Valehtelisin jos väittäisin |
EP 30.03.2006 14:34:14 (muokattu 30.03.2006 14:37:55) | |
---|
Tuo oli hyvä ;) Parempi olis' kysyä: Mikä "klikki"? Laulajien kannattaisi muutenkin tietää sanoa oikea tempo biisiin, aika olennainen asia, väärä nopeus tekee biisin laulamisen helposti turhan vaikeaksi. |
paice60 30.03.2006 14:37:45 | |
---|
Parempi olis' kysyä: Mikä "klikki"? Niin siis kun me soitetaan livenä niin se ei oikein sillai istu siihen. Ajattelenko....siis olenko? |
AnselmiMaa 30.03.2006 14:39:02 | |
---|
Niin siis kun me soitetaan livenä niin se ei oikein sillai istu siihen. HOHO! + Usko pois. Mun kanssa on ihan mukavaa. |
vatta 30.03.2006 15:51:23 | |
---|
Parempi olis' kysyä: Mikä "klikki"? Laulajien kannattaisi muutenkin tietää sanoa oikea tempo biisiin, aika olennainen asia, väärä nopeus tekee biisin laulamisen helposti turhan vaikeaksi. Kyllähän ne tietää. Ne laskee biisin käyntiin ja sitte katellaan kulmien alta, että mikä ketun tempo tämä nyt on... "enköhän mä ny oo jo kohta bhoolini bhoolitellu?" |
Fuzzy Boner 30.03.2006 16:07:20 | |
---|
Olin äsken iskelmäsessiossa. Ihan mahtavaa!! Jeah!! MÖLLISTY |
baron 30.03.2006 16:11:16 | |
---|
Olin äsken iskelmäsessiossa. Ihan mahtavaa!! Jeah!! Alat pikku hiljaa löytää oman genresi!! My name is Baron, Sir Baron. |
M.i.k.key 30.03.2006 16:13:50 | |
---|
Olin äsken iskelmäsessiossa. Ihan mahtavaa!! Jeah!! Sama vika... :) Möllisty! |