Aihe: Lordin kamppeissa humppakeikalle
1 2 3 4
isojussi
24.03.2006 11:54:39
...Enempi minua lämmittää, jos musiikkia kehutaan. Sitäkin on kehuttu.

Tätä mä pidin selviönä - siihen kun on jo niin tottunut.........
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
uruttaja
24.03.2006 11:55:07

Ai niin, mä en muistanut.
Sertzo S
24.03.2006 11:55:46 (muokattu 24.03.2006 11:56:29)

Just, pois turha vaatimattomuus, tuo suomalaisten perussynti!
humppahanuristi
24.03.2006 12:01:36

Onko muita tultu varauksetta keikoilla kehumaan pukeutumisesta?

Ei ole tultu, vaikka kyllä yleensä ollaankin noista em. kuvista poiketen vähän toisenlaisella linjalla. Täytyypä vaikka nettisvuille lisätä kuvia keikoilta.

Musiikista nyt tulee kehuja aina, syytä en tosin tiedä sille asialle.
Ilonpilaaja
baron
24.03.2006 12:03:50

Musiikista nyt tulee kehuja aina, syytä en tosin tiedä sille asialle.

Kantsii ottaa kiitollisuudella vastaan aina kun tulee, ainakin mulla on tunne, että silloin kun ne olisi ansaittu, niitä ei tule.
My name is Baron, Sir Baron.
v_m_kangas
24.03.2006 12:18:39

Tärkeintä on, että pukeutumisella kunnioittaa yleisöään.

Monen humppapaikan ennakko-ohjeissa pyydetään siistiä ja asianmukaista pukeutumista bändiltä.

Niin kauan kun olen keikkaa tehnyt, tämä on ollut itsestäänselvä asia.
Humppaa tai soita humppaa
jjussila
24.03.2006 12:29:36
Ohan tää tietysti maku- ja tyyliasia:

Jos ohjelmisto on Daa-da-daa-da - Juodaan viinaa - linjaa sekä rautakitaralankamusiikin "helmiä", on varmaan ehkä korniakin pukeutua muutakuin perinteisiin amerikkalaisiin hevosmieten työvaatteisiin.

Jos taas soitetaan perinteisempää tanssimusiikkia, nevergreenejä ja yökerhoesaa, pitää olla juhlavampaa rytkyä niskassa.

Kyllä kehuja tulee, on ne sitten ansaittu tai ei; kyllä mullakin on useimmiten ne suorakulmahousut jne, mutta varsinkin kapakkavedoilla se mustat farkut- osasto käy aivan hyvin...
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
baron
24.03.2006 12:31:59 (muokattu 24.03.2006 12:33:17)

Meidän pukeutumisesta:
Kun alkoi näyttää siltä, että keikkailumme on toistuvaa/säännöllistä alettiin keskustella esiintymisasuista. Vaimot/tyttöystävät innolla osallistuivat siihen, erivärisiä pikkutakkeja (keltaista/punaista/sinistä/vihreää) oli ehdolla, erilaisia liivejä ym.
Ennenkuin ehdittiin toteuttaa hankinnat, tuli vähän hienompi keikka eteen ja kun mietimme mitä niskaan, kävi ilmi, että joka jätkällä oli smokki kaapissa pölyttymässä. Pistettiin ne hätäratkaisuksi niskaan ja palaute oli sen verran positiivista ja kuteilla ei kellään muuta käyttöä, että ajateltiin hyödyntää ne.

On meillä tervettä järkeäkin (vaikka sitä mun kirjoituksista ei aina uskoisikaan)
Meillä on aika paljon keikkoja, joissa jengi on frakeissa, smokeissa, tummissa puvuissa ja silloin smokki OK.
Jos taas keikka on sellainen, että valtaosa yleisöstä on retkuissa, meistä smokki on ylipukeutumista ja silloin kevyemmin, pyrkien vähän yhtenäisyyteen, samanväriset pikkutakit, krakat, paidat, T-paidat, farkut tai mitä milloinkin.
My name is Baron, Sir Baron.
Tankero
24.03.2006 12:49:28
Naamathan ei kummenis, jos me lauteille noustais.

HOHO. Viimelauantaina Taraesassa Ronsoni tuli toivoon sitä Lordin euroviisua. Meinas pystö kuolla nauruun.
Varmasti, vissiin.
Tankero
24.03.2006 12:50:52
Niin varmaan - mutta osoittaa huonoa makua.

Eikä osoita. Paikassa paikan tavalla.
Tai jotain
Varmasti, vissiin.
Tankero
24.03.2006 12:51:44
Monen humppapaikan ennakko-ohjeissa pyydetään siistiä ja asianmukaista pukeutumista bändiltä.

Niin kauan kun olen keikkaa tehnyt, tämä on ollut itsestäänselvä asia.

