Aihe: Elävänmusiikin paikat katoaa.
1 2 3 4 514 15 16 17 18
uruttaja
01.03.2006 15:01:52
Joskus?

Ei se aina vaivaa. On ihan innovatiivistakin porukkaa joskus liikkeellä.
EP
01.03.2006 15:05:49
Nämä yleistyneet ns. stanan karaoketanssit, joissa kaikenlaiset potuntervaajapösilöt pääsevät laulaan ja kansa tanssii suohumppaa onnenhymy huulillaan sviddu! Karaoke karaokena ja tanssit tansseina elävällä musalla ja osaavilla solisteilla. Näin on prle!

Nämä ja sitten kaiken maailman OMB -lätkyttäjät, niin selvähän se on, että koneelta ne hommat onnistuu ilman ihmistäkin.
TiVe
01.03.2006 15:06:28
Kaiholla muistelen aikoja kun tanssiravntolassa oli elävää musaa, joka on
odettu tässä ketjussa jo kadonneeksi luonnonvaraksi. Toinen joka on myös
kadonnut - PÖYDÄT!?. Esim Oulun Foxia tai Vanhan Kellari Hesassa on sellaisia
paikkoja, että kenelläkään ei ole omma pöytää ja tuolia. Ravintoloista on
tullut tanssilavojen kaltaisia paikkoja, jossa seistään ja juodaan pystykalja
ja mennään taas radalle.

Tästä poikkeuksena tutuista paikoista on Pohjan Hovi Rovaniemellä ja Kemin
Cumulus.

Eikö mikään ole enään pyhää!!! Pitääkö kaikki hyvä raiskata?

Varsinaiseen kysymykseeni alussa, että mikä tähän on johtanut ei kai
kenelläkään ole vastausta - miksi elävämusiikki (ja pöydät) katoaa?

-TiVe-
uruttaja
01.03.2006 15:09:12
ja mennään taas radalle.

Cumulus.

-TiVe-

Näihin ei ole yhtä vastausta.

Yksi monista vastauksista löytyi sieltä mun aamun avauksesta. Kevyen musiikin tarjontaa ei ole, joten ei synny kysyntääkään.

Ihmiset haluavat elämyksiä, biletystä,meininkiä.

Kulttuurin muutos.

Tuossa on jo 3 vastausta.
Landola59
01.03.2006 15:10:44
Ihmiset haluavat elämyksiä, biletystä,meininkiä.

Näin.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
EP
01.03.2006 15:13:12
ja mennään taas radalle.

Cumulus.

-TiVe-

Sekin on syynä, että sinne ravintolaan mahtuu paljon enemmän väkeä, kun on vaan seisomapaikkoja,törkeää! :(
jjussila
01.03.2006 15:17:07
Ihmiset haluavat elämyksiä, biletystä,meininkiä

Varmasti ja varsinkin niissä maalikylissä, mutta onhan vielä pienemmilläkin paikkakunnilla (kaupungeissakin) kuppiloita, joiden stagelle ei edes mahdu minkään sorttinen bilepläjäys ja asiakaskunta on niitä joille ns. tanssimusa kelpais..mutta ei sinnekään orkestereita buukata...tms
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
TiVe
01.03.2006 15:20:47
Yleensä näissä vedotaan kysynnän ja tarjonnan lakiin, mutta en millään haluasi
hyväksyä, että olen "poikkeus".

Ilmeisesti kysyntää ei ole, koska ravintolan pidossahan on tietysti kysymys vain
rahan tekemisestä. Sen saa helpoiten ja eniten kun pistää levyn pyörimään
ja myy "pystykaljaa" ;-(

