Aihe: Tarjolla ohjelmatoimisto
1 2 3 4 5 6
uruttaja
08.03.2006 22:26:45
Onkohan alalla yhtään ohjelmatoimistoa, jolla on nämä pakolliset kuviot kunnossa. Eli työsuojelumääräykset työpisteessä, työterveyshuolto järjesttynä jne.
KoskPaavo
08.03.2006 22:43:26
Onkohan alalla yhtään ohjelmatoimistoa, jolla on nämä pakolliset kuviot kunnossa. Eli työsuojelumääräykset työpisteessä, työterveyshuolto järjesttynä jne.

Ei, ei ole ollut kai koskaan.Kerran on jopa kolesteroli mitattu, tosin Vieskan henkilökunnan siivellä.
Tämä elämä käy laatuun; onhan se välimmiten lystiäkin ja nostelee hieman kantapäitä. Aleksis Kivi
uruttaja
08.03.2006 22:45:01
Ei, ei ole ollut kai koskaan.Kerran on jopa kolesteroli mitattu, tosin Vieskan henkilökunnan siivellä.

Se on aivan totta. Olin pikkusen ihmeissäni 2000 kun menin pankille duuniin, ja piti mennä vastaanottotarkastukseen. Minä että mikäs vi...tu se on.
jon lord
09.03.2006 11:26:07
Niin ja mentiinhän me kerran sinne Raumallekin näkötornille turhaan. Mutta matkailuhan avartaa, siis sitä kuuluisaa lompakkoa, joka on muutenkin tyhjä.

Niin olikin joo. Olihan siinä se hyvä puoli että kun tuli vapaa viikonloppu niin päästiin katsomaan Turkuun välierä ottelua TPS-Tappara jonka Tappara sitten valitettavasti hävisi. Kyllä näitä on ollut.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
jon lord
09.03.2006 11:35:27

Kerronpa tässä esimerkin muusikoiden työterveys asioista. Olin vuonna 2000 kuntoutushoidossa selkäni takia joka sitten myöhemmin leikattiin. Meillä oli ryhmän jumpparina n.30 vuotias tarmokas nainen ja meillä tuli heti riitaa alkupäivinä. Hän alkoi syyllistää minua itseäni selkäni vuoksi. En ollut hoitanut sitä oikein. Selitti pitkään ja hartaasti kuinka rauhassa ja varoen pitää roudata kamoja ei sa mennä nostelemaan huonoja rappusia ,nostokorkeudet pitää olla oikein ym.ym. Selitin hänelle että enemmän kuin usein tulee eteen tilanne jossa nuori juuri valmistunut ravintola päällikkö sanoo että nyt on salissa yksityis tilaisuus ja sen jälkeen pääsette roudaamaan, aikaa on noin puoli tuntia. Mutta teidän täytyy roudata noita takaoven kapeita rappusia koska pääoven eteen ei voi nyt tulla kun sieltä tulee kohta ryhmä sisälle. Soundtsekkiin ei ole kyllä aikaa ja soiton loputtua teillä on aikaa puoli tuntia roudata pois kun vahtimestareilla on kiire kotiin. No...roudaa siinä sitten rauhallisesti oikeissa nostoasennoissa ja oikeilla nostokorkeuksilla. Talvella liukkaita rappusia kesällä kuumassa kapeita rappusia. Kyllä siinä menee kovemmankin kaverin selkä rikki. Tämä ihminen ei ymmärrä varmaan vielä tänäkään päivänä sitä mitä yritin selittää. Ja vaikeahan se on ymmärtää jos ei ole itse kokenut.
humppahanuristi
09.03.2006 11:40:29

Olin pikkusen ihmeissäni 2000 kun menin pankille duuniin, ja piti mennä vastaanottotarkastukseen. Minä että mikäs vi...tu se on.