Missä esim meilläpäin tulee ennakko-ohjeita?
Varmasti, vissiin.
humppahanuristi
24.03.2006 13:02:56

Toisaalta olenhan minä tällainen ilkeä virkamies päivätöissä ja nytkin verkkarit jalassa ja fleecepaita päällä sekä sandaalit jalassa. Kesällä melkein sama asuste mutta sandaalit vaihtuu kumisaappaisiin.
Ilonpilaaja
C7
24.03.2006 13:04:21
Siis Tontun, vai tontun?
Metsämökin tontun
vanha, mutta elossa!
manjaana
24.03.2006 14:56:56
Ohan tää tietysti maku- ja tyyliasia:

Jos ohjelmisto on Daa-da-daa-da - Juodaan viinaa - linjaa sekä rautakitaralankamusiikin "helmiä", on varmaan ehkä korniakin pukeutua muutakuin perinteisiin amerikkalaisiin hevosmieten työvaatteisiin.

Jos taas soitetaan perinteisempää tanssimusiikkia, nevergreenejä ja yökerhoesaa, pitää olla juhlavampaa rytkyä niskassa.

Yhtenäisesti ja siististi pukeutunut bändi saa multa myös pojot, arvostan sitä, että jaksetaan siinäkin nähdä se vaiva..
Vanha varis, vaan vikkelä..
jeppeq
24.03.2006 15:03:37 (muokattu 24.03.2006 15:04:27)
Farkut mä vedän jalkaan ja mustan pikkutakin niskaan. Ja radiosta rokin kuulet.
Yhdenmukainen siisti pukeutuminen on must. Mutta ei tarkoita pelkkää smokkiosastoa. Nyt eletään 2000 -luvulla ja farkkuosasto on nyt in. Ne esiintymisfarkut ei ole ne samat kun roudausfarkut tietenkään.

Sillon kun olosuhteet pidetään kaikinpuolin ok, on mukavampi vetää. Voi keskittyä varsinaiseen tuotokseen. Huonosti istuva puku on huonompi kun mukava rentolook.

Onhan noita pukuja vaikka millämitalla kaapit pullollaan, mutta nyt näin.
Valehtelisin jos väittäisin
Sertzo S
24.03.2006 15:04:45 (muokattu 24.03.2006 15:08:30)
Yhtenäisesti ja siististi pukeutunut bändi saa multa myös pojot, arvostan sitä, että jaksetaan siinäkin nähdä se vaiva..

Mutta minäpä olen ollut munasillaan lavalla esiintymässä ja selvin päin. Lehtikuva todisteena. Lienenkö kertonut täällä koko juttua, mutta näin vain tuli tehtyä Rauhanlahdessa Kuopiossa v.1990. Eipä silti vaikka tempaus oli mikä oli ja herätti kai närkästystä, mutta naisen vieressä sain myöhemmin hotellissa yöllä kölliä. :)

Kuva ja juttu on Karjalan Heili-lehdessä no: sunnuntai 12. 08.1990, jos kiinnostaa.
Mulla se on tallessa leikekirjassa.
v_m_kangas
24.03.2006 15:08:20

Missä esim meilläpäin tulee ennakko-ohjeita?

Ei missään, HOHO. Me on käyty joskus tuolla syrjässäkin.

Mutta joissakin paikoissa vois tulla "nenänvartta pitkin" katseita jos päällä ois paskaset farkut ja t-paita. Olen kyllä nähnyt 'täälläpäin' sellaistakin.
Humppaa tai soita humppaa
KoskPaavo
24.03.2006 15:11:59
Mutta minäpä olen ollut munasillaan lavalla esiintymässä ja selvin päin. Lehtikuva todisteena. Lienenkö kertonut täällä koko juttua, mutta näin vain tuli tehtyä Rauhanlahdessa Kuopiossa v.1990. Eipä silti vaikka tempaus oli mikä oli ja herätti kai närkästystä, mutta naisen vieressä sain myöhemmin hotellissa yöllä kölliä. :)

Kuva ja juttu on Karjalan Heili-lehdessä no: sunnuntai 12. 08.1990, jos kiinnostaa.
Mulla se on tallessa leikekirjassa.

Pistä vaan skannaten se meillekin nähtäväksi , minusta ei ole ollut kuin yksi juttu paikallislehdessä , sekin vahvistinrakentelusta.Poika on päässyt lehteen kai kymmenkunta kertaa musiikkinsa kanssa , on se niin väärin...
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
manjaana
24.03.2006 15:14:04
Mutta minäpä olen ollut munasillaan lavalla esiintymässä ja selvin päin. Lehtikuva todisteena.

Vetäsitkö ees polokkaa... :o)
Vanha varis, vaan vikkelä..
Sertzo S
24.03.2006 15:14:47 (muokattu 24.03.2006 15:15:19)
Pistä vaan skannaten se meillekin nähtäväksi , minusta ei ole ollut kuin yksi juttu paikallislehdessä , sekin vahvistinrakentelusta.Poika on päässyt lehteen kai kymmenkunta kertaa musiikkinsa kanssa , on se niin väärin...

Ei ole skanneria, mutta Sihvos Hessu voi kertoa tarkemmin tapauksesta, jos näet . Sillä petti pokka muuten, mutta samassa kuvassa kuitenkin on virveleineen, mulla on siinä kitara.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)