-TiVe-
isojussi
01.03.2006 15:21:50
Jokuhan merkitys silläkin on, että juottolaravinteleissa jengi SAA käyttäytyä, kuin ulkoilmafestareilla.
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
Landola59
01.03.2006 15:23:20
Varmasti ja varsinkin niissä maalikylissä, mutta onhan vielä pienemmilläkin paikkakunnilla (kaupungeissakin) kuppiloita, joiden stagelle ei edes mahdu minkään sorttinen bilepläjäys ja asiakaskunta on niitä joille ns. tanssimusa kelpais..mutta ei sinnekään orkestereita buukata...tms

pohjanmaalla ja varsinkin kaustinen-kokkola-ylivieska akselilla olis muutama paikka johon tarvisi humppaorkestereita, että tanssaajia tulisi. Nykyään näissä kunnissa ja kaapungeissa hevimeteli soi eikä löydy enään tanssimuusikin jatkajia, ikää kun tahtoo olla jo suurella osalla täällä ihan tarpeeksi. Kaikki on siitä kiinni että saataisiin nuoriso innostumaan tästä musiikista, ja jatkaa niitä perinteitä jotka tahtoo olla nykyään aika "out"... Perinteet kunniaan ja tanssilavoja pystyyn, orkestereita vaikka rajantakaa että saadaan nuoret innostumaan.
vuonna 1988 syntyi maailman turhin ikäryhmä. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
jeppeq
01.03.2006 15:27:35

Kaippa se suurin syy on tuo kulttuurin ja tarjonnan muutos. 50-80 -luvuilla tanssiminen oli muodissa ja "ainoahkoita harrastuksia" pussijouksun ja hiihdon lisäksi, pirusti karrikoiden. Nyt kun on netit ja taivaskanavat ja bolerotunnit ja matkustellaan, ei tuo perinteinen "hiidä ravintolassa" taho toimia kuin vahvoilla tanssialueilla, karjalassa mm. Sitten tähtikulttuuri vie johdateltavan nuorison kerrawsta toiseen kattomaan vain staroja ja kaikki muu on paskaa. Foorumeilla haukutaan kaikki "koskettimien ylä-äänistä veden hintaan ja ilmaisen pahvimukin painatukseen". Osaltaan jatkuvasti "staroja pukkaava" ja starahinnoittelua mukaileva esiintyjien hintataso tappaa toimeentulomahdollisuudet tanssiyrittäjiltä ja laudat lyödään ovien eteen. Karua mutta totta.

Toisaalta pitäisi uudistua, mutta toisaalta on kahdesta viiteen seinän välissä, mitä kelle ja mitenkä. Ei se finhits/bamboleo ole ratkaisu kun tietyissä paikoissa/tilaisuuksissa.

Mutta peilistähän se vika aina osaltaan löytyy, joskus jostain muualtakin.
Hyvät naiset ja herrat - komppikitarasoolo !
v_m_kangas
01.03.2006 15:38:22

pohjanmaalla ja varsinkin kaustinen-kokkola-ylivieska akselilla olis muutama paikka johon tarvisi humppaorkestereita, että tanssaajia tulisi. ......orkestereita vaikka rajantakaa että saadaan nuoret innostumaan.

Tä? Ei oo orkestereita? Mun mielestä ei oo maksavia paikkoja. Kyllähän täältäkin kyliltä lähtee monta bändiä kun vaan kutsu käy.

Vai tarkoitatko, että pitäis löytyä niitä paikallisia partioita, jotka sitten lähtevät pizza ja kaljapalkalla rapsuttamaan humppaa? No, ei ne rajantakaisetkaan taida sillä palkalla lähteä.
Humppaa tai soita humppaa
Landola59
01.03.2006 15:45:15 (muokattu 01.03.2006 15:45:43)
Vai tarkoitatko, että pitäis löytyä niitä paikallisia partioita, jotka sitten lähtevät pizza ja kaljapalkalla rapsuttamaan humppaa? No, ei ne rajantakaisetkaan taida sillä palkalla lähteä.

Säälittävintä on kattoa sitä kun kaveri vetää polkkaa haitarilla 20 asteen pakkasessa 3 euron päiväpalkalla, ja sattuu vielä olemaan jugoslaavi.

Onko tosiaan näin ettei löydy maksavia paikkoja? Eikö lampin lava maksa? Eikö konsta maksa? Eikö kokkolassa löydy mitään paikkaa? Uusia paikkojahan sinne on avattu vaikka kuinka kolkosti. Kokkolan kärrynpyörähän on otollinen paikka humppaajille.

e. siitä huolimatta että on räkälä.
Jalmus
01.03.2006 15:45:27
Missäköhän helevetin pussissa siekin elät....., tuossa oli totuutta ehkä tuon jääkanikan verran!