Tulipa käytyä nyt valtion virassa työhöntulotarkastuksessa. Eihän siinä mitään ihmeellistä muuten ole mutta aloitin tässä talossa reilu 2 vuotta sitten.
Ilonpilaaja
uruttaja
09.03.2006 11:42:20
Kerronpa tässä esimerkin muusikoiden työterveys asioista. Olin vuonna 2000 kuntoutushoidossa selkäni takia joka sitten myöhemmin leikattiin. Meillä oli ryhmän jumpparina n.30 vuotias tarmokas nainen ja meillä tuli heti riitaa alkupäivinä. Hän alkoi syyllistää minua itseäni selkäni vuoksi. En ollut hoitanut sitä oikein. Selitti pitkään ja hartaasti kuinka rauhassa ja varoen pitää roudata kamoja ei sa mennä nostelemaan huonoja rappusia ,nostokorkeudet pitää olla oikein ym.ym. Selitin hänelle että enemmän kuin usein tulee eteen tilanne jossa nuori juuri valmistunut ravintola päällikkö sanoo että nyt on salissa yksityis tilaisuus ja sen jälkeen pääsette roudaamaan, aikaa on noin puoli tuntia. Mutta teidän täytyy roudata noita takaoven kapeita rappusia koska pääoven eteen ei voi nyt tulla kun sieltä tulee kohta ryhmä sisälle. Soundtsekkiin ei ole kyllä aikaa ja soiton loputtua teillä on aikaa puoli tuntia roudata pois kun vahtimestareilla on kiire kotiin. No...roudaa siinä sitten rauhallisesti oikeissa nostoasennoissa ja oikeilla nostokorkeuksilla. Talvella liukkaita rappusia kesällä kuumassa kapeita rappusia. Kyllä siinä menee kovemmankin kaverin selkä rikki. Tämä ihminen ei ymmärrä varmaan vielä tänäkään päivänä sitä mitä yritin selittää. Ja vaikeahan se on ymmärtää jos ei ole itse kokenut.

Varmaan tuon takia meistä moni on selästään ihan paskana.

Kun sitten vihdoin viimein menin sinne pankille duuniin, niin työterveyshuollon fysioterapeutti kävi mittaamassa näytön etäisyydet, tuolin oikean korkeuden, hankki jalkatuen kirjoituspöydän alle, hankki rannetuen, hommas vaimennetun tuolin, häikäisysuojat jne. Oli siinä humppapaavo ihmeissään, sillä meni varmaan 2 tuntia minun työpisteen säätöön..
jon lord
09.03.2006 11:48:55
Varmaan tuon takia meistä moni on selästään ihan paskana.

Kun sitten vihdoin viimein menin sinne pankille duuniin, niin työterveyshuollon fysioterapeutti kävi mittaamassa näytön etäisyydet, tuolin oikean korkeuden, hankki jalkatuen kirjoituspöydän alle, hankki rannetuen, hommas vaimennetun tuolin, häikäisysuojat jne. Oli siinä humppapaavo ihmeissään, sillä meni varmaan 2 tuntia minun työpisteen säätöön..

Joo näin se on. Eräs rumpali vaihtoi säännöllisin välein aina esim.haitsun koekeutta ,virvelin korkeutta, peltien korkeutta ,jakkaran korkeutta ym. Sanoi että sillä tavalla lihakset eivät jumiudu samaan asentoon vaan joutuvat työskentelemään aina eri asennossa. Ihan hyvä neuvo jota voi kokeilla jos siihen on mahdollisuus.
baron
09.03.2006 12:22:09

No neuvokaas mua kiipparistit:
Mulla oli joulun ja uuden vuoden välillä viikon loma, soitin varmaan 4-6 tuntia päivittäin, sain niskat niin kipeäksi, että kiusallinen huimausoire, joka kesti kuukauden, juoksin lääkäreissä ja magneettikuvauksissa ja söin myrkkyjä.
Muuten noudatin kiltisti ohjeita paitsi soittokieltoa en.

Nyt on kohta kahden viikon loma edessä ja varmalla soitan tuntikausia joka päivä. Millä mä ennakolta ehkäisen tällä kertaa kahden kuukauden taudin?
My name is Baron, Sir Baron.
Fuzzy Boner
09.03.2006 12:24:57
No neuvokaas mua kiipparistit:
Mulla oli joulun ja uuden vuoden välillä viikon loma, soitin varmaan 4-6 tuntia päivittäin, sain niskat niin kipeäksi, että kiusallinen huimausoire, joka kesti kuukauden, juoksin lääkäreissä ja magneettikuvauksissa ja söin myrkkyjä.
Muuten noudatin kiltisti ohjeita paitsi soittokieltoa en.

Nyt on kohta kahden viikon loma edessä ja varmalla soitan tuntikausia joka päivä. Millä mä ennakolta ehkäisen tällä kertaa kahden kuukauden taudin?

Venyttelyä ja kontrollia hartioista. Sä jännität hartioita kun soitat. Sen näkee sun soittoasennosta. Tarkista myös tuolin korkeus. Niin että saat kropan oikeeseen soittoasentoon.
MÖLLISTY
AnselmiMaa
09.03.2006 12:25:38
Venyttelyä ja kontrollia hartioista. Sä jännität hartioita kun soitat. Sen näkee sun soittoasennosta. Tarkista myös tuolin korkeus. Niin että saat kropan oikeeseen soittoasentoon.