Täysin epäilemättä olen kiertänyt 18-vuotisen ammattiurani aikana noin kolminkertaisen määrän (tämä oli todella varovainen arvio) sinuun verrattuna erilaisia tanssipaikkoja (kapakat, lavat, tanssitalot, viihdekeskukset) ympäri Suomen, joten uskon kyllä todellakin tietäväni, mistä puhun. Sori vaan.

Tästä aiheesta olen lisäksi käynyt useita keskusteluja useiden muusikoiden, artistejen, ravintolahenkilökunnan sekä tavalisten tanssijoiden kanssa, useimmiten juuri toisen osapuolen aloitteesta. Kaiken lisäksi uskon myöskin omia silmiänikin. Kaikki edellämainitut ryhmät ovat esittäneet kaikki edellisessä viestissäni luetelleet argumentit.

Joten älä tule mulle täpisemään mitään pussissa elämisestä.

Vai kävikö niin, että se koira älähti, johon kalikka kalahti.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
EP
01.03.2006 15:45:51
Tä? Ei oo orkestereita? Mun mielestä ei oo maksavia paikkoja. Kyllähän täältäkin kyliltä lähtee monta bändiä kun vaan kutsu käy.

Joo, kyllä munkin mielestä kyllä bändejä on, kun vaan olis niitä keikkapaikkoja.
Landola59
01.03.2006 15:48:31
Joo, kyllä munkin mielestä kyllä bändejä on, kun vaan olis niitä keikkapaikkoja.

Tässähän joutuu perustamaan oman parketin...
manjaana
01.03.2006 15:49:17
Täysin epäilemättä olen kiertänyt 18-vuotisen ammattiurani aikana noin kolminkertaisen määrän (tämä oli todella varovainen arvio) sinuun verrattuna erilaisia tanssipaikkoja (kapakat, lavat, tanssitalot, viihdekeskukset) ympäri Suomen, joten uskon kyllä todellakin tietäväni, mistä puhun. Sori vaan.

Tästä aiheesta olen lisäksi käynyt useita keskusteluja useiden muusikoiden, artistejen, ravintolahenkilökunnan sekä tavalisten tanssijoiden kanssa, useimmiten juuri toisen osapuolen aloitteesta. Kaiken lisäksi uskon myöskin omia silmiänikin. Kaikki edellämainitut ryhmät ovat esittäneet kaikki edellisessä viestissäni luetelleet argumentit.

Elähän nyt käy paukutteleen henkseleitäs, minusta et saa riitaan kaveria, oon kasvanu muusikoiden keskellä ja luulen ettei mitään negatiivista minusta saa irti..
nopia saapuilija....
jeppeq
01.03.2006 15:56:10

Myönnettävä on, että juurikin noin on asiat. Ja aloittaa tuo henkilökunnan puoli jutustelun monasti. Ajat on muuttuneet. Manjis ei taida ihan tohon "perusjengiin" kuulua, hänhän käyttää myös vattumehua, veden lisäksi :)
v_m_kangas
01.03.2006 16:05:05

Onko tosiaan näin ettei löydy maksavia paikkoja? Eikö lampin lava maksa? Eikö konsta maksa? Eikö kokkolassa löydy mitään paikkaa? Uusia paikkojahan sinne on avattu vaikka kuinka kolkosti. Kokkolan kärrynpyörähän on otollinen paikka humppaajille.

En minä tiedä, sinähän se kerroit, että ei löydy bändejä ;) Kokkolassa on joskus käyty tökärillä ja sitten siinä Sokoksella. Konsta ei taida tansseja järjestää, eikä ulkoapäin paikkakaan juuri houkuttele. En tiedä onko siellä edes edellytyksiä järjestää kaljankittausta kummempaa. Lampin lavalla taitaa olla tansseja harvakseltaan, mutta ohjelmasta päätellen on hiljaista.
Humppaa tai soita humppaa
jeppeq
01.03.2006 16:09:37
Eikös Konsta ole enemmän rokettipaikka ? Jos siitä Kaustisten paikasta on kyse.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)