Ehdit ekaks. Ei lisättävää!
Mitä sitten? Soita äläkä selvitä!
baron
09.03.2006 12:29:35

Kiitti, kai sä annat takuun näille neuvoille?
Fuzzy Boner
09.03.2006 12:32:44
Kiitti, kai sä annat takuun näille neuvoille?

Annan. Pitäis iteki opetella noi.
MÖLLISTY
jon lord
09.03.2006 13:05:29

Right..ja toinen asia on olla soittamatta. Mulla oli 90 -luvun vaihteessa paha käsikramppi joka ei ollut jännetuppi tulehdusta. Se tuli vain liiasta soittamisesta, kun olin juuri päässyt opiskelemaan ja tein keikkaa ohessa. Siteet käsissä soittelin melkein puoli vuotta itku kurkussa ja purin hammasta. Nyt olen oppinut että jos oireita tulee niin en soita. Mulla on myös kiusallinen soittoasennon vika. Mun vasen ranne ei ole ihan oikeassa asennossa ja se tekee ranteen joskus kipeäksi, mutta ei sitä enää tällä iällä saa korjattua. Urkujen soitossa se ei haittaa mutta pianossa kyllä.
baron
09.03.2006 13:14:56 (muokattu 09.03.2006 13:17:02)

Right..ja toinen asia on olla soittamatta.

Toi on paha.
Mulla niin harvoin on tilaisuus kunnolla soitella, ainoastaan loma-aikoina.

Sitä mä ihmettelen, miten mä viime kesäloman selvisin oirehtimatta, mutta ehkä ei kauniina kesäpäivinä tullut soitettua yhtä pitkään yhteen syssyyn kuin pimeinä pakkaspäivinä mökillä.
baron
09.03.2006 13:16:32 (muokattu 09.03.2006 13:16:47)

virhe
Fuzzy Boner
09.03.2006 13:22:05
Right..ja toinen asia on olla soittamatta. Mulla oli 90 -luvun vaihteessa paha käsikramppi joka ei ollut jännetuppi tulehdusta. Se tuli vain liiasta soittamisesta, kun olin juuri päässyt opiskelemaan ja tein keikkaa ohessa. Siteet käsissä soittelin melkein puoli vuotta itku kurkussa ja purin hammasta. Nyt olen oppinut että jos oireita tulee niin en soita. Mulla on myös kiusallinen soittoasennon vika. Mun vasen ranne ei ole ihan oikeassa asennossa ja se tekee ranteen joskus kipeäksi, mutta ei sitä enää tällä iällä saa korjattua. Urkujen soitossa se ei haittaa mutta pianossa kyllä.

mulla on leikattu ganglio kädestä kerran. Tuli huilia
.
MÖLLISTY
jon lord
09.03.2006 13:40:43
mulla on leikattu ganglio kädestä kerran. Tuli huilia
.

Kuinka paljon?
Fuzzy Boner
09.03.2006 14:26:53
Kuinka paljon?

Tais olla joku 8viikkoa keikkatauko ainaski
MÖLLISTY
Lennu
09.03.2006 14:45:18

Mulla meni kitaran pimputusta treenatessa (vuoden tehokuuri iskelmähumppahommaan ja vähän sivuun pluussista ja rokista) oikea olkapää ja lapaluu niin jumppaseen, että tuli niitä huimausoireita. Tajusin sitten vastoin luontoani mennä lääkäritädiltä kysymään apua. Fysikaalisessa sitten ihmettelivät, että mitä mä oon oikeen tehnyt, kun olkapäät on ihan eri korkeudella ja kaikki sisäselän lihaksia myöten on tulehtunu? "rutkuttanu humppaa".

Sain kunnon murjuutushoitoa ja jumppaohjeita, eli vähällä pääsin loppupelissä. Eikä päässäkään enää fyysisistä syistä humise. Ostin kunnon hihnan ja parantelin soittoasentoa. Nyt on kivaa. Vielä kun osais soittaa.

Mites hanuristit, onko teillä ollu selän kanssa kovia hetkiä soittoasennon kanssa? Meitin hanuristilla on ainakin selkä suht huonossa hapessa, tosin johtunee ehkä enemmänkin palomiehen pestistä. Ainakin se murikka painaa niin helkatisti ja on etupainonen. Niinko ajattelin vaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)